Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    heb ook een 20 wkn foto in mijn album erbij gezet (zijn niet zo charmant maar mams maakt ze steeds als ze me ziet hihi)

2. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Ow en mijn onderduk zit ook al die tijd op 50 en ben echt een zoutmonster, VK vond het supernetjes

3. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is ook heel goed en de huisarts zei ook dat het niet veel uitmaakte. Alleen ik als mamma kan me er gewoon slecht door voelen en dat deed ik dus ook. Maar hij zei verder dat het prima was voor een zwangere vrouw. Dus geen zorgen.... ;)

4. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ow ja.... Ik heb ook nieuwe foto's in mijn album gezet...

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    mooie buik hoor karina :D

6. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Update noppie-soap: jullie geloven het nooit. Zowaar belde mijn vader vanavond uit zichzelf op. Hij wilde een aantal dingen checken of hij die wel goed had begrepen, wat ik nu precies van een vader verlang, dat hij inderdaad veel last heeft van het ouder worden en dat dat doorklinkt in zijn reactie op zijn zwangerschap, dat hij het betreurde dat ik en mijn lief er last van hebben en dat hij er zelf ook last van heeft :confused: :) :rolleyes: :confused: . Ik kon haast mijn oren niet geloven. Voor het eerst een reactie waarbij hij zijn eigen gedrag heeft onderzocht en niet het mijne. Erg positief. Heb hem gezegd dat ik zijn reactie positief vind, maar dat het verdriet nog wel moet slijten. Oftewel: we zijn wel weer 'on speaking terms', maar het zit nog niet 100% goed. Nou ja, in elk geval posi dat hij nu een gebaar heeft gemaakt!

@ allemaal: bedankt voor al jullie lieve reacties!

@ buikfotos: mooie foto's allemaal zeg! Ik zal binnenkort ook weer eens wat uploaden.

Ben morgen afwezig: personeelsuitje, survivallen in de Ardennen :confused: . Ik ga foto's maken.

7. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Noppie, wat fijn deze reactie van je vader. Het heeft hem dus toch aan het denken gezet over zijn eigen handelen. Fijn dat jullie toch weer iets nader tot elkaar zijn gekomen!

Survivallen...jij durft... maar veel plezier!

8. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Nou, jullie mogen ook voor mij gaan duimen hoor :( Zal proberen het kort uit te leggen ( ik en kort, yeah right) 1 van mijn katten van 8 jaar was ziek. Het was al even wat minder, ze werd dunner enzo, maar toen ze vorige week overal begon te piesen en nog dunner werd gelijk naar dierenarts gegaan. Die onderzocht haar en zou me terug bellen als er iets mis was. Ik hoorde niks en ze had die dag al wat gekregen, dus d8 dat zit wel goed. Vrijdag brief in de bus (ze hadden mijn oude tel.nr. zucht) dat ze blaasontsteking had en er nog vanalles in urine was gevonden, dus moest maandag langskomen. Maandag wilden ze me pillen meegeven, maar dat lukt niet bij haar, dus moesten we eigenlijk vandaag (gisteren hadden hun geen tijd) terug komen voor injectienaalden. Gisteravond laat komt ze opeens aangewaggeld, ze kon niet meer lopen, extreem dun, kon niet drinken, dood en dood ziek...avond consult was 90 euro, dus na wikken en wegen toch tot vanmorgen afgew8. Ze is toen gelijk opgenomen omdat ze stervende was en vanmiddag werd ik gebeld dat de blaasontsteking door was gegaan naar nieren en dat ze wel vanalles konden proberen, maar dat zou in totaal 500 euro kosten en had ze nog maar 40% overlevingskans, ze was letterlijk aan het sterven. Na veel gejank besloten haar in te laten slapen, dus ik om die reden daar vanavond naar toe geweest, helemaal overstuur en depri... kom ik daar aan...zegt de dierenarts dat er toch iets vooruitgang was en hij zo enorm twijfelt en puntje bij paaltje gaat hij nu alles op zijn kosten proberen (ben al wel 200 euro kwijt en nog eens 200 euro van paar weken terug pfff) tm vrijdag :D
    Als ze toch sterft kost mij het niks extra, als het vrijdag goed met haar gaat, mag ik de keuze maken om haar kosteloos af te staan aan nieuw baasje of ik mag haar terug, maar dan zijn de kosten gedeeltelijk voor mij (ik denk nog eens 200 euro erbij dan) :D :D :D Ik zet hier wel smilies, maar ben eigenlijk nog steeds erg verdrietig.. het is nog heel onzeker en het gaat me aan me hart dat ze daar helemaal alleen ligt! Ze ligt onder hete lamp, omdat haar temp 34 graden is, ipv 38 :confused:

