Karina, gefeliciteerd! Wanneer is de grote dag? Eppie, in principe heeft dit geen gevolgen. Als ik denk en/of voel dat het teveel voor me is kan ik dat evengoed gewoon aangeven en kan ik minder uren gaan werken. Nadeel daarvan is wel dat omdat ik dit werk maar alleen doe, de dingen die ik niet afkrijg blijven liggen. Daar kan ik heel slecht tegen (ja, ik weet het niets van aantrekken, maar dat kan ik niet). We gaan vandaag een aantal uitzendbureaus af om te kijken of we daar z.s.m. iemand kunnen vinden. Dus ik hoop dat daar snel iets uit gaat komen......
Morning! @ Karina, wow! Super joh, gefeliciteerd! Vertel, hoe heeft ie je gevraagd? En hebben jullie al in je hoofd wanneer de grote dag (ongeveer) plaats gaat vinden? Geniet van alle voorbereidingen, het is echt superleuk! Ik heb vandaag even een baaldag, zal blij zijn als ik lekker op de bank lig/zit straks na mn werk... Liefs!
Goedemorgen, Even snel, moet zo met poes Sofia naar de dierenarts. Karina, super zeg, gefeliciteerd! kan me voorstellen dat je wolk nu nog groter is geworden. Vertel! Married, de dag is nog zo kort begonnen, waarom nu al een baaldag?
@ Mieke, een soort van verkeerde been uit bed idee denk ik.. en ben een beetje snotterig en blegh . Succes bij de dierenarts!
Ik ben zoooo blij Vandaag belde een collega arts van de behandelend arts van Tim op, de eigen arts zou gisteren mij terug bellen, maar dat was er bij ingeschoten dus belde een collega van haar mij op.. Ik had haar namelijk gebeld met de vraag of ik nog nieuwe medicijnen moest bestellen voor Tim en zo ja of ze dan een recept op kon sturen omdat ik zo goed als door de medicijnen heen was.. En de 28e zouden we de uitslag krijgen van de laatste bloedonderzoeken, dus dat duurde nog een paar dagen, maar tot die tijd had ik niet genoeg meer in huis zeg maar.. De arts vertelde mij dat de bloeduitslagen heel erg goed waren en dat we vanaf nu mogen stoppen met de medicijnen! Over 3 maanden weer op controle komen en als dan alle uitslagen van zijn bloed goed zijn, zijn we van de bezoekjes aan het Sophia af! Ik ben echt zoooooo blij
Karina, wat leuk, gefeliciteerd! Schisis. Oh, nou gelukkig dat bij iedereen staat dat het normaal 'lijkt'. Maar met de 3D echo zie je t gezichtje natuurlijk veel beter, dan zal t ook wel beter te zien zijn. Bij ons lopen de beentjes geloof ik iets achter op de rest. Maar wij zijn ook allebei niet zo groot. Al heb ik wel redelijk lange benen. Nou ja, maakt ook niet zoveel uit. Iggy, ojee lekkende boobs! Daar heb ik gelukkig nog geen last van. Links komt er wel een heel klein beetje uit als je erin knijpt, maar rechts (bijna) niets. Jij weet iig nu dat de melkproductie werkt! Pfoe, we hadden gisteravond iemand over de vloer voor nieuwe kozijnen. Jemig, wat een verkoopmannetje zeg. Het eerste verhaal klonk prima, goede uitleg etc. Maar op t einde begon ie heel erg te pushen dat we meteen moesten beslissen, dan zou ie misschien nog iets van de prijs afdoen blabla. Hallo, t gaat om bijna 8000 euro! We willen er eerst even over nadenken en nog andere offertes opvragen. Maar dat vond ie niet nodig, zijn product is t beste (en duurste) en dat is toch wat we willen...? Duzz, hij was pas om 11 uur weg ofzo. Ik was kapot, zat al half te slapen op t einde. En vanmorgen ook bijna verslapen, want moest weer naar de huisarts. Dat was dus weer ouderwets stressen vanmorgen. Zucht, maar ik was precies op tijd. Ff uitblazen hoor!
