Zo! Weer terug in het land van de mamma's..... We zijn de laatste tijd erg druk met van alles dus actief op de site ben ik niet veel te zien geweest. net wel alles even snel bijgelezen, hoor Inmiddels helemaal gewend aan het idee dat we een dochter gaan krijgen en reageer laatste tijd behoorlijk emotioneel op alles. Ben om de haverklap uit het lood. Dikke tranen bijv. tijdens "Mamma Mia" Oh wat geweldig, sentiment die ouwe songs en wat is dat ineens anders om naar zo'n sterke moeder-dochter band te kijken. Niemand zat te janken, alleen ik.... pffffff... Martineur, gefeliciteerd met jullie zoon! Gaaf! Noppie, hey meid...die darmen van jouw is wel een beetje een raar verhaal hoor als het zo lang door blijft gaan. helemaal na zo'n land als Tunesie, zou je niet even toch langs de dokter gaan? klinkt niet goed.... obstipatie, blijft voor mij nog lastig. Gebruik nu om de 3-4 dagen een laxeer zetpil met laxeer drank, overgeven van onderen zeg maar. Niet echt een fijn gevoel maar ja, ben het daarna wel kwijt.... Reizen: Wil binnenkort even gaan onderzoeken in hoeverre je op later termijn nog kunt vliegen. We (ik niet) varen de boot over richting Thailand en de planning is dat ik daar ga bevallen. Ik weet dat het tot 7 mnd toegestaan is maar de ideale planning voor ons zou zijn dat ik ong. 1.5 week later pas vlieg van India naar Thailand (anders zit ik met kerst en oud en nieuw in mijn eentje feest te vieren daar). Weet iemand van ervaringen van anderen die na 7 mnd hebben gevlogen? Werd dit toegestaan? Hoe? Problemen?
@Martine, dus je kunt er ongeveer 84 luiers in kwijt. En is dat dan een verpakking van 6 meter? Ik vind het nogal veel geld voor die navullingen. Misschien dat ik ook een gewone emmer ga gebruiken en daarna steeds naar de container. @Iggy, ik sluit me aan bij wat de rest heeft gezegd over je moeder. Sterkte en jammer dat het zo gelopen is met je bruiloft. Daar zal ze ooit in haar leven nog wel op terugkomen denk ik. @febr, ik lees wel eens dat vliegtuigmaatschappijen geen zwangere passagiers willen vervoeren van 7 mnd of verder. Maar dat verschilt per maatschappij. Je zou dus eens moeten informeren bij de maatschappij die je op het oog hebt. De reden die ze geven is niet dat het gevaarlijk is om met een zwangere buik te vliegen, maar omdat de maatschappij het risico niet wil lopen dat je in het vliegtuig bevalt. Dat vinden ze lastig. Hopelijk lukt het allemaal en hoef je inderdaad niet in je eentje kerst te vieren.
hallo allen, Ik ben mijn pc bijna 3 weken kwijt geweest voor reparatie. Als ik bij moet gaan lezen ben ik wel een paar dagen bezig.. pfff. Hier nog steeds alles prima. Mijn buik groeit hard. Ook vorige week voor het eerst leven gevoeld in mijn buikje... Erg leuk hoor. Groetjes ANne
Iggy Ben het helemaal met de andere eens. Het is jullie kindje dus jullie bevalling. Jammer dat het zo moet gaan. Luieremmer. Wij hebben een standaard emmer. Bij ons hebben we wel speciale zakken van de gemeente voor de luier en kunnen die bij de peuterzaal tegenoverons n de bak doen. Scheeld een hoop afval in onze eigen afvalbak. Dayenne leuk setje zeg. Gisteren was de tante van mijn man hier. Erg gezellie Mochten nog een kraam cadeau uitzoeken. Zei manlief wij willen zo'n doomoo poef. Ik dacht de grapjas Omdat die zo duur is. Tante laten zien op internet die zei maak wel geld over (Ze woont erg ver weg van ons dus zien elkaar jammer genieg niet erg vaak) kan je hem kopen. De schat. Straks werken ben benieuwd hoe de baas straks doet. Ik hoop normaal omdat het uitgesproken is. Raar he dat ik het dan toch een beetje eng vind.
