Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Eppie: Dat probleempje hebben wij ook wel weten niet weten pfff word moe van mezelf en ik ben bang dat ik dus ook mijn mond niet kan houden als ik het weet maar de andere kant lijkt het me toch ook wel weer leuk om het toch wel te weten...
    Mijn mannetje zei gisteren in 1x uit het niets ik wil het weten.... hoooow hij maakt het ook al niet makkelijker voor me hihi

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @patriessie: mijn man wil het eigenlijk wel weten, maar omdat ik het niet wil mag hij het eigenlijk ook niet weten, want dan gaat ie irri doen. Maar ja ben nu ook wel nieuwsgierig wie er allemaal zo schopt in mijn buik?! Is ook wel weer leuk om met zijn tweeën een geheimpje te hebben?! Nou ik kan er nog een paar dagen over nadenken!

Wanneer hebben jullie de echo?

X Esther

3. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Eppie:
    Zaterdag hebben wij hem... en tsja dat zeiden we ook al tegen elkaar geheimpje tussen ons 2en.
    Maar toch... ik denk als ik tegen mevrouwtje echo zeg van schrijf het maar op en doe het maar in een dichtgeplakte envelop dat we hem in de auto al open hebben gemaakt haha dat werkt dus ook niet!

4. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @HJ: gefeliciteerd met goede echo! Klinkt idd heel leuk, vrolijk, jullie kamertje!

@Patriessie: Gefeliciteerddd :D Heb hier bijna geen duimen meer over ;) is dan gelukkig niet voor niks geweest :)

Echt spannend hoor voor jullie allemaal een nieuw huis, zou ook niks lievers willen, maar tegelijktijd zou het nu echt teveel stress voor mij zijn, dus we wachten tot ongeveer volgende zomer (wel erg zonde vd 500 euro die we aan de kamer hebben besteedt, maar ja)

Mijn vriendin heeft vandaag de sleutel van nieuwe huis gekregen, een erg leuke flat, maar totaal uitgewoond, dus daar gaan ook veel uurtjes in zitten. Morgen eerst lekker shoppen voor haar :D

@Tirilisko: Ik sluit me aan bij de andere meiden: niet druk om maken! Mijn placenta ligt ook voor en voel hem dan toevallig sinds kort wel steeds meer en sterker, maar nu ook alleen onderin en mijn vriendin die zwanger is van tweeling en 25 wkn is, voelt ze nog steeds niet omdat placenta voor ligt en ze overgewicht heeft en haar kids zijn ook erg beweeglijk! En idd., gewoon ff afspraakje anders maken voor je gemoedsrust!

@Uk: Dat klinkt eigenlijk wel als wat ik heb :( (wat heb ik niet de laatste tijd zucht, lijk wel een oma) maar omdat het alleen bij vlagen tot nu toe is, kijk ik het nog wel ff aan. Moet ook nog steeds naar pokkeziekenhuis om 3 x bloed te laten prikken (heb geen auto, dus heel irritant) om suiker te checken... vind ik voorlopig wel weer ff genoeg.. 1 kwaal tegelijk hoor hahaha

Net belde het UWV weer om te vragen of mijn rug al beter is, want dat zou nu toch echt wel moeten. Ik weer uitgelegd dat het niet volledig hersteld door zwangerschap blablabla.. maar ik moet zo op mijn woorden letten, want ze willen de uitkering het liefst stoppen en ik moet niet zeggen dat de meeste klachten niet meer door rug maar door zw.schap komen, want dan stoppen ze hem... alsof ik nu nog een baan kan vinden... laat me toch met rust tot na de bevalling denk ik dan, qua kosten maakt het volgens mij toch niet uit of ik in ziektewet of wwuitkering zit..

5. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Hihihihihihi thanks Amor... je hebt een appeltaartje verdiend ;)

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Patriessie: ik denk dat die envelop bij ons inderdaad thuis niet ongeopend zou halen: lol:. Maar ja, als verrassing is het ookw el heel leuk natuurlijk?! Ach ik weet het echt nog niet, maar denk dat als ik daar lig ik stiekem zelf ook al ga liggen kijken of ik het kan zie.

X Esther

7. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hmmm appeltaart lekka lekka, zelf gebakken? :rolleyes:

8. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Hmmm appeltaart klinkt goed. Ik ben hier lekker een broodje aan het bakken! Dat ruikt ook altijd zo lekker en dan kan ik er zo moeilijk vanaf blijven als ie klaar is.

X Esther

9. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Zow nog voorkeur ook dus :p hihi
    Oke wat jij wil... maar moet zeggen dat die van de bakker hier om de hoek ook errrug lekker is.... :)

10. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    haha Eppie dat ken ik hoor.... vooral het deeg van cake of taart mjammie...

11. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Hoi allemaal,

....voor een aantal van jullie sterkte en gefeliciteerd! ;)

Ff slen een berichtje van hier. Heb alles wel gelezen maar hou het vandaag een beetje kort.
    Vanmiddag naar de Gyn. geweest, alles was goed en we hadden ons helemaal ingesteld op de scan, jongen/meisje. maar helaas, dat feest ging niet door. Omdat je hier niet ver van tevoren een afstpraak hoeft te maken voor gyn bezoek of scan had ik vanmorgen opgebeld en zijn aan het einde van spreekuur binnengestapt. Helaas, rond deze tijd lukte het niet meer om de scan te maken dus morgen maar weer terug...

...verder na onrustig begin van de dag inmiddels weer gerustgesteld...

Afgelopen dagen wt rare klachten gehad, last van mijn darmen, moe/futloos, enz. later wat rare spierpijnen en wat diarree. In het begin dacht ik dat het bij de zwangerschap en de hoge temperatuur hoorde. Maar afgelopen twee nachten enkele keren kleddernat van het zweet wakker geworden, kussen drijf...zelfs met badhandoek op mijn borst geslapen om door te kunnen slapen.

Reisgenootje in Goa is een aantal weken geleden gediagnostiseerd met Malaria. Gelukkig had ik geen verhoogde temp, ligt Goa 12 uur treinen verderop en is er in ons gebied geen malaria bekend maar ik vannacht had al aardige paniek beelden, "wat ...als...oh nee..." Maar goed, de laatste dagen hebben we hier last van meer muskieten dan voorheen, wat toch niet echt lekker voelt.
    Ondertussen extra goed voelen of ik de kleine nog wel voelde, natuurlijk voel ik op dat moment helemaal niks.... :pale: Dat bericht is toch niet in mijn kouwe kleren gaan zitten.... ik schrik dan wel weer even dat ik hier zwanger rondloop. Het gevaar zit in een klein hoekje... Het zal toch niet iets ergs zijn, iets raars wat je juist hier kan oplopen... [-o< [-o<

Dus vandaag daarom snel en maar vervroegd naar het ZH gegaan.

Godzijdank blijkt alles goed, absoluut geen malaria. Symtomen blijken gewoon te horen bij een normale indiaase griep die ik net als in nederland moet uitzieken. En het allerbelangrijkste wat ik wilde horen ....niet schadelijk voor de beeb! :oops:

Pffff, maar goed.... morgenochtend dus terug voor controle. Vind het toch altijd weer fijn om toch even te zien dat alles goed is. En... wie weet... weten we morgen wat het gaat worden.....

Meiden, ik ga een lange nacht maken! Weltrus

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

slaap lekker febr21! Rust maar goed uit, des te eerder ben je weer op de been ;) Gelukkig is het de griep en geen malaria ;)

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    slaap lekker febr21 enne beterschap!

14. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Pffft! Ik lees hier altijd braaf mee, maar reageer weinig. Er wordt ook zoveel geschreven dat ik het bijna niet bij kan houden waar het allemaal over gaat.

@tip kwaaltjes rug en buik
    Mijn vk zei vandaag ook dat als ik last heb van buikklachten (bij mij rechts boven net onder mijn ribben na een lange dag) dat een buikband dan wel eens zou kunnen helpen.

@tirtilisko
    Ik denk dat ik het ook spannend zou vinden als ik mn kruimel nog niet zou voelen, omdat het zo'n bevestiging is van dat het wel ok is. Maar ik hoor wel vaker in mijn omgeving van meiden dat ze het echt pas laat in de zw.schap voelden. Enneuh... niet meer bij de vlindertjes lezen (doe ik dat ook niet ;) ) Misschien is het een idee om een angelsound te kopen?

@babykamertje
    Wij hebben de kamer vorige week uigezocht, tegelijk met de wandelwagen. Kamer wordt 'Pure wood' van Prenatal en de wagen de Mutsy 4Rider single spoke met antraciet kleurige reiswieg en Kaki kleurige wandelwagen. Kleuren voor de kamer worden erg naturel. Eikenhouten bedje, commode en kast dus en een houten vloer. We hadden 1 schuine wand lichtblauw en de rest gebroken wit. Kleuraccenten worden lime en zand/oker.

Ben trouwens helemaal blij met mijn nieuwste aankoop. "Mocht" eigenlijk niet van de vrouw want die vond het maar onzin, maar ik heb een Leander hangwieg gekocht. Ik vind 'm helemaal geweldig!

http://www.leanderform.dk/Pictures/vuggen13pop.jpg

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Beterschap febr21!

Uk; wij gaan ook flesvoeding geven....wij hebben al genoeg stress doorstaan met de IUI/IVF/ICSI-behandelingen en willen samen vanaf het begin rustig kunnen voeden zonder stress. Ik heb veel vriendinnen waar de BV heel moeilijk ging en dat wil ik dus echt niet.

Heb vanavond lekker zelf boerenkoolstampot gemaakt mmm.... :D

Amor; wat een gezever van dat UWV, laat ze anderen gaan pesten...

