Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Dayenne, yep, die bobbel(tje)s heb ik ook.. maar dat is voornamelijk als ik lig en er echt alert op ben. Je voelt als je erop duwt dan ook echt wat hards (een voetje?!), heel grappig!

@ Vaam, Sjefke, lees het nu pas! hihi.. leuk hoor zo'n koosnaampje!

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Married ja inderdaad dat harde heb ik ook! Geweldig he :D. Apart idee dat je dan je kind (indirect) aanraakt. Werd er gister helemaal week van haha.

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Dayenne: Ik voel met een beetje geluk aan de bovenkant van mijn buik dat hij schopt, dus het echt zien...helaas nog niet :(.
    De ene dag beweegt hij ook meer dan de andere dag. Hoop dat ik hem binnenkort in ieder geval wat meer met mijn hand ga voelen (placenta ligt aan voorkant). En het zou helemaal geweldig zijn als ik hem ook zie :D. We wachten maar geduldig af.

@Married: Geweldige koosnaam hoor :(, hihi. Ik kon mijn vriend goed wat doen, want nu noemt iedereen mijn ventje...Sjefke. He! hoe ist met Sjefke?

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Nogmaals even voor de meeting overigens.

Is er iemand waarmee ik kan carpoolen? brandstofkosten betaal ik uiteraard gewoon mee. Ik kan in Kaatsheuvel of Raamsdonksveer worden opgepikt....iemand?

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bij ons is het Tjalk (eigen schuld overigens).. arm kind. Volgens mij wordt ie als ie geboren is nog zo genoemd :confused: :) (en nee, zo gaan we hem dus niet noemen :) )

Meeting, ik kom zelf uit de buurt van Utrecht en ga met het OV richting Utrecht, solly...

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Iets heel anders.
    Wij willen met de feestdagen naar Oostenrijk gaan, naar het huis van mijn schoonouders. Heerlijk, lekker daar en geen gezeik wie wat en hoe met de feestdagen, gewoon weg zijn een week lang :D.
    Maar, ik ben dan 32 weken.. zou ik dat nog wel doen? (ik vraag het ook nog aan mn vk hoor)

De reis zie ik niet tegenop, gewoon veel stoppen enzo, komt vast goed.
    maar stel dat ik vroegtijdig weeen krijg ofzo, dan ben ik daar... Kans is natuurlijk niet groot, maar je weet t nooit.. hmmm....

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Vaam sorry meid, ik had het heel gezellig gevonden maar ik moet met het OV.

@Married ik zou gewoon gaan hoor! 32 weken is wel erg vroeg voor weeën ;). Tuurlijk, het kan altijd. Maar dan kan het ook nóg eerder. En je gaat toch niet alles laten voor 'stel dat..'? Zou zonde zijn!

Tenzij je natuurlijk een verhoogd risico hebt (ivm tweeling of iets anders). Maar dat heb je gelukkig niet!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi, Sjefke, wat grappig! Wij noemen haar 'gewoon' bij de naam die we gaan geven.

Ik voel haar vaak ook heel laag. Idd soms zo laag, dat het helemaal kriebelt daar beneden zeg maar! Maar liever laag dan hoog hoor, mijn blaas is veel sterker dan mijn maag.
    En ik zie idd ook die bobbeltjes, uitsteekseltjes (alleen of t nou een voet of handje is?) en scheve buik. En ook zo helemaal waar ze precies ligt, dat t aan een kant van mijn buik harder is, billetjes/ruggetje of hoofdje...
    Wat ik ook zoooo leuk vind is, als ze mijn vingers een beetje volgt en dan precies op die plaats terug gaat kloppen. Dan heb je idd echt contact :D

Married, ikzelf zou het ws niet doen.
    Vorig jaar hoorde ik van een collega dat haar dochter bevallen was in t buitenland. T probleem is dat je hem dan ook daar moet aangeven en hij dan die nationaliteit krijgt (is niet in ieder land zo trouwens...) en dat pas op zijn 18e kan veranderen ofzoiets.
    Ik geloof wel dat zij al verder was hoor, want de week erop was ze alweer thuis. Maar ze moesten dus wel met pasgeboren kind die hele reis naar huis maken. En dat is ook niet zo heel goed, want die kleintjes mogen dacht ik maar 2 uurtjes per dag in de maxicosi.
    Maar ja, de kans om met 32 weken te bevallen is natuurlijk niet zo groot. Ik zou iig wel goed uitzoeken waar t dichtbijzijnde zkh is!

9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Moe zijn, erg herkenbaar, verdorie afgelopen nacht 9 uur geslapen en toen ik vanmorgen wakker werd was ik echt niet uitgeslapen

@Maatje, heerlijk dat je nu toch 50% minder kunt gaan werken, en als ze ook nog zo goed meedenken!
    Heerlijk hoor! Enne succes voor je man morgen!