Ik baal ook gigantisch van het geld, want dat hebben we keihard nodig voor die kleine, maar ik weet zeker dat ik het toch zal betalen als het vrijdag goed met haar gaat...duim...duim..duim...

Mijn vriend heeft het geld er eigenlijk niet voor over, die is best hard wat dat betreft, hij geeft om alle beesten, maar het blijven beesten, geen kinderen zegt hij. Ik ben het daar niet mee eens en vind dat je voor je beesten moet zorgen als er goede overlevingskansen zijn en heb hem duidelijk gemaakt dat ik er niks meer over wil horen, dat dit van MIJN inkomen betaald wordt (uiteindelijk moeten we dan wel weer meer van zijn inkomen doen haha, maar goed)! Hij ziet wel in hoe belangrijk de beesten voor mij zijn, dus hij accepteerd het, hij zal wel moeten ;)

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Amor: wat een afschuwelijk verhaal van je kat. Ik zou ook heel erg van slag zijn daardoor, ik heb ook 2 katten en het voelt echt wel als 'mijn kindjes'. Ik hoop dat het gauw beter met haar gaat en dat het niet veel meer extra gaat kosten meid!

10. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Uk, mijn man is daar inderdaad wel in thuis ja, hij werkt op de rontgen en echo is een onderdeel geweest van zijn opleiding :)

Amor, Wat sneu voor je kat. Ik hoop dat hij opknapt!

Noppie, fijn voor je dat het initiatief voor de verandering eens van je vader is afgekomen. Is in ieder geval een hele positieve draai aan het verhaal. Heel veel succes er mee en veel plezier met survivallen morgen.

Wij hebben vanmiddag de verf voor de kinderkamers gekocht. Levy heeft zelf zijn kleur mogen kiezen (erg leuk als een mannetje van bijna 2,5 dat mag doen, dus wel een duwtje in de goede richting gegeven :) ) Zijn kamertje krijgt dus op een muur een knalgroen kleurtje. De babykamer gaan we zoals gezegd met grijs doen. De kast en het nachtkastje voor Levy zijn kamer zijn ook besteld en zullen waarschijnlijk volgende week binnenkomen (bed hebben we al). Dus kunnen we eindelijk alles om gaan zetten.

Vanmiddag op controle geweest en alles was goed. Hartje was heel goed te horen en de bm zit al dik 3 vingers boven de navel! Ben nu 3 kilo aangekomen, dus dat is op zich netjes.
    Voor de lijst: uitgerekend 21e, volgende afspraak vk 5 november.

11. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Mieke: Duimen voor zon voor jou! Leuk dat je zelfs vanuit daar nog betrokken blijft ;) Heerlijkkk Aruba, geniet er van!

@Anne: Vaam heeft al heel goede uitleg over de suiker gegeven, heb daar niks meer aan toe te voegen, behalve dat mij verteld is dat de kans op keizersnede dan groot is. Mijn pa is daaraan overleden, dus ik heb grote kans, moet ook echt gaan laten prikken, heb ook alle symptomen zucht. Het dieten lukt mij echt niet, ik begin steeds vol goeie moed, maar net als vanmiddag toen ik zo down was, dan kan ik echt de MC Donalds weer niet zomaar voorbij lopen :oops:

@Patries: Thanx voor tip, ga het zeker kopen :D

Heb van jullie allemaal weer de buikfotos bekeken en zien er allemaal echt mooi uit :D Zo leuk om te zien dat je het nu echt bij iedereen gaat zien!

