Gisteren dé echo gehad en alles was helemaal goed ! Ben zo blij, want ik vond het toch wel eng die echo. Maar tijdens de echo echt genoten: wat super om te zien allemaal. En leuk om te zien wat er daarbinnen precies gebeurt als je de baby voelt (was goed te zien want de kleine was heerlijk druk). Ook al was ik aan het twijfelen geslagen, toch hebben we besloten dat we niet wilden weten of we een zoon of dochter krijgen. (en ook tijdens de echo kon ik er niks van maken: heb toch stiekum zitten zoeken ) Blijft dus een verrassing. Ons gevoel zegt nog steeds dat het een jongetje is. Grappig is dat de baby al zo vertrouwd lijkt; net alsof ik hem/haar echt al ken. Lijkt ook best veel op z'n grote zus zo te zien. Van haar heb ik geen echo-foto's, maar ze vond zelf direct al dat de baby op haar lijkt en 's middags zei mn moeder hetzelfde. Ik zal zo eens proberen om de foto's in het album te zetten.
Gelukt: De foto's staan in mijn album. Alle berichten van de afgelopen week heb ik terug gelezen, maar het was zoveel dat ik het reageren maar even kort hou: iedereen met goede echo's gefeliciteerd. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft (zoeken huis, rugpijn, ruzie etc) en voor iedereen een fijne dag vandaag. Groetjes, Seyla
Goeiemorgen, Anne; geniet maar lekker van de frietjes vanavond Seyla; mooie echo hoor en fijn dat alles goed was! Kim; dat is inderdaad een flinke buik, maar vindt dat ik zelf ook al behoorlijk bedeeld ben hahaha. Ziet er wel mooi uit bij je hoor Vandaag nog lekker een dagje vrij, eindelijk weer eens een klein beetje geslapen vannacht. Het weekend moet ik werken, maar mag ik al wel korter blijven en dan maandag naar de arbo om het ofiicieel te regelen. Wat is het ook weer prachtig buiten....als ik een zonnetje zie, ben ik altijd een stuk vrolijker... Ciao ciao Daffie
Morning! Mn man heeft gister voor het eerst onze babyboy gevoeld! @ Eppie, mooie echofoto's! @ Kelly, gefeliciteerd met de goede echo! Mooi buikie en mooie foto's hoor! @ Dayenne, brownies, mmm, lekker! @ Anne, fijn dat je wrs geen suiker hebt, geniet van je frietjes! @ Kim, zeker een mooie grote buik! Maar je bent dan ook al een week of 3 verder dan bijv. ik, wie weet hoe ik er over drie weken bijloop, haha @ Seyla, gefeliciteerd met je mooie echo! Ik heb straks een gesprek met mn leidinggevende.. eindelijk! Ben benieuwd waar we op uit gaan komen.. Maar ja, er bestaat natuurlijk altijd nog zoiets als ouderschapsverlof . @ Meeting, we willen graag gaan reserveren voor zondag 9 november bij Broers in Utrecht. In de middag. Dus nu even voor het aantal personen, met hoeveel zijn we (ongeveer)? Werkse vandaag allemaal! Liefs
Kim, mooie buik! Begint er al echt op te lijken! Seyla, gefeliciteerd met de goede echo! Married, succes met je gesprek straks! En idd, ouderschapsverlof is ook nog altijd eenmogelijkheid! Leuk dat je man jullie zoon ook heeft gevoeld! Hier vandaag echt een mindere dag, dus ik ben blij dat ik om 3 uur naar huis mag....
Hopelijk kom je eruit met je wergever marriedgirl... en helaas...ik kan echt niet op 9 November, moet werken Zet al die mooie buiken maar op de foto, ben erg benieuwd hoe dat eruitziet liefs Daffie
Ik hoor net op m`n werk dat dat het niet goed gaat met de zwangerschap van de vriendin van m`n baas. Gister zijn ze geweest voor een pretecho en nu blijkt dat de darmpjes buiten het lichaampje groeien. Ze zijn meteen doorgestuurd naar het AMC in Amsterdam en een gynaecoloog die op cursus was, komt speciaal voor ze terug. Ze is 10 maart uitgerekend. Hoop voor ze dat het goedkomt! Dan ben ik stiekem toch wel blij met mijn grote buik!
