Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Martine: jemig wat balen dat je bloeddruk te hoog blijft. Ik duim voor je dat je niet of zo kort mogelijk naar het ziekenhuis moet.... Zet um op hoor.

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Martine: Wel of niet op de lijst zetten dat je een zoon krijgt?

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Martine Balen van je bloeddruk. Misschien komt er nog een wonder dat het niet verder omhoog gaat. Trouwens van harte met jullie zoon.

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Martine, gefeliciteerd met jullie zoon! leuk weer een jongen er bij.
    Ik hoop dat je pas na de jaarwisseling dan naar het ziekenhuis hoeft.
    En misschien valt dat tegen die tijd ook nog wel te regelen, positief denken.
    Wel jammer dat je dan eigenlijk al zo'n vooruitzicht hebt.
    Of vind je het wel prettig om te weten waar je aan toe bent.

Noppie, hmmmmm klinkt super lekker.
    Hier was de andijviestamppot ook erg lekker.

Ik word ook niet gewogen bij de vk hoor, doe ik zelf thuis.

5. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Mieke heeft je mannetje inmiddels het blauwe muurtje ontdekt? ben benieuwd naar zijn reactie hihi

6. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Even snel voor de mensen die er om vroegen:
    TTTS is het twin-to-twin-(transfusie-)syndroom.
    Als kindjes 1 placenta delen, wisselen ze altijd wat bloed met elkaar uit. Bij TTTS vormen de kinderen onderling dikke bloedverbindingen via de placenta, waardoor een kindje veel bloed en vruchtwater krijgt en het andere kind juist heel weinig. Kan heel gevaarlijk zijn voor beide kindjes en in elk stadium van de zwangerschap voorkomen, vandaar dat ik best zenuwachtig ben als we weer voor een echo moeten.

Martine, super dat je een zoon krijgt!

Ga snel weer relaxen! Doei!

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi dames,

Alles goed hier. Gisteren weer naar de vk geweest: bloeddruk keurig, hartslag keurig, baarmoeder ligt een weekje voor op de groe en gewicht 6 kilo erbij in 5 weken. Slik... maar ja: eigen schuld, ik kan alle lekkere dingen niet zo goed weerstaan op het ogenblik. Wel regelmatig onderrug- en bekkenpijn, dus ik probeer zoveel mogelijk rust te pakken. Daarom ben ik ook niet zoveel op het forum als ik zou willen.

@mobielfreak: Weer een aanvulling voor de lijst:
    - 20 november: Wenniepenny pretecho
    - 2 december: Wenniepenny controle vk

Met een schuin oog lees ik dat het met de meesten van jullie gelukkig ook goed gaat. Geniet ervan!
    En voor wie het (even) niet zo lekker gaat: dikke knuf!

Groetjes, Wendy

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

We hebben vanmiddag weer heerlijk mogen genieten van ons meisje en het is echt overduidelijk dat het een girl is hoor! Ze liet het vandaag goed zien haha.
    Verder was ze wel erg eigenwijs en kroop ze steeds weg achter de placenta, maar toch hebben we nog een paar 3d foto's meegekregen waar ze redelijk op staat! De mevrouw van het echoburo zat op een gegeven moment met de echokop een beetje te porren om te kijken of ze uit de placenta zou komen en toen keek onze meid toch boos :) :) :) Was echt geweldig om te zien.

gelukkig hebben we kunnen zien dat ze een klein dopneusje heeft en dus niet de grote meganeus van manlief :) :) :)

Foto's komen, maar ik maak altijd foto's van de echo's en zet ze er dan op. Batterijen van fototoestel zijn echter leeg en liggen op te laden, dus misschien dat ik ze er vanavond nog opkrijg en anders morgen!

liefs Daffie

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Martine, gefeliciteerd met jullie zoon! Jeetje wat moeilijk dat je t niet tegen je man kan zeggen. Dat zou ik dus echt nooooit kunnen.
    En wat ongelooflijk balen dat je nu al weet dat je ws een maand in t ziekenhuis moet liggen. Dat is echt saai lang. Maar wat is de reden dat je zo'n hoge bloeddruk hebt, of heb je die al van jezelf?

@HJ, joh dat lijkt me idd steeds erg stressvol, dat syndroom. Gelukkig krijg je daarom dus wel veel echo's, dat je steeds weet waar je aan toe bent. Maar t is dus een eeneiige tweeling, dat is wel best bijzonder :)

@Daffie, wat grappig dat jullie kleine meisje boos was op de echomevrouw, hihi! Pittige tante dus :D

Ik ben vandaag 29 jaar geworden, hiep hoi. Kreeg gisterenavond opeens een gevoel van, jeetje nu word ik echt volwassen... 29, bijna mama... slik!
    Redelijk lekker geslapen, en vanmorgen een leuk cadeau van mijn mannetje. De dvd-box van Sex & the City. Voorlopig genoeg te doen dus ;)

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Maka, gefeliciteerd met je verjaardag meid! en veel plezier vandaag!
    Leuk cadeau, dan hoef je je niet te vervelen voorlopig :)

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka:
    GEFELICITEERD
    MET JE VERJAARDAG!

