Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    @ Iggylover: zorg je wel dat je je belletje goed laag hebt hangen? Ik las laatst in 1 of ander blad dat veel moeders het belletje te hoog hadden hangen en kinderen er dan met hun koppetje naar toe gaan om te luisteren. Die kindjes lagen uiteindelijk allemaal in stuit!

Ach ja en dat stukje over dat domme meisje,er zijn wel vaker heel ongeloofwaardige verhalen gepost...

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja 10 cm onder de navel hebben ze me uitgelegd

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) uiteindelijk hun pikkie natuurlijk! ;)

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk Iggy, waar gekocht?

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    prenetal zilver bolletje en ik ben der helemaal wijs mee hahahaha

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    denk dat ik 9 november wel mee ga.... moet ff kijken wat voor dienst ik heb dat zowiezo maar als ik vrij ben ga ik mee

als jullie het leuk vinden uiteraard :oops:

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Jaaa tuurlijk! :D Super juist.

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    29 euro. Gelukkig geen 50, maar vind 29 ook heel veel!
    En dan nog ruim 1000 voor praktijklessen...Pff een rijbewijs halen is duur!

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Gezellig Iggy!

Update-je.. worden jullie er al gek van? :)

Meetingmiddag zondag 9 november
    Hieronder een lijstje van degenen die hebben laten weten of ze wel of niet meegaan. Dit moeten we weten ivm reserveren voor een bep. aantal personen. Graag nog meer reacties (ook als je niet meegaat), dan kunnen we zsm reserveren! We willen rond een uurtje of 14.00 uur beginnen.
    Voor de volledigheid, de kosten van de high tea bedragen € 14,90 pp. Locatie: Stadscafé Broers in Utrecht. Meer info: http://www.stadscafe-broers.nl/

Tot nu toe:

Aanwezig:
    1. Angela21
    2. Dayenne
    3. Marriedgirl
    4. Noppie
    5. Eppie25
    6. Mieke8
    7. Vaamrile (we gaan ervan uit dat je meegaat )
    8. Caro73
    9. Patriessie
    10. Seyla (onder voorbehoud)
    11. Iggylover

Twijfel:
    Uk80
    Martinenur
    Karina82 (waarschijnlijk niet)
    Mobielfreak (waarschijnlijk niet)

Niet aanwezig: :cry:
    Daffie76
    Axioma
    Amor
    Tirtilisko
    Kelly1980
    HJ1977

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iggy, leuk zo'n bolletje...zit er ook al een tijdje over te denken om hem te halen :)

Ben net even naar de huisarts geweest ivm mijn rugklachten. Schijnt het een rib te zijn die een soort van gekneusd is (onder mijn oksel naar achter doortrekkend). Ik had al zo'n vermoeden en er kan natuurlijk niets aan gedaan worden, behalve dat ze zei dat ik erg rustig aan moest doen met werken. Gelukkig deze week natuurlijk 50% gaan werken, dus dat is een goede zet. Behalve af en toe een paracetamolletje dus toch nog wat slapeloze nachten te gaan ben ik bang...

Ook was ik vanmorgen op het werk en zag ik sterretjes eind van mijn 4 uurtjes. Bloeddruk was weer prima en ondanks genoeg gegeten wsr toch mijn suiker die snel omlaag gaat. Gelijk maar even gezegd tegen de huisarts, maar die zegt dat het ook kan passen bij zwangerschapsvergiftiging, maar dat het daarvoor eigenlijk nog te vroeg is en mijn bloeddruk moet dan hoger zijn. Dit moet ik dus wel in de gaten blijven houden. Houdt het er zelf op dat het toch echt mijn bloedsuiker is die daalt. Ga zometeen maar even dextro halen voor de snelle suikers :) :)

Mijn mannetje is nu met een nichtje onderweg naar Marco Borsato...en het was nog wel mijn kaartje :cry: :cry: Ik kan echter niet meer zo lang staan en heb dus mijn kaartje weg moeten geven met veel dramatiek :) :) ....ga nu maar naar mijn ouders als troost ;)

Daffie

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ marriedgirl ik ga mee als ik vrij ben! Moet wel lukken maar ik hoor het de anderhalve week van te voren...

@ daffy wat balen meid! hoe kom je der nou aan dat het gekneusd is joh? oh ja zo'n balletje is zo schattig....
    je hebt groot gelijk halve dagen te gaan werken... moet ook zeggen dat sinds ik halve dagen werk ik meer van alles kan genieten en niet alleen maar thuis kom en ga slapen

jeetje mina ik heb ook giga last van mijn rug... vooral met de doggies uitlaten... net ook weer braaf alledrie de boys omdebeurt gedaan omdat ik paar weken terug eigenwijs was en toch alle drie de honden tegelijk mee nam en toen ben ik gevallen, dus sindsdien moet ik ze per stuk doen van mijn man als hij naar zijn werk is

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Daffie, sterkte met je rib! En jammer van Marco.... :(

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook gezellig Daffie als troost naar je ouders, hihi.
    Is een steunband niet iets om mee te slapen rond je rib?
    Vervelend hoor al die klachtjes sterkte hoor.

