Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedendag dames!

Weer terug van weggeweest! Heerlijk weer gehad, boven de 25 graden, dus heb geen klagen.

Ik zie dat er weer voldoende is afgekletst en heb eerlijk gezegd de puf niet om alles bij te lezen. Heb een aantal pagina's globaal bijgelezen.

@Married: heb je me snel toegevoegd op de lijst ;) ... Maar ik ben van de partij hoor! Wel een vraagje aan de andere dames. Kan ik eventueel met iemand meerijden? Kan in de buurt van Raamsdonksveer of Kaatsheuvel? Wil de kosten van brandstof dan ook best delen, geen probleem. Vind het sowieso gezelliger.

Ik hoop dat verder alles goed gaat met iedereen? Ik zal zo nog even de rest wat globaal gaan doornemen, maar het zijn zoveel bladzijdes...

Oh en de uitslag van het bloedprikken is binnen...geen zwangerschapssuiker. Ik ben benieuwd of het volgende week bij de verlos nog steeds zo ver voor loopt. Ik denk zelf dat het een groeispurt is geweest, maar zo niet dan krijg ik een echo.
    En eruit komen ze uiteindelijk allemaal, ook als hij wat groter zou zijn ;).

Liefs Vaam

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hey Vaam, welcome back! Succes met teruglezen, hihi..
    Fijn dat je geen suiker hebt!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, weer thuis. Fijn dat het zo lekker was en nog zonnig en warm ook.
    Ook goed dat het geen suiker is, fijn hoor!

4. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Maatje: Bandenpijn klinkt wel logisch idd, hopenlijk wordt de pijn snel minder voor je, sterkte nogmaals!

@HJ: gelukkig dat het bloed niet van voren was, haha

@Angela: Wat fijn dat je vanmiddag een nieuwe echo kreeg en zo serieus genomen wordt! Hoe was deze echo?

@Mobiel: O, sterkte meid, moet stiekem wel een beetje lachen, want zie het al helemaal voor me ;) Ff diep ademhalen, tot 10 tellen en veel bakkies pleur drinken ;)

@Tirlisko: Ik probeer me je kamer voor te stellen, maar vind het moeilijk. Kijk anders eens in mijn album naar mijn babykamer, is dat geen optie? Ik zou niks voor het raam zetten omdat je denk ik boven de commode nog een plank wilt en misschien een spiegel? (dat schijnen babys leuk te vinden om naar hunzelf te kijken) Verder zou ik ook eerst de meubels erin zetten en daarna beslissen wat je nog voor tekeningen op de muur kunt maken. Ik heb zelf gekozen voor 1 muur, de muur waar je dus tegenaan kijkt als je binnenkomt, om die opvallend te maken. Verder vind ik het draakje helemaal geweldig, maar die schaapjes zullen vast ook wel leuk zijn. Suc6!

@Married: Klinkt mooi jouw kamer, ben benieuwd.

@Golflola: Wat vreselijk van je hond! Echt erg zielig! Misschien helpt het idee je dat hij geen pijn heeft geleden en anders misschien wel een lang ziektebed gehad zou hebben door ouderdom uiteindelijk. Hoe dan ook, het blijft een groot verlies en wens je er veel sterkte mee!

Wel alvast gefeliciteerd met je zoontje! Leuke leeftijd!

@Vaam: Fijn dat je nog ff zon hebt gehad en gezellie dat je er weer bent :D

Echt fijn dat je net als ik toch geen suiker hebt, echt een opluchting he!

Ik heb helemaal geweldig nieuws (voor mezelf :) ) Ik d8 dus al die tijd dat ik al 12 :confused: kilo aan was gekomen, doordat ik mijn gewicht van voor de zw wist en me daarna alleen nog maar in ziekenhuis heb gewogen met mijn stomme kop! Tot vanmorgen... thuis op de weegschaal en daar weeg ik gewoon 5 kilo minder :D :D :D
    Wellicht dat ik dus al jaren 5 kilo meer weeg dan dat ik denk whahaha, maar het geweldige nieuws is dus dat ik pas 7 kilo aan ben gekomen, klinkt toch een heel stuk beter he!

