Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Married, is geen domme vraag hoor!
    CTG is een hartfilmpje. Dan krijg je zo'n doptone geval op je buik met een band erom heen, en die registreerd de hartslag van de baby.

En dank je wel meid. Het zit me inderdaad niet mee, maar ik heb het allemaal over voor deze eigenwijze meid haha.

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Febr21: Burgerhout is dan misschien wel wat, zit vlakbij Blaak..

Vestiging Rotterdam

Groenendaal 231-253 (bij Mariniersweg)
    3011 ZW Rotterdam
    telefoon: 010 - 412 44 67
    Parkeergarage achter onze vestiging
    Vrijdag koopavond tot 21 uur

www.burgerhoutonline.nl

3. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ga zo even bijlezen...poging tot.
    alles verloopt rustig.. we zijn nu naar de gemeente geweest voor erkenning van de ongeboren vrucht te doen.
    dit moet omdat we niet getrouwt zijn..
    hebben andere dat ook al gedaan tip?
    bevalling..
    alleen mijn mannetje en de gync wil ik er bij..verder geen poespas.
    alleen wil ik deze keer het wel zien met een spiegel ;)
    klinkt raar maar ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. de vorige keer heb ik het niet gedaan dus ben nu dubbel nieuwschierig.

werk....nog 3 weekjes en dan ga ik volledig de ziektewet in.
    vond het dan lang genoeg geweest.
    verder ben ik nu erg zenuwachtig...bij mijn dochter lag ik nu in het ziekenhuis en had ik haar 8 dagen later op de wereld gezet!

dus duim met ons mee dat deze wel de 40 weken haalt!

zo heel verhaal
    gan nu even bijlezen..

4. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

iedereen die zich ziek heeft gemeldt...groot gelijk..je kindje is nu het aller belangrijkste..
    werken moeten we nog tot onze 65 ;)

golfola..mooie foto hoor!

dayenne..beterschap...balen zeg dat je steeds niet lekker bent en heel erg goed van je vk dat ze je extra in de gaten houdt

5. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Dank je!

Bevalling:
    Ik wil in principe ook alleen maar de verloskundige en mijn man erbij hebben.... Mijn moeder was er de vorige keer wel bij, maar dat had ik zelf besloten en zij voelde zich helemaal vereerd dat ze erbij mocht zijn. Ze bleef toen rustig op de achtergrond. Deze keer komt ze als het goed is wel naar ons toe, maar dan om op ons zoontje te passen. (ook al wonen wij ongeveer een uur uit elkaar vandaan). Als ik thuis beval zal ze er dus weer heel dicht bij zijn, maar als ik onverhoopt toch naar het zh moet, dan blijft zij gewoon bij ons thuis wachten met ons zoontje.

6. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Maried: belachelijk van je baas.

Feb: ik heb ook een quinny zapp, bevalt me prima, hij is echt supper handig kan hem als een klein pakje opvouwen, denk wel als er daar geen verharde wegen zijn dat je wel wat harder moet duwen dan met een wagen die luchtbanden heeft. maar ik heb hem juist aangeschaft omdat ik met een gewone buggy last van mijn rug kreeg deze is zo flexibel dat ik niet eens merk dat je hem duwd, een nadeel er zit geen boodschappen mand op en als je er te veel tassen aan hangt gaat hij kiepen( maar dat hebben de meeste buggy's) ik heb een koeltasje voor op de fiets aan de stang hangen hier doe ik de regenscherm( ben jij mischien niet nodig) en een luier en wat drinken in.

Ik kreeg net de folder van Gardo heb tog besloeten een wiegje te kopen er stond 1 in voor 89,95

Dayenne: jeetje dat is balen, en spannend, doe het rustig aan en luister naar je lichaam.

Sonya: spannend ik duim voor je dat dit kindje nog wat langer blijt zitten.

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Wow, zeker spannend, zeg! Ik duim zeker mee!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Sonya, kan me voorstellen dat dit een heel spannende tijd voor je is! Ik zal duimen dat dit kindje nog lekker lang blijft zitten.

@ Dayenne, bedankt voor de uitleg! Weer wat geleerd. Gelukkig blijf je lekker positief! Beterschap he!

9. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Mobiel
    super dank je! Ik zie dat er twee filialen op de site vermeld staan. Weet jij of beide filialen even groot zijn? qua ligging zou het voor ons niet uitmaken nl....

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @sonya, spannende tijd dus, nou meid de duimen draaien hoor!

@Dayenne, tjonge jonge het zit je niet mee, wel fijn dat je vk zo meedenkt! Hopenlijk knap je toch snel op! Beterschap!

11. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    martineur,
    goed te lezen dat jij goeie ervaringen hebt met die Quinny Zapp. Welk model heb jij? 2008? 2007?

Ik las trouwens dat je nu ook een "shopping basket" erbij kunt bestellen om toch wat boodschappen in te kunnen doen.

12. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Sonya, ik duim voor je mee hoor meid!

