@Suske, die Leanderwieg vind ik ook erg gaaf. Mijn man vond het maar een raar idee om een wieg op te hangen. Was bang dat hij niet stevig genoeg zou hangen en zo maar, op een keer naar beneden zou komen. @ Februari en Married: rustig aan doen hoor! Goed voor jullie zelf en je kindjes zorgen. @ Uk en Daffie: ik ben best verbaasd dat jullie zo negatief staan tegenover borstvoeding geven. Ik kan een heel verhaal tikken over de goede eigenschappen van borstvoeding, maar dat weten jullie vast al wel. Het is ook niet dat ik jullie bekritiseer, maar ben gewoon verbaasd. Ik ga het wel proberen. Ik zie wel waar het schip strand met twee kindjes. Mij is ook aangeraden om borstvoeding te gaan geven, omdat mijn man en ik beide veel last hebben van allergieën en ik via borstvoeding nuttige stoffen door kan geven waardoor onze kindjes hier minder of geen last van zullen hebben. @ Daffie: wat vervelend dat jullie behandelingen hebben moeten ondergaan om zwanger te raken. Wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Veel mensen vragen mij of wij ook via behandeling zwanger zijn geraakt, omdat we een tweeling verwachten. Is bij ons overigens niet zo. Hebben er wel anderhalf jaar over gedaan om zwanger te raken, maar dat schijnt tegenwoordig geen uitzondering te zijn.
Hj: ik wil helemaal geen kritiek geven op het een of het ander en ook geen discussie uitlokken, maar die allergieën kun je alleen tegen gaan als je minimaal 6 maanden bv geeft Ik ben van mening dat ieder het voor zich moet weten en dat fv ook erg goed is
HJ1977; het is niet zo dat ik heel negatief tegenover borstvoeding sta, maar ik ben ook van mening dat kinderen prima kunnen opgroeien met flesvoeding en wat ik al zei, de voornaamste reden is dat we in alle rust willen genieten straks en dan niet nog de stress van evt borstvoedingsproblemen erbij willen hebben. We hebben namelijk al een paar jaar van enorme stress achter ons door de MMM (en echt je weet pas wat het is als je er zelf ingezeten hebt ) Ik geloof best dat borstvoeding een prima start is voor kindjes (heb zelf vroeger in de kraamzorg stage gelopen ), maar er zijn ook heel veel kindjes opgegroeid zonder BV en ook die kindjes zijn erg groot geworden en hebben naar mijn mening niets gemist! Wij vinden het ook heel prettig dat we de voedingen straks samen kunnen doen, dat papa ook meteen zo'n close band opm kan bouwen met zijn meisje. Want ze hebben het wel steeds over binding tussen moeder en kind met borstvoeding, maar de vader is er toch ook nog... Iedereen moet gewoon doen wat hij/zij goed acht voor zijn kindje, ik vindt niet dat er goede of slechte meningen hierover zijn. Maar dat is met alles in de wereld, laat iedereen in zijn waarde en de wereld zou er een stukje leuker uitzien Sorry voor het relaas, het is niet mijn bedoeling om nu een hele discussie uit te lokken, want die zijn er al genoeg op ander forums.... dikke knuf Daffie
Ik denk dat iedereen idd zelf moet weten of hij fles- of borstvoeding gaat geven. Owja, de discussie was gesloten ! @Suske: die wieg is echt wel heel gaaf! @febr21: zorg goed voor jezelf en zeker in een ander land. Lekker uitzieken maar en kan me voorstellen dat je toch voor de zekerheid naar de gyn geweest bent. Beterschap! @martinenur: Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad bij K3! Heb tegen manlief gezegd dat als ik besluit om te willen weten of het een jongen of meisje wordt, dat het dan tussen ons tweeën blijft! Maar denk er nog even over na. X Esther
