Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Goedemorgen!

@Mieke aaaah die vent van mij is precies hetzelfde. Geboortekaartje wilt ie nog niet regelen, 'dat komt nog wel'. Wiegje moet compleet bekleed worden, maar ook daar ziet hij de haast niet in (nouja haast, mijn oma gaat het maken en ik wil haar gewoon niet opjagen. lijkt me prettiger voor haar als ze weet dat ze nog even heeft, hoeft ze het ook niet af te raffelen). En het wiegje moet opgehaald worden in Den Bosch, dat kan ik dus niet alleen.
    Hij neemt sowieso helemaal geen initiatieven. Echo's waren mijn idee, zwschapscursus ook. En alle spulletjes verzamelen, kijken wat we nog nodig hebben. En achteraf is hij er heel blij mee, maar zelf op het idee komen; nee hoor!
    Hihi dus ik snap hoe je je voelt :).

@Seyla oej das schrikken! Doe rustig aan he!

@Maka veel plezier bij de echo morgen!

@Married fijn dat je goed geslapen hebt!

@Hik, tijdens de 3D echo had ze eventjes de hik, maar daarvan voelde ik maar 1 schokje. Dus ik heb geen idee wanneer ze de hik heeft, dit kan ik nog niet zo duidelijk voelen.

Sorry voor de rest die ik ben vergeten!

Ik ga even eten en thee drinken, heb het ijskoud!
    Om 12u moet ik naar de fysio vertrekken, ben benieuwd wat ze gaat zeggen!

@Iedereen fijne dag!

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hallo dames!

gister bij de vk geweest en alles was goed! bloeddruk goed, baarmoeder groeide goed, en ik ben weer 3 kilo aangekomen ahhaha terwijl ik dacht dat er wel 10 bij op zaten!

ze probeerde te voelen hoe het kindje op dat moment lag, maar telkens als ze ging voelen, ging mijn baby zich weer omdraaien! hahaha zo grappig! de vk schrok gewoon van de vele bewegingen in mijn buik. uiteindelijk was het gelukt en het blijkt dat het kindje al met het hoofdje omlaag ligt. nu maar hopen dat die zo blijft liggen met dat vele gedraai :p

mijn man heeft gister toch nog even nagevraagd of het wel goed was met dat hikken constant. maar dat was geen probleem! en dat had ik hem ook al duidelijk gemaakt, maar goed, het woord van de vk is toch geruststellender. de hik voelt gewoon als constante tikjes in de buik. die houden een tijdje aan, maar zodra ik ga bewegen of een stukje lopen houd het ook weer op. schijnt te helpen. soms vind ik het wel een beetje irritant dat gevoel, maar goed. zolang het een goed teken is vind ik het neit erg hahah!

even voor de lijst: 19 november mag ik weer naar de vk!

gisteravond flinke ruzie gehad met mijn man... en het ging echt helemaal nergens over! hij had een afspraak bij de kapper. en aangezien we nog steeds maar met 1 auto zitten was het de bedoeling dat hij mij eerst naar huis zou brengen (ik mag zijn kapper niet, tis echt een arrogante kwal die altijd alles beter weet en heeft dan ook veel commentaar op mijn zwangerschap), maar wat er dus gebeurde.. we waren bijna bij ons huis. ik had me al helemaal verheugd op een lekkere douche en een bakje thee, maar plotseling sloeg mijn man linksaf richting zijn kapper! ik zeg wat doe je nou? jaa ik moet hier wel langsgaan, anders kom ik te laat! terwijl die kapper van hem ook altijd te laat is, en we nog geen minuut van ons huis weg waren! ja zei mijn man, dan kan je mij wel eerst even wegbrengen. dus met andere woorden. ik moest hem wegbrengen, dan naar huis, dan hem weer ophalen na een half uur en dan weer terug naar huis! en als het mij niet aanstond moest ik maar gaan lopen. nou dat heb ik dus ook gedaan en ik had er achteraf zo'n spijt van! met de auto is dat stukje zo gebeurd, maar lopend! ik had een harde buik toen ik thuis kwam, die heeft wel een kwartier aangehouden. ik moest echt eerst een half uur bijkomen voordat ik weer op kon staan! komt mijn man thuis en dan vraagt hij ook nog doodleuk: nou was het lekker dat stukje lopen? ik kon hem wel schieten, werkelijk waar! ik heb gevloekt, hem uitgescholden voor alles en nog wat en toen ben ik naar bed gegaan, giga hard liggen huilen en gelukkig daarna in slaap gevallen. vanmorgen schrok ik wakker, want kennelijk had mijn man de wekker uit gedaan, hij lag ook niet naast mij dus ik vroeg me echt af wat er aan de hand was. ik dacht dat ie op de bank had geslapen ofzo, maar nee hoor! hij was opgestaan en heeft thee gezet, heerlijke broodjes gebakken, en die hebben we samen lekker opgegeten om 6 uur sochtends! haha was echt heel erg lief. de lucht was weer geklaard en mijn man had er ook super veel spijt van dat hij mij had laten lopen, en heeft het beloofd om het nooit weer te doen.... was wel lief. gelukkig maar, want ik kan er echt niet tegen als we ruzie hebben. en vooral nu niet met die complete hormoonhuishouding van mij :p

