@ Vaam, ik heb dus ook van die weken, erg is dat he, haha.. Vorige week was het bij mij dus feest, heb echt alles wat niet gezond is naar binnen gewerkt in enorme hoeveelheden. En dat zag ik maandag dus terug op de weegschaal. Ik weeg me na zo'n week expres zodat ik schrik en dan even ga balansen. Ik heb meestal het geluk dat als ik weer even normaal doe, het ook weer stabiel wordt. Ach ja, af en toe moet je je kunnen laten gaan toch?
Goede morgen dames, Iggy: ik heb het aan mijn huisarts gevraagd en ik mag de griepprik gewoon halen, ondanks dat ik zwanger ben, dus dat ga ik morgen maar even doen. Wij hebben op het werk ook al onze vakantie moeten aanvragen voor het voorjaar en de zomervakantie voor volgend jaar. Nou mijn voorjaarsvakantie plak ik aan mijn zwangerschapsverlof vast en dan nemen we weer gewoon 3 weken vakantie in September! @Mieke: wat leuk dat je de kleine hebt zien schoppen. @Muziekknuffel/doosje: heb ik nog niet, maar heb wel gehoord dat het goed is om je kleintje er al aan te laten wennen als hij nog in je buik zit. @Cursus: ik begin 20 november met zwangerschapsyoga. 1x per week. het is dan 12 weken voor de bevalling en nog 4 x erna. Ben erg benieuwd wat ons dat gaat brengen. 18 en 25 november hebben we 2 infobijeenkomsten ivm borstvoeding. Baat het niet dan schaadt het niet. @Vaam: gezellig dat je de 9de met mij mee rijdt. Tegen die tijd maar ff het adres doorgeven van je vriend en dan kom ik je in Raamsdonk gewoon ophalen. @Amor: jeetje 27 weken is wel erg vroeg he?! @Married: mooi buikje hoor. Zo heb net mijn hutspotje voor vanavond staan koken en dan kan ik dan vanmiddag lekker meenemen naar mijn werk. Ga zo even alle dozen met babykleertjes uitpakken en inventariseren wat ik zelf nog moet aanschaffen. Gisteren is er bij ons in het dorp (bij ons het einde van de straat) een ouder echtpaar overvallen, midden in de nacht. Ze waren ook vastgebonden enzo. Wel een beetje een eng idee hoor. Ben ik blij dat wij een alarm en een hond hebben. Voor degene die gisteren om 19 uur naar Hart van nNderland hebben gekeken: daar was het dus bij! X Esther
@ Esther, jemig dat is eng zeg! Gelukkig heb je een hond en alarm, maar toch, je schrikt je kapot! Ze hebben bij ons ooit eens een inbraakpoging gedaan, heb maanden erna nog niet kunnen slapen van de angst. En nu ben ik nog steeds bang in mn uppie. We hebben daarna wel een alarm aangeschaft en de hond ligt voortaan bij de voordeur, maar toch. Het idee he, bah bah bah..
Dayenne, wat fijn dat jullie de cursus erg leuk vinden. En dat je vriend dat ook vindt, hahaha die van mij vind dat maar niks. Mijn cursus is dan ook alleen voor de zwangere en wil de man een keer mee doen ze een aparte sessie of zo. Ik ga ook nog naar een borstvoedingsvoorlichtingavond, lijkt me wel leerzaam en goed om te doen. En ook nog naar een opendag van het ziekenhuis waar ze dan de verloskamers tonen en hoe en wat. Zijn we daar ook een beetje op voorbereid. Hier zo nu en dan ook snoepbuien hoor! ook chocolade en tumtummetjes. Wilde me vanmorgen wegen, maar weer vergeten. Daffie, hoop dat het idd de oplossing voor het slapen is. Dan voorlopig maar even een ander matras op je bed. Het is belangrijk om goed uit te rusten. Esther, getsie wat naar zeg zoiets en dat in een dorp, dan voel je je gelijk een stuk minder veilig.
Jakkes Esther, wat eng....en waarom doen ze het toch vaak bij oudere mensen....de lafheid alleen al! Daffie
Eppie, wat een eng verhaal, jaiks! Daffie, wat voor examens moet je man doen dan? Ik duim voor m hoor! Dayenne, super dat de cursus zo leuk is. Zou ook wel iets voor ons zijn. Mijn vriend wil overal mee naar toe en vindt alles super interessant. Ik zag laatst in een van de topics een link naar http://www.vaderschap.org, die heb ik m meteen gegeven. Hij is er helemaal weg van, haha. Je kunt er oa tellertjes instellen die aftellen naar de uitgerekende datum enzo en lengte en gewicht weergeven, heel grappig. Gisteravond werd ik opeens zo vreselijk moe na het eten. Ben op de bank in slaap gevallen en pas om 12 uur weer wakker geworden/gemaakt. Hele nacht ook nog geslapen en nu ben ik nog steeds niet helemaal fit eigenlijk. Bahbah, hopelijk heb ik iets onder de leden ofzo en begint de vermoeidheid van het derde trimester niet nu alweer toe te slaan.
