Gisteren avond bezig geweest met het geboorte kaartje. We zijn er helemaal uit. zaterdag naar de drukken voor de proefdruk ben benieuwd.
Ik hoor jullie allemaal praten over het geboortekaartje en dat wil ik ook wel graag gaan regelen, maar weet eerlijk gezegd niet helemaal hoe ik dat moet gaan aanpakken . Jullie kennen mijn situatie...tips zijn welkom.
Vaam, kan me voorstellen dat dat even moeilijk en raar is om een geboortekaartje te bedenken in deze situatie. Misschien jij een kaartje naar mensen die jij op de hoogte wilt brengen en je ex een eigen kaartje. Zo kun jij je gewoon lekker uitleven op je eigen kaartje en wellicht je nieuwe vlam er bij betrekken als je dat wilt. Ik zou het niet zo'n raar idee vinden dat jullie beiden een eigen kaartje doen. Tenslotte wil je misschien niet iedereen uitgebreid van zijn familie meer een kaartje sturen (niet dat dat niet meer klikt, maar omdat dat nu meer aan hem is).
@Mieke: daar heb ik ook wel aan zitten denken, maar heb sowieso met 1 tante van hem nog goed contact en onze gezamelijke vrienden bijvoorbeeld? Ik weet het niet zo goed. Ik wil mijn vriend er niet bij betrekken, dat vind ik te vroeg en kwetsend voor mijn ex (ben niet wraakzuchtig, dus wil hem niet onnodig kwetsen). Sowieso is het kaartje toch iets bijzonders om te bewaren en ik weet niet wat de toekomst gaat brengen dus wil ik het zo neutraal mogelijk houden. Denk dat ik het er maar eens met mijn ex over ga hebben, wat hij ervan verwacht. Het wordt uiteraard mijn beslissing, maar ik weet nu ook niet zo goed hoe ik dit moet gaan doen. Het is immers logisch dat er in ieder geval mijn telefoonnummer, adres e.d. op komt te staan i.v.m. kraamvisite.
Misschien kun je een soort inlay velletje er bij maken waarop zijn gegevens staan of wat dan ook. En deze kan hij dan invoegen bij bepaalde mensen of invoegen bij alle kaartjes. Het is idd toch wel even een rare situatie. Ik kan me zo voorstellen dat je niet beide ouders in het kaartje vermeldt iig niet op de normale manier. Je bent in principe natuurlijk alleenstaande ouder, en die zullen ook zelf het kaartje verzorgen. Moeilijk, misschien komen andere meiden nog met goede tips.
@Vaam hmm lastig....Misschien kan je wel zijn naam eronder zetten? Gewoon jouw adres en jouw gegevens, en dan alleen zijn naam. Hij is wel de papa natuurlijk. Ik denk dat jouw kindje dat later ook wel waardeert, want als het goed is gaat hij gewoon met zijn vader om. Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is hoor! Ik zal proberen met je mee te denken .
@Mieke: dat met dat inlegvel is misschien wel een goed idee. Dan kan ik hem er toch bij betrekken, maar komt het niet over dat we nog bij elkaar zijn. @Dayenne: om echt zijn naam erin te vermelden vind ik een raar idee, puur omdat we niet meer bij elkaar zijn. Maar zoals Mieke zei..met een inlegvel is natuurlijk wel een idee. De kleine weet straks namelijk ook heus wel dat pappa en mamma niet meer bij elkaar waren toen hij geboren werd.
@ Vaam: Je kan misschien ook jullie namen met een afstandje naast elkaar zetten en dan allebei jullie adressen erop zetten? dus iets als: ...........baby............ Vaam...........Ex adres...........adres tel.nr............tel.nr
zit ondertussen ook te snuffelen voor een site met toepasselijke geboorteteksten voor je Vaam, maar kan er zo niet echt 1 vinden...