haha naja, moest het even kwijt.. volgens mij is het een heel lang verhaal geworden, sorry voor mijn gezeur hoor!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, oh zo herkenbaar. Alleen voor het geboortekaartje gaat hij helemaal, mede omdat we hem zelf ontwerpen en zelf laten maken.
    En dat is echt zijn werk dus daar zit ie zich al helemaal op te verheugen, haha.
    Gister wat ideeën doorgenomen en daar zit wel wat leuks tussen.

Miireii, oeps wat een gedoe gisteravond zeg, maar gelukkig heeft je man ingezien dat hij niet echt goed bezig was en heeft hij het dubbel en dwars goed gemaakt!

4. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden:

Iedereen die naar de jonge gezinnenbeurs gaat veel plezier.

Vind het tog wel erg leuk dat ik nu weet dat ik een zoon krijg,
    heb vanmorgen, een paar leuke kleertjes gekocht, zo schattig.
    want ja jongens kleren heb ik natuurlijk nog niet een leuke reden om te gaan schoppen dus.
    Mijn dochter is volgens mij al aan het idee gewend ze zocht vrolijk mee tussen de blauwe kleertjes.

Groetjes Martine

5. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Miireii: gelukkig heeft hij het hele maal goed gemaakt.

6. @Maatje, klinkt onprofessioneel van je werkgever. Dat het van zijn privésituatie afhankelijk is hoeveel jij nodig hebt. Is vast een klein bedrijf waar je voor werkt. Als je je wel ziekgemeld hebt bij de werkgever is het niet netjes dat dat niet doorgegeven is bij de Arbo. Dit laatste zou geregeld moeten worden en dan zal de Arbo, zoals je zelf al zei, het in overleg met jou moeten vaststellen hoeveel je nog kan werken.
    Hopelijk lukt dat. Succes.
    Een die 5 min uren. Staat er niets in je arbeidsvoorwaarden over verlof voor overlijden van eerste graads familie? Valt dat daar niet onder?

@Iggy, wat naar voor je honden. Slechte inentingen waren dat dan.

@Mobiel, balen van het werk. Zou zo mooi geweest zijn.

@Mieke, goed om te horen dat je wel geslaagd bent, maar kan me voorstellen dat het wel wat veel is.
    En over de babyfoon. Je stelt je niet aan hoor. Het is nou eenmaal veel leuker als je het samen doet. Of in elk geval dat gevoel hebt.

@Noppie, ik bedoelde mijn eigen filevrije dag. Het was op zich een goed initiatief hoor zo'n landelijke filevrije dag, maar helaas zijn er te weinig mensen die er blijvend rekening mee houden. Ik doe dat nu wel, mede doordat ik anders te vaak uitgeput ben 's avonds. Mij gaat dat niet in de koude kleren zitten. Enne, 2 uur file voor 36 km is toch niet normaal meer.

@Axioma, vaag dat de gyn's het er niet over eens waren. Was dat naar aanleiding van je bloeddruk?

@Daffie, sterkte met je rug.

@Miirreii, gelukkig heeft ie het goedgemaakt. Enne, als jij het kon lopen kon hij het zeker lopen! Dat was mijn voorstel geweest althans.

7. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Hallo allemaal, eerste keer dat ik post, wat hebben jullie al veel geschreven!
    Ik ben 18 februari uitgerekend!
    Zondag Jonge gezinnenbeurs, gaan wel meer mensen heen las ik! Heb er zin in..
    @miireii: vond het wel een ontroerend verhaal. tssss dat ie je laat lopen, zou ie bij mij ook niet moeten doen!

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Corry: Welkom bij de Februari mama's in spé..

Als je even klikt op de link in mijn onderschrift, zie je onze lijst, als je daar ook in wil, zou je dan even alle gegevens door willen geven voor de lijst?

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Caro Nee het was de oma van mijn man en volgens ons cao krijg je daar geen verlof voor. Morgen ga ik naar hem toe zijn ouders zijn dan met vakantie. Dus kunnen ze zich er ook niet mee bemoeien. Krijg je met een familie bedrijf. Van de fysio en vk moet ik naar mijn lichaam luisteren en dus rustig aan doen. Dus als hij morgen moeilijk doet ga ik in de ziekte wet en dan moet hij de arbo wel inschakelen. Hoop niet dat het zover moet komen anders is het zijn eigenschuld.

Straks met sita naar de dierenarts ze had al een kaale buik maar nu zit hij vol met rode blaasjes. Komt van het likken de poes(youri die weg moet)pak haar ook steeds. Ga eens met de dierenarts overleggen misschien dat hij me kan helpen.

10. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Natuurlijk! Wat topper die lijst... echt handig!
    Corry1985, 22 jaar, 1e kindje, geslacht ?, 17 nov VK, 7 jan verlof.
    = 18 februari uitgerekend!

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Corry welkom hier gezellig.

12. @Corry, welkom en gefeliciteerd

@Maatje, nou hopelijk trekt hij bij en inderdaad. Luister naar je lichaam en meld je ziek als je het niet meer trekt.

We kregen een telefoontje dat de Bugaboo is gearriveerd? Jej! Even kijken of we hem dit weekend kunnen ophalen.
    Eindelijk het eerste echte grote ding in huis!

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @marriedgirl, ik heb gekeken bij de thuiszorg hier, inderdaad niet duur, maar die start pas in januari...

@seyla, oei dat is schrikken! Gelukkig geen gevolgen voor de beeb, maar sterkte met de pijn!

@Mobiel :D Nou mocht ik je herkennen tussen de menigte, zal ik ff hallo roepen :D

@mirrei, nou ja laat tie jou lopen... lekker zeg... kan me je reactie wel voorstellen. Wel lief dat hij het goed maakte met ontbijtje :D

@Caro, nou ze waren het niet over mee eens, ivm met mijn bindweefselziekte, was ik een hoog risico geval, en daarom zit er telkens een internist bij de controle's. Maar de internist vond het eigenlijk helemaal niet nodig... dus nu gaan ze vergaderen of die internist er nu wel of niet bij moet zijn...

@Corry, welkom hierzo!

@Mobiel: wil je op de lijst zetten: uitgerekende datum 11 februari, 20 november groei echo + controle gyn
    dank je wel alvast!

zo vandaag op mn werk gepraat met het `sub hoofd` aanstaande dinsdag heb ik een gesprek met haar en het hoofd. Maar mn subhoofd vond t goed idee als ik halve dagen ging werken. En dan van 10 tot 2 ofzo. Ben benieuwd wat t hoofd daarvan zegt, maar ik zou er heel erg blij mee zijn! Geeft toch wel meer rust, ik werd vanmiddag al eerder naar huis gestuurd door mn collega´s... lief hoor :D

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Corry, welkom bij ons februari-clubje, gezellig dat je je aangemeldt hebt.

Caro, joehoe de wagen is er, leuk leuk leuk!

Axioma, fijn als dat zo geregeld kan worden op je werk hoor!

Maatje, grrrrrrr wat een werkgever toch, kan me daar zo over opwinden.
    Sterkte met de poes hoor.

15. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @ Seyla jeetje zeg... rustig aan meis

@ Miireii ben ook snel jankerig maar ook snel erg pissig en zou ook helemaal over de rooie gaan, gelukkig zag hij ook zelf wel in dat dat een K..streek was

@ Corry welkom

@ de rest sorry als ik jullie ben vergeten, ben zoooooow verstrooid de laatste tijd grrr

Krijg zo mijn 2 schoonzussen te eten dus ga ff lekker kokkerellen..

