@ Noppie en Dayenne, thanx voor jullie antwoord! Gelukkig ben ik niet de enige die het heeft.. @ maatje, wat een e*kel zeg! Wat denkt ie nou?! Goed dat je voor jezelf bent opgekomen. @ Dayenne, heb je soms een lage bloeddruk? Ik heb dat namelijk wel en als ik snel opsta zie ik ook sterretjes. En gister dus bijna flauw gevallen op de beurs. Rustig aan doen en alles een versnelling lager is bij mij het enige wat helpt. Succes! @ Iggy, ik vind het wel vervelend als mensen aan mn buik zitten. Mn moeder en vriendinnen vind ik uiteraard niet erg, maar mensen die verder van me af staan, moeten er gewoon vanaf blijven. Ik vind het nergens voor nodig, anders zitten ze ook niet aan me, dus nu hoeft het van mij ook niet, ook al is het goed bedoeld. @ Corry, hier 6,5 kilo aangekomen bij 24 weken. Van 56,5 naar 63 kilo. @ Mieke, zilver zitje lijkt me ook supergaaf! Succes met je kamertje! Ik merk aan mezelf dat ik er heel erg moeite mee heb het kamertje voor me te zien.. het is nog zo onwerkelijk. Stucadoor en schilder komen in week 47/48 en daarna hopelijk snel de meubeltjes. Hoop dat het dan een beetje gaat worden wat ik denk... Heb bij de Prenatal net een setje gescoord, maatje 50.. erg klein zeg! Maar ja, je weet niet hoe groot ie eruit gaat komen natuurlijk, manlief woog 9 pond bij zn geboorte , dus wie weet moet ik ook zo'n mega kind baren en gaat ie nooit in (Prenatal-)maatje 50 passen... Hebben jullie er trouwens al over nagedacht hoe jullie willen bevallen? De vk begon daar over.. ik had er eigenlijk nog niet echt over nagedacht, dus heb gewoon mn bed gezegd. Maar zit nu steeds meer te denken aan een baarkruk. Heb het idee dat je dan veel beter kunt persen enzo.. Jullie al ideeën daarover? Dayenne, jij wilde in bad bevallen toch? In je eigen bad of bestel je dan zo'n bad? Heb gister op de beurs een tijdje staan kletsen over zo'n waterbevalling en ook dat spreekt me best aan. Fijne avond dames!
@ Married: over zo'n waterbevalling. Ik ken iemand die had zo'n bad gehuurd en in de woonkamer laten plaatsen. Moest ze halverwege de bevalling toch naar t ziekenhuis. Bij terugkomst in het huis vond haar man de hele benedenverdieping onder water: er was iets niet goed met dat bad ofzo. Moesten ze de hele houten vloer e.d. vervangen . Tis natuurlijk een uitzondering, maar voor hun toch flink balen . Ik denk dat ik gewoon in een bed in het ziekenhuis ga bevallen. @ Dayenne: ik had deze week ook een ochtend dat ik wat duizelig en niet helemaal scherp was, maar gelukkig geen echte sterretjes. Wel als je dan je hoofd beweegt zo'n naar gevoel. Ik ga dan altijd wat meer ijzerrijk voedsel eten: spinazie, smeerleverworst op brood e.d. Ik heb ook een lage bloeddruk. Het is een vervelend gevoel he? @ Mieke: alright, maandag 09.00? Volgens mij ben je inderdaad heel perfectionistisch qua kamertje-inrichting. Gewoon wat kiezen en dan gaan doen, want volgens mij zijn al jouw ideeen hardstikke leuk! Vandaag is de babykamer voor iets over de helft behangen. En het wordt me toch mooi ladies! Ben helemaal happy met het behangetje wat ik had uitgekozen. Jammergenoeg konden ze pas om 14.00 beginnen, vandaar dat het niet af is. Ze hebben wel echt super precies gewerkt. Morgen gaan we het met z'n tweeen proberen af te maken, alleen ik heb er geen ervaring mee.... Zo meteen uiteten. ben eigenlijk te moe, maar net wel even drie kwartier gelegen. Tis met vrienden die ik niet vaak meer zie, dus ga toch maar... Fijne avond!
ohhh zo te horen valt mijn gewicht wel mee, niet dat ik er heel erg op let, maar wil niets straks op water en brood ofzo. @ married: vroeg ze nu al hoe je wil bevallen? een waterbevalling lijkt mij niet zo geweldig, doe maar in bed of op een baarkruk! @ noppie: eetse! wel gezellig altijd uit eten, maar van dat gezit word je vaak ook moe!
