Daffie, hier draaien de duimen (tussen het werk door) ook mee hoor! Eppie, wat een eng idee zeg! Zal wel schrikken zijn geweest om zoiets te horen! Amor, fijn dat alles goed was bij de gyn! Ik heb de namenteller ook even ingevuld met de naam die op dit moment bij mij favoriet is (we zijn er nog niet helemaal uit....) Op de manier zoals ik de naam zou willen schrijven is de naam vorig jaar 29 keer gegeven, op de andere manier 54, dus dat valt wel mee. De naam van onze zoon (Levy) is in 2007 52 keer gegeven, maar als Levi geschreven 448 keer.....
@ Kim: Ik heb nu ook een Candida (schimmelinfectie) n.a.v. de antibiotica.. Mijn vriend en zoontje hebben het dus ook! alleen hebben hun het in de liezen Ik had de huisarts vandaag gebeld met de vraag of we vanmiddag konden komen maar volgens de assistente is hij er vanmiddag niet, ik uitgelegd aan de assistente dat we vermoeden alledrie een Candida te hebben en zij zou overleggen met de huisarts en dan een recept naar de apotheek laten faxen Ik heb het in het verleden wel een keer eerder gehad en toen heeft de huisarts wel gekeken. Maar niet inwendig hoor, alleen tussen de schaamlippen zeg maar en dan weten ze meestal al genoeg Ik heb voornamelijk jeuk, roodheid en witte korrelige afscheiding tussen de schaamlippen. Dennis en Tim hebben echt hele rode opgezette liezen en smeren met sudocrème en zinkzalf hielpen dus niet bij Tim en toen Dennis vandeweek zijn liezen liet zien wist ik gelijk dat ze hetzelfde hebben, echter had ik toen ook net 1 dag last van jeuk..
Jeetje mobiel, jullie doen t wel gezellig allemaal samen Ik wist niet dat mannen dat ook kunnen hebben daar... Nou, sterkte en hopelijk is t idd allemaal een onschuldig schimmeltje.
onze naam voor onze dochter is tot en met 2007 maar 1 keer opgegeven denk dat wij dat dus ook zijn .... de naam die we nu in gedachten hebben voor beebje 2 is ook maar 1 keer opgegeven!
hebben jullie ook zoveel last van maagzuur....wordt er bijna gek van. rennies helpen niet..melk wel maar god wat drink ik dat nu veel..bhlee zwangerschapsgym begint voor mij ook volgende week..ben weer benieuwd. verder wil ik straks als de baby geboren word bij babymassage. met mijn dochter ben ik tot vorige week gaan babyzwemmen. vond ze geweldig.. maar met 2 kinderen zwemmen is niet zo handig dus ben ik er van af gegaan. nu wil ik met de 2e ook iets samen gaan doen als zuslief op het kdv zit. dus dacht aan babymassage...weet iemand of het echt leuk is?
Hoi meiden heb wel veel meeglezen maar niet echt de fut gehad om te reageren. ff kijken wat ik heb onthouden @amor meid ik hoop dat de 2 kleintjes het heel goed maken. We duimen voor je vriendin. Er was ook ergens ingebroken en twee mensen overleden wat verschrikkelijk Daffie ook hier wordt geduimd Dayenne en mieke zijn naar een cursus gegaan geloof ik wat super dat jullie het zo naar jullie zin hadden. Alle andere meiden een dikke kus sorry dit is echt wat ik heb kunnen onthouden Wij hadden gisteren een afspraak bij de VK ja ja ik mag de volgende keer ook bij de VK inplaats van de GYN yeahhh dat betekend ws wel dat het ook goed is he Ze hebben naar het hartje geluisterd maar volgens mij vondt hij dat niet echt leuk hij gaf gelijk een mega schop hihi zo grappig. Wij hebben echt nog geen 1 naam wat erg echt he we twijfelen niet eens uit namen komen gewoon nergens op. Ik heb al heel veel blauwe kleertjes gekocht dalijk is het een meid bij de geboorte hahahahah nou dan mag ze lekker de blauwe kleertjes aan Als het maar gezond is maar wil wel nog een 3d echo. ZOu dat wel kunnen met mijn overgewicht?
Lief dat jullie allemaal duimen meiden... Nog een half uur en dan is ie klaar en dan maar hopen dat hij binnen 3 weken goed nieuws krijgt! Tirtilsko, fijn dat je vanaf nu naar de VK mag. Betekent naar mijn mening inderdaad dat het goed gaat! Mobiel; vervelend dat jullie allemaal een schimmelinfectie hebben...