Hi meiden, Ik ben home alone... heerlijkkk! Vriend en vriendin zijn klussen Kids slapen Is echt langgg geleden volgens mij dat ik alleen was. @Patries: Hmmm, vd bakker 8-[ ok, vooruit dan maar @Febr21: Pfff, gelukkig maar, wat een eng idee! Wens je heel veel beterschap! @Suske: Wauw, zeker een mooie wieg , echt stijlvol! @Noppie: Normaal ben ik geen hypochonder, maar sinds ik zoveel onbekende kwaaltjes hebt tijdens zwangersch, denk ik wel bij veel wat ik hier lees dat ik dat ook wel eens kan hebben of krijgen @Martine: Hihi, wat leuk van K3! Buikband: Ik lees hier veel over de buikband, ik heb deze van een vriendin te leen, maar ik mag hem niet gebruiken van Fyschio, omdat het de rug en buikspieren verslapt. Volgens haar is deze alleen bedoeld voor vrouwen die heel de dag door echt vreselijke pijn hebben. Mutsy 4rider single spoke: heb je ook andere Mutsy 4riders? Mijn vraag is ook of deze gunstig is als je veel in de stad en in de bus komt met de wagen? Of is deze meer voor bos en strand? Ik word gek van die kinderwagens, ik weet echt niet meer welke ik moet kiezen en hoor over alle wagens goede en slechte dingen. Quinny Buzz schijnt ook niet zo goed te zijn toch? Quinny Speedi misschien? 3-wielers kiepen weer sneller om hoorde ik?! Hij moet hoog zijn, het handvat in hoogte verstelbaar, genoeg ruimte onderin hebben voor boodschappen en dus makkelijk voor in de winkels en de bus. Alle tips welkom
Daffie, ik heb het voedingskussen toen ook bij de Hema gekocht. Ben er nu heeeeeeeel blij mee! Hopelijk slaap je nu wat beter! Maatje, het lijkt misschien nog erg vroeg, maar als je nu al last hebt van rug en buik is het misschien helemaal niet zo'n slecht idee om het nu al wat rustiger aan te doen. Vaam, Ik hoop voor je dat het geen zuiker is, dat is geen pretje lijkt me. Maar als je inderdaad geen symptomen hebt zal het allemaal wel meevallen. Patriessie, gefeliciteerd met julle huis! Tirtilisko, fijn dat je morgen bij de ha terecht kan. En maak je niet teveel zorgen, het wilt echt niets zeggen als je het kindje nog niet voelt! HJ, gefeliciteerd met de goede echo! Febr21, ik kan me voorstellen dat je daar dan meteen aan denkt! Gelukkig is het een "gewone" griep! Heel veel beterschap en veel plezier bij de echo morgen! Suske, leuke wieg! Ach, en af en toe moet je het advies van je partner in de wind slaan en je homronen laten beslissen
@amor Je hebt best veel verschillende Mutsy's. Maar die 4rider is echt niet handig in de bus. Meer iets voor als je veel gaat wandelen op bospaden en voornamelijk met je auto reist ipv de bus. Wij zijn naar een babywinkel gegaan en hebben daar een uitleg gekregen van een half uur waarin alle wagens de revue zijn gepasseerd en aan de hand van wat wij ermee wilden en welke auto we hebben is de keuze op de 4rider gevallen. Ook een beetje omdat deze wat hoger is dan gemiddeld en mijn vrouw is nogal lang. Daarom wilden we de Stokke, maar die is weer meer geschikt voor in de stad en wij wonen in bosgebied. Volgens mij kun je voor jezelf het best even een lijst maken met waar je wagen aan moet voldoen en dan je keuze maken. Bij de Prenatal kun je eventueel een afspraak maken en dan nemen ze echt de tijd om je het eea uit te leggen. Vonden wij wel erg fijn, omdat we van toeten nog blazen weten met zo'n 1ste kindje! Gr, S
Hey meiden! Alles prima hier lees ik?! Hier niet zo goed. Ben vandaag ziek naar huis gegaan.Duizelig, warm/koud, zweten, licht in mijn hoofd, de hele mikmak. Morgen even naar de huisarts, kijken hoe het staat met mijn ijzergehalte en bloeddruk. En ik blijf nog even een dagje lekker thuis. Even bijkomen... Morgen ga ik alles bij lezen meiden, nu lekker slapen! Slaap lekker en droom fijn! Liefs Karina
@Suske: Ok, thanx voor de tip. Ik ben zelf 1.80 lang, dus de Stokke is wel handig, maar die vond ik zo duur. Bijna 1000 euro zag ik in een magazine. Snel maar eens een afspraak maken dan, wordt nu wel de hoogste tijd. @Karina: Beterschap!