Maatje, wat een e*kel de werkgever van jou! Snapt hij het nou echt niet? Natuurlijk wel ee hele vervelende situatie voor je! Sterkte! Mieke, misschien idd even een paar dagen afstand nemen van de plannen voor het kamertje. Waarschijnlijk heb je nu gewoon te veel ideeen in je hoofd! Ik ben er van overtuigd dat het heeeeeel mooi gaat worden! Dayenne, doe je het rusig aan meid? En idd misschien is je ijzerghalte na laten kijken als je iedere keer sterretjes ziet! Married, Levy woog dik 3800 gram toen hij geboren werd en hij heeft in het begin ook nog 50 aangehad, dus ik denk dat het geen kwaad kan om zo'n klein maatje te hebben voor het geval dat! Wij hadden dat dus niet genoeg en toen kon manlief weer naar de winkel! Bevalling, ik heb het niet zo op die "aparte" dingen, voor mij gewoon op een bed......... Noppie, veel plezier met uit eten! Hier dalijk naar een verjaardag, maar heb nog steeds erg veel last van het lopen op de beurs gisteren, ben dus bang dat we weer op tijd thuis zijn......
@ Noppie, veel plezier met uit eten! En fijn dat het kamertje zo opschiet! Zo'n waterbevalling op zich lijkt mij wel wat, maar idd zo'n bad in de kamer lijkt me weer zo'n gedoe.. ze legde helemaal uit hoe je het leeg kunt laten lopen etc, maar ik had wel zoiets van hmm.. heb ik (nou ja, mannetje) daar op zo'n moment wel trek in? Denk dus dat het bij mij de baarkruk of gewoon het bed gaat worden. Baarkruk lijkt mij wel 'prettig', zijn er moeders met ervaring daarmee? @ Corry, ze vroeg zh of thuis bevallen omdat we het daar over hadden. En toen vroeg ze daarna van.. gewoon in bed? Dus ikke.. uhh, ja, zijn er nog meer mogelijkheden dan? haha @ Angela, veel plezier op de verjaardag! Heb net mn kleertjes gesorteerd op maat trouwens . Gek idee dat daar over een aantal maanden echt een klein ventje in past. Zie trouwens dat de grootte van de maat wel dat erg verschilt qua merk. Maar ja, mochten we niet genoeg hebben, de hema is vlakbij!
Hoi Meiden. Dayenne: hopelijk kan de fysio je goed behandelen voor heup. De sterrettjes en de misselijkheid en hoofdepijn zijn bij mij een teken van hogebloedruk, maar kan mischien ook wel van lage bloeddruk komen, helemaal als je snel op staat. Maatje: wat een stomme werkgever heb je, kan me voorstellen dat je er helemaal vol van zit, sterkte er mee. en anders meld je je tog helemaal ziek heb je dat gezeur ook niet meer. Zwangerschapsgym kost hier maar 30 euro Bevallen: als ik net zo beroerd ben als bij de eerste bevalling dan, lig ik het lieft op bed en beweeg ik me het lieft helemaal niet. praten deed ik trouwens ook niet, schijnen heel veel vrouwen te doen, dat je helemaal in je zelf keert. de zuster zei later nog ( ik kende haar natuurlijk al zo'n 4 weken) dat ze het wel grappig vond om te zien dat ik normaal heel veel praat en nu gewoon helemaal niet. Ik zie trouwens niet op tegen de bevalling, jullie dan? martine
@ martinenur.. ik had me tot deze week eigenlijk (bewust) nog helemaal niet bezig gehouden met de bevalling. Wil me er namelijk nu niet al druk om maken. Maar, met de vk heb ik het er woensdag dus over gehad en gister op de beurs dus dat gesprek over die waterbevalling (waarna ik bijna flauw viel ). En als klap op de vuurpijl vertelde mn buurvrouw het zeer heftige bevallingsverhaal van haar dochter die deze week bevallen is.. en sindsdien krijg ik het niet meer uit mn hoofd. Maar dat jij er niet tegenop ziet terwijl je al een keer eerder bent bevallen, vind ik erg fijn om te horen!
