Ben echt een bangepoeperd . Rijles ging super . Volgende week theorie (2e keer) en volgens mij gaat ze me daarna inplannen voor examen! Ze wilde namelijk de lessen niet verder inplannen, eerst theorie afwachten. Nou dat klinkt goed toch! @Mieke aaaaaah balen ik wil de foto's zien! Haha nee maar leuk jo dat het zo geweldig was. En nog steeds een piemeltje, jeej! @Miireii die opmerking krijg ik ook constant . Eergister nog van mijn schoonmama: 'oej wat zie je wit, gaat het wel?' Terwijl ik me dan echt prima voel. Nouja, een beetje moe maar meer niet. Misschien maar weer tijd voor een zonnebankje! @Nyncke, ik mag de prenatal nu al op komen halen. En de etos doos heb ik al opgehaald. Volgens mij zijn ze niet zo nauw met die 7-maanden-regel. Het tijdschrift heb ik ook al gehad. @Kimmie&Caro thanks *glunder*. @Vaam ik hoop dat je snel terecht kan! Het is echt zoo gaaf .
Mieke, leuk dat de echo zo goed is gegaan! En dat natuurlijk wederom is bevestigd dat het echt eenjongetje is! Ik wacht vol spanning op de foto's! Dayenne, fijn dat je rijles zo goed ging! Wanneer moet je volgende week voor theorie? Daffie, als je dit nog leest, veel plezier met de echo! Hier zijn gisteren de kast en het nachtkastje voor Levy zijn kamer geleverd. Die heeft mijn man samen met Levy (?!) in elkaar gezet. (of had ik dat al verteld?) Het ziet er erg leuk uit! (al zeg ik het zelf) Vanmorgen dan ook maar weer bezig geweest met uitzoeken wat wel nog in zijn kast moet en wat niet, en dan doen we vanavond nog zijn speelgoed....... Volgens mij zijn we dan eenheel eind Als het klaar is ga ik een foto maken!
@Angela dinsdag de 4e om 10.30. Mijn rijinstructrice zei vanochtend dat ze er vertrouwen in had! Dus op hoop van zegen dan maar....
@ Nyncke: balen dat je suiker niet helemaal goed was. Hopelijk de volgende keer wel.... @ Mieke: fijn dat het nog steeds een jongetje is nu je net een muur lichtblauw hebt gemaakt . @ Mireii: wat irritant he, al dat gevraag van mensen of het wel goed met je gaat, nou ja, het is wel goed bedoeld natuurlijk . Moet je niet iets aan die schildklier laten doen ofzo? Net het (bizar veel te dure) behang opgehaald. Ik kreeg er een leuk kado bij van die winkel: een soort van ketting met belletjes eraan voor aan de deur/muur in de babykamer, met hele leuke gekleurde kralen met roze accenten. Echt super! Winkelwaarde 40 euro ofzo, joehoehoe, en die wilde ik eigenlijk toch ook zelf al gaan kopen.... Echt zo'n gave winkel: Maan in Utrecht (vlakbij stadhuis). Zie voor adres www.maanutrecht.nl/ . Alleen alles wat ze hebben is niet te betalen ladies, dus pas op als je er heen gaat .
@Dayenne: gelukkig viel het rijden reuze mee, hopelijk snel examen! En de afspraak is gemaakt hoor! Bij babyview in Berkel-Enschot konden ze pas midden december, daar had ik dus geen zin in. Nu ga ik naar echotijd in Molenschot en kan ik aankomende zaterdag al terecht . Ze werkt partime in het ziekenhuis en heeft eigen praktijkje aan huis. Hopelijk is het wat. Heb de foto's en stukjes film bekeken en die zien er wel goed uit. We zullen wel zien. Krijg in ieder geval 3 grote kleurenfoto's, DVD en CD-rom met digitale fotootjes. Duurt ongeveer 45 minuten. Heb er al helemaal zin in!
Noppie, hahaha tja anders had ik de licht blauwe muur gewoon roze geverfd hoor, geen probleem. Leuk dat je dat kadootje er bij hebt gekregen, ga eens snuffelen op die site. Ben altijd wel erg gevoelig voor aparte spulletjes. Vaam, leuk dat je zaterdag al terecht kunt zeg! super. Hier is het scannen nog steeds niet gelukt, moet de software even opnieuw installeren denk ik, en daar heb ik nu even geen zin in, sorry ladies. Het weekend maar. Dayenne, fijn dat je instructrice zoveel vertrouwen in je heeft. En volgende week je herkansing voor je theorie, gaan we weer voor je duimen hoor. Nyncke, fijn dat alles goed gaat! Angela, leuk dat jullie nu het kamertje van Levy verder af kunnen maken. Caro, mooi dat de controle weer goed was, maar 10 kilo oeps! Moet mezelf ook weer even wegen. Hoorde net ook al van iemand dat ik vrij vors aan buik ben voor bijna 6 maanden.
@Mieke: tsja,op site valt verder verdomd weinig te zien hoor, alleen naam en adresgegevens.... Wel echt een topwinkel verder...
Noppie, heb het gemerkt ja, hahahaha. Baal van die scanner hier, zucht. Daffie, hoe was het vanmiddag?
He dames, Even snel een update. Gisteren 20 weken echo part two gehad. Het gaat goed met de kids, alleen ligt er 1 in stuit, waardoor de groei van het hoofdje wat achter loopt. Was niks om me zorgen over te maken volgens de gyn. Hij zei dat het normaal was bij stuitliggingkindjes. Verder ziet alles er goed uit. Geen enkel teken van TTTS, waar ik toch elke keer weer bang voor ben. Blijkbaar heeft dit alles zoveel van me gevergd dat ik vandaag een dweil ben. Ik was op mijn werk, maar heb een vervanger geregeld en me ziek gemeld. Was er even helemaal klaar mee. Mijn buik werd hard en deed zeer. Leek me niet goed. Nu zit ik lekker op de bank, in te kakken. Groetjes allemaal. Volgende keer reageer ik even op jullie verhalen.