Onze naam is maar 20 x in 2007 opgegeven. Ik heb globaal alles gelezen. Jeetje die inbraak wat erg zeg. Hoe is het met de 2lingbaby's Ga zo Justin van school halen. En nu hebben we heerlijk weekend. JOEPIE
Tirtilisko, nee hoor ben nog niet naar cursus geweest Dayenne met haar mannetje wel. Kim84, ik heb in het begin van de zwangerschap ook een schimmelinfectie gehad en heb daar een capsule voor gekregen, dactarin heet het geloof ik uit mijn hoofd. Mijn huisarts hoefde niet te kijken hoor, heb gewoon bij de assistente aangegeven dat ik een schimmelinfectie had en gezegd dat ik zwanger ben ivm inwendig inbrengen. Met 1 zo'n capsule is het na een paar dagen over, helemaal fijn dus. Gewoon even bellen en hier naar vragen. Ben net terug van Loods5, wilde even ideeën op doen, maar geen ideeën opgedaan en wel weer wat gekocht natuurlijk. Van Koeka een boxkleed en een wikkelcape. Een wieg- en ledikantlakentje. Een leuk zilver met bloemen kitsch kitschen plastic tafelkleed voor buiten. Dus ben weer lekker van bil gegaan, hahaha. Tirtilisko, ik heb dat ook een beetje hoor... volgende week hebben we de pretecho en dan wil ik toch echt nog een keer de bevestiging dat ons kleintje een ventje is. Heb al zoveel gekocht voor een jongetje het mag nu geen meisje meer zijn hoor.
Maar wilde je wel naar een cursus gaan? of een info avond over bv ? anders zit ik helemaal fout hihi sorry
Onze naam is volgens die namenteller de afgelopen 10 jaar nog geen enkele keer voorgekomen, dat vind ik echt leuk! En nee, het is echt geen hele vreemde naam wel een buitenlandse. @Daffie: Ja, dat weet ik vd cursussen, maar ik bedoelde de specifieke borstvoedingscursussen, waar ik sommigen meiden hier over hoor. @Mieke: Ze willen dat ik exact om de zoveel weken kom en soms is mijn Gyn er net die week niet of heeft hij geen plek meer. @Mirei: Heel goed juist hoor, dat jouw kleine zoveel beweegt! Alle baby's horen nu heel veel te bewegen, alleen de een voelt het beter dan de ander. @Maatje: Nee, nog geen nieuws over 2ling. @Maka: Hahaha, sorry voor de enge verhalen @Tirilisko: Wat fijn zeg dat je vanaf nu weer bij de vk mag! Waarom zou die echo niet kunnen bij overgewicht? @Kim: Ik heb al een aantal keren een infectie gehad en mijn huisarts kijkt normaal wel even, doet absoluut geen pijn en je hoeft je niet schamen, want hij maakt dat zo vaak mee. Als je je toch schaamt, kan je ook zelf even een tube miconazolnitraat kopen, dat wil ook nog wel eens voldoende helpen. Ik heb die tube altijd in huis. Nu heb ik er ook last van en hielp die tube niet, dus liet de huisarts mij zonder te kijken testen op Candida, maar ik hoorde vandaag vd Gyn de uitslag en dat heb ik dus niet. De Gyn zei: ik hoef niet eens naar je te kijken hoor, bijna elke zwangere vrouw heeft hier last van (witte schilfers), ik schrijf je gewoon een zetpil voor en als je over een tijdje nog last hebt, neem je er gewoon nog 1, kan geen kwaad. Mijn vriend is dit recept nu voor me halen bij de apotheek, dus weet nog niet hoe het heet.
Hoi Meiden Wat een naar verhaal van die inbraak en zelfmoord. Namen: de naam van Jasmin kwam 19 voor volgens mij, in het jaar dat ze geboren is 45 keer. De meisjes naam die we leuk vinden 14 keer en de jongensnaam: 18 keer. Moe: ben ook steeds zo ontzettend moe, gister even naar de stad geweest, na 1 winkel ben ik al weer naar huis gegaan, voelde me zo raar worden, en een buikpijn dat ik had. Moet zo nog mijn wekelijkse boodschappen halen, zie er nu al tegen op. en bang dat het niet lang meer duurd dat ik nog kan werken, woensdag afspraak bij de gyneacoloog voor mijn hogebloeddruk, als het nog te hoog is stop ik met werken. Martine
was ik bijna klaar om op iedereen te reageren .....alles weg . Nou sorry dames, dan maar in het kort. @Esther: wat fijn dat ik met je mee kan rijden. Ik zal je binnenkort even een PBtje sturen met het adres. Helemaal geweldig, alvast bedankt! @namenteller: 193 x in 2007, dus dat is te doen. @Miireii: mijn buik is de afgelopen weken volgens mij ook mega gegroeid, zal er wel bijhoren @inbraken en overvallen: bah bah bah. Echt heel naar om te horen hoeveel brutaliteit er is, oudere mensen of gezellig in de koelkast gaan zitten en een sigaretje roken. @amor: wat fijn dat alles goed bleek te zijn bij de Gyn.
