Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Heb net al mijn eerste hormonen jankbui gehad. Zaterdag gaan we naar de afscheidstour van de Lama's in Antwerpen (dat is vanuit hier goed te doen) en had gevraagd of vrienden van ons mij konden ophalen. Dat is maar een beetje om en hij heeft toch een auto van de zaak waar hij gratis mee kan rijden. Nou wilden ze afspreken langs de snelweg, daar wat eten en dan vanuit daar met een paar auto's verder rijden. Nou ga ik mijn auto daar niet laten staan en hij deed nogal moeilijk en dwars om mij op te halen (hij is altijd al wel moeilijk in dingen hoor), dus nou dan rijd ik wel lekker gezellig alleen naar Antwerpen. Hormonen aan het werk en Eppie dus aan het janken.

Moest het even kwijt.

X Esther

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    He getver Eppie, wat rot nou. Laat het maar even bezinken en misschien belt die vriend nog wel dat ie je alsnog ophaalt. Je moet niet in je eentje ver gaan rijden hoor en dan ook nog in het donker enzo. Dan kan je beter niet gaan meid..... Slaap er maar een nachtje over, komt vast goed ;) .

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mobiel: ik herinner me trouwens ineens dat ik ook een aantal jaar geleden een rekening open had staan bij de tandarts. Bij het volgende bezoek zei die dat en ik schaamde me helemaal dood, want dat is een vriend van mijn moeder. Zo zie je maar, het kan ons allemaal gebeuren ;) ......

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben sinds gister begonnen met het speeldoosje af te spelen op mijn buik.
    Zodat onze kleine man vast aan het melodietje kan wennen wat straks gespeeld wordt als hij in bedje ligt of in de box.

En ik las dat het vanaf nu ook goed is om tegen de uk te praten zodat hij/zij al aan de stemmen van papa en mama kan wennen.

Ik heb idd ook ergens gelezen dat klassieke muziek ook goede reacties geeft.
    Dat blijkt wel bij febr21 ;)

5. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Hoi allemaal,

Ik las dat er ook wordt bijgehouden waar je wilt bevallen en of je bv of kv gaat geven en wanneer zwangerschapsverlof ingaat.

De vorige keer ben ik in het ziekenhuis bevallen, maar als alles goed verloopt dan wil ik graag thuis bevallen.

Mijn zoontje heb ik bv gegeven en dat ging heel erg goed, van begin af aan, dus ik ga het zeker weer doen! Ik vond het echt suoermakkelijk, geen geklooi met poedermelk en midden in de nacht klaarmaken of zo, borstvoeding heb je altijd bij je!

Ik neem ook mijn zwangerschapsverlof 6 weken van te voren op. Dus 14 januari is mijn laatste werkdag.

Ik heb ook al sinds enkele weken af en toe een hormonen-huilbui.... het slaat nergens op, ik voel me namelijk prima in mijn vel, maar soms moet ik gewoon huilen. Dat heb ik echt nooit gehad, ik krijg nooit snel tranen in mijn ogen. Zelfs niet bij de geboorte van mijn zoontje...ikdenk dat dat nu wel zal gaan gebeuren! Vindt het eigenlijk wel grappig! Ik merkte het voor het eerst toen ik enkele weken geleden in de auto reed en voor het eerst de nieuwe cd van Marco Borsato beluisterde...echt hele ontroerende liedjes staan daar op!

Bekerhouder: Ik heb een Graco Quatro deluxe (of zoiets) en daar zit echt een hele handige bekerhouder op. En allemal opbergvakjes. Ik heb er echt heel veel gebruik van gemaakt!

Geboortekaartjes: ik wil eigenlijk zelf een geboortekaartje maken. Ik moet nog uitzoeken of dat ergen online kan...weten jullie lueke websites waar dat kan?

Vorige week had ik dus een bezoekje aan de vk en toen zei ik dat ik zo vaak moest plassen, maar ik dacht dat dat alleen kwam door de zwangerschap, maar de vk adviseerde mij om mijn urine even te laten testen bij de ha. Nu blijkt dat ik inderdaad een blassontsteking heb....had ik echt niet verwacht, want ik heb verder echt nergens last van. Je moet toch altijd wat vaker plassen als je zwanger bent? Maar goed, nu dus een antibioticakuurtje! Ik schrok er wel een beetje van, want het is toch niet goed als je er al wat langer mee rondloopt?

