Muziekje, ik heb ook het muziekje van Woezel en Pip (ik heb dan Woezel). Het is weer eens een ander deuntje dan de standaard deuntjes zeg maar. Het is idd wel een leuk idee om Pip ook te kopen voor beneden in de box...... hmmmmm, 's even over nadenken......
Vanmorgen bij de 20-weken echo geweest! Alles is helemaal goed. Hij heeft dikke spiertjes omk zijn bovenbenen, en dan kan ik ook voelen want gisteravond trapte hij een paar keer lekker hard! Ik voel ook veel onderin mijn buik vooral als ik sta of zit. Als ik lig dan voel ik het door mijn hele buik. Goed idee van Woezel en Pip...die vindt ik zo schattig, ik was al van plan om daar iets van aan te schaffen...ik ga ook maar eens kijken (en luisteren)!
@Golfola fijn dat alles goed was! Haha stoer dat ie nu al gespierde bovenbenen heeft . Die van ons heeft dikke kuitjes, zó schattig haha.
Waarschijnlijk zijn sommigen van jullie al begonnen met een zwangerschspscursus. Naar wat voor soort cursus gaan jullie? Ik ben zelf drie avonden in de week docente Zwangerschapsgym voor een thuiszorgorganisatie en in opleiding voor NVFB-ZwangerFit-docent. Maar omdat ik toch ook graag een soort cursus wil doen, maar dan iets anders dan de cursussen die ik zelf geef, ga ik morgen voor het eerst naar een zwangerschapscursus.... (niet schrikken van de term) Hypnobirthing. Ik ben wel benieuwd wat dat precies is, want het schijnt dat je ontspanningstechnieken kunt aanleren om een zo prettig mogelijke bevalling te hebben. Je gaat dus niet onder hypnose of zo. Het schijnt dat je daardoor een pijnloze of zoveel mogelijk pijnvrije bevalling kunt hebben.....nou dat lijkt me wel wat! Ik zie dan zelf wel of dat inderdaad zo is! Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Er zijn wel heel weinig plekken waar de cursus gehouden wordt. Ik ga naar een kennis die bijna afgestudeerd is tot docente Hypnobirthing dus we krijgen privé-sessies, als een soort stage-project.
golfola je bent me net voor ik wilde ook weten wie en wat aan gym doet voor zwangeren? enne ik haal ieder jaar de griepprik kan dat gewoon als je zwanger ben?
Geen idee, ik zou het voor de zekerheid maar even vragen aan de huisarts! Iggy: ga jij een cursus doen?
Wij gaan vanavond voor de 1e keer naar onze cursus Samen Bevallen. Duurt 8x geloof ik, 1x per week. Is voor jezelf + partner. Dan leren ze je ontspanningsoefeningen en wat de partner kan doen tijdens de bevalling. En de haptonomie (schrijf ik dat zo goed?) van de vrouw en nog veel meer informatie.
ja wil eigelijk graag op zwangerschapgym maar ik weet niet eens vanaf hoeveel weken dat is. zowiezo heb ik mezelf opgegeven voor een workshop voor belasting van bekken
De meeste cursussen beginnen zo vanaf 24 weken, maar soms ook later. Vaak moet je je daarvoor al vroeg opgeven...je kunt het nog wel proberen, misschien kun je nog ergens bij. Wat is workshop 'belasting van bekken'?
zwanger een nieuwe balans hoe ga ik bewust met mijn lijf om en voornamelijk gaat het over belasting van de bekken
Mijn cursus begin ergens in november. Iggy, waarom vraag je je vk niet even om info, die heeft vast van alles liggen wat bij jou in de buurt is. Golfola, goed dat alles goed is met jullie kleine ventje! Over een weekje hebben wij onze pretecho, ben erg benieuwd.
@zwangerschapscursus: ik ga de cursus 'baby op komst' doen. Zover ik weet gewoon een soort zwangerschapsgym en uitwisseling van je verhalen enzo. Ik begin 4 november. Ben erg benieuwd, want heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. @Golfola: fijn te horen dat alles goed is met de beeb.