Meiden bedankt voor jullie bemoedigende woorden hoor. Ben denk ik idd wat perfectionistisch en wil het gewoon zo leuk en ben altijd bang dat het dan tegenvalt of zo. We hebben nu bij de praxis een soort camouflage behang gekocht in wit, zwart, grijs en zilveren vlekken best stoer, het mag ook stoer! Dit behang komt op de muur waar ook het raam zit, dus niet veel muur meer over (2.00x2.40). Daarvoor komt dan de radiatorombouw en dan nog gordijnen. Aangrenzend dus de licht blauwe muur. Nou ja moet het maar gewoon doen en zien, dan zal het idd allemaal wel heel leuk worden. @Bevalling: gewoon in bed en in het ziekenhuis. Wat ik me nog afvroeg, moet je het ziekenhuis laten weten dat je daar wilt bevallen of doet de vk dat? @Noppie, lekker gegeten? en ik zie je wel verschijnen maandag. Leuk dat je dure behangetje zo mooi staat, ben erg benieuwd naar het resultaat. @Angela, was het nog gezellig? @Married, dat heb ik dus ook, dat ik het zo moeilijk voor me kan zien. En dat terwijl ik in mijn werk toch best inbeeldingsvermogen heb.
Heej meiden! Ik ben toch maar naar het ziekenhuis gegaan, want de assistente van de huisartsenpost was er niet helemaal gerust op. We hebben daar ruim 3 uur gezeten ...en t was best een gedoe daar. De vrouw van de eerste hulp zei dat ik beter eerder had kunnen bellen (ja heb ik nu veel aan ) en dat het me nu 80 euro kost. Mijn vriend werd woedend en zei: 'ook al kost het me 1000 euro, dit gaat om mijn kind en vrouw, en ik wil het gecheckt hebben.' Nou, bloeddruk gecheckt; was goed. Temp was goed. Bloed genomen en doorgestuurt naar afd. gyneacologie. Daar aan de CTG en urine gecontroleerd. Urine was ook goed, en het hartje klonk prima. Bloeduitslagen waren ook goed gelukkig, en voor de zekerheid nog een echo. Ze ligt met dr koppie naar beneden en alles zag er goed uit. Wel iets kleiner dan gemiddeld, maar was geen reden voor zorgen. Ze zei dat alle klachten wel sterk leken op zwangerschapsvergiftiging, vandaar dat alles zo grondig werd gecheckt. Maar gelukkig was er niks aan de hand! Ik moet het wel heel goed in de gaten houden, en moet bij het minste of geringste gelijk bellen. Als ik de baby minder voel, of meer sterretjes ga zien of me rottiger voel. Ze was blij dat ik was gekomen, beter safe dan sorry. Nou, ben blij dat ik langs ben gegaan, want de dokter van de huisartsenpost zei dat het gewoon een griepje was . Eikel. Hij wilde niet eens mijn bloeddruk checken. Ben blij dat ik voor mezelf ben opgekomen, stel je voor dat er wel iets was..Dan had ik die man aangeklaagd hoor! @Bevalling, ja ik wil inderdaad in bad bevallen. In zo'n gehuurd bad, we hebben zelf geen bad. Ik hoop dat ik thuis kan bevallen!
