Dayenne; hoop echt voor jullie dat jullie binnenkort een huisje vinden....kan me voorstellen dat je het af en toe even niet meer ziet zitten. Is er tegenwoorddig niet zoiets als "direct huren" Dacht hiervan wel eens gehoord te hebben? Angela; ben inderdaad naar de HEMA geweest voor de luiers en spuugdoekjes en heb daar meteen een voedingskussen gekocht, die ik nu ga gebruiken in bed om hopelijk lekker te slapen zonder al teveel rugpijn. Kim; ik heb ook een bijzondere schoonmoeder en vader hoor.....Probeer me er niet alteveel van aan te trekken en ben er een beetje klaar mee. We hebben contact wanneer nodig en verder zien we het wel. Ik ben het absoluut met je eens dat je zelf het beste weet wat goed is voor je kindje en dat schoonmama dus niet ten alle tijde het kindje uit bed mag halen wanneer zij dat leuk vindt. Hier moet je vriend ook maar op toezien! Married; haha, ben blij dat je niet zo als mij bent, ik heb zoveel vroeggeboortes gezien afgelopen jaren dat ik echt van plan ben om met 7 maanden alles aan kant te hebben...Maar ik ben dan ook begin fabruari uitgerekend Maatje; heb je al een ondersteunende buikband geprobeerd voor je rug en buik? Ik heb dezelfde klachten doordat ik in de verpleging werk en heb vandaag van de verloskundige het advies gekregen de buikband te proberen en anders inderdaad minder uren te gaan werken. Zeker als je nu al problemen hebt met rug en buik, zou ik zeer voorzichtig zijn en als ze aanbieden om minder te gaan werken....waarom niet. Rust is erg goed voor jou en je kleintje! Tirtilisko; hoop dat je wat wijzer wordt bij de huisarts, klinkt inderdaad als lage bloeddruk op bloedarmoede...kijk maar goed uit en doe rustig aan! Ik ben net met mams even wezen shoppen. Buikband aangeschaft, voedingskussen en allemaal spuugdoekjes en hydrofiel luiers. Verder bij de prenatal nog een aantal rompertjes. Mijn mams had er 2 in haar handen en ik 3 en toen mocht ik die 3 ook niet zelf betalen hahaha. liefs Daffie
@Kimmie29: gefeliciteerd met je dochter! @married: gisteren al weer 20 wk las ik...ook jij gefeliciteerd (is toch felicitatie waard he ). UK en Tirtilisko: meiden beterschap! Hier vanmorgen naar vk geweest. Was 3,5 kilo aangekomen ,...daar gaat deze meid dus echt wel wat aan doen he! (niet lijnen hoor, maar even opletten met het snoepen en de chips ). Vk vond het overigens niet te veel ofzo, maar toen ik het haar vroeg zei ze alleen, probeer een beetje op te letten voor jezelf, maar kan geen kwaad. Toen ging ze mijn baarmoeder opmeten en deze was te groot.... Bij 20 weken echo liep mijn jochie al boven de curve, maar nu blijk ik zo'n 3 weken verder te zitten qua baarmoeder . Voor de zekerheid wil ze dat ik van de week een suikertest dagcurve ga doen (3x op 1 dag prikken op suiker), maar weet eigenlijk zeker dat ik geen suiker heb. Mijn vriend is diabetespatient en ik heb geen enkele symptomen. Drink niet veel en plas niet veel. Maar ach, voor de zekerheid wil ik het best doen (hou alleen niet zo van prikken, maar ja...) Als ik nog steeds voorop loop bij mijn volgende afspraak krijg ik een echo (deze kreeg ik nu maar even niet, omdat ik net de 20wk echo gehad heb). Kan me er niet al te druk over maken, als mijn jochie maar gezond is. @Mobiel: vergeet telkens mijn afspraken door te geven, maar bij deze...28 oktober vk
@maatje: overleg even met je man en met de vk, wat vinden zij ervan? Als de vk zegt dat het beter voor je zou zijn, dan zou ik het toch wel serieus overwegen, maar doe het niet voor je werkgever, doe het voor jezelf en de gezondheid van jezelf en je kindje
Ja ik vergeet het ook steeds... uitgerekend 20 februari, bevallen in het ziekenhuis, flesvoeding en 29 oktober afspraak vk
Ben ik weer EN: We hebben het huis! Helemaal overdonderd ben ik... we hadden het niet meer verwacht...
Bedankt meiden. Ik heb de ha gebeld ik mag morgen langs komen om mijn bloeddruk te laten meten. Maar ja misschien weer gek ofzo ik wil liever langs de gyn gaan. Want ik heb iets heel stoms gedaan wat ik nu dus niet moest doen de vlindertjes topic gelezen echt zo verschrikkelijk. En ineens begin ik me mega zorgen te maken. Want ik voel de kleine nog HELEMAAL niet. de dokter zei dat het wat later zou kunnen gebeuren door mijn overgewicht en mijn placenta ligt voor maar toch maak ik me zorgen. Ik ben al bijna 22 weken en nog steeds voel ik helemaal niks
Jeetje meid... Zou ff je VK bellen of je ff langs mag komen... om iig even naar het hartje te luisteren misschien kan dat je een beetje gerust stellen. Als ik de beeb de hele dag nog niet heb gevoeld ga ik met mijn voeten tegen de salontafel aanzitten en mijN (onder)buik zovermogelijk tegen mijn bovenbenen aan dan voel ik um meestal ff bewegen omdat ie knel ligt ofzo...... Rustig aan doen hoor, en misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je niet al te druk te maken!