febr21, welcome back Vliegen: met een verklaring van je gyn doen ze meestal minder moeilijk als je wat verder bent. Sommige maatschappijen doen moeilijk en bij sommige mag je tot de 34 weken mee geloof ik. Maar idd wat Caro zegt, even informeren bij de maatschappij waarmee je denkt te gaan vliegen. Maatje, wat een lieve tante zeg. En een leuk cadeau. En niet raar hoor dat je er tegenop ziet om naar je werk te gaan. Je weet gewoon steeds niet waar je aan toe bent met die rare werkgever van jou, sterkte. Wij krijgen de Blloom kinderstoel van mijn schoonouders, kwamen ze gister mee, ook zo lief.
Iggylover: Wat jammer dat je moeder er zo over denkt, lijkt me heel normaal dat je ouders niet bij je bevalling zijn.
@mieke, ik zag bij die bloomstand wel een stoeltje met een zilverkleurige zitting, op zich wel glimmend maar niet super heftig! T leek een beetje op leer met allemaal kleine "barstjes"... hihi lees net dat je hem al besteld hebt @Caro, tis niet zo ernstig hoor, altans normaal gesproken niet. Maar vooral bij de bevalling kunnen er wat meer complicaties optreden. Bloedvaten die spontaan knappen, scheuren van huid en organen, te weinig spierkracht om te kunnen persen.... Tijdens de zwangerschap kun je meer last krijgen van je gewrichten, alle pezen en banden zijn al slapper en nu nog eens extra slap... @Maatje, wat naar dat ze totaal niet meedenken op je werk. Goed aan jezelf blijven denken hoor.. en sterkte ermee! @Dayenne, oei dat is schrikken zeg, gelukkig dat ze alles goed uitgezocht hebben en dat alles goed was! Goed om jezelf en je kleine meid blijven denken hoor! Sterkte hoor! @eppie, mooie buik hoor, je moet je niets van anderen aantrekken. Ik ken dat verhullende gebeuren van je buik wel hoor, daar "moet" je gewoon even doorheen bijten! Nu gewoon genieten van je buik... enne beterschap! @luieremmer, wij hebben een gewone ouderwetse, ach met een rol boterhamzakjes kom je ook een heel eind... @Iggy, je moeder mag zich daar helemaal niet mee bemoeien, dat is jullie keuze en daar moet ze maar genoegen meenemen. Als jij dat niet wil gebeurd het gewoon niet! @Anne, welkom terug zo hehe nu ben ik weer bijgelezen geloof ik... zaterdag met mn moeder naar de beurs, was gezellig en ging goed. Gewoon regelmatig even gaan zitten. Heb best veel kleine dingen gekocht, speentjes, manicuresetje, thermometer, slaapzakken... en vond t gewoon fijn dat mn moeder ervan kon genieten! Bij mijn ouders blijven slapen, zondag even naar t bos geweest en 's avonds trakteerde mn vader op een chinees etentje En toen weer naar huis, waar de oudste broer van mn man opbelde, (die krijgen half januari een kindje) dat ze gingen trouwen... dus 17 december hebben we feest. Vind het knap want dan is zij al 36 weken zwanger! Zo meteen eindelijk maar eens opstaan, lig met laptop in bed en dan maar eens de was gaan doen en opruimen...