Hi all! Dayenne, jee dat is schrikken zeg. Maar goed dat je naar t ziekenhuis bent gegaan. Gelukkig was t geen zwsch-vergiftiging. En fijn dat ze iets kunnen doen aan je bil-pijn. Hopelijk zal de bandenpijn achteraf meevallen... Ik begrijp ook heel goed hoe je je voelt, dat alleen al naar de supermarkt gaan al een enorme opgave is en dat dat erg frustrerend is. T/m 19 weken heb ik niet meer dan dat gekund. Gelukkig kan ik nu wel iets meer aan! Maar t is echt vreselijk als je veel meer wilt dan je lichaam aankan. Corrie, welkom bij ons cluppie! Ik ben (ook) extreem misselijk geweest, afgevallen van 57 naar 51,5kg (ik was een wandelend skelet, zag er echt niet uit!). Toen ik weer kon eten zat ik al snel weer op 57 en nu 62kg! Dus ben lekker aan t jojo-en, haha. Maar nog maar +5kg met ruim 26 weken, dus netjes lijkt me... Ik ga in t ziekenhuis bevallen en gewoon in bed, denk ik. Ben bang dat ik tijdens de bevalling ook misselijk zal worden, omdat de hele zwangerschap die kwaal overheerst. Volgens mij heb ik dan helemaal geen zin om rare fratsen uit te gaan halen. Maar je weet t nooit van te voren hoe je lichaam zal reageren. Een waterbevalling lijkt me niets bij de eerste. De VK kan maar weinig zien, wanneer je moet persen/puffen ed, en dat vind ik niet zo'n fijn idee. Aan de ene kant zie ik erg op tegen de bevalling, aan de andere kant kan t niet snel genoeg zover zijn. Mieke, jullie krijgen volgens mij een geweldig leuk kamertje! Gisteren een behoorlijk drukke dag gehad, de drukste van de hele zwangerschap geloof ik! Was dan ook total loss gisteravond Maar wel erg leuk. 's ochtends eerst de 3D echo. Het eerste kwartier konden we helemaal niets zien in 3D omdat mevrouw constant met haar arm voor dr gezicht lag. En ook nog een hele kluwen navelstreng. Uiteindelijk mochten we toch nog een glimpje van dr koppie opvangen en we hebben haar zien lachen, drinken en 'smakken'. Heel schattig! (foto in album) Daarna naar Kids Factory voor t wiegje. T was gelukkig op voorraad, dus we konden t meteen meenemen. Hebben we eindelijk iets 'groots' al in huis! Ik ga m zo opzetten en leuk opmaken (vanmiddag visite voor mijn verjaardag, die willen vast alles al zien). Hij moet wel nog geschilderd worden, dus daar ga ik me de komende week maar op storten! En 's avonds een etentje bij vrienden. Was erg gezellig, maar ik kon helaas vrijwel niets meeeten. Om 12 uur thuis, pfffff. En dan word ik vanmorgen toch weer om 7 uur wakker, balen! Van de week was mijn vriend ook weer erg slim bezig geweest. Zijn moeder was langsgeweest en hij heeft per ongeluk onze naam gezegd. Wij hebben t samen altijd al over 'de naam', ipv 'de baby' ofzo. Dus hij gebruikte 'de naam' in een zin. Ik had t eerst ook niet door, maar toen drong t opeens tot me door wat ie gezegd had! Grrrrr. Ik vraag me af of ze t gehoord heeft, want zijn moeder was tegelijkertijd ook iets aan t zeggen. Maar mocht dat zo zijn, dan zal ze dat nooit toegeven... Ik baal er wel van, maar ja niets aan te doen
Oja, wat betreft mijn buik... Sommigen (die me al lang niet gezien hebben) zeggen wow, je ziet t al goed he! En dan zeg ik, ja mag ook wel met 6 maanden. Dan is de reactie meestal, Oh 6 maanden al! En anderen vinden t meevallen. Van de achterkant zie je ook niet dat ik zwanger ben. Mijn vriend vindt dat ik een enorme toeter heb! Maar ja, hij is me gewend met een strakke platte buik. Hij vindt t geweldig hihi. In vergelijking met de anderen van de zwschgym heb ik geloof ik ook nog wel een redelijk bescheiden buikje. Ach t is zoals t is
@Dayenne, wow dat was even schrikken maar goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan. ALTIJD naar je eigen lichaam luisteren hoor! Fijn dat ze van alles hebben gecontroleerd en dat alles vooralsnog goed was meid. Toch wel een geruststelling. Maar toch voel je je nog steeds niet lekker en ziekjes, hebben ze daar dan nog een verklaring voor gegeven? @Maka, ik heb nu ook voor mezelf de knoop doorgehakt en ik mag van mezelf nu niet meer zeuren en wisselen, we doen nu wat we van plan zijn en ik zie wel. Wordt idd vast heel leuk. Leuk dat je geslaagd bent voor het wiegje, welk wiegje heb je gekocht? Gister waren wij ook naar de KidsFactory, kinderstoel besteld, ben zo benieuwd ook. Leuk al die aankopen en idd nog leuker wanneer er steeds iets in huis komt. Jammer dat je niet veel hebt kunnen mee eten tijdens het etentje, was het zo'n speciaal menu? En oeps, hihihi foutje van je vriend en niet zo'n kleintje ook. Wij noemen hem nog niet bij naam en noemen hem nog steeds 'het kleintje'. Kunnen we ons ook niet verspreken hihihi. Fijne dag vandaag met je visite. He er komt een nieuw programma op TV vanmiddag om 13.20 op RTL4, Het Consultatiebureau, misschien interessant?