Goedemiddag allemaal! @ Mieke, de mannen gaan niet in december, alleen mn eigen man en schoonouders.. (om het overzichtelijk te houden he, haha).. Wanneer de mannen gaan is nu nog niet bekend, maar iig niet vlak voor mijn uitgerekende datum. @ Vaam, lastig idd een geboortekaartje in jouw situatie. Een inlegvel is idd een optie. Ik zal nog even verder denken, maar ben niet zo crea bea in dat soort dingen @ Golfola, gefeliciteerd met de goede echo! @ cursussen, ik heb me opgegeven voor zwsgym, dat begint eind nov/begin dec. Ik heb me al vroeg op moeten geven, al voor ik 16 weken was. Dan even een wat minder leuk berichtje (niet over mij). Ik kreeg gister een berichtje van een oud-collega die ook zwanger is en in feb is uitgerekend. Bij haar 20 weken echo is gebleken dat hun kindje schisis heeft. Dat is een zgn. open gehemelte. De linkerkant van het lipje, gehemelte en kaak ontbreken bij het kindje. Ze is heel erg geschrokken uiteraard, maar begint er langzaam aan te wennen meldde ze. Het kindje krijgt na de geboorte een heleboel extra zorg en zal een aantal x geopereerd moeten worden. Ik schrok heel erg van dr berichtje, het heeft me best aangegrepen en heb er vannacht van moeten dromen. Je hoopt zo dat bij iedereen alles goed is en blijft gaan, maar helaas is ook dit de realiteit. Dan nog even wat leuker nieuws. Mn moeder en ik hebben vandaag bij mn oma het familiewiegje opgehaald. We hebben er zelf niet ingelegen, maar een heleboel andere familieleden wel! Het wiegje is nog in hartstikke goede staat, het enige wat we nog hoeven te doen is hem bekleden. En daar hebben we gelijk maar stof voor uitgezocht, superschattig wit met blauwe babyvoetjes . Heb ook nieuwe buikfoto's gemaakt en in mn album gezet, ik vind dat ik echt een mega buik heb! Liefs!
@Maka: O, is dat HB haha! Zal het dond. aan Gyn vragen, heb een heel lijstje voor hem klaar, hij zal bij met me zijn haha. @Angela: Echt fijn dat je nu een goeie echo hebt gehad! @Maatje: Wat fijn van je werk! Hoe ging de solli van je man? @Vaam: Anti cellulite (ofzo) van Nivea schijnt echt wonderen te doen, zag ik in de talkshow van Tyra Banks. Ik had al geschreven dat mijn vriend ook geen sex meer wilde om precies die reden. Maar niet dat hij het echt eng vind, meer dat hij aan de baby denkt als hij buik ziet en voelt en daardoor geen zin meer heeft. Maar nu ik geen sex meer wil doordat ik die harde buik had, wilt meneer opeens weer wel... zucht.. mannen Over het geboortekaartje voor jou: ik zou alleen sturen aan mensen waar jij contact mee hebt en waar jij behoefte aan hebt en als hij aan nog meer mensen wilt sturen, prima, maar dan wel op zijn eigen kosten uiteraard. Verder zou ik het niet te "zwaar" maken, als je een apart velletje erin gaat doen leg je de nadruk meer daarop, dan op de blije boodschap dat je baby is geboren. Ik zou wel gewoon zijn naam erbij zetten, omdat hij de vader is en eventueel jullie beiden gegevens. Ik neem aan dat iedereen toch wel weet dat jullie uit elkaar zijn? Op die manier kunnen mensen uit zijn omgeving hem ook bellen en een kaartje sturen. Ik vond die tekst van Mobiel voor jou wel geweldig! Ben heel benieuwd wat jij voor gedichtje hebt... @Mobiel: Was jij nou degene die mij vorige keer een aantal goeie links voor geboortegedichtjes gaf? Ik had die opgeslagen, maar pc gaat steeds tussendoor kapot, dus ben ze weer kwijt. Ik had daar hele leuke gezien, maar weet ze niet meer Heeft iemand van jullie research gedaan naar de goedkoopste site om kaartjes te maken of verzenden? Ik weet nml niet goed wat ik moet doen, omdat wij gewoon een foto op de voorkant willen en van binnen alleen een kort gedichtje en de gegevens enz, dus ik hoef geen speciaal kaartje uit te zoeken of te maken eigenlijk... maar hoe moet ik het dan regelen? @Golflola: gefeliciteerd met je goede echo! @Married: En, hoe is de wieg? @Maatje: Ik ga ook bv geven en een handkolf kopen. Ik hoor overal dat die van Avent de beste is. Bij Prenatal adviseerden ze mij ook te w8 met de aanschaf tot de bv goed op gang is. @Tirilisko: Wat fijn van je wagen, echt leuk! Ik heb hem ook binnen sinds gisteren en ben er ook helemaal blij mee en trots op, hij ziet er