Vanaf volgende week zou ik rustiger aandoen met werken omdat ik mezelf voorbij loop maar zit nu al te plannen... keuken, badkamer- en vloerenboer en niet te vergeten de babykamer naar keuze nu hihi maar dat zijn weer de leuke dingen natuurlijk.... Als het goed is wordt het huis eind dec. al opgeleverd! Komt nog wel wat stress bijkijken natuurlijk.. maar kan niet wachten hihi Ps Ons huis komt natuurlijk deze week te koop te staan en hij komt een stuk voordeliger dan de buren er op te staan (die ook nog is minder luxe is betreft afwerking) en zij hadden hem binnen 2 weken verkocht dus nu maar duimen voor nog meer liefhebbers
Patriessie hoi lieve meid bedankt voor je tip het is niet zo dat ik de baby alleen vandaag niet heb gevoeld. Ik heb tot nu toe zegmaar de baby helemaal nog niet gevoeld. snap je wat ik bedoel. Misschien gek dat ik me er nu ineens zorgen ommaak maar kan er echt niks aan doen zit de hele tijd te denken van gaat het nog wel goed
Patriessie, Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Hier is het ook spannend. Wij gaan deze week ons huis in de verkoop zetten. Ik ben erg nieuwsgierig hoe snel dat zal gaan. We krijgen eind dit jaar/begin volgend jaar de sleutel van het nieuwe huis. Daarna duurt het ws nog 2 maanden voordat het helemaal klaar is. Lekkere timing dus.... @Tirtilisko, door een voorliggende placenta kan het zijn dat je je kindje nog niet gevoeld hebt. Is niet iets waar je je druk om moet maken. Zorg nu vooral goed voor jezelf en hopenlijk voel je je snel weer beter.
Zucht.... ik snap je berzorgdheid volkomen meid! Heb het dus ook kan me gek maken om alles (zaterdag pas de 20 wkn echo) zo fijn om bevestiging te krijgen maar o zo bang voor slecht nieuws Wat jij zegt over je duizeligheid en je zo naar voelen had ik vorige week ook zoiets ik dacht steeds dat ik neer zou storten koud en warm tegelijk en het gevoel dat ik maar liep te bazelen... Maar echt je VK doet er echt niet moeilijk over zou dr gewoon echt ff bellen en natuurlijk morgen ff naar de HA en ook vragen of ze ff bloed laten prikken..
Ik heb zelf ook een voorliggende placenta en voel nog helemaal niks. Een vriendin van me had dit ook en begon pas iets te voelen in week 26. Ik mag wel (als ik wil) elke week naar een inloopuurtje komen bij de VK praktijk om het hartje te horen. Zo kunnen ze mensen geruststellen die nog helemaal niks voelen. Misschien moet je eens vragen of jij dit ook mag? Groetjes Anne
Patriessie van harte gefeliciteerd! Wat een gezellig nieuws! Helemaal blij zeker? Tirtilisko, mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik voel de baby wel, maar alleen helemaal onderaan mijn buik. Als hij dus met zijn beentjes ergens anders ligt voel ik hem niet. En je hoeft je baby ook nog niet te voelen hoor, ik dacht bij 26 weken pas. En door overgewicht misschien nog wel later.. Heel vervelend, maar ik zou me niet zo druk maken hoor! Vorige week heb je de 20 weken echo gehad en was alles goed toch? Bel gewoon even de vk en vraag of je het hartje even mag komen luisteren. Die vraag krijgt ze vaker hoor, dus ik denk dat het geen probleem is.