Smorgens dames! @ Dayenne: wat een lulhannes van een huisarts weer zeg. Goed dat alles gechecked is, hoef je er in elk geval niet extra meer over te piekeren meid. Wel balen dat je dan urenlang bezig bent he . Enne, ik doe ook niet veel meer dan boodschapjes en dan weer uitrusten enzo... @ Married: ik zie ook nogal op tegen de bevalling en probeer er ook nog zo min mogelijk over na te denken hoor 8-[ 8-[ 8-[ . @ Mieke: mooi, want ik heb een ik-doe-niks-dagje gepland, ga ik lekker dat programma kijken. Etentje gister was op zich heel gezellig, maar na het voorgerecht kreeg ik alweer diarree . Ik ga morgenochtend dus echt eerst langs de huisarts en dan pas naar mijn werk. Geen zin in, want dan moet ik natuurlijk zo'n ranzig buisje gaan vullen met ontlasting, opsturen en pas 3 weken later de uitslag krijgen. Wedden dat het dan wel over is....
Goedemorgen, Bijgelezen, maar denk ik niet alles kunnen onthouden. @Dayenne, inderdaad behoorlijk schrikken! Goed dat je gegaan bent en fijn dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Probeer goed naar je lichaam te luisteren. Deze signalen zijn belangrijker dan wat de ha zegt hoor! @Mieke, bij Babymax hadden ze niet zoveel babyfoons. Dus we hadden er nog geen gekocht. Maar dank je voor de tip over de garantie. Mijn vriend is nu vooronderzoek gedaan op internet en is hem aan het uitzoeken. Hij is veel gevoeliger voor allerlei technische eigenschappen van apparaten. Ik keur dan de kleur een vormgeving goed . @Gewicht. Woensdag was ik 75. 10kg aangekomen. Ik vond het nogal veel! Gisteren hebben we de bugaboo gehaald. Hij was al helemaal in elkaar gezet met de wieg erop. Dat scheelde dus een hoop. Hoefde niet meer met een kopje thee op de bank toe te kijken hoe mijn vriend hem inelkaar zet (ik weet niet meer wie die tip gaf). Moest even wennen aan hoe je hem in elkaar klapt. Het laatste stukje (dat die kleine wielen automatisch in en uitklappen) gaat nog niet zo soepel. Heeft iemand nog tips? Hij staat nu in het kinderkamertje to be te pronken. Vandaag met schoonfamilie een buitenactiviteit. Iets met karretjes over het treinspoor met fietsaandrijving. Ga me maar goed inpakken en ben benieuwd hoe lang ik dat volhoud. Fijne dag iedereen.
Bevalling, ik begin er langzaamaan wel een beetje tegenop te kijken. Meer zo van, oh ja, het kindje moet er ook nog een keer uit......... Ik ben de vorige keer ingeleid, dus dat was nogal heftig. De pijn e.d. zie ik niet zo tegenop, wel de heftigheid! Dayenne, goed dat je toch gegaan bent en dat ze alles zo goed hebben nagekeken! Let je goed op jezelf! Mieke, het was heel gezellig, we waren om 2.30 uur thuis...... Nu net uit bed om Levy te gaan halen, ben kapot!