Hoi dames, Alles goed hier. Het begint wel veel zwaarder te worden met die twee grapjassen in m'n buik. Ik voel ze nu af en toe bewegen, maar helaas voor mijn man toch echt alleen aan de binnenkant. @ Anne: Fijn zeg dat het waarschijnlijk toch geen suiker is! @ Amor: Hoop dat je kat het red! @ Marriedgirl: veel succes met het gesprek. Ik hoop dat jullie eruit komen. Jammer dat er zo moeilijk wordt gedaan over die paar uurtjes! @ Seyla: wij hadden precies hetzelfde met de 20 weken echo! Geen geslacht gevraagd, maar we dachten wel iets te zien of niet Voor de echo was mijn man niet zo nieuwsgierig, maar na de tijd in de auto baalde hij er toch wel van dat we niks hadden gevraagd. Hij wil graag weten of hij gelijk heeft! Is ie mooi te laat, haha! Nog even over de Aerosleep en Angelcare: op http://www.wiegedood.nl kun je lezen wat wel en niet aangeraden wordt. Wij gaan gewoon voor een nieuwe, stevige matras, een goed passend slaapzakje en een katoenen, dun dekentje. Het is wel heel interessant om te lezen vond ik. Over oppas: Het is voor ons niet rendabel om de kinderen naar een KDV te brengen. Ik werk onregelmatig, dus een gastouder is voor ons een betere optie. Heb er al bijna 1 gevonden. Eh, wel gevonden dus, maar nog niet gevraagd. Moet ik misschien toch zeer binnenkort maar eens gaan doen.... Na de echo van maandag direct twee autostoeltjes gekocht bij Prenatal. Ik moest er bijna even van vloeken zeg! Wat zijn die dingen duur! Gelukkig waren ze in de aanbieding en dat scheelde me voor twee autostoeltjes toch 80 euro! Mijn man neemt vandaag een box mee. Heeft hij van een collega overgekocht. Ik ga nu even op zoek naar een leuk kleed voor in de box. Fijne dag allemaal!
He getsie joh! Maarre, tijdens een pretecho zeg, hadden ze dat niet gezien tijdens de 20w echo dan? Of had ze die nog niet gehad? Sterkte voor je baas en zn vriendin! Hopelijk valt het mee en komt het alsnog goed!
Ik ben zo`n 5 weken verder dan haar, ze zal ongeveer 18 weken zwanger zijn. Dus zitten ze net voor de 20weken-echo... Ze kunnen pas vanmiddag om 5 uur terecht in het ziekenhuis, duurt echt lang dan dat wachten!
Hoi dames! Sorry, maar heb vandaag niet echt kunnen bijlezen helaas. Ik ga morgenvroeg voor een weekje naar Hongarije met mijn vriend, dus zie ik jullie helaas een weekje niet. Voor iedereen die het nodig heeft sterkte, beterschap en knuffels. Ik spreek jullie weer over een week. Liefs Ingrid
@ Daffie: goed hoor dat je alles met je leidinggevende hebt besproken. Gaat vast goed komen met dat gesprek met die arbo-arts! @ Eppie: gefeliciteerd met jullie dochter, leuk he om het te weten . Enne, mooie foto's hoor. @ Married: oei, dat is schrikken, van de trap vallen, gelukkig geen ernstige gevolgen. Wat balen dat je er nu nog niet uit bent met je bazen zeg. De onzekerheid is ook zo vervelend he, dat je niet weet waar je aan toe bent... Voor wat het waard is: ik ben ook stafmedewerker en mag ook niet minder dan 24 uur werken. Ergens ook wel logisch, vanwege de continuiteit die je moet bewaken. Ik zou als ik jou was die 24 uur met beide handen aangrijpen en dan het over de dagen gaan hebben. Vaak zijn de vergaderingen op maandag, dinsdag en donderdag, vandaar dat ze die vrijdag waarschijnlijk niet willen? Als je die 24 uur accepteert zijn ze vervolgens wettelijk verplicht jouw je ouderschapsverlof te geven, kan je daar vrij langdurig nog 4 uur per week pakken I guess. Dan zie je daarna wel weer verder? Tegen die tijd hebben ze al gezien dat je nooit jouw werk in 20 uur kunnen doen en heb je er misschien al weer een collega bij? Tsja, hoe rot het ook is, jullie zullen toch op een compromis uit moeten komen. Toch vaak zo dat op hoe hoger niveau je werkt, hoe meer uren er van je geeist worden. Bij ons mogen de secretaressen trouwens ook niet minder dan 24 uur. Sterkte met onderhandelen hoor. Nog 1 tip: zie onderhandelen als een gefaseerd proces. Als je nu uit zou komen op 24 uur en dan 4 uur ouderschapsverlof, zijn ze er over 9 maanden misschien aan gewend en dan kan je weer gaan onderhandelen. Enne: ik ben er bij op zondag 09 november, hardstikke leuk! @ mobiel: uitgerekende datum 23 februari, verlof gaat in op 08 januari, dank voor het bijhouden. @ Caro; wat leuk dat je broer ook een kindje krijgt. Jammer dat ze zo ver weg wonen? @ kelly: fijn dat de echo goed was en nu maar duimen dat je morgen weet wat het is! @ Martine: balen van je bloeddruk meid, hopen dat het binnen de perken blijft. @ Amor: hoe gaat het nu met je katje? @ Seyla: ook gefeliciteerd met de goede echo. @ Vaam: veel plezier in Hongarije, geniet ervan! Gister gesurvivalled in de Ardennen. Oftewel: ik heb staan boogschieten en verder mijn collegae gefotografeerd die in onmogelijke posities aan touwen in de bomen hingen . Was blij om weer terug te zijn. Vanmorgen tot 10.30 uitgeslapen, had echt mijn rust wel nodig.... Mijn lief is bezig met het stuccen van de babykamer, wordt vervolgd meiden!