Ooooh, ik voelde de baby even heel hard trappen!
    Zo gaaf!

6. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    hee Noppie,
    Weet niet of je dit nog leest maar ik lees net dat je op vakantie gaat. Hoop dat het goed voor jullie uitwerkt en er een paar goeie fijne gesprekken komen... Succes en lekker genieten!

Maatje, bedankt voor je jongensnamen ;) .....!

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Goede morgen allemaal.

Mieke wat een leuk idee.

Eppie wat flauw van je vriend hoor.

Straks werken als het goed is krijg ik te horen over hoe en wat ivm 50% minder werken. Mag van mijn man niet meer heledagen (staan)werken. We hebben in onze omgeving al te vaak meegemaakt dat de zwangerschap met een dood kindje afloopt. Hoe er niets me te maken te hebben maar je bent dan toch wel voorzichtig erin.

Manlief kwam gisteren met het behang aan. Na het schilderen opa vragen wanneer hij wil behangen.

Goed ga broodje eten met justin opa komt hem zo halen.

8. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    hoi Meiden

Maatje: Mijn urine was gelukkig goed, bloed is gister afgenomen, krijg morgen bericht.
    Doe jij dan maar rustig aan, kindje gaat voor

Wij doen ook de vaste lasten 50% 50% we hebben wel allebij nog een eigen rekening, waar we leuke dingen voor ons zelf van kopen.

geen idee of ik al had door gegeven,
    waar bevallen: moet in het ziekenhuis medische indicatie.
    Voeding: wil borstvoeding proberen.
    verlof gaat officieel 30 dec in neem 2 week eerder vrij lekker voor de kerst.

Ik heb vanavond een reunie van mijn oude opleiding van 10 jaar geleden, lijkt me erg gezellig, ga met mijn dochter dit weekend naar mijn ouders (mannetje moet werken) druk, druk, dus.

Ik had al besloten dat ik het geslacht wel wil weten, kreeg ik geen echo, volgende keer misschien.

Noppie fijne vakantie

Groetjes Martine

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning!

@ Mieke, nog overgegeven?

@ Caro, wij kregen de Bugaboo idd gelijk mee, ze hadden die kleur op voorraad, vandaar!

@ martinenur, vervelend dat je zo'n last heb van hoge bloeddruk.

@ Noppie, wij hebben 2 gezamenlijke rekeningen, wat van hem is is van mij :) Dus het is niet echt een kwestie van mee betalen aan zws kleding. Als ie vindt dat ik teveel koop, hoor ik het wel. Ik wil er wel een beetje leuk uit blijven zien tenslotte en dat is ook voor hem prettig ;).
    Veel plezier in Tunesië alvast!

@ Eppie, gaaf dat je naar de lama's gaat! Stom dat die vriend je niet op wilt halen hoor, misschien even extra zielig doen en je zwangerschap in de strijd gooien? Of werkt dat niet bij hem denk je? je moet idd niet in je uppie zo'n eind gaan rijden hoor!

@ Muziek, ik heb elke ochtend en middag in de auto muziek aan (meestal dezelfde) en zing dan lekker mee, dan went die kleine daar ook vast aan! :D Klassieke muziek hou ik echt niet van.

@ Golfola, succes met je blaasontsteking. Enne, hoeveel plassen is echt veel plassen dan?

@ maatje, succes met het gesprek op je werk!

Wij zijn gisteravond naar de theatertour van Racoon geweest, was heel erg leuk, ze waren erg goed! De beeb vond het ook best leuk volgens mij, hij trappelde af en toe gezellig mee, haha

