Hoi hoi, Mieke: gezellie dat je meeleest! En ik ga voor je duimen dat daarna het zonnetje weer gaat schijnen. Lekker genieten van je vakantie hoor Caro: dat steekgevoel bij het niezen zijn je banden... Zeer doet dat he? Toevallig heb ik het vanmorgen ook gehad! Ik heb het trouwens ook wel eens gehad toen ik niet zwanger was... Ja, je banden zitten er altijd he? Maka: je kunt het nu goed zien he? Erg leuk hoor! Jammer dat je echofoto's zo klein zijn, had graag even naar het geslacht gespiekt Patriessie: ik waggel ook al en vooral 's avonds.. hoe moeier ik ben hoe meer ik begin te waggelen. Ik probeer wel op mijn houding te letten. Maatje: een hele dag werken zonder pauze zou ik echt niet doen hoor!! Wist je dat je op een dag van 8 uur werken recht hebt op 1 uur doorbetaalde pauze? Anne: zwangerschapssuiker... ik heb geen idee wat het precies inhoudt. Wel weet ik dat je baby er erg groot van kan worden. Ik zou eens rondneuzen op deze site. Even de zoekfunctie gebruiken, of google natuurlijk: http://www.xs4all.nl/~insert2/bambi/suiker.html
Meiden hebben jullie al nagedacht over wat voor en welk matras? Ik heb gelezen dat de aerosleepmatras erg goed is. Dus stel dat het kindje op zijn/haar buik draait door kan blijven ademen
Misschien een handige link over slapen. Er staat van alles op, dus ook of het zin of onzin is om iets te kopen www.veiligslapen.info Ik heb er zelf al veel aan gehad!
Mieke, leuk dat je vanaf daar meeleest! Hopelijk komt het zonnetje er snel door! Ann, balen meid! Maar schijnbaar is het goed te behandelen met een dieet. Ik mag over een paar weken prikken om te kijken of ik suiker heb. Dit ivm mijn BMI. Hier rustig aan, krijg steeds meer last van mijn bekken. Ontzettend balen, maar ja, het is niet anders. Ik ga waarschijnlijk vanaf volgende week 6 uur per dag werken. Kijken of dat beter gaat. En vanaf 28 oktober begint mijn vervangster, dus dat geeft dan ook een stuk rust! Zo, en nu snel Levy van de creche halen!
Mieke; ben jaloers op je hoor...lekker in het zonnetje! Ik heb echt weer zo'n brakke nacht gehad. Gisterenavond gewerkt en alhoewel ik zo weinig mogelijk til zijn er toch veel draai en bukmomenten op een avond Ik kreeg ook steeds meer last van mijn rug, maar dan echt het middengedeelte De buikband ondersteund mijn buik wel goed, maar mijn rug veel minder en vannacht dus weer veel last van mijn rug Gisteren al tegen leidinggevende gezegd dat ik deze week wil aankijken en dan weer met haar ga praten. Moet toch echt minder uren gaan werken ben ik bang. Zo kan ik niet nog 4 maanden lang door. Mag dan wrs geen late diensten meer doen en ik ben geen ochtendmens Dat wordt dus extra zwaar voor me (psychisch gezien dan ). Als het vanavond nog zo'n druk op mijn rug geeft, ga ik morgenochtend mijn leidinggevende toch maar even bellen. Zal ik dan eerst langs de bedrijfsarts moeten? Sorry voor mijn geklaag, maar wordt echt hormonaal moe en emotioneel van die slechte nachten....en moet het even kwijt.. xxx Daffie
Daffie: jeetje wat vervelend joh! Laat er eerst eens door je huisarts naar kijken, misschien kan hij wat voor je betekenen. En een kruik mee naar bed scheelt echt voor je rug, dus misschien kun je dat ook nog proberen. Ik lig dan op mijn zij en leg de kruik tegen het midden van mijn rug. Bij mij verzacht het. Sterkte ermee!
