Handkolf, automatisch en BV in het algemeen, ik denk dat ik me in alle gevallen Klara de Koe voel . Maar toch ga ik het proberen, omdat het gewoon t beste is. Mijn schoonzusje heeft 6 maanden alles gekolft, omdat ze anders steeds borstontstekingen kreeg. Volgens mij moet je sowieso als je BV geeft - ook al werk je niet - toch af en toe kolven. Denk dat ik zo'n apparaat ga kopen, waarbij je begint met de hand en die het dan daarna overneemt op jouw tempo. Ik probeer t maar zo prettig mogelijk te maken...!
@daffie: mmmmmmmmmmmm chocola! Ben ik nu ook dol op! Het is ook niks voor mij om nu boodschappen te doen met al dat sinterklaas snoepgoed. Gisteren kwam ik terug met schuimpjes, chocoladepepernoten en als extraatje negerzoenen....oeps... Schuimpjes zijn bijna op, maar dat ligt aan vriendlief. Die heeft suiker en gisterenavond stond hij veels te laag. Ipv een suikerklontje heeft hij mijn schuimpjes opgegeten (uiteraard heb ik er zelf ook wel de nodige verorberd ).
Hoi lieve meiden zoals ik volgens mij al zei was haar man gisteren de wagen gaan halen. Het is de papillon :d quinny speedy ik ben ze megaaaaaa blij Hij staat nu in de babykamer Het was een show room model van een babywinkel die ze mochten meenemen omdat de quinny papillon niet meer echt nieuw leverbaar was. Maar dat maakt echt helemaal niks uit ik ben er super super blij mee Hij is zoooo mooi :d hihi zooo snel had ik het eigenlijk niet verwacht hihi
Over lekker snoepgoed..... Zoals ik al schreef vierden wij afgelopen weekend de verjaardag van mijn zoontje. We hadden natuurlijk allerlei lekkers in huis gehaald, en onder andere voor de kinderen van die chocoladepepernoten met een laagje eromheen zoals bij M&M's. Dus allemaal kleurige pepernoten.Nou, de kinderen moesten opschieten want de volwassenen vonden die ook heel erg lekker! Ze zijn te koop bij de Aldi, dus als je zin heb in iets lekkers...... \/
wat een lekkerbekken zijn we toch he! Probeer me echt wel in te houden hoor, want anders moet Sonja er weer maanden lang aan te pas komen volgend jaar. Eventjes vindt ik niet erg, maar niet te lang haha. Helaas heb ik er super aanleg voor om alles wat in mijn mond komt meteen op te slaan als vet in de benen en heupen Maar zwanger zijn kan niet zonder lekkers hoor....dat heb je gewoon af en toe even nodig. We gaan zo boodschappen doen en heb heel wijs al flink gelunched, zodat ik hopelijk niet zo in de verleiding kom! Wat een rotweer trouwens, ik haat de herfst met al die regen.... Daffie
Even snel en kort meiden! Tirtilisko, gefeliciteerd met je mooie wagen, en die je graag wilde. Lief hoor van je tante. Kolven: ik ga ook kolven maar schaf er pas eentje aan wanneer ik zeker weet dat de borstvoeding goed opgang gaat komen, anders vind ik het zonde van de uitgave. Huren is dan een optie, maar schijnt naar verhouding ook wat duur te zijn. En ik denk dat ik dan wel voor een dubbele/electrische zou gaan. Hier zijn gezonde boterhammen voor me gesmeerd, wat een service zeg!
@ Vaam, lekker he al die sint-zooi! Choco-kruidnoten zijn mijn favoriet! Heb gelukkig net geluncht trouwens, was ik wel aan toe na al die rooibosthee .. Heb het netjes gehouden, 2 krentenbollen met boter, een croissant met aardbeienjam en een activia'tje.. valt mee toch? Op zich wel veel, maar wel redelijk gezond.. En dat terwijl er ook kroketten en frikandellen lagen! @ Tirtilisko, fijn dat je wagen er is! Idd lekker snel, leuk hoor! @ Mieke, dat is idd ook wel een goeie.. eerst maar eens zien of het uberhaupt lukt met de BV. Hmm.. nou, ik laat me ffies voorlichten en zie dan wel hoe en wat. Wat een service trouwens, lekker hoor!
Ja, ik zou ook pas een kolf aanschaffen totdat je zeker weet of het allemaal goed op gang is gekomen. Alleen tijdens de kraamweek vond ik het wel fijn dat de kraamhulp er eentje bij zich had, want ik had zoveel stuwing dat ik wel eventjes moest kolven voordat ik mijn zoontje aanlegde aan de borst anders zou hij zich verslikken in al die melk!