Nou, ik werd net wkkr gebeld door mijn moeder met nieuws over de 2ling en ben er erg van geschrokken: ze liggen beiden in kritieke toestand, niks werkt nog, dus de darmen, lever enz. en de hersentjes zijn ook nog niet volgroeid. Ze wegen beiden bijna 1100 gram. Ze liggen onder warme lamp, omdat ze geel zijn en 1 kind heeft al scheurtje in long en krijgt antibiotica. Zo zie je maar weer dat ik er echt geen verstand van heb, want ik d8 dat alles wel zou werken met wat hulp en had er ook niet bij stilgestaan dat de hersentjes nog niet volgroeid waren. Daar kunnen ze niks meer aan doen toch, lijkt mij? Met mijn vriendin zelf gaat het wel goed, de bevalling was goed gegaan en ze mag vandaag misschien naar huis. De baby's moeten als ze het redden sowieso tot 16 jan. (de oorspronkelijke bevallingsdatum) daar blijven. Haar moeder liet weten dat ze het fijn zou vinden als wij morgen naar Hoofddorp komen om haar (de dochter dus) te steunen, maar ze weet nog niet of dat in het ziekenhuis plaats moet vinden of thuis. Nu komt mijn dilemma en ik ben benieuwd wat jullie vinden: ik wil haar uiteraard steunen en naar haar huis, maar ik wil eigenlijk niet naar het ziekenhuis en dan zeker niet naar die couveuse-afdeling, voornamelijk omdat ik overal hoor en lees dat je als zwangere ziekenhuizen zoveel mogelijk moet vermijden vanwege de bacterien. Wat vinden jullie? Uiteraard zie ik er ook tegenop op die baby's te zien, maar daar kan ik me in haar belang nog wel overheen zetten... Tevens wil ik jullie vragen wat jullie kado zouden geven als het jullie vriendin was? Wat zou iemand die net bevallen is bijvoorbeeld voor zichzelf fijn vinden om te krijgen? Voor die baby's valt er nog niks te kopen denk ik....?!? Mijn andere vriendin is trouwens gisteren voor het eerst in haar eigen huis gaan slapen. Eigenlijk voel ik me schuldig, omdat ze nog geen warm water en nog geen wc en verwarming hebben (als het goed is krijgen ze dat vandaag) dus we hadden ook gezegd dat ze gek was en gewoon nog een dag of paar dgn bij ons moest blijven, maar ze stond er op en ik denk doordat ze merkte dat wij het zat waren Was wel heerlijk om weer samen te zijn, mijn vriend heeft gisteren en vandaag vrij genomen en merk dat we gelijk weer veel meer doen samen en veel meer lol hebben nu we alleen zijn en rust hebben. Gisteren ging ik voor hem dansen met blote buik en dat heeft hij gefilmd hahaha, het begon eigenlijk als grapje, maar het is uiteindelijk een heel mooi filmpje geworden voor later. Het eerste filmpje tijdens zwangerschap. We hadden er de grootste lol om omdat mijn vriend het natuurlijk sexy vond, maar we ons al kunnen voorstellen dat onze zoon zich later schaamt als ie het ziet dat zijn "oude" moeder zo " gek " deed met blote dikke buik Onze ene buren zijn antiliaans en hebben 4 schattige kindjes en nu hebben ze de muziek hard en zijn ze met zijn allen heel hard (en mooi) met Lionel Richie aan het meezingen en ze kennen de tekst nog ook hahaha, daar kan ik echt vrolijk van worden, naar dat soort momenten kijk ik ook echt uit met mijn kind straks. Mijn vriend is ook dansleraar geweest en altijd met muziek en dans bezig, dus ben benieuwd of onze zoon ook zijn talent heeft, zou ik wel heel leuk vinden. @Karina: GEFELICITEERD! Wat geweldig voor je, geniet maar van je dubbele wolk, lijkt me een heerlijk gevoel. Vertel, hoe heeft hij je gevraagd, traditioneel op zijn knieen met een ring? @Iggy: Grappig dat je borsten al lekken hihi.. weet niet of je het al weet?! maar je kan pads kopen voor in je bh. Die van Avent schijnen goed te zijn. @Febr.: Fijn dat alles goed was en gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat hij het toch wilde zeggen @Married: Voel je je al iets beter? Je hebt me trouwens helemaal blij gemaakt met het nieuws over Derek Ogilvie. Ik vind hem geweldig en geloof heilig in hem. Ik wilde eigenlijk niet naar Utrecht omdat het te ver en vermoeiend is voor me, maar nu wil ik toch wel heellll erg graag haha. Stomme vraag hoor, maar inter active betekend toch dat hij het publiek er juist wel bij betrekt? En het lijkt me dat op dond. middag veel mensen niet kunnen, dus als ik ga, word ik misschien wel uitgekozen @Martine: Sterkte meid, denk idd. maar goed aan jezelf! @Dayenne: Wat balen van de bezichtiging zeg, ik blijf voor jullie duimen! @Angela: Wat balen van je vervangster, hoop dat jullie snel weer iemand vinden! En zo niet... moet je toch ook echt aan jezelf denken! @Axioma: Wat ontzettend leuk die giraffes, heb je die zelf geschilderd? Formulier: Ik heb helemaal geen formulier meegekregen met de 20 wkn echo Wel een groeicurver, maar daar staat geen tekst op, alleen wat lijnen waar ik niks van kan maken haha.