Zoo hier ben ik weer, ff updaten haha! @Maatje: Ikzelf werk nog maar 2 uurtjes per dag, i.p.v. 6 uur, omdat ik toch met die harde buiken zat. in het begin dacht ik ook, wat moet ik in godsnaam thuis doen? maar ik moet zeggen dat het me toch prima bevalt, en qua harde buiken gaat het ook stukken beter! als ik jou was zou ik toch maar beginnen met minder werken, vooral als je merkt dat die uren die je draait te zwaar zijn, voordat je echt last gaat krijgen. tenminste, dat is mijn mening, weet niet hoe anderen erover denken? @kleding: ik heb zelf 1 pakje gekocht met een super klein maatje, omdat het bij ons toch echt in de familie zit met kleine kindjes. mijn moeder had voor mij en mijn zusje ook pas vanaf 50 gekocht, maar het bleek dat wij allebei ook nog in kleinere maatjes pasten.. 50 was echt nog te groot! en verder heb ik dingetjes gekregen vanaf 60.. dus naja ik zie het wel. @kim: ik denk dat het bij mijn schoonouders een stukje anders is. mijn man is marokkaans, en zijn ouders worden voor het eerst opa en oma, dus die vinden het allemaal helemaal geweldig! zij hebben meestal meer aandacht voor mij dan voor hun eigen kinderen, haha maar goed, dat is soms ook vrij vervelend. als wij daar hebben gegeten ben ik verplicht! om te blijven zitten als ze de tafel gaan opruimen. ik kan daar helemaal niet tegen, en doe er meestal ook niets op uit, maar dan krijg je toch gauw van die boze blikken die niet veel goeds voorspellen. maar mijn man zegt dat zijn moeder het puur uit beleefdheid zegt dat ik moet blijven zitten, en het stiekem toch wel op prijs stelt als ik wel help, dus dat blijven we ook maar gewoon doen dan. @Patriessie: gefeliciteerd met je huis! @kinderkamers: wij zouden een kinderkamer krijgen van een vriend van ons. hij had dat gekregen van weer iemand anders. was echt een super kamertje, heel goed onderhouden, het enige wat ik dan zou moeten kopen was een matrasje en zo'n verschoonkussen, of hoe noem je dat? nu zou die man hem vorige week uitelkaar halen en naar mijn vader brengen, maar die man is plotseling verdwenen! wij kunnen hem totaal niet meer bereiken en er is ook niemand thuis.,... ook die vriend van ons staat met de mond vol tanden, weet ook niet wat hij moet doen, dus dat was weer even een flinke teleurstelling. nu gaat hij kijken of hij nog iets anders kan regelen, maar anders moeten wij misschien op het laatste moment nog een babykamer kopen! en nu is dat nog niet zo heel erg, omdat wij toch ons nieuwe huis nog niet hebben, maar toch! beetje jammer toch? @ziek: bijna iedereen last van verkoudheden en toestanden? ik zelf ook, bij deze: iedereen beterschap! lekker uitrusten.... nou eigenlijk vrij weinig te vertellen, ben wel blij dat ik nu weer bijgelezen heb haha heeft me ook bijna een uur gekost stelletjes kletstantes . ik blijf nog wel even online denk ik, dus ik ben benieuwd of ik het kan bijhouden! groetjes
Ja grappig he! dat is bij mij ook zo. ik heb hem nu 2 keer gevoeld en mijn moeder had gisteren mazzel. Ik voelde hem en ze zat langs me, dus pakte ik snel haar hand en zij voelde hem ook. Zaten we daar beiden helemaal te glunderen .. Mijn vriend heeft tot noch toe pech, maar het zal vast nog wel komen
Daffie, vervelend dat je zo'n last blijft houden.... En klagen mag gerust hoor, daar zijn we hier toch ook voor! Ik kan het me helemaal voorstellen. Heb dat zelf ook dat ik veel emotioneler reageer, zeker toen het aankwam op minder werken. Maar aan de andere kant, 4 maanden kan nog heel lang duren als je pijn hebt, dus denk aan jezelf!