De meiden die hun buik zagen bewegen, wat leuk! Heb ik nog niet gehad volgens mij.

@Tirilisko: Wij hebben een goed matras gekocht van 100 euro bij Prenatal, weet alleen niet welke. Daarnaast wil ik echt de Aerosleep, die kan ik gelukkig voor 30 euro van vriendin overkopen. Let erop dat je daarbij geen zeiltje mag gebruiken en speciale matrashoezen moet kopen, die zijn best duur (krijg ik er gelukkig bij). Ook wil ik perse het sensormatje, waarbij alarm afgaat als kind stopt met ademen. Weet niet wat die kost, maar kan ik waarschijnlijk ook overkopen.

Alle zieken: Beterschap en sterkte!

Mirei: Wat fijn dat je zo goed geaccepteerd wordt, heb je echt geluk mee, klinkt als een fijne schoonfamilie. Wel erg balen van je kamertje zeg!

@Anne: Suc6 met de kaartjes, haha!

@Axioma: Goed idee dat je dan de deur uitgaat hahaha... bah, moet ik ook niet aan denken.

@Daffie: Mooie wieg zeg, heel romantisch. Wilde ik eerst ook graag, helemaal mijn smaak :)

@Vaam: Ja, gezellig he die kids om me heen pfff :) Ben nu weer alleen en net d8 ik: wat hoor ik nou toch? Zitten die etters gewoon op de Play Station hahahaha... wordt steeds gekker! Daarvoor kwam die oudste ook al in paniek naar beneden dat die kleine de pil van mama aan het opeten was.. ik als een gek die trappen op en kon het gelukkig nog net op tijd uit zijn mond halen :( Maar het zijn niet alleen die kids hoor, volgens mij heeft iedereen om me heen (vriend, vriendin, kids, dieren) allemaal adhd en ze willen ALLEMAAL heel veel aandacht van mij... heel erg gezellig en leuk, maar daarom ook heerlijk als ze ff allemaal pleitte zijn ;)

@Noppie: Wat fijn van je pa, echt heel positief zeg :D Enne survival? :confused: Moet ik je veel plezier of veel sterkte wensen? :)

12. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Goede morgen allen,

@ priscilla: Welkom hier, en proficiat met je zwangerschap

Amor: Jeetje wat een verhaal zeg van jullie kat. Heel veel sterkte ermee.

Hier vielen de suikerwaardes wel mee gisteren. Hij was alleen nuchter erg hoog... hmmm eigenlijk wel raar toch? Maar maak me voorlopig even geen zorgen hierover. Ik hoor wel of het echt te hoog is of niet.

De kaartjes gaan er komen hoor. We hebben wel afgesproken dat we het ergens anders op gaan bezuinigen.

Zo, ik ga vandaag al hoesten en proestend naar mijn werk. Moet wel zeggen dat mijn verkoudheid nu wel een stuk minder is. Het is los aan het komen zeg maar... getsie.. haha.

Iedereen een fijne dag vandaag en tot snel weer.

Groetjes Anne

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Amor: sterkte is meer van toepassing ja :confused: . Ik denk dat als mijn collega's gaan abseilen ik foto's van ze ga maken. Vannacht gaan ze slapen in Tipi-tenten en morgen raften. Ik ga vanavond met een andere collega weer naar huis en lekker thuis slapen. Zie er wel tegenop hoor...

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Gisteren van het prikken een mooie blauwe (nou ja, zeg maar zwarte) arm overgehouden. Met andere woorden....de tweede prikster is door het bloedvat heengeprikt :(. En ik heb het al niet op spuiten, dus was gisteren ware marteling...3 keer geprikt worden.

@Noppie: Wat positief van je vader zeg! Maar je hebt gelijk, dit maakt natuurlijk niet alles in een keer goed. Maar het gaat in ieder geval de goede kant op.

En survivallen dus he.....hihi. Tja, ik zie je nog niet aan een touwtje aan een rots hangen. Fotograferen is een goed alternatief.

@Amor: Wat verschrikkelijk van je kat :(. Ik ben zelf ook echt een dierengek en zat met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen.
    Ik hoop echt dat je katje het haalt. Succes en sterkte ermee.