@Vaam, mijn man heeft er geen moeite mee, alleen ik wel. Heb er echt totaal geen zin in, en vind het ook niet prettig meer,
    alles is wat sneller geirriteerd.

@Married... over koekjes en chocolade gesproken, je hebt ook ben en jerry's met chocolatechipcookie dough he :D En ja als ik zit voel
    ik de beeb ook alleen heel laag onderin mn buik bewegen.

@Dayenne, beterschap meis!

@Nickname baby, tjonge komen die van jullie er nog goed vanaf, mn man noemde me soms voor de grap, zwangere zeekoe... :D
    Dat hoorden mijn ouders ook en hebben de beeb toen maar zeekalfje genoemd :D

Vandaag op mn werk aangegeven dat ik toch wel zwaar vind worden, de hele dag lopen en staan. Mn hoofd begreep het gelukkig wel,
    maar vond ook dat ik zelf beslissingen daarin moet nemen.
    dus ik ga t volgende week zeker bespreken met de gyn, zeker ook omdat ik toch regelmatig harde buiken krijg...

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, beterschap en ik zal ook voor jullie duimen.

Hier heet die uk "het kleintje" in de wandelgangen.
    We noemen hem nog niet bij zijn naam, vind ik ook nog een beetje raar eigenlijk.

Enne hier eigenlijk ook geen sex hoor. Mannetje vindt het eng, of het echt zo is of dat hij gewoon geen zin heeft....
    Hij is niet zo van de sex en rond ei-dagen moest ik het echt plannen hoor.

Verder zie ik mijn buik ook nog niet bewegen hoor.
    Alleen aan de binnenkant voel ik hem bewegen, maar jullie zijn iets verder of hebben denk ik dan wat minder spekjes op de buik of zo ;)

Was vroeg klaar, en ik werkte vlak bij mijn oma, ben dus even langs gewipt.
    Ze had me nog niet met dikke buik gezien, ze genoot er erg van.
    Had met de post een foto gestuurd van de kinderwagen, hebben hem tenslotte van haar gekregen.
    Ze vond het een goede keuze, stevig, degelijk en mooie kleur, hihi.

Sofia onze poes zat erg in de klit en dat kreeg ik er zelf niet meer uit.
    Dus vanmorgen naar de dierenarts gebracht. Bleek ze een abcese hebben, zucht.
    Weer een drain er in, kapje om haar kopje omdat ze er niet aan mag zitten.
    Moeten we het doorspoelen en allerlei medicijnen geven etc.
    En het is al zo'n diva die zich dan extra aanstelt hihihi.
    Wel zielig hoor. Dus daar heb ik het weer druk mee deze week.
    Oh oh oh die huisdieren en dan straks een kleintje waar je je ook druk/zorgen om maakt.

11. @Beeb voelen: Ik voel het af en toe ook heel erg laag, zoals Maka :), maar ook wel hoog. Soms voel ik het aan twee of drie kanten tegelijk. Echt een soort karate-move! Het wordt ook steeds harder en als ik net in bed lig of languit op de bank hang dan zie je overal bulten bewegen. Volgens mij heeft mijn beeb een voorkeur voor rechts. Als mijn buik asymmetrisch is dan is de rechterkant hoger.
    Hij reageert ook op contact. Erg grappig is dat.

Vandaag wilde ik een speeldoos kopen (of in de vorm van een knuffel). Maar kon er geen vinden met een leuk deuntje. Had er ook niet echt de tijd voor genomen. Veel winkels waren al dicht. Hebben jullie tips?

@Married, het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je je voelt. Tenminste dat zou ik hebben. Ik vind het zo moeilijk voorspelbaar hoe ik me straks voel. Maar het kllinkt hartstikke leuk en als je helemaal niks hoeft is het toch lekker. Of gaat iedereen skieen?

@Mieke, sneu voor je poes dat ze zo'n kap op moet.

@Tirtilisko, gefeliciteerd met je Quinny. Ga je een foto plaatsen?

@Kolf, ik vind het wel een goed idee om pas een kolf aan te schaffen als de BV op gang komt. Ik zit nu aan een deal te denken dat ik hem weer kan ruilen als de BV niet op gang komt. Misschien valt er iets te regelen.

@gewicht, morgenvroeg weer op de weegschaal. Ben benieuwd of er WEER een halve kilo bijgekomen is. Zit nu op 8 :confused:

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, ik zou lekker gaan hoor, kan toch geen kwaad in die periode? Zou inderdaad wel voor de zekerheid even kijken welk zkh er in de buurt ligt, je weet maar nooit!

Vaam, ik kan je ook niet helpen met een lift de 9e, ga namelijk met de trein.....

Ik heb de kleine nu ook aan de buitenkant zien bewegen! Echt weer geweldig om te zien. Ik had verwacht dat het nog wel even zou duren ivm de spekjes (zoals Mieke zegt :) ), maar het kindje was heel beweeglijk!