@ Tirtillisko: Ik heb ook overgewicht en voel mijn beide kindjes ook nog niet zo goed. Vanmorgen 20 weken echo gehad en ze blijken toch heel erg levend en beweeglijk te zijn. De arts verbaasde zich er een beetje over dat ik ze nog maar weinig voelde, maar zei ook dat dit wel eens door mijn vetlaagje kan komen. Maar ik herken je zorgen. @ Patries: super zeg! gefeliciteerd. @Uk80: is er een speciale reden waarom je geen borstvoeding gaat proberen? Was ik wel benieuwd naar. Over de kinderkamers: Leuk om te lezen dat iedereen er zo serieus mee bezig is! Wij hebben ervoor gekozen om alles via Marktplaats.nl te kopen. daar hebben we een hele mooie dubbele commode gekocht. Hij is wit met rood, oranje en groene laden. We hebben er zelf een witte en een rode plank bij gekocht. De mensen van wie we hem hebben gekocht hadden de verf nog van de commode. We hadden al twee ouderwetse schommelwiegjes gekocht, ook via Marktplaats. Mijn man knapt ze op en verft de wiegjes dezelfde kleur wit als de commode en de spijltjes in de kleurtjes van de lades. De muren van het kamertje worden zachtoranje en zachtgroen. Daarnaast hebben we bij ikea hele leuke haakjes gevonden. Ze zien eruit als de achterkanten van hondjes en je kunt de staartjes als haakjes gebruiken. Vandaag 20 weken echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Omdat ik wat zwaarder ben, kijkt de gyn over drie weken de hartjes en niertjes nog een keer. Hij kreeg ze ook niet zo goed in beeld, want de kindjes zijn erg beweeglijk. Hij was af en toe flink in de war omdat de kindjes zich zomaar draaiden. Grapjassen! Maar vanwege het vetlaagje wat ik heb, was de echo bij het inzoomen niet heel duidelijk. We hebben bewust niet naar het geslacht gevraagd. Daarna nog naar de Prenatal geweest en twee Maxi Cosi's gekocht. Waren afgeprijsd van 150 euro naar 99 euro. Dat scheelt nogal! Zeker als je er twee nodig hebt. Oh en over de kleertjes: mijn vriendinnen raden allemaal aan om zelf kleine kleertjes te kopen. Van de grotere maten krijg je over het algemeen veel. Daarnaast zijn die cadeaukaarten van de Hema ideaal! Ik vraag ze ook vaak voor mijn verjaardag. Bonnen van H&M trouwens ook. Over de baby oppakken: Ik verwacht dat wij er niet een al te groot probleem van maken. Onze ouders hebben zelf ook kinderen gehad, dus weten best wat kan en wat niet kan. Ik ga zelf ook geen kleine kindjes knuffelen als ik strontverkouden ben. Alleen die actieve koortslippen, die houden we goed in de gaten. Dat schijnt wel echt heel gevaarlijk te zijn. Daarbij neem ik aan dat iedereen gewoon aan ons vraagt of ze een van de kindjes even mogen pakken. Dan kunnen we altijd nog beslissen wat op dat moment verstandig is.
HJ: gefeliciteerd met je goede echo! De reden dat ik geen borstvoeding ga geven is omdat ik me er niet goed bij voel. Dat wil zeggen dat ik er het type niet voor ben, een kind aan de borst. Het lijkt me gewoon helemaal niets...
@HJ177 gefeliciteerd met de goede echo! Hihi ik zie het al helemaal voor me, de arts die het niet meer snapt omdat die 2 ronddraaien Bij mij was de echo ook niet helemaal duidelijk door t vetlaagje, en ook nog de placenta aan de voorkant. Klinkt leuk jullie babykamer!
Dag lieve meiden, Ben weer een beetje bijgelezen. @schoonfamilie: ik heb hele lieve schoonouders. Ben er alleen niet zo blij mee dat mijn schoonmoeder (en soms ook andere mensen), zomaar aan mijn buik zitten. Dat deden ze van te voren toch ook niet. Waar wij voor kiezen is als de kleine geboren is om dan niet meteen familie te bellen en eerst eens even met zijn drieën van elkaar te genieten. Mijn schoonmoeder is dan namelijk wel iemand die dan gewoon in haar enthousiasme de kleine uit mijn armen rukt ! @HJ1977: fijn dat je een goede echo had en dat je kleintjes het goed maken! En maar goed dat je van bepaalde kortingen gebruik kan maken, zeker als je alles dubbel moet aanschaffen. @Tirtillisko: kan me voorstellen dat het je allemaal onzeker maakt, dus zou gewoon de VK bellen en het uitleggen. Misschien dat je wel even langs mag komen om het hartje te horen?! Veel succes morgen bij de huisarts en hoop dat je je snel toch wat beter gaat voelen. @Patriessie: gefeliciteerd met de koop van je nieuwe huisje! @Caro73: spannend zo he, je huis te koop en dan is het met je zwangerschap al zeker spannend. Hoop dat jullie huisje snel verkocht is. Ik lees dat veel mensen al kleertjes en zo hebben gekocht. Nou dat heb ik helemaal nog niet gedaan. Misschien dat ik toch onbewust de echo van donderdag afwacht. Wordt er een beetje onzeker van. Maar moet ook nog eens de dozen met kleertje nakijken die we van mijn schoonzusje hebben gehad. Daar zit ook al wel een hoop in. Ik weet ook nog steeds niet of ik wel/ niet wil weten wat het word. Aan de ene kant wil ik gewoon dat eht een verrassing blijft, maar nu de echo steeds dichter bij komt word ik eigenlijk ook wel weer heel nieuwsgierig. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ben namelijk bang dat als ik het eenmaal weet ik mijn mond niet kan houden tegenover andere mensen. Dilemma's dilemma's?! X Esther PS: die reclame van Ohra met die Baby die op clown Bassie lijkt vind ik echt geweldig!