@Priscilla: welkom bij de februarie mamma's.

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Priscilla: ik zie dat nog niemand het heeft verteld, dus bij deze...

Wij houden een lijst bij (zie onderschrift bij Marriedgirl). Zou jij een paar gegevens kunnen doorgeven aan ons.

je leeftijd, hoeveelste kind, waar je gaat bevallen, fles of borstvoeding en eventueel het geslacht als je dat al weet en wilt vertellen.

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    @Priscilla Welkom hier en van harte met je zwangerschap.

@Amor Heel veel sterkte met je kat. Erg he dat het allemaal zo duur moet zijn.

Straks de vk bellen en overleggen ivm met 50% werken. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Laatste dagje werken en dan lang weekend. Gaan morgen met mijn ouders naar pipo dorp. Pa en manlief zijn dan jarig en moeders is vandaag jarig. Heerlijk met de verjaardagen weg.

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie, dat is toch weer een positief puntje dat je vader uit zichzelf heeft gebeld... :) En veel sterkte met de survival :p

Amor; wat een verhaal van je kat...ik hoop voor je dat ie toch nog opknapt, ook al kost het een hoop geld...

Maatje; veel plezier in pipodorp (wat het ook mag zijn :) )

Ik heb gisteren weer gewerkt en het vocht staat echt flink in mijn benen. Kan dit al zo vroeg in de zwangerschap? Ik kan echt de putten in mijn scheenbenen zetten.
    Gisterenavond wel alvast een mailtje gestuurd naar mijn leidinggevende dat ik het niet volhoudt op deze manier en dat ik graag vandaag contact met haar wil hoe we nu verder moeten. Had weer zo'n rugpijn gisteren :( Begin er bijna aan te wennen :( Ben benieuwd wat we gaan afspreken.
    Verkoudheid is hier ook toegslagen (elk moment van de dag zit er in ieder geval 1 neusgat potdicht. Nou ja, dat gaat met een paar dagen wel weer over. Nu 2 dagen vrij en dan maar eens kijken hoe het gaat :)

Ga nu eens even een bakkie thee pakken en een broodje!

Daffie

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Amor, heel veel sterkte met je kat... arm beessie.
    Mijn katten zijn ook echt mijn kindjes. Heb met eentje ook zoiets meegemaakt, hij had blaasgruis en was 3x achter elkaar verstopt. Heel gevaarlijk, omdat t idd best snel kan opstijgen naar de nieren. Hij zit daarom nu op een speciaal dieet. Loeiduur, maar alles voor mijn manneke!
    Hoop dat ie t redt en dat je je vriend kan overhalen.

Priscilla, welkom!

Noppie, dat is positief nieuws! Ben blij voor je. Het is goed dat ie zelf inziet dat hij zelf t probleem heeft en jou er pijn mee doet.
    Klinkt als een hele heftige midlife crisis, moeite met ouder worden... :(
    Hoop dat jullie er samen uitkomen en alsnog lekker op vakantie kunnen.
    Veel plezier vandaag met de survival en niet te rare dingen doen, he!

Maatje, heel goed dat je 50% gaat werken, t zal je vast goeddoen.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uk, zie je de 3 streepjes niet op de geslachtsfoto? Onderaan, bij t pijltje. Ik vind t zelf heel duidelijk. Als je goed kijkt kun je t hele kindje in een soort van kleermakerszit zien, met de drie streepjes tussen de beentjes! Maar dat geheel is op deze (foto van foto) misschien wat lastig te zien.

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ben zo opgelucht...

Net mijn leidinggevende aan de lijn gehad en maandag kan ik bij de arbo-arts terecht. Ze gaf zelf al aan dat we dan misschien naar 4 of 5 uurtjes werken per dienst moeten ipv de volle 8,5. :D En wrs mag ik dat ook gewoon in de late diensten doen en wordt er iemand extra bijgepland dan.... Ben echt zooo blij dat ik het bespreekbaar heb gemaakt!
    Ze deed er ook echt helemaal niet moeilijk over...

Een hele blije en opgeluchte Daffie

Deel Deze Pagina