Net terug van Eindhoven voor de echo bij de Fontys! We hebben een echt dwarsliggertje! Is schijnbaar moeilijker te echo-en, dus we hebben weer lekker een uur naar de kleine liggen kijken!

13. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Marco was heel leuk! Gezellig sfeertje en een heerlijke stem om naar te luisteren...

Alleen jammer dat er veel liedjes hetzelfde waren als met Symphonica in rosso. Iemand daar geweest? Maar heb weer genoten!

In album staat een foto met mijn Wit Licht-outfit!

14. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

Angela: mooi foto's.

Maatje: gelukkig dat je 50% mag werken, valt het tog nog weer mee.

Kolven: als je vaak gaat kolven zou ik inderdaad een elektrische nemen, de eerste week moet je zo wie zo ook kolven om de melkproductie goed op gang te brengen. (in het ziekenhuis hebben ze zo'n kolf)
    Ik heb 3 maand lang alles gekolfd mijn dochter vertikte het om uit de bort te drinken, ik had een elektrische, bij mij deed het gelukkig nooit pijn binnen 10 minuten had ik een flesje vol.
    Als deze baby weer zo moeilijk gaat doen, ga ik over op de fles, heb nu echt geen tijd om en te kloven en dan nog een flesje te geven.

Vaam: mijn man heeft dat ook hoor, zelf nu bij de 2e.

Snoepen: doe ik de laatste week ook vreselijk. maar wel lekker. :) :)

groetjes Martine

Moe: heb vandaag na mijn werk ook weer 2 uurtjes geslapen.

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Axioma, I know, dat vind ik echt de allerlekkerste Ben & Jerry's.. zucht.. :D

@ Mieke, heb idd niet veel spekjes op mn buik (die zitten allemaal op mn achterwerk :().. Maar zou het daaraan liggen? Vind jou ook behoorlijk slank op je foto's hoor!

@ Oostenrijk, ik weet waar het dichtstbijzijnde zkh is.. mn schoonzusje heeft afgelopen jaar nl dr enkel gebroken en moest daar toen naartoe. Is binnen een half uur te bereiken. Gelukkig doen jullie er ook niet te spastisch over. Ik zag nl ook geen problemen, maar collega's keken me aan alsof ik gek was dat ik dan nog naar Oostenrijk wilde. Maar ik kan altijd een dag van te voren beslissen om toch niet te gaan, dat is wel lekker. Niet iedereen gaat skien trouwens, dus ik kan me lekker laten verzorgen, haha

Welterusten alvast!

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, het is allemaal zo moeilijk als je het zelf maakt! Jij voelt wat je wel of niet kan, een ander niet. Dus als jij dan vindt dat je nog lekker naar Oostenrijk kan, lekker gaan! (als je nog een plaatsje hebt...... ;) )

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    • Caro, ik heb zelf het speeldoosje van Woezel & Pip en dan eigenlijk beide hondjes, eentje voor boven en eentje voor in de box.
    En dat liedje is echt schattig, je kunt het ook op de site zelf luisteren.
    www.woezelenpip.nl
    Je hoort dat Guusje of Babette het zingt, maar het melodietje in het speeldoosje is natuurlijk dan net even anders.
    Maar het is zo schattig. Ik vind de mobiel voor de box ook zo leuk!
    Je kunt ze online kopen op de site, kosten 9,95 per stuk.
    Ik heb ze bij de Top1Toys gekocht, maar de Bijenkorf verkoopt het ook.

• Married, ga je dan met de mannen mee, die wilden toch al gaan toch?
    Gewoon doen hoor, kan toch prima dan en je hebt bekenden om je heen.
    En die spekjes, tja buikje staat nu wat strakker, maar daarvoor kon ik echt wel een rolletje pakken hoor ;)

• Leuk je outfit Kim.

• Angela, leuk weer zo'n echo, gister al eentje nu weer, toe maar haha.

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke leuk he die woezel en pip. Heb zelf 1e boekje met cd. Andere wil ik niet vind het echt iets van guusje.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, dat heb ik ook een beetje.
    Eerste 2 boekjes oke, maar verder....
    Alhoewel ik de boekjes nog niet heb hoor, valt nog niks voor te lezen, hihi.

20. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!

@Kim: blitze outfit! leuke buikband trouwens.

@Mieke: bij mij zal het dan ook wel door de spekjes komen, want ik zie ook niks bewegen hoor ;) hihi.

@Married: Ik zou denk ik ook wel gaan hoor. Lekker relaxen is nooit niet verkeerd.

@meeting: dan word het voor mij denk ik ook maar OV. Laat ik me maar even in Breda op het station droppen.

@Angela: weer een uur kunnen genieten...zwijmel.

Deel Deze Pagina