Verder de knoop doorgehakt met die Quinny Buzz 3 hoor: We gaan hem morgen kopen :D Hij kost maar 350 euro (krijgen we van mijn moeder kado) en alles wat je maar kan bedenken zit erbij. Ziet eruit als nieuw en het onderstel is dus ook nieuw en het leukste vind ik dat hij een onwijs mooie lichtblauwe glanzende stof heeft. Veel mooier dan al die kleuren uit 2008 en 2009 vind ik persoonlijk. En mocht het toch uiteindelijk een miskoop zijn, dan laten we hem gewoon repareren en raak ik hem voor dat zelfde geld vast wel weer kwijt op MP. Helemaal happy! :D

Het oudste zoontje van vriendin die hier (nog ff) woont is vandaag 8 jaar geworden. Gelukkig vieren ze het bij oma thuis, want die drukte kan ik nu niet aan. Vanavond dus lekker taart eten daar... mmm, kan niet w8 haha

Zijn de meesten van jullie nou ook zo extreem moe of maar enkelen van jullie? Ik kan echt 24 uur p.d. slapen en als ik iets gedaan heb zoals douchen of boodschap enz, moet ik gelijk weer ff slapen.. is niet normaal met net 6 mnd zw toch? Gelukkig dond. naar Gyn, zal ik het ff aankaarten. Dan krijg ik ook resultaten van kweek, want mijn urine was niet goed en mijn blaasontsteking is ook nog niet over, maar de huisarts wilde me geen 2e kuur geven.. Ook lang lopen kan ik niet meer, ook omdat ik na een half uur ofzo al mega pijn in onderbuik krijg (geen harde buik) ...dus genoeg vragen voor de Gyn dond.

5. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ha dames,
    Het bloeden deed geen pijn, het jeukt alleen heel erg! Ik heb er nu zalf voor gekocht, wat een gedoe zeg...

Vaam, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad. Kan me voorstellen dat je daar na al het gedoe sinds je zwanger bent best wel aan toe was.

Married en andere dames: wordt helemaal nieuwsgierig naar Gooise vrouwen. Lijkt me wel pulp van de bovenste plank, maar da's altijd leuk om zo een avondje je hoofd lekker leeg te maken.

Tirtillisko: mijn vriendin heeft gewoon met een beamer een plaatje op een muur geprojecteerd en overgetrokken. Ook op structuur. Is heel mooi geworden. Zij had eerst ook stickers, maar die vielen telkens van de muur. Zij heeft ze uiteindelijk maar op het bedje en de andere meubeltjes geplakt. Stond ook heel leuk.

Golfola, wat zielig van je hondje!

Ik ben trouwens bijna 4 kilo aangekomen. En dat met een tweeling hè! En ik eet echt wel kroketten hoor!

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Amor, hier nog zo'n slaperd! Heb het gevoel dat ik het hele weekend geslapen heb en nog ben ik supermoe!

@ HJ1977, Gooische Vrouwen is idd niet echt hoogstaand nee, maar dat vind ik juist heerlijk, vooral op zondagavond. Verstand op nul en lekker kijken :D.

Heb net trouwens via Poobies.nl zelf een geboortekaartje ontworpen, helemaal leuk!

Fijne avond allemaal!

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
  8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tjz, zit ik net uitzending gemist van de co-assistent te kijken, afl.1. Gaat er opeens een zwangere vrouw dood tijdens de bevalling door een of andere zeldzame complicatie. Fijn, zat ik net op te w88 :cry:.

Tirtilisko, op mijn wagen (Maxi Cosi Mura) zit een levertijd van 8 weken. Zou idd je tante wel ff op een vriendelijke manier duidelijk maken dat het wel handig is als je je wagen hebt zo tegen je uitgerekende datum. Meestal ga je toch al redelijk snel een klein stukje wandelen met de kleine, of niet? En een maxi cosi heb je zeker nodig als je in t ziekenhuis bevalt en daarna met de kleine naar huis moet.

