Ook hier overheid. Prima secundaire voorwaarden idd! En ik verdien genoeg om makkelijk rond te komen dus mij hoor je niet klagen. Vind het alleen onhandig dat er nu nog niet bekend is hoeveel ik ga krijgen met mn ouderschapsverlof want dan kun je zo moeilijk rekening houden met hè. Voor wie er niets betaald krijgt tijdens het ouderschapsverlof; vanaf 2009 kun je, ook zonder dat je meedoet met levensloop (voor die tijd was het een voorwaarde), een voorlopige teruggave van de belastingdienst krijgen. Dat is 3 euro nog wat per opgenomen uur ouderschapsverlof. Daarbij mag je echter niet boven het loon uitkomen dat je in het belastingjaar daarvoor hebt verdient uitkomen. Tis dus nogal een gereken als je dit als voorlopige teruggave wil, maar je kunt het ook achteraf terugvragen. Heet geloof ik ouderschapskorting oid. Goed nieuws Uk! Blijkt het allemaal mee te vallen. Denk je er wel aan dat als je na je verlof minder gaat werken dat je dan je ouderschapsverlof daarop aan moet passen? Anders kom je aan het terugbetalen. Uitkering van je levensloop moet je een half jaar vantevoren meestal aanvragen trouwens. Heb gister nog chocola gevonden. Van die brokken met nootjes. Hmmmm! Tis dat dit internet is, anders had ik natuurlijk graag uitgedeeld. Helaas moest ik het nu allemaal zelf opeten!
@ Meeting: ik woon in Utrecht en weet precies wat waar is. Ik wil wel de meiden op CS gaan staan opvangen en dan met jullie naar Broers lopen. Dan gaat het i.i.g. in 1x goed . Zo,net naar AH gewandeld, boodschapjes gedaan en bloemetjes gekocht. Vanmiddag huis poetsen en cake bakken voor bezoek morgen. Nu nog duimen dat ik hem zelf niet helemaal opvreet [-o< ...
8-[ Okee, daar gaat 'ie meiden.... Officiele mededeling uit India! 8-[ [-( De BOLLE BUIKEN MEETING IN CYPRUS GAAT NIET DOOR!!! [-( ....hier verder overigens weinig nieuws, alleen dat ik weer 'empty' ben naar lange tijd geen toiletgang. Pffffffffffffffffffffff.............
Ben net terug van mijn bezoekje aan de prenatal. Wordt ik daar toch wel een beetje door alles overvallen hoor. Als ik dan denk en zie wat ik allemaal nog moet hebben, word ik wat onrustig. Heb 1 setje kleren en een mutsje gekocht in het roze natuurlijk! En op dat shirtje staat 50% papa + 50% mama = ikke! Vond het zo schattig. En op het mutsje staat: Girl! X Esther
Zo, hehehe, eventjes zitten hoor. Cake is gebakken, woonkamer gezogen, nu straks nog de plee poetsen. Nu eventjes pauze. Wat is het lekker weer he dames?
Ja het is zeker lekker weer. Echt lekker herfst weer. Je bent al wel ijverig geweest Noppie. Ook ik heb vanochtend al gepoetst, maar mijn mannetje moet nog even stofzuigen en dweilen (dat zijn dingen die ik beter niet kan doen mbt mijn bekken)! Hmmmm die cake klinkt goed. Geef eens even een stukje door! X Esther
Hihihihi Eppie, hier een stukje voor jou, hij is erg lekker met verse citroenschil-rasp erdoor . Stofzuigen wordt voor mij ook al zwaar hoor: voel bij het voorover buigen mijn stuitje . Mijn vriend tilt de stofzuiger overigens voor mij naar de juiste verdieping. Heb ook 2 fauteuils van kattenharen ontdaan, de eetkamer-stoelen laat ik aan mijn vriend over . Morgen komt er bezoek, dat is bij ons meestal de reden om EINDELIJK eens goed te gaan schoonmaken....
Nicole, gefeliciteerd met jullie dochter! Uk, geweldig nieuws! Blij dat het allemaal mee blijkt te vallen! Ik neem ook geen ouderschapsverlof op, is bij ons niet betaald, dus dat schiet niet op. Mijn man neemt in het begin levensloop op en gaat dan na een week of 3 weer werken. Dan kan hij in augustus ook nog gewoon vakantie opnemen namelijk. Is ook wel erg lekker! Vandaag het bed van zolder gehaald voor Levy, helemaal gepoetst en dan gaan we dat morgen opzetten. Hij is helemaal trots. Heeft zelf een overtrek van Bert en Ernie uitgezocht voor er op! Dat gaat voor mij een helehoop scheelen met tillen en zo. En dan komt eind van de maand zijn nieuwe kast en nachtkastje en willen we dan ook zorgen dat alles geschilderd is zodat we beide kamers in order kunnen maken. Het begint zo al echt ergens op te lijken! Kan ik dan ook eens gaan kijken wat ik aan kleertjes heb die de kleine in februari aankan (levy is namelijk van mei), en dan kan ik dan nog gaan shoppen voor wat er bij!