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Thanx meiden, ik kom er wel bovenop hoor hihi. Het is even vervelend, maar het is wrs toch een te zware belasting geweest op mijn werk waardoor die rib is gaan irriteren... Alles heb ik over voor ons kleine meisje. Die steunband vindt ik wel een goed plan eigenlijk Mieke, zal er eens naar kijken, thanx voor de tip!

Verder geniet ik gewoon optimaal van mijn zwangerschap hoor, vanmiddag lekker een goed uur kunnen slapen op de bank, dus daar tank je ook wel weer van bij :)

3 honden tegelijk is ook wel veel Iggy haha. Maar 3 achter elkaar ook :) :) :) Doe maar rustig aan hoor!

Doei, Daffie

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja 3 is veel maarre ik kan der geen van drie missen en als ze nou nog klein waren dan viel het wel mee maar drie grote kistkalveren hahahaha laten mij uit ipv andersom :rolleyes: :)

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daffie, vervelend zo'n geirriteerde rib. En doe maar rustig aan, als je sterretjes gaat zien lijkt me dat je toch wat te veel hebt gedaan!

Ik denk niet dat ik naar de meeting kom. Lijkt me wel heel gezellig hoor, maar heb de laatste tijd zoveel ups en downs, kan van te voren niet beloven dat ik me goed genoeg voel. Daarnaast kan ik van al dat lekkers toch niets eten en dat doe ik dan natuurlijk wel en voel ik me weer k* daarna :(

Pfoe Iggy, 3x achter elkaar honden uitlaten, das een werk iedere dag! Jij komt wel aan je beweging :)

17. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Het gaat alweer iets beter met me hoor :D Gisteren een flinke huilbui gehad en alles eruit gegooid bij mijn vriend, heeft me erg goed gedaan.

Het komt ook gewoon doordat ik me te druk om alles maak door mijn hormonen en doordat ik voor mijn doen al een half jaar lang zo goed als geen leven meer heb (geen werk en kan bijna niks door energie tekort en veel kwaaltjes) Ik had het even helemaal gehad met alles, maar probeer nu weer postitief te denken en het maar weer te accepteren dat ik pas rond de volgende zomer mijn oude leventje weer een beetje op kan pakken met dan de verrijking van ons kleintje erbij natuurlijk :D

Vandaag dagcurver suiker gemeten en het was helemaal perfect! Echt een grote opluchting! Volg. wk dond weer naar de gynacoloog en ben benieuwd wat hij dan zegt over de grootte van mijn kind enz. Vorige keer had ik een vervangster en zij had letterlijk gezegd: Als je nog geen suiker hebt, krijg je het zeker en als je zo doorgaat wordt het een keizersnede... ik heb me dus echt grote zorgen gemaakt en voelde me zo slecht dat het dieten niet goed lukte, dus ben helemaal happy voorlopig.

Verder veel in huis gedaan en mijn vriend en ik zijn eindelijk weer eens een keertje samen en de kids zijn een heel weekend weg, dus heb ook lekker gekookt.. moet zo alleen nog ff in de oven, maar we hebben beiden nog geen honger.

We irriteren ons nu beiden enorm dat hun hier nog wonen, het duurt gewoon te lang, haar geld is alweer op, dus ze leven op onze kosten en het huis gaat eraan... er zit al pen op de bank, nagellak etc. op de Ps2 van mijn vriend, stukken behang vd muren en zo zijn er nog een aantal dingen. Het meeste is gelukkig schoon te krijgen, maar niet alles. Ook doet zij niks meer in het huishouden, omdat ze met haar hoofd alleen nog maar daar zit. We hadden gehoopt dat ze dit weekend konden verhuizen, maar nu hopen we echt op volgend weekend.

Wel fijn te weten dat ik niet de enige ben met die hormoonbuien haha.

En over dat wij niet willen dat het bezoek aan ons kleintje komt, ik weet dat het voor veel spastisch over zal komen, maar ik denk dat het te vergelijken is met dat veel van jullie echt niet willen dat iemand aan jullie buik komt, waar ik juist weer geen problemen mee heb ;)

Maar we gaan het idd oplossen door de kleine dan boven in bed te leggen en door gewoon duidelijk te zijn naar iedereen.

Over de bevalling probeer ik me ook maar niet druk te maken. Denk ook dat het aan mijn bui ligt.. als ik slecht in mijn vel zit, ga ik me ook daar druk over maken en als het goed met me gaat, denk ik daar ook luchtiger over, zo van: we zien idd wel! @Noppie: hahaha, moest echt lachen om jouw kijk op de bevalling, zo kan je er idd ook tegenaan kijken :) Ik ga trouwens tzt wel ook op cursus, meer om te leren puffen en ervoor te zorgen dat ik niet ga hyperventileren, zoals ik door de pijn deed toen ik mijn rug had gebroken. Toen moest ik ook puffen haha, maar dat wilde toen niet echt lukken.