Nou, ben bij de Gyn geweest en ALLES is perfect Hij vind mijn gewicht en buik normaal en snapt niet waarom zijn collega over keizersnede is begonnen. Ik zei al, waarschijnlijk wilde ze me bang maken zodat ik minder ging eten. Mijn baarmoeder komt maar tot aan navel, dus is helemaal niet groot,maar normaal. En mijn zoon is ook zeker niet aan het indalen haha. Ik zei ook dat jullie allemaal je buik zagen bewegen en ik niet haha, toen zei hij: wat is dit dan... je zag mijn buik dus wel golven zeg maar... maar ik had er meer van verwacht, daarom viel het mij niet op. Hij weet niet wat de pijn bij het lopen en fietsen is, kan van alles zijn, maar hoef ik me ook niet druk over te maken, waarschijnlijk gewoon bandenpijn. Mijn HB is getest en de uitslag hoor ik morgen. Mijn bloeddruk is ook alweer helemaal goed. Verder ook geen blaasontsteking meer Ik heb veel karnemelk en water gedronken en daardoor is het blijkbaar toch over gegaan. 17 nov. weer terug komen, maar dan weer bij een collega van hem, dat vind ik wel jammer, want vind mijn eigen gyn echt de beste en leukste van allemaal, had hem niet voor niks uitgekozen. 10 nov. heb ik zo'n 3D/4D pretecho, die je ook op dvd krijgt enzo, daar kijk ik echt naar uit. Weer een heel verhaal haha, maar wilde het toch ff met jullie delen, ben zo opgelucht. @Dayenne: Wat leuk dat de cursus zo goed bevalt! @Dafiie: Spannend zeg, ik duim zeker voor jullie! @Eppie: Bah, wat eng idd. Zo walgelijk dat er zulke mensen bestaan! Bij een vriendin is pas ingebroken, terwijl zij en haar man en 2 kleine kids gewoon boven lagen te slapen De dieven hebben op hun gemakje gedaan, ALLES van waarde meegenomen en uit hun koelkast gegeten en gedronken en binnen gerookt. Ze moeten echt blij zijn dat ze niet naar beneden zijn gegaan zei de politie, want aan hun manier van doen zie je dat echt maling aan alles hadden. Hun hadden ook speciale sloten met keurmerk, maar willen nu ook alarm en een hond. Een paar dagen daarvoor was hun dochtertje van 6 (mijn peetkind) getuige van een mislukte zelfmoordpoging. Die man sprong van gebouw en kwam naast haar terecht met veel bloed en geschreeuw.. dus dat arme kind loopt nu bij slachtofferhulp ofzo iets, om alles te verwerken. Verder nog geen nieuws van mijn vriendin die bevallen is met 27 wkn., maar geen nieuws is in dit geval goed nieuws hoop ik dan maar... Ze woont aan de andere kant van het land (Hoofddorp), dus kan ook niet ff langs. Ik twijfel of ik nou al een felicitatie kaart moet sturen, maar ga het denk ik vandaag toch wel doen, want ook al weten we niet of ze het overleven, ze zijn wel geboren. Of zouden jullie dat niet doen? Wil er dan wel sterkte en uitleg etc. in zetten natuurlijk...twijfel twijfel...
Nog een tip voor degenen die het leuk vinden te weten hoe vaak jullie babynaam voorkomt: ff googelen op "namenteller" en dan gelijk de eerste link, dan zie je heel overzichtelijk hoe vaak die naam de afgelopen 10 jaar voor is gekomen! Ik hoor sommigen van jullie ook wel eens over het gewicht en de grootte etc. van jullie baby. Ik heb een eigen site gratis aangemaakt op (dit had ik al gelijk gedaan, maar kan alsnog) en dan krijg je elke week nieuwe info onder het kopje "van week tot week" en onderin zie je een banner waarin je het gewicht en de lengte ziet die bij die week hoort, je ziet het dan ook continu verspringen, erg leuk! En die cursussen bv, is dat raadzaam? Ik d8 dat de kraamverzorgster alles wel binnen een week aan ons kan leren toch?