Caro: ik ga morgen nog even langs mijn werk dan kijk ik even hoeveel meter het is. maar wel duur inderdaad, maar 1 voor deel je ruikt de vieze geurtjes niet meer. Feb: leuk om weer iets van je te horen, ik heb geen idee hoelang je nog mag vliegen. mijn broertje en zijn vriending gaan 15 februari naar thailand en india ze gaan 3 maanden rondreizen. dus ik hoop dat ik niet te laat beval anders kunnen ze de kleine pas na 3 maand bewonderen, Denk trouwens dat ik 27 januari moet bevallen, omdat ik denk ik met 38 ingeleid ga worden, omdat mijn bloeddruk al zo hoog is. Hebben jullie ook een gevoel waneer de kleine gaat komen? Maatje: succes op je werk.
Axioma, bedankt voor het kijken hoor! Gek genoeg ben ik altijd wel weg van zilver, maar na een demonstratie en uitleg etc. niet meer gekeken naar dat stoeltje. Gewoon stom. Met jouw medische achtergrond... krijg je dan een keizersnede? Kan me zo voorstellen dat ze dat misschien uit voorzorg overwegen? Fijn dat je moeder zo genoten heeft. En heerlijk chinees, hmmmm. Kan op z'n tijd altijd wel eens lekker zijn. Leuk dan ook nog een bruiloft. Tja voor al het geregel is het idd wel makkelijk. Zou hier ook fijn zijn. Zou graag naam van mannetje willen en dat we dan nog echter een gezinnetje vormen. Helaas is hij niet van het trouwen, ondanks dat ik hem wel dit jaar gevraagd heb. Martine, nee ik heb geen voorgevoel eigenlijk.
@Mieke, graag gedaan hoor, vond dat combi wit zilver wel erg gaaf! Ahum mn zwager zei zelf al tja "een moetje" toen hij t over de bruiloft had. Vond ik persoonlijk niet zo positief klinken.. Jammer dat jouw mannetje nog niet wil... misschien komt dat nog. Ik zou persoonlijk liever na de bevalling willen trouwen, dan pas met 36 weken. Ik wilde zelf ook erg graag trouwen, maar mn mannetje had zoiets van dat komt later wel... na 6 jaar vroeg hij het ineens... Hoop het voor jou ook meid! Ze proberen juist te voorkomen dat ik een keizersnede krijg, omdat ik heeeeeel moeilijk te hechten ben. de hechtingen scheuren gewoon door de huid heen zeg maar, waardoor de wond weer heel moeilijk kan genezen. Dus ze gaan ervan uit dat het via de "natuurlijke weg" komt... maar ja helemaal zeker is dat alles natuurlijk nooit...
@ Febr21: Leuk he, nummers waarbij je spontaan in tranen zit? Hier heel erg met nummers van Marco Borsato, o.a. Slaap maar en zijn nieuwe single: Dochters, je kan die tekst namelijk van Dochters voor beide geslachten wel gebruiken als het ware, ik moest in ieder geval keihard janken toen ik het nummer hoorde en Dennis ook, we zagen onze kids al voor onze neus ouder worden en zo het hele lied doorgaan.. Hier een linkje waar ze de songtekst erbij gezet hebben http://nl.youtube.com/watch?v=dc7cq51fNmk
Goedemorgen dames! Zo, weer aan het werk gegaan vandaag. (wo parttime dag, do ziek en vr vrij ivm JG beurs).. net al mn mail doorgeworsteld, pff... @ febr21, grappig dat je zo emo bent! ik herken dat wel een beetje... @ luieremmer, ik denk dat wij er geen aanschaffen (kan altijd later nog), maar dat we een gewone prullenbak gebruiken en die telkens legen (komen als we naar beneden gaan toch langs de kliko zowat). @ maatje, vind het niet raar hoor dat je het even spannend vindt om naar je werk te gaan. Succes! En leuk dat je de doomoo seat krijgt joh! Vind hem ook erg leuk! @ martinenur, ik denk dat onze kleine 'te laat' gaat komen. Ik ben zelf op de uitgerekende datum geboren en mijn man was 'te laat', een week geloof ik. Mn man is 27 feb jarig en ik de 22e uitgerekend.. we zullen zien... Maar jij dus waarschijnlijk 27 jan, maf hoor om dat al te weten zeg! Maar ook wel lekker om te weten waar je aan toe bent? @ Axioma, jeetje, trouwen als je 36 weken zwanger bent.. t zou mijn ding niet zijn. Trouwen wel hoor, maar dan liever na de bevalling pas. Maar ieder zn ding natuurlijk. Niet heel leuk dat je zwager het zelf al een moetje noemt, maar wellicht zegt ie dat om opmerkingen voor te zijn? @ Mieke, je mannetje gaat vast overstag... ooit... op een moment dat jij het helemaal niet verwacht! Fijne dag allemaal!