Ben ik een paar dagen niet geweest en dan hebben jullie alweer zo veel gekletst! Voor iedereen die benieuwd was: ik ben gewoon naar de lama's geweest zaterdag en dat was echt super. Heb echt moeten lachen en mijn kleine meisje lachtte mee in mijn buik. Het is dan wel jammer dat je alleen moet rijden en dan zeker op de terugweg, maar ja, het was nou eenmaal niet anders. Een volgende keer zou ik het zo niet meer doen hoor. @Vaam: ja dat is inderdaad wel moeilijk. Kom jij ook naar de meeting? Ik woon tussen Breda en Roosendaal en ga met de auto, dus ik kan je wel meenemen hoor als je dat wil? Ik hoor het wel. Wij hebben afgelopen zondag de meubeltjess voor de babykamer opgehaald bij mijn schoonzusje en ik elkaar gezet. Het begint nu al ergens op te lijken. Wel heel speciaal hoor. En ga binnenkort met mijn schoonmoeder naar de markt om gordijnen uit te zoeken. Morgen ga ik beginnen met het uitpakken van de dozen met kleertjes die ik heb gehad en dan kan ik een inventarisatie maken wat ik al heb en wat ik nog moet kopen. Ik krijg alweer meer rust in mijn kont! X Esther
Heb ff wat uit me losse pols geschud voor je Vaam Hallo klein manneke, Dag kleine vent, Weet je dat je heel erg welkom bent? Papa en Mama zijn dan wel niet langer een paar Maar weet: We staan beiden voor jou klaar
Geboortekaartjes: Vaam, lastig zeg! Ik zou er iets van maken als: We willen jullie graag vertellen dat op (geboortedatum) is geboren onze zoon/dochter: Naam van de baby Trotse moeder: Vaam Adres tel Trotse vader: naam ex adres telefoonnummer Kraambezoek is welkom op ..(adres Vaam).... Moeder en kind rusten van ... tot ... en na.... Zelf heb ik een paar kaartjes ontworpen bij liefleukeneigen.nl. Zij hebben een zogenaamde Zelf-pagina, waar je uit verschillende achtergronden en plaatjes zelf een kaartje kunt maken. En je kunt je eigen teksten bepalen en ook direct zien hoe het er uit zal komen te zien. Vond hem net iets leuker dan Poobies. Wel jammer dat de enveloppen niet eerder gestuurd kunnen worden, maar ik koop van de week gewoon alvast adresstickers waar ik alle adressen alvast op zet. Stel je voor dat ik daar geen tijd/puf meer voor heb, dan kan mijn man ze zo op de enveloppen pakken Zowiezo zijn er weinig echt leuke kaartjes voor tweelingen vind ik. Caro: ik heb twee knuffels met muziekje gekregen van de C&A. Zijn heel leuk en kleurig. Hier ook 1 voor in de box en 1 voor op de slaapkamer. Marriedgirl: mijn vriendin is vorig jaar met 36 weken nog op vakantie geweest. Toevallig ook naar Oostenrijk! Is haar heel goed bevallen en dat echte bevallen heeft ze gewoon met 39 weken in Nederland gedaan Hier verder alles goed. Heb alleen geen zin om te werken en een enorme snoepaanval! [/i]
Gister had roy voor eerst in lange tijd vroege dienst pffff dat viel voor hem en ook voor mij echt niet mee... nou had ik besloten om een keer te blijven liggen en terwijl hij zich ging aankleden en wassen voelde ik ons ukkie keihard in mijn onderbuik trappen! 3x! zo gaaf! vandaag heeft ie me ook weer een paar keer beste schop gegeven, maar het is zo bijzonder! ben helemaal in de wolken
maar ik voel hem echt heel laag ook in mijn onderbuik trappelen, niet de plek waar ik zelf het had verwacht... ik dacht rondom mijn navel maar tis echt stuk deronder
@mobiel: het gedichtje heb ik al min of meer uitgekozen, maar bedankt voor de moeite. Knap trouwens dat je dat zomaar zelf verzint! En de namen langs elkaar...ik weet het niet hoor. Vind het zo moeilijk. Zal er eens goed over nadenken. Wel bedankt voor de moeite, heel lief van je. @Eppie: ik ga ook naar de meeting ja. Dus zou het wel leuk vinden als ik met je mee kan rijden. Tevens een stuk gezelliger en ik kan meebetalen met de benzine. Mijn vriend woont in Raamsdonksveer en dat is vlakbij Breda, maar ik kan me altijd even laten afzetten op een plek die voor jou makkelijker te bereiken is, zodat je niet hoeft om te rijden.
@ Vaam: Ik heb altijd heel veel gedichten geschreven.. Heb ook een x aantal schriften vol met gedichten, alleen liggen die schriften nu al meer dan een jaar bij een ex-collega van me en volgens mij duurt t ook nog wel even voordat ik ze terug krijg
@Eppie: zie trouwens net dat je langs Raamsdonksveer moet rijden om naar Utrecht te komen via A59, dus dat zou mooi uitkomen. @mobiel: vind ik ook echt iets voor jou. Is ook te zien aan de mooie teksten en bewoordingen die je kiest, zoals bijvoorbeeld die tekst van waneer ben je een goede moeder.
HJ, misschien zijn deze sites nog leuk om even te kijken voor tweeling-kaartjes. www.tweelinggeboortekaartjes.nl http://www.trijnieskaartencrea.nl/tweel ... rtjes.html http://koningkaart.nl/ http://www.geboortepost.nl/?gclid=CK-7o ... 1AodzxuSKw http://www.trendygeboortekaartjes.nl/ov ... ngkaartjes