@Maka thanks voor de site! Zal ie vast leuk vinden. Mijn vriend is echt super nuchter. Denkt dat we helemaal geen voorlichting nodig hebben en dat borstvoeding vanzelf gaat. Quote vriendlief: 'Wassen? Och, dat kan toch gewoon in een emmer!' Hij vind een badje dus onzin. Haha is best lastig soms, het gaat denk ik nog flink tegenvallen voor hem! @Amor fijn dat alles goed was! Zie je wel . En bah eng die inbraak. En dat arme kind . Vreselijk zeg! Die heeft een trauma voor dr leven . @Miireii mijn kleintje is inderdaad ook zo druk. Ik maakte me daar vandaag wel even zorgen over! Ze beweegt non-stop, en draait echt alle kanten op. Ik vraag me af of ze het wel fijn heeft daarbinnen...Of misschien ligt het eraan dat ik ziek ben? Zou ze zelf dan ook een beetje ziekjes zijn? @Namenteller die van ons kwam in 2007 zo'n 400x voor . Terwijl ik die naam echt niet vaak hoor. En al helemaal niet in onze omgeving. Ach ja, ze krijgt toch die naam hoor. We vinden em veel te mooi . @Mobiel lekker zeg, jullie 3en een infectie. Beterschap! @Tir jeeeej naar de vk Geweldig meid! @Bevestiging jongen/meisje: gelukkig hebben we maandag een 3D echo, ik hoop dat ze dan ook nog even tussen dr beentjes willen kijken. Ik ben soms wel bang hoor dat het toch een jongen is! Een jongen is net zo welkom hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ben nu zo gewend aan een meisje, dat zou even finaal omschakelen zijn. @Huisje...we zouden eigenlijk een bezichtiging hebben vanochtend maar die ging niet door omdat ze het sloopjaar hadden veranderd naar 2009. Heeft dus voor ons geen nut, aangezien het huisje waar we nu in zitten ook in 2009 wordt gesloopt. Jammer maar helaas! Vol goede moed verder zoeken. Nou ja vol....ik begin er langzaam aan een punthoofd van te krijgen. Ben zo bang dan we geen huisje krijgen of pas in de laatste weken moeten verhuizen!
@ Tirtilisko, fijn dat je naar de vk mag! Enne hou eens op over je overgewicht, ik krijg zo langzamerhand het idee dat je 600 kilo weegt! .. Tuurlijk kun je met jouw postuur ook voor een pretecho! @ Amor, fijn dat alles goed was bij de gyn! Succes met de schimmelinfectie. @ Mieke, jij gaat donderdags naar de JG beurs toch? Las dit net op de site, hihi.. ik hou er persoonlijk absoluut niet van, vind dit soort types net als Char etc. verschrikkelijk! Maar wie weet vinden anderen het wel leuk? De bekende babyfluisteraar Derek Ogilvie is op de openingsdag van de Jonge Gezinnen Beurs. Derek Ogilvie ken je van het RTL 4 programma "Babys wil is wet". Heb je altijd al een show van hem willen bijwonen? Zorg dan dat je tussen 13.00 14.00 uur bij zijn interactieve show in het Theater bent. Daarna kun je bij de Jonge Gezinnen Shop (hal 3, stand 1) zijn nieuwste boek "Babys wil is wet" aanschaffen en gelijk door hem laten signeren. Meer over Derek Ogilvie vind je op zijn website: www.derekogilvie.com @ bevestiging geslacht, wij hebben als ik 27,3 wk ben een 3D/4D echo, mede om het geslacht nog een keer te bevestigen (en de oma's gaan mee ) @ martinenur, succes met je hoge bloeddruk. @ dayenne, t zit jullie niet mee he met de huizen! Zal voor je duimen dat jullie snel iets vinden en dat je rustig en op tijd over kunt! @ kindje van collega. Ik zat nog wat meer te lezen over schisis (open gehemelte) en vroeg me af of daar eigenlijk wel standaard naar gekeken wordt bij de 20 weken echo? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ze er bij ons iets over heeft gezegd. Ga me gelijk weer van alles in mn hoofd halen natuurlijk