Hoi meiden, Ik ga zo vele pagina's bijlezen, maar eerst even vertellen over mezelf Ik heb vrijdag met mijn leidinggevende gesproken en ga vanaf morgen op AT-basis werken. Alhoewel ik weet dat dit het beste is voor mij en ons kleine meisje, heb ik er toch een dubbel gevoel bij. Ik heb namelijk vanaf Oktober vorig jaar tot half juni dit jaar ook op AT-basis gewerkt ivm een voetblessure en was sinds die tijd gelukkig weer werkzaam in mijn eigen taken, wat me prima beviel. Nu moet ik dus weer administratief werk gaan doen en dat is nou net niets voor mij Ik ben altijd gewend bezig te zijn en niet stil te zitten op een stoel...maar goed het is voor 6 weken en hopelijk zijn die snel voorbij Ze weten alleen nog niet wat voor werk ik kan doen en ik heb dan ook gezegd dat ik echt niet lke dag om werk ga bietsen. Dit moet vantevoren duidelijk zijn... Vrijdag niet meer op het forum geweest, omdat we direct nadat ik uit mijn werk kwam de tassen hebben gepakt en naar onze cursus "samen bevallen" zijn gegaan. We zijn gisterenavond teruggekomen en ik was echt uitgeblust Het was een gigantisch informatief, maar ook intensief weekend. We hebben in 2,5 dag tijd 5 sessies van 2-2,5 uur cursus gehad en zijn alles te weten gekomen over de fases van de bevalling, kunstverlosiingen, voeding, ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen, kraamtijd, weten in welke houding je eventueel wilt bevallen en in welke houding je weeen op wilt gaan vangen Daar had ik dus nog geen seconde bij stilgestaan We waren met 8 stellen, dus een grote groep en hebben echt veel lol gehad. Dit kwam ook zeker omdat de mannen er ook bij waren en echt veel toevoegen! Ze brengen een luchtige noot erin, wat af en toe best prettig is en zijn net zo nieuwsgierig als wij vrouwen als er wat verteld wordt. De man wordt toch je coach tijdens het hele gebeuren, dus kan het iedereen aanraden! Verder heerlijk over het strand gewandeld en geshopt daar. Een geweldig hotel, heerlijk ontbijt en lunch en 's avonds lekker uit eten met zijn 2-en....al met al een heerlijk weekendje! Vrijdag ben ik trouwens ook weer naar de verloskundige geweest. I.p. was alles goed, prima bloeddruk, hartje was luid en duidelijk! Ik heb dus alleen een baarmoeder die hoger ligt dan normaal is. Dit kan passen bij mijn postuur, maar ik krijg aankomende woensdag voor de zekerheid toch een groei-echo (wat vervelend toch, een extra echo haha) en moet een gluc. dagcurve laten prikken donderdag, omdat hoge suikers ook kunnen wijzen op een snelle groei van je kindje . Ik heb ook tegen haar gezegd dat mijn suiker wrs eerder te laag is dan te hoog zijn ivm duizeligheid en flitsen zien paar weken terug en daar was ze het helemaal mee eens. Ze maakt zich ook geen zorgen, maar wil het allemaal gewoon uitsluiten. Nu dus woensdag een echo en dan zullen we het wel horen.... Ons meisje laat zich elke dag duidelijk voelen en zien, want mijn buik lijkt af en toe wel een partytent hahaha. Ze vermaakt zich dus prima daarbinnen en ik geloof dat alles wel goed zal zijn! Vandaag nog lekker een dagje bijkomen, voetjes omhoog (het vocht staat namelijk in de benen na een weekend op mijn kont zitten ) en lekker bijtanken! Liefs Daffie