@ HJ: fijn dat alles okay is met je kindjes. Heel goed dat je je ziek hebt gemeld. Ik heb gister en vandaag ook van die harde nare buiken. Heb dan ook vriendlief op pad gestuurd om de boodschappen te halen. Ga ik zo wel koken . Wordt een gehakt-prei-schotel uit de oven vandaag. Lekker gezond en goedkoop.
HJ, wat is TTTS? Fijn dat alles verder goed is hoor! Noppie, lekker jammmm. Hier andijvie met zelf gemaakte gehaktballen van liefje. Vanavond komen schoonouders de DVD kijken van de echo en Ajax op TV.
@HJ: denk idd goed aan jezelf en fijn dat alles goed is met de kleintjes! @Noppie: klinkt lekker die prei-gehakt schotel. @Mieke: ja jammer dat je scanner het niet doet. Wij zijn natuurlijk erg benieuwd! @Vaam: dat is al snel zaterdag de pretecho. @Dayenne: hele gave foto's van jullie meisje en veel succes met je theorie volgende week. @Caro: Wordt jij wel iedere keer dat je bij de VK gewogen dan? Hier doen ze dat alleen de eerste keer dat je komt en bij 36 weken. Ga zelf nu ookniet op de weegschaal staan! @nyncke: vervelend dat je bloedsuiker te hoor is. Maar fijn dat alles verder goed gaat. @Miireii: je zou er bijna ziek van worden als iedereen aan je blijft vragen of het wel goed gaat. Mensen op mijn werk vonden dat ik er goed uit zag, maar wel wat bleek. Ja dat krijg je ook als je zo belabberd slaapt. Hier verder eigenlijk weinig nieuws hoor. Heb deze week alleen maar dagdiensten, dus volgens mij ben ik vrijdagmiddag om 15:30 echt een dweil. En dan zaterdag housewarming bij een vriendin van mij en dan zondag naar mijn broer. Daar gaan we lootjes trekken voor Sinterklaas en natuurlijk weer even met mijn nichtje Loes kroelen, want die heb ik al een paar weekjes niet gezien! De komende weken is het echt ieder weekend wel iets, maar ook wel weer leuke dingen hoor. X Esther
@Angela, en? hoever ben je gekomen met het kamertje? @Dayenne, als je intructrice er vertrouwen in heeft, dan kan je vast ook wel. GOGOGO Dayenne. Het gaat vast goed. @Noppies, leuk dat je een leuk kado kreeg bij het behang. Heb even op de site gekeken en gezien de merken die genoemd worden kan ik me voorstellen dat het allemaal aan de prijs is. @Vaamrile, klinkt goed die echo. En al zo snel aan de beurt. Heelijk vooruitzicht. @Mieke, volgens mij is mijn buik ook behoorlijk dik voor 6 maanden. @HJ1977, fijn dat je echo goed was. Ook hier geen idee van wat TTTS is. Kunnen ze nog draaien in deze fase van de zwangerschap? Goed dat je naar huis bent gegaan. Goed luisteren naar je lijf is nu erg belangrijk heb ik wel gemerkt. @Eppie, ik wordt niet gewogen bij de vk hoor. Dat doe ik zelf. Maar misschien moet ik dat ook maar niet al te vaak doen!
Hoi Mieden Vandaag ben ik voor extra controle voor mijn bloedruk geweest bij een andere gyneacoloog (die van mij had vakantie) deze man is echt supper aardig ik kende me nog van mijn eerste zwangerschap en hij herkende mij ook nog. mijn bloeddruk was nog steeds hoog 95/ 125 maar hij wilde geen medicijnen geven omdat ik me daar waarschijnlijk ook niet goed van ga voelen. Hij heeft me al voor bereid dat ik er van uit moet gaan dat ik de laatste weken van mijn zwangerschap in het ziekenhuis moet door brengen, omdat de bloedruk zeker aan het eind nog gaat stijgen. vorige keer was dit van af week 34. Dus dat zou betekenen dat ik ongeveer met de jaar wisseling in het ziekenhuis mag logeren. to denk ik eind januari dan wordt ik denk ik ingeleid. Mijn verzekering vergoed 10 euro per dag als ik b.v een laptop bij mijn bed wil dus hopelijk kan ik op het formum blijven mee praten. Maar het goede nieuws hij was zo vriendlijk een echo te maken omdat ik tog wel heel nieuwschierig was naar het gelacht. en we krijgen een ZOON ben helemaal gelukkig. hopelijk gaat mijn dochter het ook leuk vinden, die wil zo graag een zusje. Mijn man wil het trouwens niet weten, wel moeilijk het voor me te houden, maar mijn moeder was mee dus die weet het wel, ken ik er teminste met iemand over praten. verder vertellen we het ook aan niemand. Sorry dat ik op niemand gereageerd heb moet nog even alles bij lezen. Oh ja de antistoffen in mijn bloed zijn niet meer geworden dus het lijt er tot nu toe op dat de baby geen bloedramoede krijgt. Volgende afspraak 29 november. Groetjes Martine
Zo dames, prei-schotel was echt helemaal super: gehakt + prei rulbakken met groentebouillon-blokjes erbij, verse aardappelpuree maken met kaas er door heen, dan alles in ovenschotel met puree bovenop, dan de finishing touch: roomboter stukjes, kaas en paneermeel ter garnering bovenop de puree en hup in die oven. Kan het iedereen aanraden!