HJ, aha nu is het duidelijk wat dat syndroom inhoudt, dat is wel vervelend dat dat ieder moment tijdens de zwangerschap kan gebeuren.

Wennypennie, fijn dat alles weer goed was en leuk je hier weer even te zien.

Daffie, ook al zo'n eigenwijs kleintje.
    Ons mannetje draaide zich ook de rug toe en de placenta lag er hier en daar ook voor.
    De echoscopist probeerde nog een trucje dat ik op mijn zij moest gaan liggen, dan veranderen ze meestal van houding, maar nee hoor!

Patriessie, ja hij heeft het gezien. Ineens zei hij die avond tegen mij... heb je geknutseld, kwartje viel niet meteen bij mij hahaha.
    Maar hij vindt prima zo!
    Vandaag naar de JG beurs en heb een afspraak met een stylist voor ideeën voor het kamertje, mij benieuwe.

Fijne dag iedereen.

12. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @ Maka :) HAPPY BITHDAY TO YOU :thumup: fijne dag en geen vierkante ogen krijgen hihi

13. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

Mobiel: je mag het wel in de lijst zetten hoor, volgens mij had ik een foutje gemakt moet 27 nov weer heen niet 29.

Maka: Hoogebloeddruk komt door zwangerschap, heb dit normaal nooit, tijdens mijn eerste zwangerschap had ik het ook, zijn veel meer mensen die hier last van hebben, maar begint meestal pas na de 30 weken.

Mieke: Van de ene kant wel prettig, kan ik alles wat ik zelf nog wil regelen nu al voor elkaar maken, dan hoef ik straks andere mensen er niet mee op te zadelen. en eigenlijk had ik het de heletijd al wel in mijn achterhoofd, ik weet natuurlijk uit ervaring hoe hat de vorige keer ging.

Groetjes Martine

14. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Make van harte.

Heb net een advertentie op marktplaats gezet en ga er nu 1 hier op lotte zetten.

15. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @ HJ kan best begrijpen dat je nerveus bent voor de echo...

@ Wenniepenny hier vliegen de kilo's de laatste weken er ook aan..

@ Daffie hihi een eigenwijsje en een beetje een driftkikkertje (van wie heeft ze dat?)

@Mieke veel plezier op de beurs vandaag

@ Beeb voelen... voel um bijna de hele dag door nu, ook andere voelen het schoppertje nu erg goed..
    heerlijk gevoel geeft het om de kleine man zo vaak te voelen :)

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Daar ben ik weer. Gister naar de vk geweest. Alles is goed, bm ligt 1 vinger boven mn navel, bloeddruk 95/55 en het hartje van de kleine man klopt krachtig. :D
    @ Mobiel: nieuwe afspraak 25 november (uitgerekend 22-02-09)

Rest van de dag naar Bataviastad geweest met een vriendin. Heb het erg leuk gehad en wat leuke kleertjes voor de kleine man op de kop getikt. Merk alleen dat het toch te druk voor me is geweest, gisteravond was ik heel moe, ben op tijd gaan slapen, maar werd vanochtend wakker met buikpijn. Denk dat het een soort harde buik was i.c.m. met last van mn darmen, mn buik/bm voelde namelijk heel hard aan. Maar kan dit 's ochtends?! Dan ben je toch juist uitgerust lijkt me? Heb me voor de zekerheid maar ziek gemeld en doe ff rustig aan vandaag. De buikpijn is gelukkig al aardig weggetrokken. Hoop dat ik straks ff goed naar het toilet kan :oops: .

@ Vaam, ik ben iets van 6,5 kilo aangekomen, de vk zei tegen mij idd ook dat dit heel normaal was. Ik weeg me trouwens zelf, bij de vk doen ze dit niet. Omdat ieder lijf verschillend is en de één nou eenmaal meer aankomt dan de ander.

@ Iggy, sterkte meid!

@ Mieke, JJ van der Wal, leuk! Ik ga in april :D.
    Top dat je echo zo leuk was! En dat er nog een piem aan zat natuurlijk, haha.. Veel plezier bij de JG beurs vandaag!

@ Dozen, heb alleen die van de Prenatal en Etos besteld. Vind het (nog) wel meevallen met de reclame enzo. De tijdschriften die je krijgt vind ik juist erg leuk om te lezen. Die kreeg ik trouwens al in de 3e maand ofzo (@ Nyncke).

@ Nyncke, ik ga morgen naar de JG beurs! Tenzij ik nog last van mn buik etc heb, maar dat verwacht ik niet eigenlijk.

@ Mireii en Dayenne, tegen mij zeggen ze ook vaak dat ik zo wit zie, pff, gek word ik ervan! T klopt ook wel eigenlijk.. normaal ga ik vaak onder de zonnebank en nu dus niet. Mensen zijn mij gewoon bruiner gewend, haha

@ HJ1977, fijn dat alles goed is met je beebjes! En goed om ff rust te nemen.

@ martinenur, allereerst gefeli met jullie zoon! Leuk hoor! Hoor vaker dat meisjes graag een zusje willen, haha.. maar je dochter is er vast zo aan gewend! Wel heel vervelend dat je je laatste zws-weken hoogstwaarschijnlijk in het ziekenhuis gaat slijten. Hopelijk komt het allemaal nog goed en zakt je bloeddruk nog wat. Sterkte ermee!