Dag allemaal, heb al jullie berichten gelezen en zal later als ik weer rustig ben nog proberen te reageren. Met mij gaat het niet zo goed: om kort te gaan is het gister over de telefoon flink geescaleerd tussen mijn vader en mij. Inmiddels zijn we allebei erg boos op elkaar geworden en ik heb zelfs in mijn woede de haak op de hoorn gegooid. Dat heb ik nog nooit gedaan . Waar het op neer komt: het beeld wat ik had van mijn vader is aan gruzelementen en ergens wil ik het nog steeds intact houden. Na een aantal gesprekken met vrienden begrijp ik rationeel wel dat ik niet van hem zal krijgen wat ik nodig heb. Dat doet zoveel pijn dat ik even niet meer weet waar ik het zoeken moet. Bovendoen moet ik volgende week met hem op vakantie naar Tunesie. Wil het niet afzeggen, want wil niet voor de rest van mijn leven de relatie met hem verpesten, maar kan me ook niet voorstellen hoe we met elkaar op vakantie moeten nu blijkt hoe boos we op elkaar zijn. Het is een groot dilemma voor mij.
bah wat een vervelende situatie zeg! ik zou ook niet goed weten wat je zou moeten doen..... ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat alles alsnog een beetje goedkomt........
Ojee Noppie, dat klinkt helemaal niet leuk! Ik heb even geen tips voor je, maar wil je wel veel sterkte wensen! Probeer even te kalmeren door een douche te nemen ofzo, of even iets doen waardoor je wat rustiger wordt. Dit is voor de baby ook niet prettig denk ik.
Jemig Noppie, dat klinkt ontzettend vervelend....en dan ook nog op vakantie moeten. Ik hoop dat jullie allebei even rustig kunnen worden en er dan samen uitkomen Angela; 4 maanden kan zeker nog lang duren....vanavond even aankijken en dan in overleg! Mireii; das inderdaad een beetje jammer van het kamertje. Hoop dat het alsnog lukt om hem te vinden en anders snel op zoek naar iets anders leuks! Uk80; Heb net meteen een kruik gekocht en ga het vanavond tussen het voedingskussen en mijn rug inleggen! Baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen Nog 2 uurtjes en dan mag ik weer beginnen met werken Heb echt zo geen zin, er lagen gisteren helemaal geen leuke patienten. Gelukkig werk ik wel met leuke collega's vanavond, scheelt toch ook wel ciao Daffie
Ja daffie tis nu echt te zien he? Leuk truitje trouwens die heb ik ook Ik heb trouwens de geslachtsfoto in mijn album gezet. En ook een andere echo met daarop kleur.. geen idee wat die echo inhoudt. ik heb het ook even bij de verloskundigen op deze site gevraagd..