@Noppie: cake met citroen rasp erdoor heen klinkt erg lekker! Je moet je idd laten verwennen door je mannetje. En de rest doe ik wel gewoon, maar het zware werk niet meer! X Esther
@Eppie: Heel lief van je, maar ik vond Breda juist al te ver! Ik woon in de buurt van Rotterdam, dus helaas Ja, ik had het idd ook nog lang nadat mijn pa was overleden, ook als de telefoon overging, of dat ik hem wilde bellen... En met dat shoppen, ook heel herkenbaar haha, ik wordt ook zo onrustig als ik bedenk wat we nog allemaal moeten, vooral nu we al heel veel hebben en al meer als 1000 euro uit hebben gegeven... @Noppie: Zo, jij bent goed bezig! Ik niet pff, kan me er niet toe zetten. Ben net uren naar huis van vriendin geweest waar iedereen aan het klussen is en heb voor lunch gezorgd en haar huis opgeruimd enz, toen ging ik vol energie naar huis en wilde ik hier alles aanpakken en koken, maar zit alleen maar achter pc en ga nu naar bed hahaha (elke dag rond deze tijd tegenwoordig) Maar is zeker heerlijk weer, loop lekker met half blote armen en benen rond Had me maar weer eens op en top geschoren overal, maar ik moet nu echt een spiegel in de douche op gaan hangen, want kan het echt niet meer zien daar beneden en ga ook een klein klapstoeltje neerzetten, want bukken is ook geen pretje meer
@Amor: wij hebben dus een heleboel raakvlakken. Ik was al bang dat ik de enige was die van dat soort dingen onrustig word! Kan me voorstellen dat het een hele reis was vanuit Rotterdam. Jammer dat je niet meegaat, maar ik kan het me wel voorstellen hoor! Dut ze direct. X Esther
Nou, bij mij lijkt de energie opeens te voorschijn gekomen...! Vanmorgen gestofzuigd, opgeruimd en dergelijke. Vanmiddag in Utrecht allerlei winkels afgestuind... Eindelijk de gordijntjes gevonden die ik zocht! Licht bruin/beige met fuchsia. Nog een leuk lakentje en slaapzakje bij de prenatal gekocht. En een paar beddenwinkels gehad. Daarna nog ff naar de supermarkt. Vriend was helemaal kapot, maar ik niet! Eindelijk, zou dan eindelijk de periode vol energie aangebroken zijn? En wat een lekker weer was t he, heerlijk! Merk alleen wel dat mijn gewrichten wat gevoeliger worden nu. Met stofzuigen idd ook wat snel last van mn rug en heb nu ook last van mijn schouder, door mijn tas ofzo..?
Jeetje Maka dat klinkt idd energiek. Maar toch ook wel heerlijk toch? Geniet er maar lekker van hoor. En je bent nog goed geslaagd ook met shoppen! X Esther
@ Maka: wat heerlijk dat je je energie terugkrijgt, goed zo, houden zo! @ Amor: heb voordat ik ging koken ook nog een half uur liggen knorren in mijn mandje hoor 8) .
Hoi! @Maka, lekker zoveel energie. Gewrichten heb ik ook wel last van, maar dan alleen bij overmatige belasting. Het wordt allemaal wat weker. Fijn dat je geslaagd bent. Wij hebben vandaag ook geshopt bij BabyMax. Een bugaboo (grijs-zand) gekocht een een kinderkamer (Blue water). Helemaal blij! We kregen er ook een badset bij, een maxicosi en een leuke hondenknuffel. Ik merk dat de kleine steeds sterker/groter wordt met het trappen. Af en toe schrik ik er gewoon van. En af en toe geeft ie mijn blaas er ook flink van langs! Daarnaast hebben we twee offertes aangevraagd voor een gietvloer voor in het nieuwe huis. Na afloop bijgekomen in het pannenkoekhuis Rhijnauwen in Bunnik. Een echte aanrader voor uit eten met kids.
@nicole, gefeliciteerd met jullie dochter @Uk wat fijn dat alles goed is met de baby! En over een poosje weer een echo... weer genieten van jullie kindje! @Mobiel, ach wat sneu voor Tim, ik weet dat ik als kind zijnde ook altijd panisch was voor bloedprikken..injecties net zo. Ze hebben de meeste inentingen 2 keer moeten zetten omdat ik de 1e keer steevast naar beneden schoot, zodat de naald er weer uit was. @Amor, kan me goed voorstellen meid, een paar weken geleden is mijn oudste kat ook dood gegaan. Telkens als ik de woonkamer inliep dacht ik haar op haar favo plekje te zien liggen, maar dit slijt wel. Maar sterkte de komende tijd... @Eppie, die shirtjes heb ik ook gezien, zijn inderdaad erg schattig! @Maka, ik heb de afgelopen dagen ook t idee dat ik meer energie heb. Soms is het ook wel echt even op en moet ik gaan zitten. Hihi mn huis is nog nooit zo schoongeweest Hier een heerlijke dag, vanmorgen kwamen mn ouders. Met mn moeder allerlei klusjes gedaan, knopen aanzetten ed. Mijn vader heeft wat stopcontacten vervangen, en lampen opgehangen en andere technische klusjes...heerlijk! Ook nog naar de stad geweest en naar de markt. Mn man heeft een nieuwe laptop gekocht, en ik heb nu de oude Kunnen we eindelijk tegelijk online zijn
@ axioma: Normaal is Tim echt een bikkel.. Hij is dan ook al heel vaak geprikt.. Nu 4 keer voor inentingen, maar daarbuiten zeker minstens 20 keer voor controles van zijn bloed. Normaal onderging hij het bijna zonder te kicken, maar dit keer Pfffff... Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer? Wij wel hoor, lekker naar de kinderboerderij geweest en de speeltuin Tim vond alleen het paard op de kinderboerderij wel een beetje eng, hihi zo'n groot hoofd wat dan ineens boven je gezicht hangt
wat knap van Tim! Een echte bikkel dus... en dat voor zo'n klein kereltje! Hihi ik kan me er wel iets bij voorstellen zo'n paard torent ook boven zo'n kereltje uit he! Wij hebben heerlijk op een terrasje gezeten in de stad
@Axioma, kunnen jullie met elkaar chatten! Lekker dat je ouders zo hebben meegeholpen. @Mobiel, kan me voorstellen dat Tim schrok van het paard. Is inderdaad nogal groot voor zo'n klein hummeltje.