Bijna weekend!
    Liefs

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Pfff heb 5 pagina's bij moeten lezen :confused: Ben ik niet gewend, kijk normaal gesproken de gehele dag door wel even..
    Gisteren kon ik echt niets meer van de pijn, ben zelfs bijna flauwgevallen, gelukkig lag Tim op dat moment in zijn bedje.
    Van de huisarts kreeg ik op advies van de tandarts als tijdelijke oplossing antibiotica, en daar ben ik niet zo van van medicijnen me lijf in gooien als ik zwanger ben..
    Ik heb in paniek een vriendin van me opgebeld toen ik weer een beetje bij mijn positieven was en gevraagd of zij dan de antibiotica wilde halen voor mij en daarna naar mij wilde komen, want ik durfde niets meer, ook niet om Tim uit zijn bedje te halen.. Vond het echt zo eng, kon alleen nog maar janken.. Ben de hele dag bezig geweest gisteren om een tandarts te vinden die me zou willen helpen en die niet aan zou komen met: Neem maar 300 euro mee en dan help ik je. Want dat geld had ik gewoonweg niet.. Me vriendin is ook aan het bellen gegaan, die was zo kwaad dat er niemand was die me wilde helpen en omdat ik bijna flauwgevallen was van de pijn. Toen Dennis eenmaal thuis kwam was hij ook helemaal over de zeik, van hoe kunnen ze een zwangere vrouw nou zo laten lijdden, die vraagt om begrip en om een rekening als ze geholpen word?
    Uiteindelijk na 5 uur de noodtandartsbemiddelingslijn (leuk woord voor galgje :) ) gebeld, omdat dat overdag ook niet kon en die hadden een tandarts gevonden voor me, maar dan moest ik wel 150 euro meenemen. Tja dat had ik dus niet, maar ik had wel een afspraak staan.. Kon nog 40 euro missen en dat was het anders kunnen we niet eens eten enzo..
    Dus ik om 8 uur 's avonds daarheen en gelijk tegen die man gezegd: Voordat u me gaat helpen, moet u weten dat ik maar 40 euro bij me heb, meer kan ik niet missen nu, ik ben bereid u de rest volgende week te betalen als ik mijn geld weer binnen heb.. Wat mij betreft trekt u die kies eruit als ik maar van de pijn af ben! U hoeft geen wortelkanaalbehandeling te doen, da's alleen maar extra geld, trekken is al duur zat..
    Oh zegt die beste man: Dat geld maak ik me niet zo druk over, eerst maar eens kijken hoe en wat en of ik je van de pijn af kan helpen, een antibiotica kuur voor een zwangere vrouw? Belachelijk zegt hij, ze kunnen je ook op een andere manier helpen, u hoeft echt niet zoveel pijn te lijden omdat u nu geen tot weinig pijnstilling mag.. Die man was echt zo begripvol gewoon..
    Dus die man gaat aan het werk en doet dus een wortelkanaalbehandeling, en ik maar denken, hellup dat gaat me een hoop centen kosten en hij weet dat ik maar 40 bij me heb..
    Viel in die stoel ook nog bijna flauw van de pijn, omdat alles zonder verdoving ging natuurlijk..
    Hij snapte niet dat bij de vorige wortelkanaalbehandeling niet alle kanalen doorgeprikt waren, en had erg veel moeite om het klaar te spelen. Maar het is hem gelukt.. :D
    Toen ik eenmaal klaar was zei ik: wat krijgt u van me? Nee laat maar zegt ie.
    Oh us stuurt een rekening? Nee laat ook dat maar zitten, het is voor mij belangrijk dat jij kan genieten van je zwangerschap en dat je geen pijn meer hebt.
    Ik gelijk: Meneer ik kan u wel zoenen weet u dat? zegt ie: Nee doe maar niet :)
    dus ik: Mag ik dan in ieder geval een hand geven en heel erg hartelijk bedanken? Ja dat mag hihi

Toen de beste man de naam van mijn tandarts hoorde was trouwens het eerste wat hij zei: Ojee.. Gaan we weer... Hij heeft dus niet bepaald goede ervaringen met patiënten van mijn tandarts, hij vroeg ook waarom ik juist die tandarts had genomen? Nou ja dat was dus de enige die patiënten aannam toen ik hier kwam wonen, dus denk dat ik ook maar op zoek ga naar een andere tandarts..

Nu heb ik nog wel pijn, maar niet zoveel meer als eerst, die kaak is natuurlijk flink ontstoken omdat ik er zeker 2 dagen mee gelopen heb en nu heb ik de na weeën daarvan. Maar dat zing ik wel uit denk ik..

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Mobiel, jeetje meis wat een verhaal! Maar super dat die tandarts je geholpen heeft en dat hij zo begripvol was! Sterkte met aansterken nu.

12. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mobiel: erg he, als je flauwvalt van de pijn. Ik heb dat ook eens gehad en dat is niet prettig. En zo zie je maar dat er nog hele lieve mensen op de wereld zijn als die tandarts waar jij gisteren geweest bent. Knap nu maar lekker op meid!

@Dayenne: heb je nou je theorie gehaald?

