Idd erg mooie echo's Angela. Ik vind de kleine uk altijd zoveel groter overkomen op de echo, komt natuurlijk omdat het ingezoomd is, maar toch, hahaha. Ik zag op een poster bij de vk dat het kleintje rond de 24 weken al 33 cm is (totaal) en rond de 600 gram weegt. Werk vandaag een dagje buiten de deur, ook eens leuk. Maar wat een rot weer vandaag zeg. Heb ook het idee dat ik de hele nacht wakker heb gelegen. Mannetje en ik waren aan het vechten om het dekbed. Kat die de hele tijd nat (van buiten) op bed sprong, grrrr. Fijne dag allemaal.
Moe zijn: ik ben ook wel iets sneller moe dan voorheen, maar niet heel extreem. Maar als het even kan probeer ik 'smiddags wel even te rusten als ik 's avonds moet werken. Ik werk momenteel drie avonden in de week ipv twee avonden, vandaar. Het gekke was dat toen ik vakantie had waarin ik helemaal niets hoefde te doen, toen werd ik juist heeeel moe en energieloos. Ik ga nu ook eens kijken op sites waar je zelf je geboortekaartje kan maken!
Married leuk idee om zelf je kaartje te ontwerpen. Angela Super hoor van de echo alleen jammer dat je man er toch niet bij kon zijn. Vaam Gelukkig dat je geen suiker hebt meid. Daffie lekker genieten van je vrije dagen heerlijk hoor. Gisteren gesprek op mijn werk gehad. Wat ben ik blij. Mag 50% minder werken. Heerlijk. Ze hebben zelf met de planning aan justin gedacht. Geen oppas meer nodig(jammer voor de oma's) en geen hondenuitlaat service. Oja manlief heeft morgen een sollicitatie gesprek. Hoop zo dat het iets wordt spannend.
Zo, ben weer beetje up to date. Heb alleen de laatste pagina's een beetje doorgenomen, dus sorry als ik iemand oversla. @Amor: dus jij ook geen zwangerschapssuiker. Was inderdaad fijn te horen, maar wist het eigenlijk zelf al wel. Had namelijk nergens geen last van. En over het moe zijn...heb ik eigenlijk niet echt veel last van. Heel soms heb ik af en toe een middagdipje en merk wel dat ik 's avonds eerder mijn bedje in duik. Ik heb overigens wel zittend werk dus dat scheelt natuurlijk. @golfola: wat erg dat je je hond hebt verloren. Veel sterkte ermee. @tirtilisko: ach meid, maakt toch niet uit dat je je tante gebeld hebt. Volgens mij ziet ze de humor er wel van in. En heb je hem inmiddels? @Mieke: 8,5 kilo? Nou ik denk dat ik ook wel in die buurt kom. Bij vorige controle was ik ineens 3 kilo aangekomen (eerste 20 weken maar 3 kilo en toen ineens in een paar weken 3 erbij). Dus toen zaten er 6 totaal bij. Dit was 2 weken geleden en ik ben op vakantie geweest en ik snoep nogal wat naar binnen dus............. denk dat er bij mij volgende week bij de controle ook wel weer het nodige bij zal zitten. Vermoed 2 a 3 kilo. Vind het stiekem wel fijn te horen dat ik niet de enigste ben die ineens zoveel aankomt. Bij mij zit het gelukkig ook voornamelijk aan de buik, maar merk wel dat het nu ook begint te komen aan de benen. Die waren door de 'stoppen-met-roken kilo's' al een stuk dikker, maar nu vind ik dat ze steeds lelijker worden. Van die putjes en zo.... oftewel...ernstige cellulitus . Vind het echt erg om te zien (of stel ik me aan?) En er verschijnen steeds meer van die kleine adertjes op mijn benen, ook erg charmant. Hebben meer van jullie hier last van? @Angela: wat fijn dat je echo goed was en dat je extra foto's hebt meegekregen. @mobiel: zo te horen heb je een zware dag gehad gisteren. En...is alles weer opgeruimd ? @Dayenne: Wat vervelend dat je nog steeds geen huisje hebt gevonden meid. Ik duim nog steeds voor je. En dan ook nog eens isschias. Hopelijk gaat de fysio helpen. @Kim84: hoe was het bij Marco Borsato? @Maatje: heeft de vk je al gebeld over je rugklachten? En heb je een beetje kunnen slapen vanacht? @HJ1977: Aambeien....vervelend. Heb ik ook wel eens gehad en is geen pretje. Je kunt er een zalfje voor halen he. @Mirella: hopelijk groeit je buik niet al te veel meid anders blijven ze de jurk uitleggen hihi. Begint nu wel te korten he. Al zenuwachtig aan het worden? @Caro: Wauw: mooie buikfoto! Ik ben ontzettend jaloers! Krijg hier ook steeds meer kleine pijntjes in mijn buik en rug. Gelukkig niks ergs, maar hooguit vervelend. Voornamelijk als ik lang sta, dan begint mijn onderrug erg pijnlijk te worden. en soms lijkt het wel of mijn darmen worden geplet, want die voel ik ook regelmatig en dan hoef ik dus geen 'grote boodschap' te doen. En nog een vraagje. Met mij en vriendlief gaat het ontzettend goed. We zijn helemaal verliefd en hij gaat echt voor de volle 100% voor mij en voor de baby... Maar hij is blijkbaar doodsbang om met me te vrijen. Ik merkte al dat hij nou niet bepaald initiatief nam en tja dan ga je als zwangere natuurlijk van alles in je hoofd halen. Vind hij me te dik....niet meer aantrekkelijk...geeft hij nog wel om me...bla, bla, bla. Dus ikke stoer op de man af gevraagd! Zeg ventje....hoe zit dat? Krijg ik als antwoord...Ik ben gewoon bang om met je te vrijen. Dusssssss....... Tja, wat gaan we daar aan doen he! Dus ikke....licht uit, blijf van mijn buik af en hopsakee. hahahaha. Maar effe serieus, is dat bij jullie mannen hetzelfde?
@Maatje, goed geregeld met je werk! Fijn dat ze zo meedenken. @Daffie, 3 dagen vrij. Heeerlijk! Geniet ervan. @Vaam, bij ons is het precies andersom. We doen het nu op een andere manier, zeg maar. Bij mij is het heel gauw geirriteerd.
Morning ladies! @ Angela, fijn dat ze bij deze echo goed de tijd voor je nam! @ kaartje, heb gelijk een proefdruk aangevraagd, dus die hoop ik vandaag of morgen binnen te krijgen. Heb het in de stijl van onze babysite gehouden, leek me wel geinig. Maar ja, wie weet ziet ie er 'in het echt' wel heel prutserig uit. @ Mieke, jouw kaartje zal wel heel gaaf worden met zoveel professionaliteit in huis! @ maatje, top van je werk! en alvast succes voor je man! @ Vaam, mijn mannetje heeft daar helemaal geen last van. Ik heb dat juist zelf wat meer. Dat ik de beeb voel schoppen en dat alle lust dan verdwenen is zeg maar Wij gaan morgen de familiewieg ophalen bij mijn oma, ben heel erg benieuwd hoe dat ding eraan toe is. We hebben er zelf niet ingelegen, maar neven etc van mij wel. We mogen hem zelf verven en bekleden, dus dat is wel erg leuk! Ben benieuwd.. maar das morgen pas, haha Vanochtend weer gewogen en het was 0,6 kilo minder dan gisterochtend (en ben niet eens voor een grote boodschap geweest ).. 'normaal' eten werpt nu dus al zn vruchten af, haha.. Maar ja, vanavond komt Albert.nl.. incl. 2 bakken Ben & Jerry's, dus ik vrees het ergste Iedereen werkse vandaag! Liefs!
@Caro: Tja, dat kan natuurlijk ook. En als het snel geirriteerd is dan is de lol er natuurlijk snel vanaf. Vervelend voor je zeg .
Vaam, mijn mannetje is ook wat terughoudender nu. Dus kan me wel voorstellen dat het voor je vriend helemaal vreemd is, omdat jullie elkaar natuurlijk n og niet zo lang kennen. Mannetje is bang dat hij me pijn doet ivm de bekkenklachten en de bandenpijn. Maar zoals door Caro aangegeven, er zijn gelukkig meerdere manieren
@Married: volgens mij leef ik in de omgekeerde wereld hihi. En noem nou niet telkens dat ijs...ik krijg honger
Meiden die hun baby borstvoeding gaan geven. Hebben jullie dan een afgolf apparaat? Zit er net een beetje over te lezen. Wil het zelf gaan proberen en nou is mij verteld dat je dan af en toe ook flesjes moet geven. En daarvoor moet je afgolven. Mij lijkt zo'n handpomp niets. Dus zit nu te kijken voor 1 die op stroom of batterijen werkt.