Amor, ik ben wel zo vreselijk moe geweest tot zo'n 2 weken geleden. Nu gaat t best met de energie, niet zoveel als normaal, maar wel t hoogste niveau van de hele zwangerschap. Ben vandaag zelfs op de fiets naar de supermarkt geweest en niet zo heel erg moe toen ik terug kwam!
    Maar volgens mij is t redelijk normaal als je vanaf nu (langzaam) weer minder energie gaat krijgen. Al is zoals jij beschrijft (na t douchen alweer slapen) denk ik wel extreem. Is je Hb al gecontroleerd?

Mijn vriend heeft zojuist zijn baan opgezegd. Hij is freelancer/zzp'er en wel weer toe aan een nieuwe klus. Dus hebben we besloten dat ie beter nu kan switchen, zodat hij weer ingewerkt is tegen de uitgerekende datum.
    Dus ben benieuwd of hij snel weer wat anders heeft. Volgens hem is t aanbod nu (nog) prima op zijn gebied. Maar ik vind t toch wel spannend! Helemaal omdat mijn jaarcontract waarschijnlijk niet verlengd wordt aan t einde van t jaar... (zit al sinds juni thuis).
    Dit was zijn eerste klus als zelfstandige, en hij zit er nu 'al' een jaar, kennelijk hoog tijd om weer verder te kijken. Duimen maar!

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ golfola wat vreselijk zeg om zo je hondje te moeten verliezen bah bah bah moet er niet aan denken

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik voel me zo dom :( Ik heb der gebeld en toen zei ze lieve schat maak je niet druk ws heb je hem dit weekend al :( Haar man is hem nu gaan halen. En ze zei dat ze voor mij en ze zei vorige week ook dat hoe dan ook ze een nieuwe auinny papilon zou kopen ik zei kan niet hebben ze nergens meer ze zei maak je niet druk misschien ergens nog in de showroom ofzo ik weet het niet maar voel me zo dom dat ik haar hierover heb gebeld. Terwijl haar man nu de wagen is gaan halen

11. @Vaam, welkom terug! Fijn dat je het zo lekker hebt gehad. En nog fijner dat je geen suiker hebt.

@Amor, er vijf kilo naast zitten :confused: Dat is wel veel, maar wel lekker inderdaad. Enne gefeliciteerd met je Quinny.

@Maka, slim van je vriend om ingewerkt te zijn op een nieuwe klus rondom de uitgerekende datum.

Zo, tijd om naar huis te gaan. Alweer genoeg gedaan vandaag.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, als freelancer moet je voor de belastingdienst toch wel minimaal 3 opdrachtgevers per jaar hebben.
    Wat doet hij dan als ik vragen mag?

Hier ook het weekend veel geslapen, maar overdag een tukje lukt me niet hoor!

Net naar de vk geweest, alles was goed.
    Ze vond mijn buik wel groot, hahaha.
    En tja 8,5 kg misschien wat veel, maar ja er komen vrouwen 30 kg aan gedurende hun zwangerschap.
    Nou ik hoop ik niet hoor! :confused:
    Bloeddruk ook weer goed 110/65 en voor het overgeven had ze niet echt een verklaring.
    Waarschijnlijk dat dat gewoon bij mij hoort of zo? en misschien idd de verdrukking van de bm/maag.

Mobiel, volgende afspraak 17 nov. (11 febr.)

Tirtilisko, wijt het maar aan je zwangerschap.
    Je wilt gewoon graag zekerheid hebben en het is heel lief van je tante hoor.
    Komt helemaal goed meid, ook met jullie kamertje.
    En hopelijk komt ze ook thuis met de Papillion

Amor, precies, je raakt hem anders vast wel kwijt ;)

Married, leuk dat je dat op die site kunt doen.
    Wij ontwerpen en produceren het kaartje zelf, kan ook niet anders met mij als vormgever en vriend die in drukwerk doet ;)
    Wordt een hele ingewikkelde maar hele leuk denk ik.

13. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Maka: Hb is je bloeddruk toch? Die was een tijd geleden idd aan de lage kant (volgens de artsen erg laag, volgens een aantal van jullie viel het reuze mee haha), maar daar is verder niks meer aan gedaan en ben ook nooit meer duizelig of zweterig, dus denk dat het wel meevalt. Gelukkig wordt ik donderdag alweer onderzocht. Ik heb 1,5 jaar geleden Pfeiffer gehad en het voelt precies zo. Volgens een vriendin die al 2 kids heeft is het normaal rond maand 6, maar volgens mij hoort dat pas rond maand 7 weer een beetje te komen. Maar goed, maak me er verder niet druk om, vind het alleen erggg vervelend.

Hoop dat je vriend snel een leuke, nieuwe klus zal hebben!

@Tirilisko: Harstikke fijn, goed nieuws toch :D Luister maar naar de woorden van je tante: Lieve schat, maak je niet druk... ;)

@Caro: Thanx! En ja, 5 kilo is idd een heel groot verschil haha. Nu maar hopen dat mijn weegschaal klopt ;)

Ik had mijn vriendin geld gegeven om een kado te kopen voor haar jarige kind, omdat ze toch de stad in moest.. krijg ik nu een sms dat ze het niet meer gered heeft... moeten we daar dus met lege handen aankomen.. zucht.. daar heb ik echt een hekel aan, vind ik dus niet kunnen, zeker niet bij een kind, maar ja, niks meer aan te doen!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Amor, Hb is niet je bloeddruk, maar je hemoglobine gehalte in je bloed. Die is ook vaak te laag in de zwangerschap, dan moet je extra ijzer innemen.

Mieke, mijn vriend werkt in de IT. Hij is pas een paar maanden 'echt' zelfstandig gegaan als zzp'er. Daarvoor werkte hij bij tzelfde bedrijf en deed tzelfde werk, maar dan als freelancer waarbij t tussenbedrijf eerst netto en nu bruto uitbetaalt, zeg maar. Snapje?! Dus nu moet ie idd wel 3 werkgevers per jaar hebben.

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    pffff ik ben weer online... ben al de halve middag en avond bezig. ik was ff naar boven gegaan, kom ik beneden doet t toetsenbord van de laptop t niet meer. ik opnieuw opgestart, doet tie niets meer!
    toen ging die ineens windows opnieuw instellen, en nu is alles weg....
    Lekker opgeschoont dus, alleen heeft t toetsenbord nog wel kuren, maar ik kan nog online komen!
    zucht ik wilde dat ik net iets meer van computers afwist!

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam, welkom terug! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad.
    En ook goed dat het geen suiker bliojkt te zijn.

Ik ben tot nu toe zo'n 3 kilo aangekomen, maar ben wel al wat zwaarder van mezelf, misschien dat dat scheelt?

Married, wat leuk, zelf een kaartje ontwerpen! Ik heb er op het moment gewoon het geduld niet voor..... Ben benieuwd!

Tirtilisko, ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakte. Waarschijnlijk kan je tante zich dat ook wel voorstellen hoor!

ik heb dus vanmiddag een nieuwe echo gehad. Het was helemaal geweldig! Ze nam echt de tijd voor me en heeft me alles uitgelgd. Alles was heel goed te zien, en alles wat er op en aan hoort te zitten is er ook! Heb 8 (!) foto's van haar meegekregen, omdat mijn man er niet bij kon zijn. Zal zo proberen om een paar van de foto's in mijn album te zetten! BEn helemaal opgelucht en heeeeeeeeel blij dat ik onze kleine zo goed heb mogen bewonderen.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Angela, dacht dat je mannetje toevallig vrij had genomen ;)
    Jammer dat hij er niet bij kon zijn.

Maka, oh zit het zooooo! Ik begreep eerst dat hij er al een jaar zat als freelancer.

Axioma, frustrerend zeg bah!

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, ja dat klopt ook, maar toen puntje bij paaltje kwam moest er nog een onderzoek gedaan worden en mocht hij toch nog niet naar huis. Frustrerend voor hem was dat ze bijna 3 kwartier op die patient hebben moeten wachten, in die tussentijd had hij op en neer kunnen zijn.......

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Ik heb 2 foto's in mijn album gezet, ze zijn alleen niet heel erg duidelijk....

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maar wel erg mooi hoor Angela :D

Ben weer thuis van mijn werk en nu 3 dagen vrij :)

Daffie

Deel Deze Pagina