@Martinenur: niet fijn dat je een hoge bloeddruk hebt. Hoe was de reunie?

@Married: nou wil ik uit principe al niet meer dat ie me thuis komt ophalen en rij ik gewoon lekker zelf. Als het zoveel moeite is? Ik kon dan wel 's avonds bij hun slapen. Nou dan moet mijn man dus zondag 30 minuten heen en 30 minuten terug gaan rijden om mij te halen, terwijl mij halen en thuis brengen maar 2x 10 minuutjes is. Ik kan ook koppig zijn, ik weet het, maar het is voor mij niet de eerste keer dat ik naar Antwerpen rij hoor. Als we naar de film gaan, dan gaan we ook altijd naar Antwerpen! Haha en kan wel zeggen dat ik niet mee ga, maar ik heb de kaartjes! Dat is inderdaad al wel door mijn hoofd geschoten! Dan ga ik lekker mee uiteten met mijn tante!

En wat leuk trouwens dat je naar Racoon bent geweest!

@Golfola: sterkte met je blaasontsteking!

@Maatje: succes op je werk en ik hoop dat je minder kan gaan werken.

Vandaag komt mijn moeder! Gaan erg crea bea bezig zijn. Vanavond bij mijn schoonouders eten, want die zijn 39 jaar getrouwd vandaag. En heb met mannetje overlegd en ik denk dat we morgen de rest van de spullen van de babykamer bij mijn schoonzusje gaan ophalen.

X Esther

13. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Noppie, over het betalen van de kleding e.d. daar hebben wij gelukkig geen last van, we hebben alles op gezamelijke rekeneningen, dus mannetje moet nu gewoon even wachten 8) . Heb gelukkig ook e.e.a. gekregen qua kleding van een vriendin.
    En lekker naar Tunesie, ik wordt er bijna jaloers van! Geniet er lekker van meid, en lekker uitrusten!

Iggylover, mooi buikje!

Eppie, balen joh! flauw dat ie je niet even kan halen, en dan die hormoontjes nog erbij.....

Golfola, vervelend dat je blaasontsteking hebt! Schijnt idd heel anders aan te voelen als je zwanger bent! Heb er gelukkig zelf geen ervaring mee. Succes en beterschap!

Mobiel, wat een verhaal joh! En wat een geweldige tandarts die je hebt getroffen! Zo zie je maar, er zijn wel degelijk nogmensen die je zo maar helpen!

Gisteravond met de vk gesproken (op een info-avond). zij heeft de klacht ingediend en als het goed is neemt het bureau binnen enkele dagen contact met me op. Als dat niet zo is dan maakt zij zelf een nieuwe echo! Ze was echt heel begripvol en lief. Zij moet daar ook regelmatig echo-en (is een samenwerking van de praktijken bij ons in de omgeving) en wilt ook niet dat zulke dingen onopgelost blijven, want dan wordt zij er ook op aangekeken zegt ze. Ze vond ook dat het een medische echo is,maar het is en blijft iets leuks waar je best wel wat extra tijd aan mag besteden en uitleg over mag geven. Ik was dus gisteravond helemaal opgelucht toen ik thuiskwam.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, nee niet meer overgegeven maar blijf wel op mijn hoede hoor.

Eppie, jammer dat die vriend zo moeilijk doet.
    Hopelijk heb je wel een leuke avond straks, veel plezier vast.
    Enne, wie weet wanneer je schoonouders volgend jaar 40 jaar getrouwd zijn nemen ze jullie ook mee op vakantie net als mijn schoonouders, hihihi.

Ben wel blij thuis te zijn, we zijn daar net op tijd weg zeg, met die orkaan en nood weer.

Mobiel, gelukkig zijn er ook nog heel aardige mensen zoals deze tandarts.
    Lief hoor. En fijn dat je geholpen bent, hopelijk is het snel over.

Maatje, succes op je werk! hopelijk zeggen ze vandaag weer A ;)

Oh huisje wordt lekker schoongemaakt, heb net al boodschappen gedaan.
    Vanmiddag bij mijn schoonzusje in het huis helpen schilderen.
    Morgen met vriendinnen op stap en een kinderverjaardag en dan 's avonds naar de schouwburg naar Daniel Arends, leuk leuk.
    Mannetje heeft er zelfs zijn voetbalwedstrijd naar Ajax voor afgezegd, hihi.

15. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mobiel: jij arme ziel, doet zo'n pijn zo'n ontsteking. Ik heb er ook meerdere gehad en weet dus wat het is. Geweldig dat je zo'n aardige kerel hebt gevonden zeg, die zou ik nog maar eens een flesje wijn brengen als je weer wat meer geld hebt. En dan nu maar als de drommel naar een andere tandarts op zoek gaan. Kan je niet bij die man die je nu geholpen heeft? Dan wel even aanbieden om de rekening alsnog te betalen als je weer centjes hebt 8). Ik ben in elk geval blij voor je dat je nu van die ontsteking afbent zeg.

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nieuwe buikfoto's in mijn album gezet!

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jee, Mobiel... Ben blij voor je dat alles goed is afgelopen! Dus je hoeft helemaal niets te betalen nu? Wat geweldig :). Idioot dat jouw eigen tandarts je niet wilde helpen omdat er zo'n klein rekeningetje open staat. Eigenlijk zouden behandelingen bij spoed toch ook gewoon vergoed moeten worden door je basisverzekering!? Maar wat een lieve man, deze tandarts :)

Ik heb ook een muziekdoosje in een knuffelster die ik steeds op mijn buik afspeel. Soms begint ze dan idd te schoppen.
    Sowieso heb ik t idee dat ik haar nu steeds meer de hele dag door voel. Eerst was t voornamelijk alleen 's avonds.

Gisteren werd ik toch opeens misselijk weer, van die misselijkheid waar niets tegen helpt :( . Dacht onee, het zal toch niet weer gaan beginnen? Ben toch zo blij dat ik daar iig vanaf ben. Ik had een croissantje gegeten en ging meteen daarna nog wat schilderen, werd toen dus heel misselijk. Dacht ff liggen, dan trekt t vast weer weg. Maar dat duurde nog zeker een uur.
    Zware dingen eten blijkt toch steeds niet erg goed te vallen, ondanks de medicijnen tegen maagzuur. Dus toch maar goed op blijven passen op wat ik eet.. Jammer. Had zo gehoopt dat we nu eindelijk eens een keer uit eten zouden kunnen gaan deze zwangerschap.

Vraag me toch echt af waar Dayenne blijft...? Normaal is ze er vrijwel iedere dag..

Wij hebben wel gezamelijke rekeningen, maar eigenlijk stort mijn vriend daar alleen op :) . Ik betaal de meeste boodschappen en andere kleine dingen voor in huis en mijn eigen kleren e.d., hij betaald de hypotheek en verzekeringen en alle grote aankopen enzo. Maar hij verdient dan ook wel 5x zoveel als ik.. :(
    Ik heb de eerste 3 maanden van de zwangerschap wel al mijn geld opgespaard, omdat ik alleen in bed heb gelegen en daardoor niets uitgegeven! Resultaat is een berg geld dat we nu gebruiken voor alle babyspullen. Kamertje krijgen we van mijn schoonmoeder, dus ik heb nog steeds geld over daarvan. Ieder nadeel heb zijn voordeel ;)

Wat betreft emo-buien. Die had ik heel veel in het begin. Toen heb ik zoveel gejankt, maar vooral omdat ik me zo ziek voelde en daarom zo zielig.. Lekker janken was dan meestal best fijn. Nu voel ik ook nog wel veel sneller dan normaal de traantjes komen.
    Apart alleen dat ik niet hoef te janken bij alle mooie momenten zoals (eerste) echo, eerste keer hartje horen ed. Wel als ik verhalen lees van anderen over bevallingen enzo.
    Verder ben ik (ook volgens vriend) niet chagarijnig of vervelend door de hormonen. In t begin wel vaak down, bijna depri, maar kwam ook door ziekzijn.

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ mobiel jeetje meis wat een verhaal!

@ marriedgirl was je racoon leuk?

@ wil dol graag zo'n belletje voor op mijn buik hebben daar schijnt ukkie ook aan te wennen

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hey mieke mooi buikje hoor wow

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mooie buik Mieke en wat een leuke Maxicosi!

Oja, volgens mij heeft mijn vriend last van nesteldrang!
    Normaal ziet hij niet zo goed als er dingen in t huishouden moeten gebeuren, maar nu al 2 dagen achter elkaar begint ie als een gek alles op te ruimen! Zegt dat ie helemaal kriebelig wordt van de rotzooi (en die valt best mee). Haha

Deel Deze Pagina