@ maatje : Ik heb met de mama mazzel dagen een kolf gekocht.. Bij Tim had ik dus geen kolf en dat heb ik geweten Afkolven met alleen je hand tot beschikking is niet ideaal.. Heb nu een handkolf, vond de electrische kolven erg duur.. Met Tim heb ik toen in het ziekenhuis afgekolfd met een electrische kolf, voelde me net een koe met 2 van die doppen op me borsten en een machine die dat pomp geluid maakte
@ Vaam, .. ik ook honger hoor, zit op mn werk en ben mn banaan vergeten... moet het dus tot de lunch doen met rooibosthee . @ maatje, ik heb nog geen kolfapparaat, maar ik ga er wel eentje aanschaffen. Ik wil wel graag een elektrische. Binnenkort maar eens voor op pad. Wellicht hebben ze op de JG beurs een leuke beursaanbieding.
Wat een nacht zeg, ging ik met mijn stomme hoofd toch weer heel effies op mijn rechter zij liggen en meteen weer megalast van die rib Kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan.... Zin in sex? Totaal niet haha. Gezien alle klachtjes (rug, rib) ben ik al blij als ik in een normale houding kan slapen haha. En manlief maakt er gelukkig geen probleem van. Vindt tgenwoordig het contact maken met zijn dochter erg interressant en praat dus honderduit tegen haar in bed Die heeft dus een andere invulling gevonden van bedtime hihi. Vaamrile en Mieke; ik ben ook al flink aangekomen hoor. Ben ook weer bang voor volgende week vrijdag als ik weer op de weegschaal moet staan. Vindt het zo confronterend, had ik al die kilo's er eindelijk af en ze zitten er veel sneller weer aan Ik heb trouwens erg veel zin in chocomel en chocolade bij vlagen (van die milkakoekjes mmmmm). Married; hoop dat het kaartje is wat je er van verwacht. Wij gaan volgende week eens op onderzoek uit. Ik heb ook al gekeken om de kaartjes zelf te maken, maar vindt het toch best moeilijk. Vindt die kaartjes met een foto van je pasgeboren kindje zo leuk... Maatje; fijn dat je minder kan gaan werken en dat er zo goed rekening wordt gehouden met de thuissituatie! Ik ga zo maar eens een warme douche over mijn rug laten gaan, voel ik me altijd meteen een stuk beter. Mannetje slaapt, aangezien hij vannacht gewerkt heeft, dus ga straks maar even alleen op pad ofzo... xxx Daffie
Kolf: Ik heb nog de kolf die ik de vorige keer gebruikte. Het is een gewone handkolf van Avent. Ik vond het prima werken, maar ik hoefde dan ook maar ongeveer 1 of 2 keer per dag een flesje af te kolven. En meestal niet eens elke dag, omdat ik parttime werkte. Ik heb lang borstvoeding gegeven dus ik heb wel ruim een jaar plezier gehad van die kolf, daarna hoefde ik niet meer af te kolven. Als je het vaker per dag moet doen en ook nog op je werk dan kan ik me voorstellen dat je kramp in je handen kan krijgen en kiest voor een electrische.
Ik waarschijnlijk wel op mn werk idd (ligt er natuurlijk aan of BV uberhaupt lukt en hoe lang), vandaar!
Kolf, ik heb de vorige keer de eerste 2 weken een electrische gehuurd bij het groene kruis, en daarna verder met een handkolf. Vond ik goed te doen. Ik heb helaas toen "maar" 8 weken BV gegeven. Dit keer zien we wel hoe het loopt! ALs je gaat shoppen voor een kolf moet je wel even goed opletten, er is namelijk veel verschil in prijs per merk! Married, ik heb nog een aantal kortingsbonnen liggen voor de beurs, zal eens kijken of er daar een bij zit voor een kolf.