echt als nieuw uit en alles wat je maar kan bedenken hebben we er gratis bij gekregen Heb alleen ff een vraagje.. jij hebt ook de Quinny, alleen ik heb de Buzz en volgens mij waren er nog meer met de Quinny?! Alles is perfect, alleen de reiswieg hangt iets schuin naar voren als je kind zeg maar met gezicht naar je toe ligt. Volgens die vrouw hoort dit zo, maar ik vraag me af of dit niet door ouderdom is. Weet iemand dat? En we krijgen de kap vd reiswieg niet meer ingeklapt. Tips welkom, haha. Ik wilde foto's hierop zetten, maar lukt helaas niet, probeer het over een tijdje nog wel weer eens. @Dayenne: Spannend hoor de bezichtiging morgen, ik hoop het zo voor jullie! En wat gaaf dat je de baby nu al zo goed ziet. Ik heb hem 1 x gezien en heel af en toe boven of in midden gevoeld, maar verder voel ik hem alleen maar helemaal beneden links. @Married: Is wel een risico op vakantie, maar ik zou het denk ik toch wel lekker doen! Idd wel ff uitzoeken waar ziekenhuis zit etc. voor de zekerheid. Vanaf januari zou ik het niet meer doen. @Eppie: leuk dat je toch een top avond hebt gehad bij de Lama's en leuk dat je je meubels binnen hebt Mijn vriendin is vannacht bevallen van haar 2 zoons! Ze was 27 weken en 5 dagen zwanger, dus het is heel erg spannend! Ik heb alleen sms gehad van haar moeder dat ze bevallen is en dat de boys aan de beademing liggen, verder weet ik nog niks. Ik moet de hele dag aan haar denken, ik hoop zo dat ze het redden en er niks aan over houden! Ze had me net gisteren nog verteld dat het goed ging, dat ze om de dag een ctg scan kreeg en ze wilde a.s. zaterdag nog met me afspreken, ze had dit dus echt niet verwacht. Ze hebben nog lang hun uitzet en kamer niet klaar en volgens mij hadden ze ook nog geen namen. Een ander kennisje is ook een paar wkn terug bevallen van haar zoon en dochter en ze zijn nu uit ziekenhuis en alles gaat goed, dus daar gaan we deze week of volgende week ook even op kraamvisite. Ik vind het zo stom, ik krijg zelf een baby, maar vind het zo moeilijk om wat leuks als kraamkado te verzinnen. Ook voor mijn vriendin, ik wilde iets voor haarzelf ook kopen, maar weet echt niet wat.. raar toch! Het leuke geweldige nieuws voor ons is dat we een nieuwe jongensnaam hebben verzonnen, waar we dit keer wel beiden helemaal weg van zijn en die je nooit hoort, dus die gaat het definitief worden We noemen hem ook bij die naam als we alleen zijn om er alvast aan te wennen en klinkt goed haha. Nu mogen jullie de vorige naam wel weten, dat was Romano! Die naam vond ik al jaren prachtig, maar zoals ik al zei vind ik hem te vaak voorkomen en toch te "simpel" zeg maar, de nieuwe naam is stijlvoller, als je dat zo kan zeggen haha.
Golfola, wat leuk dat je zelf zwangerschapscursussen geeft! Ben je fysiotherapeut? En gefeliciteerd met de goede echo! Ik ga 'gewoon' naar zwangerschapsgym, begint volgende week donderdag. Ben erg benieuwd! Ik wil ook wel graag zwemmen, maar dat is ook op donderdagavond. Misschien maar af en toe zelf gaan zwemmen, zonder cursus. Vaam, lastig voor jou met het kaartje. Zou zo niet weten hoe ik t aan zou pakken. Maar idd misschien met je ex doornemen, wat hij er voor ideeen over heeft. Ik heb een muziekknuffel in de vorm van een grote ster in fuchsia/licht roze van Cottonbaby. Het deuntje is heel standaard, maar ik vond de ster op zich gewoon heel leuk om op te hangen. Ik speel hem ook vaak af, terwijl ik m tegen mijn buik hou. Dan begint ze vaak te schoppen! (Of ze t nu juist wel of niet leuk vindt... ?) Vanmorgen weer controle bij de vlos gehad, alles weer goed! Voor de lijst: vlg afspraak vlos, 12 november. Wow, dan ben ik alweer bijna 28 weken
@Married, dat is behoorlijk schrikken, dat het kindje schisis heeft. Ze kunnen een schisis van alleen het lipje tegenwoordig wel heel mooi opereren. @Amor, ow wat spannend voor je vriendin dat haar kindjes er nu al zijn. Is echt zo vroeg... Hopelijk gaan ze het halen.
Manlief vandaag gesprek gehad. Hij heeft er een goed gevoel bij. Er komen totaal 5 mensen en ze hebben er 2 nodig. Hij heeft het voordeel dat hij conecties heeft en in die wereld zit. Volgende week woensdag hoor hij meer. Duimen jullie voor ons?