Dayenne: goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, gelukkig was het niets verontrustend. maka: wat een mooi foto's echt supper duidelijk het gezichtje. Leuk dat iedereen nu de spulletjes in huis krijgt. Merk dat ik de laatste dagen nogal last van nesteldrang heb, Ik blijf maar opruimen, heb alle kleertjes al gewassen, en alle spullen al klaar staan op zolder, aangezien ik over een maandje waarschijnlijk niets meer mag doen, en ik doe het tog liever zelf dan dat ik het wassen enzo aan mijn moeder overaat, die krijgt het al druk genoeg. Married: Niet te veel over na denken als je van die horror verhalen hoort van mensen over hun bevalling, iedereen ervaart het tog anders, snap ook niet dat mensen dat soort verhalen aan een zwangere vertellen. martine
Goede morgen dames, Nou de verkoudheid heeft dus helaas wel doorgezet en nu heb ik echt zo'n snotkop. Hopen dat het daar alleen maar bij gaat blijven.Overdagg heb ik er niet zo'n last van, maar 's nachts krijg ik dan ook zo'n droge strot. @Buik: vond het niet leuk dat gisteren mensen vroegen of ik zeker wist dat ik al wel 24 weken zwanger ben en niet korter. Maar het is maar net welke kleren ik aan heb of je het goed ziet of niet. Ik wil ook een mooie zwangere buik! Heb vanochtend door manlief ff een foto laten maken en die staat nu in mijn album. Heb jaren mijn buik weggestopr achter kleren toen ik dikker was, maar nu wil ik er toch een beetje mee pronken hoor. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! @Mieke: wij hebben nog niet naar een babyfoon gekeken en mijn schoonmoeder heeft er ook nog eentje, dus dan lenen we die maar als het nodig is! Jou kamertje: dat gaat helemaal goed komen, maar misschien idd er een beetje afstand van nemen en dan komt alles goed! @Noppie: fijn dat de vriendin van je vriend is komen helpen met behangen! Dan gaat zo'n kamertje ineens vorm krijgen he? @Married: ik heb soms ook het idee dat ik van mijn houtje ga en dat heb ik dan vaak als ik aan het werk ben. Eigenlijk zou ik op dat moment mijn bloeddruk of bloedsuiker eens moeten controleren! En anders moet je het even aan de VK vragen?! @Maatje: jeetje wat heb jij een stomme werkgever zeg. Zit hier met mijn oren te klapperen. Als je juist minder wil gaan werken dan ga je toch ook niet zelf aangeven dat je meer wil werken. Wat een e*kel! @Dayenne: wat goed dat je naar het ziekenhuis bent geweest. Dan heb je in ieder geval zekerheid! @Iggy: ja het is wat met die dierenartsen, maar ja, je hond ziek laten zijn doe je ook niet. En dat van de trap vallen, daar moet je geen gewoonte van gaan maken hoor! @Corry: ik weeg mezelf niet. Ben alleen de eerste keer toen ik naar de VK ging gewogen en daar wegen ze me nog een keertje met 36 weken. Zolang ik me maar goed blijf voelen en toch let ik op met wat ik eet. @Martine: ik zie ook niet op tegen de bevalling en verhalenv an anderen schrikken me nog niet af hoor. Ons meisje moet er toch op de ene of andere manier uit! X Esther
@ Eppie: laat die mensen maar lekker kletsen hoor, jij hebt precies de buik die je moet hebben en hij is hardstikke mooi! Het is inderdaad zo dat kleding soms meer of minder je zwangere buik benadrukt. Gisteravond op de fiets droeg ik de winterjas van mijn vriend (hij is een boom van 2.03 lang ) en geloof me: geen hond op straat had kunnen zien dat ik zwanger was hoor. Maar ja, lekker aandoen wat je fijn en mooi vind en de buitenwereld zoekt het maar gewoon uit! Sterkte met je snotkop by the way.
nou meiden, ik ben de pagina's kwijt.. weet ook niet meer waar ik ben gebleven met lezen.. hahahaha dus begin strax maar wer opnieuw... geboorekaartje is zo goed als beslist, van 6 albums nu gerudeceerd tot 3 verschillende kaartjes... ahahaha @martinenur.. 30 euro voor de zwangerschapsgym..... kweet niet hoor betaal hier maar 9 euro in totaal voor alle lessen noi zometeen effe naar de stad want het is kopzondag. jippie gisdteren naar de verjaardag van 1 van mn nichtjes... ze werd 6, kwamen vanaacht om 1 uur tthuis ofzo.... verder weinig nieuws hier x
Ester: Net even je foto's beken maar jou buik is al veel groter als de mijne. mooi hoor. Het is me eindelijk gelukt om foto's in mijn album te zetten.