Hehe, ik zit weer lekker thuis. Door allerlei wegwerkzaamheden is het weer drama op de weg van Utrecht naar Amersfoort. Om helemaal filevrij te zijn moet je al voor 15u gaan rijden. Dat heb ik dan maar gedaan. Thuis nog een uurtje verder werken en dan zit de werkweek er weer op! Heerlijk. @Namen, ik wordt toch wel een beetje nieuwsgierig naar al die namen die maar zo weinig voorkomen. Dat wordt straks leuk in februari! @Infectie, volgens mij geen infectie hier, maar wel erg gevoelig. Snel geirriteerd. Alsof de ph waarden uit balans zijn en ik alles eerder voel dan normaal. Ook wel een beetje meer afscheiding, maar geen blijvende irritaties. Volgens mij is dat ook een kwaal. Maar waar de grens ligt van een infectie of overgevoeligheid als gevolg van zwangerschap weet ik niet. @Esther, ik wil ook nog niet voorbereid worden op slapeloze nachten. Vannacht was wat dat betreft niet zo'n goede nacht. Hopenlijk gaat het dee nacht weer beter. @Married, nee ik ken geen kindjes met de naam die op nr 1 staat, maar dat zegt natuurlijk nog niks. @Mieke, dat klinkt alsof je inderdaad lekker geshopt hebt. Het wordt ook tijd dat ik nog wat meer dingetjes aanschaf. Maar heb de neiging om het af te wachten totdat de meubels er zijn. Dat duurt misschien ook weer te lang.
@mieke, leuk dat je vriend de baby nu ook heeft gevoeld! hier nog steeds niet gelukt... @Dayenne, leuk dat je cursus zo goed bevallen is! enne doe lekker rustig aan, je kunt beter helemaal uitzieken.. @daffie, en heb je al wat gehoord van je man? @Eppie, brrr eng hoor die verhalen! @amor fijn dat alles goed was bij de gyn! @mirreii, je buik is flink gegroeid hoor! gewoon ff bellen naar de garage voor je auto, dan heb je zekerheid. hoe is t nu met je maag? @kim, nog nooit gehad, maar ik zou wel even langs de huisarts gaan. sterkte ermee! @tirtilisko, tuurlijk kun je ook een 3d echo krijgen, een 2d echo kon toch ook? misschien is het beeld iets minder duidelijk (was bij mij wel zo in elk geval bij de 2d echo) @mobiel, wat vervelend dat jullie er alle 3 last van hebben, hopenlijk helpt het medicijn snel! vandaag een lekkere vrije dag, vanmorgen eerst naar de kapper geweest. toen nog ff langs de kruidvat. vervolgens boodschappen gedaan. en vanmiddag heel creabea geweest. op de schoorsteen in de kinderkamer zaten vlekken, en wat ik ook deed je bleef ze zien! dus heb nu maar een andere oplossing gebruikt.. voor foto zie mn album (maar let niet op de rommel) Morgen nog 1 dag werken en dan heerlijk weekend zonder enige verplichtingen!
Zo, weer even wat pagina's bijgelezen! Babymassage: Ik weet niet meer precies wie het vroeg, maar Babymassage is heel leuk om te doen. Ik heb het ook gedaan met mijn zoontje vanaf dat hij 10 weken was, maar je kan vaak als eerder starten. De cursus duurde 5 bijeenkomsten en in een groep van een stuk of 10 moeders met kindje. Het is leuk om iets speciaals te doen als je baby nog zo klein is, want ze worden zo snel groot! En daarbij komt ook nog dat je daarmee echt de band kan opbouwen met je kleintje en als ze krampjes hebben dan leer je technieken aan om ze te helpen om die krampjes sneller over te laten gaan. (Alhoewel je dat al snel nodig hebt want in de eerste weken kunnen ze daar al last van hebben)! En het is heel fijn dat je ervaringen kan uitwisselen met andere moeders. Als je voor het eerst moeder wordt is dat wel heel prettig! Snoepbuien: Heb net boodschappen gedaan en je kon aan mijn karretje al zien dat hij van een zwangere vrouw was, want hij lag vol met chocola, snoep en koekjes....mmmm...lekker!
Heb even de huisarts gebeld en maandagochtend moet ik even langs komen. Heb dan wel een huisarts in opleiding maar gelukkig wel een vrouw. Heb wel de symptomen uitgelegd maar omdat het de eerste keer is dat ik het heb, moet ik langs komen. Vriendlief moet ook mee, we hebben wel gewoon sex gehad, voor het geval hij ook een kuurtje moet hebben. Dus nog even op de kiezen bijten! Zal alles even goed snoeien het weekend zodat het er netjes uitziet beneden!