Maka; fijn dat de cursus gezellig is en wat een mooie meid...het zijn allemaal eigenwijsjes he hihi, die armpjes lagen er bij ons ook continu voor Seyla; dat klint heftig een deur in je buik....gaat het ondertussen wat beter met je? Doe maar rustig aan met die harde buiken! Mireii; jemig zeg, wat een ruzie om zoiets hahaha. Gelukkig besefte je mannetje ook wel dat dit niet kon...MANNEN! :x Wat een ontbijtje al niet goed kan maken he Corry; welkom in ons midden Axioma; lekker minder gaan werken hoor, werken kan na de zwangerschap wel weer! Dayenne; ook al bij de fysio, hoop dat het werkt voor je. Ziek het maar even goed uit trouwens! Die sterretjes kunnen wijzen op een lege bloeedruk of lage bloedsuikers... Eppie; fijn dat het beter gaat met je rug/bekken! Noppie; niet te veel stress hoor! Communicatie blijft in elke organisatie volgens mij een struikelblok Maatje; wat een gedoe zeg...hoop dat het nu eindelijk opgelost is... Miekel; maak er maar een mooi kamertje van Komt allemaal goed hoor meis! Als je eenmaal begint, gaat het vanzelf. Iggy; ik vindt dat je moeder hier weinig in te zeggen heeft. Als jij en je man het samen willen doen, moeten jullie dat gewoon doen! Het is jullie kindje en als jij geen andere mensen erbij wilt, dan beslis je lekker zelf dat dat niet gebeurt. Ik heb zelf mijn moeder gevraagd nadat ik het er heel goed met mijn man over gehad had, maar dat is mijn eigen keuze. Moet er niet aan denken dat anderen voor mij gaan beslissen dat ze bij de bevalling moeten zijn omdat dat zo goed voor me zou zijn... Mobiel; dat zijn ook precies de 2 nummers waar ik tranen van in mijn ogen krijg bij marco borsato.....vooral slaap maar is nu zoooo toepasselijk Zo te lezen was de JG-beurs ook leuk, maar erg druk.... Liefs Daffie
Zo, hehe, ik heb eindelijk een foto van mijn buik in het album geplaatst! Dat kan nu weer omdat mijn man gisteren mijn laptop heeft gerepareerd. Dat was die laptop die van de zomer kapot is gegaan doordat er een kop koffie overheen was gegaan. We hadden nooit gedacht dat hij nog te repareren zou zijn! Maar goed, nu kan ik eindelijk weer foto's op de laptop zetten.
Daffie, klinkt super jullie weekendje, en wat hebben jullie het getroffen met het weer zeg! Golfola, leuke foto zo samen met je zoontje en lekker buikie
@daffie: wat vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt van je rug. Dan is het inderdaad wel fijn dat het nog 'maar' 6 weken zijn. Hopelijk vinden ze voorlopig geschikt aangepast werk voor je. @Axioma: Ben je toch best belangrijk als ze over je gaan vergaderen . En fijn te horen dat het met je moeder redelijk goed gaat. En ja, van prednison 'blazen' mensen helemaal op he. Het buurmeisje van mijn broer heeft het ook lange tijd moeten gebruiken en die had dat ook. @Noppie: wat vervelend dat je nog steeds buikkrampen hebt , hopelijk verdwijnt het weer snel. @mieke: haha, mannen...Denken altijd zo 'neutraal' (lees gemakzuchtig) mogelijk he. @Seyla: wow, dat moet wel even schrikken zijn geweest zeg. Hopelijk verdwijnt de pijn snel. Sterkte ermee.