Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Bang voor de bevalling ben ik zeker! Brr krijg er nu al de zenuwen van....

Ik heb er aan de andere kant ook veel zin in, omdat ik daarna natuurlijk (hopelijk) mijn kleine meid gezond en wel op mijn borst heb liggen. Voor dat moment doe ik alles hoor. Maar bang ben ik wel....
    Gelukkig heb ik volgende week intake van de kraamzorg, dan kan ik daar even mijn angsten kwijt. Het is voornamelijk de onwetendheid wat mij bang maakt hoor.

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ amor wat een verhaal meid, enne heb drie grote honden.... dat klaine hondje op de foto in mijn album is de pup van mijn ouders die hebben 6 honden hahahaha dus zit in de familie die beestengekte he?

gekke is ik wil mijn hele leven geen kindjes omdat ik bang voor bevalling ben, vreemde is ik zie der niet tegen op. ben niet bang en ik laat alles over me heen komen der zijn zoveel miljoenen vrouwen me voor gegaan komt vast met mij ook wel goed... en ja die pijn? ja die is voor goed doel zullen we maar zeggen

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Goedemorgen allemaal

Straks boeken bij de drukker ophalen. Lekker een geboorte kaartje uitzoeken.
    Heb er zin in.hihi

4. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    He Meiden!

Vraagje: wie van jullie heeft er 's nachts ook van die rare krampen in je kuit? Ik sta even te dansen in de slaapkamer, zeg maar! Heel apart!

Groetjes!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wat betreft de bevalling ben ik het meest bang voor hoe ik eruit kom...

De bevalling zelf, het zal heel pijnlijk zijn en lang duren, maar het gaat voorbij. Ik geloof idd wel dat ik t aankan.
    En dan ben ik hopelijk van al mijn klachten af! En natuurlijk ons prinsesje in mijn armen :):) Ik kan niet wachten tot t zover is.

Maar ik ben zo bang voor de complicaties, idd van voor naar achter uitscheuren OMG! Het risico incontinent te worden (vnl van ontlasting) OMG! Dat je er de rest van je leven last van hebt...
    Maar ja, hoe groot is die kans nu eenmaal? (Stemmetje in mijn hoofd: maar jij zal met net die ene zijn...!) :cry:

@Noppie, fijne vakantie, geniet ervan!

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb snachts wel krampen in mijn bovenbeen.
    Als ik dan mijn been strak gaat het wel over.

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Oh Maka, jij bent jezelf helemaal gek aan het maken, moet je echt niet doen!

Tijdens de bevalling heb je echt wel pijn, maar geloof me, dat ben je vergeten zodra die kleine op je borst ligt ;) Oké je voelt je de dagen erna alsof je overreden bent door een vrachtwagen, maar dat komt omdat je zoveel spieren in je lichaam gebruikt die je normaal niet gebruikt..
    En ook ik heb geroepen dat ik niet meer wilde etc, maar zie hier ik ben weer zwanger :D

8. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Noppie: Weet niet of je al op vakantie bent? Maar je hebt gelijk hoor, het probleem is alleen dat ze nergens verder terecht kunnen en dat de werklui nog steeds bezig zijn met hun badkamer, keuken en wc. Verder is de kinderkamer al helemaal af, de woonkamer is dit weekend af, dus dan alleen haar slaapkamer nog, maar dat is idd niet zo belangrijk.

Ik zat er echt mee hoe ik het moest gaan brengen, maar heb het zojuist denk ik wel goed gebracht. Het was alleen via de gsm chat, omdat zij nu in dat huis is, dus heb nog geen laatste reaktie, maar heb haar duidelijk gemaakt dat ze de woningbouw achter hun vodden aan moet zitten en haar geld moest gaan regelen en dat het anders ook voor ons te lang gaat duren, dat we merken dat wij ook aan rust toe zijn.