Maka, hij doet de opleiding nautische functies (voor de havendienst) en is, als hij deze examens haalt, havenbeambte. En dat is wel heel veel slapen, zou willen dat ik dat een keer kon hahaha. Stuur maar wat van je slaap naar Nieuwegein! Amor; wat fijn dat het allemaal weer helemaal in orde is....Lekker genieten hoor meis en niet teveel stilstaan bij hoe het bij anderen gaat, want iedere zwangerschap is weer anders! Nu ik een nachtje redelijk geslapen heb, merk ik dat ik ook meteen weer iets meer energie heb. Dus ga die energie maar even benutten met beetje opruimen hier in huis, maar eerst even een koppie thee Liefs Daffie
@ Amor, die namenteller kende ik idd. 'Onze naam' is in 2007 39x gegeven. Idd altijd leuk om te weten. @ Mobiel, t duurt nog ff, maar voor de lijst: 26 november 3/4D pretecho (uitgerekend op 22 feb)
Amor; die cursussen zijn er eigenlijk om je voor te bereiden op de bevalling en daarin krijg je informatie over het baringskanaal en de bevalling zelf. Bijv. hoe je weeen op kunt vangen en hier het beste mee om kunt gaan. Het zijn geen verplichte cursussen en als je het wilt moet je iets uitzoeken wat bij je past, want er zijn verschillende soorten cursussen. Je kunt gewoon googlen op zwangerschapscursussen bij jou in de buurt. xxx Daffie
Amor, fijn dat alles goed is, ben je ook weer gerustgesteld. Kon je niet specifiek een afspraak bij deze gyn maken dan? Namenteller: leuk, onze naam is in 2007 maar 168 x gegeven. Daffie, ik zal ook duimen voor je mannetje hoor! Ik ga zo even naar Loods5, ideeën op doen.
Zo dat was weer ff bijlezen zeg! ik las dat er veel last hebben van die moeheid? dus ik ben nog niet zo gek haha.. ik kwam gistermiddag thuis om 12 uur, om half 1 lag ik in mijn nest, tot half 3! 's avonds kwam mijn ventje thuis en die was ook kapot, dus die ging ook liggen. ik ben er maar bij gaan liggen want ik had nog steeds niet het gevoel dat ik had geslapen. toen was het half 6. we werden wakker om 7 uur en om 10 uur lag ik weer te slapen tot vanmorgen! ik snap er echt niets van hoor! ik moet trouwens zeggen dat mijn buik in 3 weken tijd wel ontzettend gegroeid is naar mijn idee. zal zo ff een foto in het album zetten.. kunnen jullie ff beoordelen.... eergister mijn auto weggebracht voor de apk.. en ik heb em nog niet terug! zal wel weer goed was mis zijn anders had ik em toch al terug gehad? gaat me vast wel weer een paar honderd euro kosten helaas.... voelen jullie de kleine ook zoveel bewegen? ik voel em echt de hele dag door! vannacht werd ik letterlijk wakker geschopt om 4 uur.. schrok me dood! volgens mij krijgt ie ook veel minder ruimte denk ik.. het kleintje is constant aan het draaien en doen.. soms vraag ik me wel af of dat wel goed is als het kindje zoveel beweegt.... ik heb net ook even op die site van namenteller gekeken en de namen die wij in gedachten hebben komen echt vet vaak voor! terwijl ik ze vrijwel nog nooit had gehoord.. maar we kijken wel. we hebben gewoon een goed gevoel bij die namen dus het zal wel 1 van die 2 worden! Wat een nare verhalen van die inbraken zeg! ik zou nachten lang niet meer slapen als zoiets zou gebeuren.... ben al zo'n paniekzaaier! groetjes!
Sorry geen tijd om te reageren op de berichtjes. Wel heb ik de namenteller er even bijgepakt. De naam die ik het leukst vind is in 2007 1020 keer aangegeven. Daardoor vind ik de naam ook weer minder leuk. Een tweede keuze is in 2007 maar 158 keer aangegeven. Dilemma. Het lijkt me vervelend als de kleine straks veel leeftijdgenootjes heeft met dezelfde naam.