Vaam, ik heb ook last van die blauwe adertjes, maar (helaas) vooral op mijn onderbenen. Had hier voor de zwsch ook al last van, dus had me er al bij neergelegd dat t erger zal worden. Ben allang blij dat ik (nog) niet van die kabels heb!
Golfola, hebben kraamverzorgsters altijd een kolf bij zich, of was dat gewoon geluk? Want lijkt me dus wel handig om er een te hebben, mocht t inderdaad meteen nodig zijn. Anders moet dat allemaal nog snel gehaald worden en zit je met je gestuwde boobs...! Eerst een handkolf en dan later toch elektrisch is ook zonde. Hm...
Heej meiden! Even snel een berichtje vanuit ziekenland . @Vaam welkom thuis! Fijn dat je lekker weer hebt gehad. Dank je meid...Donderdag hebben we weer een bezichtiging . Dus als je dan extra wilt duimen? *kijkt heel lief* Over seks..hier precies hetzelfde. Mannetje durft ook niet. Alleen als ie mijn buik niet ziet zeg maar. Ik voelde me ook rete onzeker, maar gelukkig lag het niet aan mij. Maar vervelend is het wel! Want ik heb er totaal geen moeite mee.. @Tir gaaf je nieuwe buggy! Nu ga je er zeker de hele dag naar kijken he haha . @Kolfen..ik wil denk ik ook een handkolf. Die elektrische vind ik zoooo duur. Mijn moeder heeft gelukkig beloofd om binnenkort even met mij te gaan kijken naar wat het beste is. Want ik snap er niks van! Handig hoor, een moeder met ervaring . Nou, nu duik ik weer snel mijn bedje in! @Iedereen fijne dag! Liefs Dayenne
Beterschap Dayenne! Ff een vraagje; als ik zit voel ik de beeb voornamelijk heel laag in mijn buik, hebben jullie dat ook? Als ik lig voel ik hem wel hoger. Is best logisch te beredeneren natuurlijk ivm de zwaartekracht , maar vroeg me af of jullie dat hetzelfde hebben?
Tja, ik had het voor de zwangerschap ook al een beetje, maar denk dat dat van de kilo's vooraf is. Nu worden het er steeds meer. En nee, gelukkig geen spataders of zoals jij het noemt '' van die kabels" .
Maka: Ik wet niet zeker of kraamhulpen altijd een kolf bij zich hebben. Krijg je nog een intake met een kraamhulp (of informeer telefonisch) dan kun je het vragen. Maar ja, al zou een kraamhulp het bij zich hebben, dan heb je er alleen de eerste week wat aan, de weken daarna kun je het ook nodig hebben als je heel veel melk aanmaakt, waardoor je kindje zich verslikt. Maar het zou best kunnen dat je via de thuiszorg een kolf kan lenen.
@Dayenne: gelukkig maar zeg....dus mijn mannetje is niet de enigste. Die ziet ook dan liever niet de buik (gelukkig kan hij er voor de rest niet van af blijven hoor , zit constant erover heen te wrijven en noemt hem Sjefke ) Volgens mij voelen ze zich bekeken door een 3e partij hihihi. Oh, en mijn duimen draaien weer op volle toeren hoor! @Married: Die van mij voel ik ook meestal aan de onderkant als ik zit. Heel soms iets hoger, maar dat komt maar weinig voor. En als ik op mijn zij draai dan draait hij volgens mij ook mee, want dan voel ik hem aan de kant waarop ik ben gaan liggen. Hij is nu overigens ook weer overheerlijk aan het bewegen in mijn onderbuik (vind het minder heerlijk als mijn blaas vol is, maar dat is nu gelukkig niet zo ).
Married Ik voel de kleine als ik zit onder in. Volgens de vk ligt ze dan is de stuit. Als ik lig voel ik ze hoger.
@ Vaam en maatje, thanx! Dat heb ik dus ook! het leek me al normaal hoor, maar altijd fijn om het ff bij jullie te checken he .
@Vaam thanks meid lief van je! @Married ik voel de beeb ook heel laag. Soms zo laag dat ik denk: huh dat ze daar bij kan?! Haha. Sinds kort voel ik haar (als ik lig) bij mijn maag. Eerst zo rond mijn navel. Dus mijn baarmoeder groeit goed! Gister liet ze zich trouwens heel duidelijk zien! Ik zag een klein bobbeltje, en mijn vriend en ik gingen voelen wat het was. Het leek wel een voetje! Zo schattig. Echt een hard bobbeltje kwam er uit mijn buik. En op een gegeven moment ook haar hele lichaam. We konden zo voelen hoe ze lag . Echt geweldig. Je had mijn vriend moeten zien glunderen . Zó lief. Ik heb echt weer genoten. Zo druk en duidelijk is ze nog niet geweest. Een kwartier lang lag ze non-stop te bewegen . Hebben jullie dat ook, dat je buik ineens scheef staat? Of dat je een bobbel ziet?