Die kids hebben komende wk ook vakantie, maar zolang we weten dat het echt echt echt de laatste wk is trekken we dat nog wel en vinden we het ook niet erg om nog 1 weekje alle boodschappen te betalen... wordt vervolgd haha

@Angela: En, hoe is de kleur nu de verf droog is?

@Kuipers: Ik heb nog geen kramp gehad, maar ik lees en hoor wel overal dat dat heel normaal is hoor tijdens je zwangerschap. Weet alleen de reden niet meer!

@Igglylover: o, ok! Wel geweldig leuk hoor 3 honden! Maar las ik nou goed dat je ze apart uit laat? Dat is me een werk... ik heb 1 Mechelaar en kan die helaas niet meer uitlaten door rug (alleen op het pleintje voor ons huis en verder doet mijn vriend het), maar die wordt dus 4 a 6 x per dag uitgelaten, dat x 3 is toch bijna onmogelijk? hahaha

Over de bevalling: Zoals ik al schreef maak ik me er de ene keer wel druk om en de andere keer ook helemaal niet. Jullie positieve opmerkingen doen me ook wel goed merk ik, ik onthou al die zinnetjes toch haha. Soms denk ik ook van: als het zover is, moet ik gewoon met veel plezier naar het ziekenhuis gaan en denken van : joepie, het is zover, ff doorbijten, en dan heb ik na een paar rotuurtjes het mooitste geschenk uit mijn hele leven! Aan de andere kant denk ik soms: ik kan er maar beter tegenop zien en van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen haha.

Maar waar ik opeens aan moest denken is dat het misschien wel vergelijkbaar is met toen ik mijn rug gebroken had. Toen lag ik uren vastgebonden op een brancard en ik kreeg nog geen morfine omdat ze moesten w8 op de uitslag of ik zwanger was en omdat ze personeelstekort hadden. Uiteindelijk zeiden ze dat ik niet zwanger was, terwijl ik dat achteraf wel was, maar goed, daardoor na uren dus morfine gekregen en wat ik hiermee wil zeggen is: dat waren tot nu toe de meest vreselijke uren uit mijn leven (alhoewel ik helaas nog wel meer van dit soort dingen mee heb gemaakt), maarrr ik had echt niet door dat ik daar al uren lag en zodra ik die morfine had en losgemaakt werd, was ik eigenlijk alle ellende alweer zo goed als vergeten... zo zal het idd waarschijnlijk ook met de bevalling gaan, je lichaam en geest maken op zulke momenten echt iets aan, waardoor je in een soort roes komt en alles toch aankan... :D

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach ja, dat valt geloof ik ook wel weer mee.
    Omdat ik me tot nu toe iedere dag nog rot voel, leef ik zo toe naar het moment dat dat allemaal hopelijk voorbij is. (Ik weet t, mensen zeggen dan 'Nee, dan begint t pas'. haha)

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Maka: Dan beginnen de slapeloze nachten enzo :p :)

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Amor, de kleur is gelukkig redelijk goed bijgetrokken. Er is nog wel iets van een paarse schijn, maar dat komt denk ik ook door de lichtinval. Al met al vinden we het er heel leuk uitzien! Bedje staat er ook al (moest natuurlijk van de andere kamer af voor het grote bed), nu de commode en de kast nog, maar dat doen we volgend weekend, omdat de dinsdag daarna de nieuwe kast van Levy komt.

Kramp in de kuiten, begin er ook weer last van te krijgen, heel vervelend! Wat mij goed helpt is een kussen onder het matras aan het voeteneind. Hierdoor liggen je onderbenen wat hoger en is je doorbloeding beter. En als je het onder het matras legt heb je er geen last van dat je het in je slaap wegschuift :)

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Oh ja, ik ga trouwens op vrijdag naar de JG beurs met mijn moeder. We hadden het er toevallig over en het leek haar helemaal geweldig om eens naar zoiets toe te gaan. Dus dinsdag maar even vrij gaan vragen aan de baas....

13. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

Mobiel: wat een supper goeie man was die tandarts zo zie je maar weer er bestaan ook nog goeie mensen op deze werdeld.

Angela: mooi dat ze je klacht serieus nemen.

Maka: niet te druk maken over de bevalling, iedereen ervaart het anders en het komt zo als het komt, (bij mij ging ook niet alles vlekkeloos) maar je vergeet na een paar maand alles weer, je krijgt er iets heel moois voor terug.

Mieke: wat vervelend dat je werkgever zo vaag doet.

Dayenne: jammer van je theorie, (ik heb er ook 4 ker over gedaan) als je iets meer betaald kan je mondeling doen, dan zit er een vrouw naast je die helpt je gewoon, je slaagt dan zeker weten.

Daffie :wat vervelend dat je elke keer zo naar wordt, sterkt

Kuipers: heb ik ook sinds een week, is ook een zwangerschapskwaaltje

Gister pas om half 1 s' nachts thuis van de reunie was erg gezellig, vandaag kon ik heerlijk uislapen.

fijn weekend verder.

Groetjes Martine

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    he allemaal,
    ik ga niet op iedereen reageren, heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar had weinig puf om te reageren! Voel me inmiddels wel wat beter, heb gisteren toch moeten werken omdat er geen inval was. Ben nu alleen nog flink verkouden.
    Vanmorgen kwam mn vader om naar de lekkage te kijken... niets! te vinden. Vloer open gebroken, ja we zagen wel dat er ooit?! iets gelekt had... dus tja er is nu weinig aan te doen. Even afwachten dus.

Hihi omdat ik de afgelopen dagen veel op de bank heb gelegen, ga je toch meer op je buik letten. Maar als de baby schopt zie ik mn buik ook bewegen :D Niet dat je voetjes of iets dergelijks ziet uitsteken, maar gewoon bewegingen :D

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    gaaf axioma.... lijkt me echt super gaaf! soms voel ik een trapje en dan durf ik bijna geen adem te halen en ga der echt op letten maar dan voel ik natuurlijk weer niets meer

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    voor degene die het leuk vinden maar ik heb nwe foto's van de trouwdag, mn jongens en onze nwe kinderwagen enz geplaatst in mijn album :D

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Iggy, ik vind het ook heel gaaf hoor, ik had t niet verwacht, ivm overgewicht en mn placenta ligt ook aan de voorkant. Maar je ziet echt schokjes over je buik lopen.
    Gave kinderwagen! Ook een hoge bak zo te zien! Leuk hoor!En wat een prachtige jurk!

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Iggy Mooie kinderwagen. Oja de meubels ook wij hebben ook de hele serie gehad totdat mijn schoonmoeder het zelfde ging kopen. Heb nu alleen nog de eettafel en salontafel nog.

19. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hey, even over die bevalling: ik moet er twee uit zien te krijgen hè! 1 lijkt me dus altijd nog meevallen hoor, haha!
    Nee, even serieus. Ik ga me daar gewoon niet al te druk over maken. Het zal wel niet heel leuk zijn, maar als ik mag kiezen zou ik toch heel graag natuurlijk willen bevallen. Uitscheuren en dergelijke, tsja, niet echt leuk lijkt me. Maar al met al herstel je er meestal toch sneller van dan van een keizersnede.

Iggylover, mooie trouwfoto's hoor!

Axioma, super al die beweging in je buik. Ik voel zelf nog weinig aan de buitenkant.

Vanmiddag met mijn man gaan winkelen. Kan het echt nooit laten om even de kinderafdeling van H&M op te lopen. Echt zoooo leuk! Wat dat betreft kan ik me wel in marriedgirl herkennen. Ik denk dat ik voor de kinderen een grotere shopaholic zal zijn dan voor mijzelf. Heb al een heleboel leuke merkkleertjes via Marktplaats gekocht.

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo zit ff aan de zelfgebakken appelflappen

Deel Deze Pagina