Vraagje; heeft 1 van jullie weleens een vaginale schimmelinfectie gehad? Ik heb `t vermoeden dat ik er nu last van heb. Heb even gegoogled en de symptomen komen wel erg overeen. Heb last van jeuk, roodheid, schaamlippen zijn opgezet en aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen voelt het heel geirriteerd aan. Heb al een creme van Bioclin gebruikt, op natuurlijke basis, maar merk nog niet veel verandering. Heb geen last van veel afscheiding en dat ziet er ook niet anders uit. Als ik langs de huisarts ga, moet ik dan een inwendig onderzoek ondergaan of is even bellen naar de doktersassistente genoeg? Heb nl nog nooit eerder een inwendig onderzoek gehad. Alvast bedankt!
Nou ik ben dus in ieder geval wel blij dat onze hond een goede waakhond is en al gaat blaffen bij het minste of gerinste wat ie hoort. En toen had manlief gistereavond ook nog eens de knip op de deur gedaan, dus kon ook niet meteen naar binnen en kreeg toen wel een beetje een onbehagelijk gevoel. Mag toch hopen dat die inbrekers er niet aan gaan denken om bij ons in de buurt nog eens terug te komen. Zag net toen ik de hond ging uitlaten wel weer een politieauto bij die mensen voor de deur staan. Heb net ff onze naam door die namenteller gehaald en op verschillende manieren geschreven is die van ons maar 18 keer gegeven aan een kindje vorig jaar. Wel vrij uniek dus, daar ben ik wel blij mee. Net even die dozen met kleertjes doorgespit. Kom ik echt allemaal schattige dingen tegen. De eerste schoentjes van mijn nichtje (maar die ga ik niet gebruiken en geef ik terug)! Flessen, kruiken, jasjes, kleertjes, pyama's, maar niet zo heel veel rompertjes. Van die hydrofiele doeken, washandjes, slabbetjes! Echt geweldig. Nou nog maar eens gaan kijken wat ik zelf nog moet aanschaffen, maar dat doe ik van het weekend wel. @Amor: ik zou toch wel iets aan je vriendin laten horen nu de kleintjes geboren zijn. Anders zou je een toepasselijk gedichtje moeten zoeken ofzo. Of in ieder geval een voorzichtige felicitatie! Fijn dat alles goed was bij de Gyn! @Slapen: ik zou zo graag weer eens een nachtje fatsoenlijk willen doorslapen en dan lekker uitgerust willen wakker worden. Volgens mij wordt je tijdens je zwangerschap al voorbereid op 's nachts niet kunnen doorslapen, maar dat wil ik nu nog helemaal niet ! X Esther
Lastig dilemma inderdaad. Ik vind zelf veel namen uit de top20 best leuk, maar zou ze nooit geven aan de beeb om de reden die jij noemt. Maar ja, als het echt dé naam voor jullie is, moet je je er daardoor ook niet van laten weerhouden. Ken je in je omgeving veel kindjes die zo heten? Wij hebben daarentegen een naam die maar 39x gegeven is. Dat is misschien wel weer te apart denk ik soms.. maar ja, mensen wennen er snel genoeg aan (hoop ik )
Helaas Kim daar kan ik je niet mee helpen. Heb er gelukkig zelf nog nooit lastv an gehad. Als ik jou was zou ik anders gewoon even bellen naar de huisarts en daar je vraag wegleggen, want hiermee blijven lopen is ook niet echt goed volgens mij. Succes. X Esther
Wat leuk, die namenteller! Onze naam kwam in 2007 272x voor. Best veel, maar gelukkig geen top20. En net niet genoeg dat er 3 met die naam in dezelfde klas zullen zitten! Kim, ik heb zelf nog nooit zover ik weet een schimmelinfectie gehad, maar ik geloof dat het tijdens de zwangerschap wel vaker voorkomt. Het is niet schadelijk, maar als je t tijdens de bevalling hebt, kan je kindje spruw ervan krijgen. Ik zou ff je huisarts bellen, volgens mij hoeft ie echt niet te kijken, als je gewoon je klachten noemt is dat denk ik wel genoeg.. Succes. Amor, gatsie wat een enge verhalen ook over inbraken en zelfmoord. Hou es op zeg! Ik ben ook al zo'n held. Wij hebben een grote kelder onder het hele huis (is gewoon een woonlaag, met badkamer en werkkamer), maar als ik 's avonds alleen thuis ben, durf ik al niet daar naartoe! Daffie, er is wat slaap onderweg naar Nieuwegein!
pfff ik krijg opeens last van mijn maag joh! lijkt wel of er een buikgriep op komt zetten.... mijn darmen rommelen als een gek, en als de kleine zich omdraait, lijkt het wel of ie mijn maag meeneemt.... zo maar ff een soepje eten ofzo, dit gaat niet goed!