Jeetje wat een reacties....ik weet nou al niet meer wie wat heeft gezegd... Iedereen die ziekjes is: beterschap! Partiessie jaaaaaaaa dus toch! Wat gaaaf! Ben echt super blij voor je . Heb al sinds gister nog-stop geduimd . Nou...wij hebben vandaag 2 bezichtigingen gehad en allebei niks...Balen hoor. Ik wil zó graag een flatje waar we met z'n 3tjes lekker kunnen zitten..Het hoeft echt niet groot te zijn..Maar zelfs dat is teveel gevraagd. Er is gewoon écht niks voor ons...Zelf de gemeente kan ons niet helpen . Bah wat baal ik hiervan. Ik wil ook genieten en de babykamer klaarmaken!
Hallo allen, Zit hier weer snotverkouden achter de pc. MOest vannacht zo veel hoesten dat mijn buikspieren gewoon zeer doen. Ik hoop echt dat dit niet erg is. Maar ik voel me gelukkig al iets beter als gisterenochtend. Net nog even een baalmomentje. Wij doen mee aan een project bouwen in eigen beheer. De gemeente geeft subsidie op die bouwprojecten, zodat het voor starters betaalbaar is. Er komt dan wel een formule op die huizen zodat ze altijd voor starters aantrekkelijk blijven. Het is voor ons erg intressant omdat het dus betaalbaar is, omdat je zelf mag helpen met de bouw en ontwikkeling van zo'n woning. En tja, met een timmerman als vriend komt dat wel goed. Nu krijgen we dus net te horen dat ons gezamelijk inkomen net te hoog is om er aan mee te doen. En dat we dus in princiepe buiten de boot vallen zeg maar. Het bestuur wil wel graag meedenken in een oplossing voor ons. Tja, er zijn wel een aantal dingen die het misschien nog mogelijk maken. Als ze mijn onregelmatigheidstoeslag niet meerekenen in het bruto jaarinkomen zitten we er waarschijnlijk nog net boven. Het gaat dan echt om een paar honderd euro zeg maar. Als ik dan na mijn zwangerschap minder ga werken is het probleem dus opgelost. Maar ik wil niet minder gaan werken. Als Edwin het huis alleen zou kopen is het helemaal geen probleem. Ik kan er dan gewoon na de oplevering officieel bij intrekken. Maar in hoeverre gaat de gemeente daar intrappen als je samen al een kindje hebt... pff, ik weet het niet meer hoor. We hadden zo veel zin om samen dat huisje te bouwen, alles naar je eigen smaak enzo.. en nu valt alles misschien wel in het water. Maar goed, de startersvereniging heeft gezegd mee te willen denken in een oplossing.. dus ik gooi het balletje even terug. Misschien weten hun wel een oplossing. Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het ff kwijt. Iedereen die vandaag een echo heeft heel veel succes. Groetjes Anne
@febr21: dat zal wel even op de zenuwen gewerkt hebben ja...Gelukkig dat het 'maar' een griepje is (dat is natuurlijk ook niet alles, maar beter dan malaria natuurlijk). Veel beterschap! @Martinenur: wat leuk dat het goed bevallen is bij K3, maar had niet anders verwacht . Grappig dat kinderen daar dan nog zo lang mee bezig kunnen zijn he. @Eppie: dus je bent er nog steeds niet over uit of je het wilt weten? Spannend hoor! Ben benieuwd wat je vriend er van vind. @Karina: beterschap meissie! @Dayenne: Nu ik ben gestopt met duimen voor Patriessie ga ik weer verder met 2 duimen voor jou (is toch weer 50% meer kans dan he )
@Anne1982: ik hoop dat ze met een oplossing gaan komen. Moet ik toch mijn duimen gaan splitsen En beterschap! Wat vervelend dat iedereen ziek is. @Angela: moet morgen de dagcurve gaan doen, dus ben benieuwd naar de uitslag. Maar zoals ik al zei, verwacht ik daar geen negatieve uitslag van.