@ Daffie, fijn dat ook jij zo'n topecho hebt gehad! En dat je meid nog steeds een meid is :).. je zou toch raar staan te kijken anders he ;)

@ Maka, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zal zo een kopje thee en misschien wel een koekje op je nemen :D. De SatC dvd box heb ik ook, echt zooo leuk! Jij hoeft je dus niet te vervelen, hihi

Zo, ik ga weer verder met op de bank liggen... ben Ellis in Glamourland aan het kijken, lekker verstand op nul!
    Fijne dag allemaal!

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mieke: dat je fors van buik bent wil volgens mijn vk helemaal niks zeggen. Zij vertelde mij dat zelfs zij niet aan een staande zwangere kan zien hoever ze is. Het ligt aan zoveel factoren dat er eigenlijk niet echt een standaard maat buik is bij een aantal maanden. Die van mij is ook redelijk groot en kreeg van sommige zelfs de opmerking of ik wel zeker wist of het er niet 2 waren. Maar vaak weten mensen al lang niet meer hoe dik hun buik zelf was of ze zijn gewoon nog nooit zwanger geweest. Niet naar andere mensen luisteren dus ;).
    Bij mij zit er overigens ook zo'n 7 kilo aan tot nog toe.
    Oh..en heel veel plezier vandaag op de JG-beurs!

@HJ: fijn te horen dat alles goed was. En kan me voorstellen dat het toch iedere keer weer spannend is met een tweeling en de daarbij behorende risico's. Maar gelukkig is alles goed en dat zal ook vast wel zo blijven.

@Eppie: ik moet wel elke keer wegen bij de verloskundige. Ik weeg mezelf thuis niet, maar wacht altijd het resultaat daar af.

@martinenur: Wat vervelend van je hogebloeddruk en het vooruitzicht van het ziekenhuis. Ik hoop ook dat dat dan in ieder geval na de feestdagen zal zijn. Daar duim ik alvast voor..
    En gefeliciteerd met je zoon!

@Daffie: hop hop met de foto's :)

@maka: gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag hebt vandaag.

@Wennypennie: Fijn te horen dat alles goed met je gaat.

@bleek zijn: dat zeiden ze van de week op een verjaardag ook tegen me. Nu vertelde de verloskundige wel dat je meer bloed aanmaakt voor de baby. Wie weet verbruikt de baby mijn bloed uit mijn hoofd wel :).

18. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @marriedgirl: beterschap vandaag!

19. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @martinenur, gefeliciteerd met jullie zoon. Hoop dat je bloeddruk wat gaat zakken en dat je niet de laatste weken moet doorbrengen in het ziekenhuis.

@maka123, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Noppie: mijn schildklier is niet goed aangegroeid en werkt daarom te langzaam. daar zijn ze na mijn geboorte bij het hielprikje achtergekomen. in het jaar dat ik ben geboren (1987) zijn er ook net medicijnen uitgevonden die dat probleem op kunnen lossen. dus vanaf het hielprikje slik ik al medicijnen voor mijn schildklier. dat ik daarom soms zo wit ben kunnen ze mij geen verklaring voor geven maar het heeft er wel mee te maken zegt mijn internist. niets om me zorgen over te maken. nu ik zwanger ben wordt mijn bloed om de 6 weken gecontroleerd en als mijn medicijnen aangepast moeten worden dan hoor ik dat. tot nu toe nog niet gehad hoor! het is absoluut niet schadelijk voor het kindje omdat ik een aangeboren afwijking heb. als ik het op latere leeftijd had gekregen, zat er een kans in dat het schadelijk was, maar dat heb ik niet dus, lekker zo doorgaan! het kan alleen zo zijn dat ik wat vermoeider ben dan normaal, maar dat is ook niet zo erg. zoek mijn bedje wel op hoor! ahaha! maar iig, meer kunnen ze er niet aan doen! :)

@hj: fijn dat alles goed is met je kindjes :D

@martine: wat leuk dat je het nu ook weet en een zoontje krijgt! wel balen van je bloeddruk... hopelijk hoef je nog niet zo snel naar het zk.... :(

@maka: gefeliciteerd! :D

@eppie: ik word ook gewogen bij de vk.. tot nu toe zit er 7 kilo bij, maar vanmiddag moet ik weer en ik ben bang dat er wel weer wat bij op zit, maar das idd ook mijn eigen schuld want die chocolade zit me altijd aan te staren op de een of andere manier..... :rolleyes:

zo voor de rest gaat alles goed hier.. inmiddels nog steeds niet mijn auto terug wat wel giga balen is, maarja, begin er zo langzamerhand wel aan te wennen.. trouwens, ik keek net naar mijn banner, nog 98 dagen te gaan! schiet nu wel heel hard op zeg! hahaha!
    over 7 weekjes krijgen we de sleutel van het huis en tjah,, dan hoef ik nog maar 6 weekjes! ben benieuwd!

groetjes!

Deel Deze Pagina