@ Amor Jeetje wat een verdrietig nieuws van de 2ling zeg. Ik hoop echt dat de medische wetenschap zo ver is dat de kindjes het zullen redden. Sterkte! Ik zou er zeker wel naartoe gaan, heb nog nooit gehoord dat zwangeren ziekenhuizen moeten vermijden, er zijn toch ook zwangere verpleegsters?! Enne je bent zwanger, niet ziek he . Ik zou zeker gaan dus als je je vriendin daarmee steunt! Een leuk cadeautje voor haar is misschien iets van een lekkere bodylotion of scrub? Of een leuk pakketje van bijvoorbeeld Rituals (daar heb je trouwens ook babyspul van, lotion, douchespul etc). Fijn dat je andere vriendin weer naar dr eigen huis gaat, kan me best voorstellen dat je het zat aan het worden bent en lekker met zn 2tjes wilt zijn. @ Derek Ogilvie, interactief betekent idd dat hij het publiek erbij betrekt. Als je gaat, veel plezier!
oh amor ik schrok echt van je berichtje over die 2 ling ik hoop zo dat het goedkomt wat vreselijk zeg...
Goedemorgen! @Amor wat erg van die 2ling . Ik hoop dat ze het redden! Ik zou haar iets geven om zichzelf te verwennen. Heeft ze een bad? Dan kan je misschien iets voor in bad geven. Zodat ze zich soms even kan ontspannen in deze moeilijk tijd. Of wat ook mooi is, is om een beschermengeltje te geven. Die kan je eventueel ook aan de 2ling geven. Hebben ze hard nodig denk ik! @Karina WAUW WAT GOED! Vertel vertel vertel, hoe heeft ie je gevraagd? Jeetje meid ik ben echt blij voor je! @Febr gefeliciteerd met je DOCHTER! Wat goed zeg! Had je zelf al een gevoel wat het was? @Mobiel wat een geweldig nieuws . Gefeliciteerd! @Married he bah jij ook al een baaldag. Ik ook, lig ALWEER te snotteren en met knallende koppijn op de bank. Tis nu al een week, van mij mag het wel weer over zijn hoor! Sterkte vandaag, en een dikke knuff voor jou! @Mieke succes bij de dierenarts! Ik had vannacht gedroomd dat ons meisje geboren werd . Het was echt raar, want het was nog veel te vroeg en ik ging bevallen op de bank. Zonder hoes ofzo erop, dus de bank werd helemaal vies. En het deed helemaal niet zoveel pijn. Toen ze eruit kwam pakte ik haar vast en moest keihard huilen, zo gelukkig was ik. Ze was echt prachtig. En ze had al een tintje! Echt mooi, heel zachtbruin was ze (zelfde kleur als mijn vriend, alleen dan een gavere huid). En de borstvoeding lukte ook in 1 keer. Ik legde haar aan en ze begon te drinken. En ze woog 1700 gram . De lengte weet ik niet want de vlos wilde haar niet meten want dat was slecht voor de heupjes ofzo. Echt heel vaag zeg...maar ook heel mooi! Ik hoop dat ik zo'n bevalling krijg haha . Twas zo voorbij zonder al te veel pijn. Alleen hoop ik wel iets later te bevallen, want volgens mij was ik nog maar net 30 weken ofzo. @Iedereen fijne dag en werkse voor de mensen die moeten werken!