Dacht trouwens dat ik al een hele buik had.. krijg nu steeds te horen hoe ver ben je? oow dan heb je ook maar een klein buikje zeg :( dus zit nu jullie foto's te bekijken en vind dan dat het klein zijn van mij wel mee valt.. Caro zag net als laatst jouw buikie maar die is mooi zeg :)

16. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Patriessie :jij hebttog ook al een mooi buikje, ik herken het wel hoor ze denken bij mij ook steeds dat ik nog maar iest van 16 week of zo ben.

Corry: welkom bij de feb mama's weet je al wat het word?

Caro: leuk dat je kinderwagen er is.

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

Ik ben vanmiddag naar de fysio geweest, en het blijkt dat ik een blokkade in mijn bekken heb :(. Het zit links, vandaar de pijn rechts (tja niet logisch maar zo schijnt het te werken).
    De spieren die om het bekken zitten zouden normaal hun werk moeten doen, maar die zijn nu helemaal verweekt door de hormonen. Daardoor worden de bekken instabiel. En ter compensatie gaan de bekkenbodemspieren harder aantrekken, maar dit verergert juist de klachten.
    Ze heeft mijn rechterbil gemasseert, en dit deed heel veel pijn maar hielp uiteindelijk wel. Woensdag gaat ze mijn bekken mobiliseren, geen idee wat dat inhoudt.

Heel vervelend allemaal, maar ik ben blij dat ze tenminste iets kan doen. Als ik isschias had gehad, dan was er niks aan te doen.

Sorry, ik ga weer op de bank liggen want ik ben weer ziek geworden :(. Heb net een uur geslapen, en heb nu verhoging :(. Dus ik moet ff rustig aan doen.

Ik heb het wel allemaal gelezen hoor, maar heb ff niet de puf om te reageren.

Liefs Dayenne

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Dames, dames, af en toe kan ik jullie echt niet bijhouden hoor.

@Martinenur: wat vervelend dat je nu al last hebt van een hoge bloeddruk en dat je waarschijnlijk de laatste weken in het ziekenhuis door moet brengen.

@Wenniepenny: fijn dat het bij de VK goed is.

@Maka: beetje laat, maar fijne verjaardag nog en veel plezier bij je echo morgen.

@Marriedgirl: mooi dat het bij jou ook goed was bij de VK en hoe was de JG beurs?

@Daffie: wat een mooie plaatjes van je kleine meisje en zo haar eigen willetje al!

@Miireii: jeetje, heb je je auto nog steeds niet terug? Dat blijft maar duren he? Hihi die hond van ons eet ook zijn eigen kots op hoor! Erg vies, maar ja hij zal het wel lekker vinden! En vind het niet netjes dat je man je naar huis heeft laten lopen gisteren. Maar wel weer goed dat hij een romantisch ontbijtje heeft gemaakt om het weer goed te maken.

@Maatje: als je minder wil werken, maar je baas niet wil mee werken, kun je dan niet zelf contact opnemen met de arbo? Misschien dat zij daar iets in voor je kunnen betekeken?

@Iggylover: Gaat allemaal niet zo lekker he, met jou honden? Sterkte daarmee!

@Mieke: fijn dat je het naar je zin hebt gehad op de JG beurs?

@Noppie: ben je nog langs de huisarts geweest ivm je darmen? Is volgens mij niet echt goed als je er nog steeds last van hebt?!

@Axioma: vervelend die harde buiken. Soms heb ik er volgens mij ook weleens 1!

@Daffie: wat goed dat je naar de fysio bent gegaan. Ja alles verweekt en als je dan al een holle rug hebt (heb ik ook), heb je eerder kans op bekkenpijn. Ik hoop dat ze je vand e pijn af kan helpen en goed dat je ook minder gaat werken.

@Vaam: veel plezier bij de echo morgen!

@Seyla: jammer dat je niet meer naar de meeting komt, maar je moet ook echt goed aan jezelf denken hoor. En dat ongelukje moet je maar niet te vaak laten voorkomen hihi!

@Corry: welkom hier!