@Maka: wauw, wat een verschil in buik! Bij mij idem dito hoor. Ook in paar weken tijd een mega verschil (ook in kilo's helaas ) @Amor: gezellig he die kids om je heen, kan je al vast wennen . @Mieke: kon je het toch niet laten om even te neuzen hier? hihi. Ik hoop dat het zonnetje weer snel zal gaan schijnen. @noppie: he meid, wat een klotesituatie zeg. Ik hoop dat je er nog voor de vakantie een beetje uit gaat komen met hem. Aangezien jij graag wil dat jullie relatie verbeterd is zo'n vakantie misschien een laatste redmiddel, maar dan moeten jullie vooraf nog wel praten natuurlijk. Veel sterkte ermee meis en succes. @Anna1982: ik heb even wat duidelijke info voor je over zwangerschapssuiker. Ik ben vandaag 3 keer geprikt en krijg vrijdag de uitslag, maar geloof niet dat ik het heb aangezien ik alleen het symptoom: vergrote baarmoeder heb en dit kan ook een groeispurt zijn. Verschijnselen Symptomen van zwangerschapssuiker: veel dorst; veel plassen; extreme groei baarmoeder. Bij verdenking van diabetes zal de verloskundige het bloedsuikergehalte (laten) bepalen. Oorzaken In een normaal verlopende zwangerschap daalt de nuchtere (voor het ontbijt) bloedsuikerspiegel, waarschijnlijk door de constante afgifte van suiker aan de baby. Na het eten neemt de bloedsuikerspiegel echter toe doordat de insuline minder goed werkt. Dit is een normaal proces wat nodig is om de baby voldoende suiker te geven voor zijn energie en vetopslag. Soms stijgt de bloedsuikerspiegel echter te hoog en is er spraken van zwangerschapssuiker. Verhoogd risico op zwangerschapssuiker hebben: vrouwen waarbij diabetes (geen ouderdomssuiker) in de nabije familie voorkomt; vrouwen die in eerdere zwangerschap, suiker hebben gehad; vrouwen met overgewicht; vrouwen die eerder een kind kregen wat zwaarder was dan 4300 gram; vrouwen die herhaald een miskraam hebben gehad. Als je een verhoogd risico loopt, zal de verloskundige standaard 2 tot 3 keer in de zwangerschap (v.a. 24 weken) je bloedsuikerspiegel (laten) bepalen. Vrouwen die al voor de zwangerschap diabetes hebben moeten bij kinderwens zich goed laten voorlichten door hun huisarts en of internist. Meestal is een aanpassing van de hoeveelheid insuline nodig. Zwanger worden met reeds bestaande diabetes kan nogal wat complicaties geven; het is dus erg belangrijk dat je hierover goed wordt ingelicht en voorbereid. Gevolgen Risico's van zwangerschapssuiker: groot kind; veel vruchtwater; vroeggeboorte; te lage bloedsuikers bij de baby na de geboorte. Dit laatste komt omdat het kind in de baarmoeder gewend is aan veel suiker, hierdoor produceert het lichaam van de baby veel insuline wat de suiker afbreekt. Als na de geboorte de suiker toediening dan normaalis, heeft de baby nog steeds teveel insuline waardoor het veel suiker afbreekt. Hierdoor ontstaat een te laag bloedsuikergehalte wat schadelijk is voor de baby. Het is dus heel belangrijk dat de bloedsuikers na de geboorte goed worden gecontroleerd. Behandeling Als de bloedsuikerspiegel te hoog is, wordt er een dieet voorgeschreven en na 4 weken worden wederom de bloedsuikerspiegels bepaald. Als die (met dieet) goed zijn, dan mag je gewoon onder controle van de verloskundige blijven en worden de bloedsuikerspiegels iedere 4 weken bepaald. Als die goed blijven mag je gewoon thuis bevallen en wordt na de geboorte de bloedsuikerspiegel bij de baby een aantal keer bepaald. Als ondanks het dieet de bloedsuikerspiegels nog te hoog zijn, vindt er een verwijzing naar de gynaecoloog plaats. Meestal wordt er dan insuline voorgeschreven. Als er geen complicaties optreden kan een normale geboorte worden afgewacht. Na de geboorte wordt het kind (van een moeder die insuline heeft gekregen) ter observatie opgenomen op de babyafdeling van het ziekenhuis. Als verder alles goed is mag het kind meestal na 1-2 dagen mee naar huis. Na de bevalling mag de kraamvrouw weer normaal gaan eten. Drie maanden na de bevalling moet het bloedsuikergehalte nogmaals gecontroleerd worden ter uitsluiting van het hebben van 'gewone' diabetes. Het komt namelijk voor dat diabetes pas in de zwangerschap wordt ontdekt, maar dat het toch geen zwangerschapssuiker is.