Geslacht weten; wij weten het wel en wilden het ook allebei weten. WE maken er ook geen geheim van in onze omgeving dat het een meisje wordt, anders moet ik zo op mijn woorden letten. Wrs was het makkelijker als het een jongetje was geweest, want we hebben vanaf begin zwangerschap over hij gesproken, maar nu we weten dat het een meisje wordt, zeg ik toch echt heel veel zij en ze hihi.
    Het is wel errug leuk shoppen sinds ik weet dat het een meisje wordt moet ik zeggen, maar iedereen moet lekker doen wat hij/zij wil...

xxx Daffie

16. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Feb: beterschapjes en goed uitzieken meis......
    enne je antwoord heb je nog tegoed wat een verhaal zeg! (super hoor)

Suske: leuke wagen en een goede keus hihihi we hebben hem ook
    En wat leuk zeg al de spulletjes die je al hebt uitgezocht..

17. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Ow! Nog ff een vraagje! Wie heeft er ook een ronde box en weet een mooi boxkleed. De meeste zijn vierkant en ik heb nog geen mooie ronde gevonden helaas.

Gr, Susan

PS
    @Patriessie, jaaa, mooie wagen hè! Vooral lekker stoer met die wielen. :D

18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: sterkte met al dat werken en stoppen als het niet meer gaat he. Zolang jij niks aangeeft zullen ze uit zichzelf niet zo snel iets zeggen.

@ Hummelke: geen idee hoe de regelgeving in Belgie is voor zelfstandigen meid. Misschien even op het gedeelte plaatsen op het forum over werk en zwangerschap?

@ Kim: vervelend zeg van je schoonmoeder. Ik kan je maar 1 raad geven: duidelijk je grenzen aangeven. Als je haar niet dagelijks wil hebben moet dat duidelijk afgesproken worden. Ook of ze je kind zomaar uit bed kan halen enzo. ik vind dat jouw vriend hierin een belangrijke rol hoort te spelen. Enne, belachelijk dat ze zomaar aan je laptop zitten hoor ;) .

@ Uk: wat naar dat je zo'n erge pijn hebt meid. Goed dat je je hebt laten nakijken. Ik hoop dat ze er gauw wat op verzinnen.

@ Tirtilisko: naar de huisarts! Gezien jouw medische voorgeschiedenis niet blijven rondtutten, maar direct naar een professional. Verder zal het met je beebje denk ik heus wel goed zijn, maar ook dan is het goed om je gerust te laten stellen.

@ Amor: ben jij ook een hypochonder? Ik ook, rot is dat he, dat je je dan soms zo bezorgd kan maken? Gaat vast weer over hoor.

@ Maatje: ik zou die verklaring wel eventjes regelen bij je VK. Punt is dat als het nodig is (waar alleen jij over beslist!) dat je minder gaat werken ivm je zw, zij die verklaring nodig hebben om een uitkering als werkgever te krijgen, dan kunnen ze een vervanger voor je regelen. Wel goed juist dat je werkgever daarom vraagt denk ik!

@ Patriessie: wow, gefeliciteerd met jullie huis, wat een geweldig nieuws!

@ Eppie: ik heb ook deze week pas wat gekocht hoor, toen de 20-weken-echo goed was ;) . Wij vertellen trouwens gewoon aan iedereen dat we een meisje krijgen. Maar ja, ik ben ook niet zo van de geheimpjes.

@ febr: arme jij. kan me voorstellen dat je even flink in de rats hebt gezeten. Gelukkig is het gewoon een griep, maar ook dat is niet fijn. Tis ook niet niks hoor, dat je in zo'n andere wereld zwanger bent. Ik bewonder je moed om het zo aan te pakken. Hopelijk ben je gauw weer beter meid!

@ Suske: wij hebben zo'n Leander hangwieg te leen gekregen. maar onze plafonds zijn niet stevig genoeg (gips-stuuk), errug jammer moet ik zeggen, want een mooie wieg.

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Suske: misschien marktplaats eens afstruinen voor een rond boxkleed? daar vind je ze vaak voor weinig ;)

20. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

K3 was geslaagd gisteren, Jasmin heeft zelfs 1 van k3 nog een handje mogen geven, ze vond het geweldig, ze was er zo vol van dat ze vanacht om 3 uur al weer in de bed stond te springen en riep mama k3 was leuk he, hopelijk slaapt ze vanacht wat langer.

dayenne: wat een verhaal van je moeder, hopelijk lukt het haar om snel op eigen benen te staan. sterkte.

Mieke: fijne vakantie.

Kimmie: gefeliciteerd met je dochter.

Kim: wat verveldend zo'n schoonmoeder, maar je mag wel blij zijn dat jeer nog 1 hebt, mijn man heeft geen ouders meer mijn kinderen hebben dus maar 1 opa en oma, vind ik somswel jammer.

Uk80: sterkte met je rugpijn.

Tristilisko: minzwangere collega heeft de zelfde klachten die had een te laag HB.

Patriessie: gefeliciteerd, met je nieuwe huis.

groetjes Martine

Deel Deze Pagina