@Dayenne:beterschap meid en doe het maar lekker rustig aan.

Zo had maar even alles opgeschreven, want anders kan ik het niet allemaal onthouden.

Gisteren weer naar de fysio geweest en zij was uitermate tevreden over hoe ik me mijn bekkenpijn om ga. Ze heeft weer even fijn mijn linker bil gemasseerd en dan blijft dat vandaag ook altjd nog een gevoelig plekje, maar het is nu wel weer weg. Blijf nu voorlopig iedere maand een keertje bij haar terug komen.

Gisterenochtend lag ik in bed en die kleine meid was zo aan het bewegen en aan het schoppen dat ik ook echt voor het eerst mijn buik helemaal zag bewegen. Dat was echt een grappig gezicht hoor.

Hoop niet dat ik ziek ga worden trouwens. Heb wat last van mijn keel en mijn oren jeuken heel erg. Meestal een voorteken van een flinke verkoudheid.

X Esther

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Axioma: mijn zw-cursus wordt tot 1x per jaar tot 100 euro vergoed door mijn verzekering. Heb het nog niet ingediend, maar ga er dus vanuit dat ik het terugkrijg. Moet je ook eens jouw verzekeringsvoorwaarden doorlezen. Bij mij valt dit onder 'basisverzekering' en dan het kopje kraamzorg.

@ Mieke: dan mag je mijn vriend wel even lenen in dit geval. Hij zoekt ook altijd heel precies uit wat we nu moeten hebben en voor welke prijs enzo. Ben ik meestal te snel afgeleid voor en dan roep ik ook dat hij het mag bepalen :oops: :oops: :oops: .

@ Seyla: jemig, wat heftig van die deur en balen van die harde buiken. Ken het gevoel. Jammer dat je niet naar de meeting kan komen...

@ Mireii: gelukkig is de lucht weer geklaard tussen jou en je man!

@ Caro; ja, als ik kan plan ik ook filevrije dagen voor mezelf in hoor, maar soms zit ik er toch nog middenin....... Ik vind het ook idioot allemaal... Gelukkig is mijn baas daar wel flexibel in.

@ Corry: welkom and join the club.

@ Maatje: tjonge, dus jullie kat is ook agressief naar zijn soortgenoten? Heb je die kleine agressieveling ook laten onderzoeken? Ik heb ooit als neuropsycholoog gewerkt en mensen met hersenaandoeningen kunnen ook onwijs agressief worden. Misschien is jullie agressieve katje wel ziek?

@ Dayenne: beterschap meid.

@ Eppie: niet ziek worden!

Vandaag weer een ontzettende stress-werkdag. Krijg veel kritiek en gezeik van het bestuur waar ik voor werk, terwijl ze zelf niet eens op de hoogte zijn van wat er speelt. Moest vanmiddag naar een oratie van een professor-to-be en dat was grappig: degene met wie ik het deze week het meest aan de stok had gehad over de mail (wij kenden elkaar nog niet van gezicht), stond achter me in de 'felicitatie-rij' te klagen over de club waar ik voor werk. Die heb ik dus direct 'bij-zijn-kladden' gepakt. Het blijkt dan weer eens dat er gewoon zoveel onbegrip is bij de partijen waar ik voor werk, veroorzaakt door gebrek aan kennis. Heb hem van harte uitgenodigd vooral altijd contact met mij op te nemen, omdat ik nu eenmaal degene ben die het 'dichtst' op het vuur zit. Jammer toch, dat mensen vrijwel nooit direct met elkaar communiceren, maar via anderen. Heb er zelf ook een handje van hoor, toegegeven.
    Anyway: mijn spanningsniveau ligt deze week veel te hoog en ik kan zaken deze week erg moeilijk van me afzetten. Er zit een voortdurende spanning in mijn lijf. Normaal ben ik ook wel een stresskipje, maar het lijkt op dit moment nog veel erger te zijn. Herkenbaar voor anderen?

20. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Noppie we hebben haar al laten onderzoeken maar het komt gewoon dat ze jaloers is op alles en iedereen die meer aandacht krijgt en de zwakkere krijgen dan de klappen lettelijk hier dus. Ben ban dat het moeilijk wordt om een geschikt huisje voor haar te vinden.

Deel Deze Pagina