@ karina gefeliciteerd meid geniet ervan want voor je het weet is de dag weer om.... af en toe denk ik terug aan onze trouwdag afgelopen 3 juni denk ik zucht ging zo snel allemaal @ amor zou zeker even langs gaan ook al is dat best moeilijk want ja wat moet je? zou idd een lief kadootje meenemen ben vandaag lekker vrij! heb even mijn 3e wasje aangezet en als mijn man zo klaar is met werken komt mijn schoonpa samen met hem babykamertje behangen spannend
@Amor, Wat een verdrietig nieuws van je vriendin! Ik hoop voor ze dat ze het gaan redden. Ik zou zeker langs gaan hoor. Dat verhaal over de bacterien lijkt me wat overdreven. Je bent inderdaad zelf gezond. Bovendien het me dat ze op een couveuze afdeling daar juist heel erg op moeten letten met al die kwetsbare babietjes. Ik zou iets liefs aan haar geven. Ik zou niet weten of je al snel na je bevalling in bad mag. Maar een lekker verzorgingsproduct of een lief fotolijstje. Dat je er voor haar bent is voor haar natuurlijk het allerbelangrijkst. Sterkte! @Karina, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je helemaal in de wolken bent nu. @Dayenne, ik heb laatst ook gedroomd dat ik bevallen was. Alleen het stuk van de bevalling heb ik in mijn droom overgeslagen (onderbewuste zelfbescherming?, net als jij dat het geen pijn deed). Het kindje was er gewoon en ondanks de vroeggeboorte was het gewoon volgroeid en kerngezond. Meest bizarre was dat mijn vriend diezelfde nacht had gedroomd dat ik bevallen was en dat hij de bevalling gemist had en zich daar heel rot bij voelde. Apart he? Ik denk dat er de komende maanden nog wel meer bevallingsdromen de revue zullen passeren. @Febr, gefeliciteerd met je dochter. @Maka, aggressieve verkopers vind ik zo'n turnoff! Als ze dat doen ben ik altijd geneigd om ze uit mijn optielijstje te schrappen. Het gaat ze dan alleen om het geld. Een goede verkoper luistert en is vooral bezig met wat de klant precies wil. Zeker bij dit soort grote bedragen. Ik zie dat nu weer heel veel met keukens, badkamers en vloeren. @Mieke, hoe is het gegaan bij de dierenarts? @Married, balen van je baaldag. Heb je na vandaag ook gewoon weekend? Lekker genieten dan maar. Ik ben vandaag lekker vrij. Moet nog wel een paar kleine dingetjes doen omdat ik niet elke dag helemaal fit was en af en toe een paar uurtjes vrijgenomen heb. Vanmiddag een derde partij voor een nieuwe vloer spreken en daarna eten bij schoonouders. Lekker relaxte avond dus.
Mobiel, wat een geweldig nieuws! Amor, wat een verschrikkelijk nieuws zeg van de tweeling..... Kan me voorstellen dat je hetmeoilijk vindt, maar zoals al door iemand gezegd, je hoeft idd geen ziekenhuizen te mijden omdat je zwanger bent. Dan zou het ook niet goed zijn om daar te bevallen...... Wat je zou kunnen kopen voor ze durf ik echt niet te zeggen. Misschien idd iets voor je vriendin zelf?
Nog zoiets aparts... Gemiddeld gezien komen de tandjes in deze volgorde bij kinderen: 6 maanden Benedenvoortand 6,5 maanden Benedenvoortand 7 maanden Bovenvoortand 8 maanden Alle bovenvoortanden 9 maanden Andere benedenvoortanden 12 maanden Eerste kies 18 maanden Vier kiezen 20 maanden Vier hoektanden 24 maanden Laatste vier kiezen In Tim zin geval heeft hij nu alle tanden dus al, behalve zijn kiezen, pff wist dat ik een apart kind had, maar dat hij met nog geen 14 maanden al zijn tanden al heeft die hij met 20 maanden zou moeten krijgen?
hallo amor. als ik jou was zou ik er wel naar toe gaan om haar te steunen. ik weet er helaas zelf alles van.. mijn dochter is ook geboren met 28 weken en het is een hel! waar ze door heen moeten. je kan niets oplopen in het zhuis hoor ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je de kleintjes emotioneel niet wilt zien. is niet gek hoor...ze liggen er zeker niet mooi bij. ik was in die tijd blij als mensen niet naar mijn meisje wilde komen kijken. je hebt er zo weinig aan en het is alles behalve leuk om ze zo in die toestand te laten zien. wij hadden heel beperkt bezoek..alleen mensen die dichtbij me stonden. een lief klein knuffeltje voor de kleintjessis altijd mooi. verder maar veel kaarsjes branden dat ze erdoorheen komen. meer kun je vaak niet. de klachten die je omschrijft bij hun is helaas iets wat bij prematuren vaak voorkomen. wens ze heel heel veel sterkte met alles...mijn meisje is nu 1,5 jaar en ze maakt het goed. De wonderen zijn de werled nog niet uit. sterkte...