@Mieke: Wat jij schreef over dat mijn vriend zijn vakantie het beste de 2e wk in kon gaan, dat is ook precies wat wij in gedachten hadden, maar de kraamhulp raadde ons juist aan om als het mogelijk was de vader vanaf dag 1 voor 2 weken vrij te laten nemen. Zelf vind ik het ook een erg prettig idee dat hij er dan bij is en voor hemzelf ook veel fijner. In de 3e week zal ik me al een stuk beter voelen en al veel meer zelfvertrouwen hebben om dagen alleen te zijn met de baby. De overige redenen beschreef ik mijn vorige stukje al.

@Igglylover: Gefeliciteerd met je zoon! Schrikken zeg dat je vd trap bent gevallen! Heb je nou 3 of 4 honden? Ook nog een kleintje toch? Zijn idd schatten zeg, erg leuk!

@Maatje: Sterkte met je werk!

@Mieke: Mooie wagen hoor en een hele mooie buik! Ben ik jaloers op, die van mij is echt helemaal rondom.. die van jou is echt mooi! :D

@Tirilisko: Beterschap!

@Dayenne: Balen dat je gezakt bent, ik zal zeker voor je duimen!

@Married: Balen dat je navel eruit komt! Gelukkig niet voor altijd he ;) Leuk hoor dat je naar die theatertour bent geweest.

@Eppie: Ach, vervelend he die hormonen! Ga je nog wel?

@Febr: goed idee van die koptelefoon haha, leuk!

@Mobiel: Wow, wat een geluk heb jij! Wat een geweldige tandarts! Hoe voel je je nu inmiddels?

@Daffie: Sterkte met je rib meid!

@Noppie: Is alles inmiddels alweer helemaal goed met je pa? Ik wens je in ieder geval alvast een hele fijne vakantie toe, geniet ervan!

Qua financien: wij hebben 1 rekening en op is op. Wel storten we elke maand iets op een spaarreking als we over hebben, waarvan we eens in de zoveel maanden iets groots kopen en verder kopen we de ene maand net iets meer voor mijn vriend en de andere maand andersom, net hoe het uitkomt.

Het laatste nieuws over mijn vriendin die zw is van 2ling: ze krijgt nu elke dag ctg scan thuis, zolang er genoeg verpleging is. Als er straks tekort is, zal ze worden opgenomen. Ik snap nu ook eindelijk waarom ze nog geen haast heeft met de uitzet etc, dat is omdat als de baby's geboren worden, ze toch tot half januari in ziekenhuis moeten blijven, dus ze hebben nog alle tijd. Tot nu toe gaat het gelukkig goed met ze!

We hebben nog steeds geen honger, haha, maar ga het nu toch maar eens in oven gooien en mijn vriend wat aand8 geven, anders het zonde van ons avondje alleen als ik alleen maar op pc zit :)

Fijn weekend allemaal!

18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Amor: fijn dat je je weer wat beter voelt. Ja, het is een lange tijd voor jou dat je met je eigen lichaam 'zit opgescheept". Kan me voorstellen dat je er dan af en toe gek van wordt.... Enne, voor wat betreft de vrienden in je huis. Volgens mij zijn ze er al langer dan jullie hadden afgesproken toch? Ik zou het echt de normaalste zaak vinden als je samen met je vriend met hun bespreekt dat ze echt uiterlijk tot volgende week blijven hoor. Jullie hebben toch ook gewoon je rust en privacy nodig? dan gaan ze maar vast op 1 affe kamer bivakkeren hoor. Of naar andere vrienden of familie. Jullie hoeven die last toch niet alleen te dragen. Vind het echt te gek hoor.

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Amor, zo blijven jullie idd lekker bezig. Je hebt zelf toch bijna geen leven meer zo...... Succes in ieder geval, ik hoop dat alles snel op zijn pootjes terecht komt.

Married, ik heb het verhaal helemaal gelezen, wat een gedoe met die meid zeg..... Maar of het allemaal echt waar is....? Ik betwijfel het.

Manlief heeft vandaag de babykamer geschilderd. Is erg mooi geworden, alleen is de kleur grijs die we hadden iets paarsig uitgevallen (als jullie begrijpen wat ik bedoel....) Misschien als het helemaal is opgedroogd dat het er anders uitziet. We zullen zien. Het is overigens geen echt paars, dus het kan op zich wel voor zowel een meisje als een jongen.... En anders doen we er gewoon een andere kleur overheen (mannetje ziet me aankomen ;))

20. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Bevalling Maak ik me niet druk om. Bij Justin ben ik ingeleid. (zwangerschaps vergiftiging). Sochtens om 8:00 uur om 14:00 uur smiddag vliezen doorgeknipt. Om 18:00 uur infuus gekregen omdat de weeen niet op gang kwamen. Toen is Justin om 20:05 geboren na 3 x persen. Was van voor naar achter ingescheurd. Maar het is dus echt zo als je je kindje in je armen krijgt ben je echt alles vergeten. We wachten gewoon lekker af. Ze zal er toch uit moeten hihi.

Deel Deze Pagina