@Axioma: slimme en leuke oplossing zeg! Heb je ze zelf geschilderd? @Angela: wat balen zeg dat de vervanging heeft afgebeld. Ik hoop dat je snel weer iemand geschikt vind. @Iggy: Hier nog geen lekkende tepels, maar een vriendin van me heeft het ook. Schijnt heel normaal te zijn. En inderdaad (iemand zei het al) je hebt er speciale pads voor die je in je BH kunt doen. @febr21: wat fijn dat alles goed is en dat hij toch wilde verklappen wat het zou worden. Gefeliciteerd met jullie meid! @Karina: kreeg even kippevel toen ik het las. Super voor je. Van harte gefeliciteerd meid! En zoals de rest ben ik ook nieuwsgierig wanneer de grote dat zal gaan plaatsvinden. Succes met de voorbereiding. @mirella: bij jou begint het ook te korten he. Nog effe volhouden . @mobiel: Wauw mobiel! Dat is echt supergoed nieuws. Ik hoop dat je over 3 maanden ook te horen krijgt dat alles goed is en blijft. Gefeliciteerd meid! Vind het echt geweldig voor jullie en uiteraard voor Tim. @maka: lekker he die opdringerige verkopers. Ik persoonlijk heb dan al helemaal geen zin meer om bij zo iemand iets te kopen. Zelfs al zou hij de goedkoopste zijn. @amor: wat verschrikkelijk van de 2-ling zeg. Ik hoop echt dat het goed gaat komen met ze. Ook ik adviseer je te gaan hoor en geef gewoon aan of je de kleintjes wel of niet wilt zien, dat zal ze vast begrijpen. En ik zou haar ook iets symbolisch geven, een mooi kaarsenhoudertje met kaarsje met engeltje ofzo of een knuffeltje met een lieve tekst erbij die haar een hart onder de riem steekt. en dat filmpje....kijk maar uit dat het niet op internet verdwijnt . @Mieke: alles goed met de poes? @Dayenne: wat een gedetailleerde droom zeg? Ik onthoud eigenlijk altijd maar de helft. Ik heb weer een druk weekend voor de boeg, dus denk dat het pas maandag word dat ik weer inlog. Zal wel weer veel bijlezen worden . Iedereen een fijn weekend toegewenst, ik ga lekker naar huis. Liefs Vaam
Mn baaldag is al minder aan het worden :-D Neem zo lekker 2 uurtjes ADV op, dus om 15.00 uur begint het weekend! Jullie weten wellicht nog wel dat ik zo liep te k*tten met mijn leidinggevende over het aantal dagen werken na mn zws verlof. Nou, ik heb zojuist met haar gesproken en ik krijg mn ouderschapsverlof volgens de standaard regeling, oftewel, na mijn zwangerschapsverlof ga ik een halfjaar lang 2 dagen per week werken. De dinsdag en de donderdag. Helemaal goed dus, jeej! \/ Na dat half jaar (half nov) ga ik 3 dagen per week werken, zij wil ma-wo-vr, ik wil andere dagen, want dat half jaar ervoor werk ik di en do, dus is het super onhandig om dan ineens daarna andere dagen te gaan werken (oa ivm kinderopvang, oppas etc). Als antwoord krijg ik dan 'ja maar, het gaat niet om wat handig is met kinderen, maar om werken'.. dusssss... Maar ja, wie dan zorgt, dan leeft. Dus daar maak ik verder geen punt van nu. Vooralsnog heb ik wat ik wil, een half jaar lang 16 uur en daarna 24! Je poot stijf houden heeft dus wel zeker zin!
@ Lekkende boobs: Ik lees hier vanalles over pads kopen voor in je BH, dure hobby dames! Kan goedkoper Koop van die simpele inlegkruisjes, en knip ze overmidden en doe die in je BH, scheelt je zo een paar euro En het werkt net zo goed