Dayenne, beterschap joh, tja je hebt het de laatste tijd ook wel voor je kiezen gekregen. Lekker bijkomen als het lukt...

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Echo van zaterdag was supermooi, maar mijn beebje werkte niet echt mee. Hij had slaap en was niet van plan om mee te werken. Hij is geport en heen en weer gewiegt maar het kon hem niks schelen. Telkens gingen zijn handen of zelfs zijn voeten (lenig mannetje) voor zijn gezichtje. Gelukkig zitten er toch een paar mooie plaatjes tussen en ik mag morgenavond terug komen :D. Dan werkt hij hopelijk wel mee.

Kleine ligt overigens dwars in mijn buik met zijn hoofd naar boven... Hopelijk gaat hij tijdig draaien.

Foto's staan overigens in mijn album

14. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Dayenne Balen dat je je zo beroerd blijft voelen meid. Die ctg moet dat bij de vk of in het zh. Is fijn dat ze dat doen ze kunnen een hoop gegevens eruit halen. Succes ermee.

Sonya Hoop echt voor je dat de kleine zeker nog een tijdje blijft zitten. Lekker warm bij mama.

Kinderwagen
    Ik heb nog de quinni freestyle van justin. Wel in het blauw jammer voor nu maarja zolang gebruik je hem ook weer niet. Kan gelukkig wel de maxicosi erop zetten. Dat is erg fijn.

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Bedankt allemaal!

@Maatje die ctg moet in het ziekenhuis. Waarschijnlijk moet ik weer naar de verloskamers. Kreeg wel de kriebels hoor, toen ik daar zaterdag lag! Daar worden toch de baby's geboren he....

@Sonya ik duim ook voor je meid! Pff lijkt me een spannende tijd voor je. Probeer te ontspannen he!

@Vaam gaaf dat je terug mag morgen! Haha jij ook al zo'n eigenwijs en lenig kindje.

@Axioma ja ik heb echt geluk met mijn vlos! Ik belde, en ik kon gelijk langskomen. Ook zei ze toen we weer weggingen dat ik altijd mocht bellen, ook al zijn we vandaag ook al langs geweest. Heel prettig!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, mooie foto's! En relaxt dat je teug mag komen! :D

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heeft iemand van jullie ook een kleine baby?

Gyn zei zaterdag dat onze kleine kleiner is dan gemiddeld, maar dat we hier ons geen zorgen over hoeven te maken. Ben op zich wel blij, scheelt weer met de bevalling :).

18. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Oh ik ben zo scherp geworden zinds ik zwanger ben.
    Bij het onderzoeken en echo's gedeelte postte een vrouw dat ze haar kindje weg zou laten halen indien een vruchtwaterpunctie uit zou wijzen dat het kindje Down Syndroom zou hebben. Als reden voert ze aan dat ze zelf ziek is en de zorg voor een gehandicapt kindje niet aankan.
    Oh, daar word ik echt zo boos van! Dus als het kind ziek is doe je het weg, maar het maakt niet uit of het kind een zieke moeder heeft!
    Ik heb mijn reactie hieronder geplakt. O, o die hormonen!
    Ik moest achteraf wel weer lachen om mezelf. Wat spring ik er toch weer bovenop...

Ik las dit en moest toch even reageren.
    Ik snap helemaal dat een zwangerschap afgebroken wordt als een kindje zo gehandicapt is dat het buiten de baarmoeder een kasplantje zou zijn of vreselijk veel pijn zou lijden. Dat begrijp ik.
    Maar een zwangerschap afbreken omdat een kindje iets meer zorg nodig heeft daar snap ik niks van.

Je zegt dat je zelf ziek bent en ik begrijp uit je verhaal dat je daardoor de zorg voor een gehandicapt kind niet zou zien zitten. Ik denk dat je je voordat je zwanger raakt moet afvragen of je eventueel een ziek kind zou kunnen verzorgen. Feit is gewoon dat niet alle kinderen gezond ter wereld komen. Je kiest voor een kind (of het nou ziek of gezond is), of je kiest ervoor om geen kind te krijgen. Dat is naar mijn idee de keuze die je hebt.
    Daarnaast is het natuurlijk een kromme situatie. Jij kunt ervoor kiezen een ziek kind weg te laten halen, maar jouw gezonde kind krijgt altijd te maken met een zieke moeder. Een zieke moeder hebben heeft een grote impact op een kind en het kind heeft in deze situatie geen keuze.

Naar mijn idee kunnen er zich na alle testen nog allerlei zaken voordoen die ervoor kunnen zorgen dat je een zorgbehoeftig kindje krijgt.
    Zoals bijvoorbeeld een moeilijke bevalling met zuurstoftekort wat hersenletsel kan veroorzaken met de nodige lichamelijke en verstandelijke beperkingen van dien. Maar zelfs na een jaar kan nog blijken dat je kind autistisch is of ADHD heeft en extra zorg nodig heeft. Als er zoiets gebeurt geef je, even heel zwart/wit gezegd, je kind toch ook maar niet op voor adoptie?

Wij hebben er zelf voor gekozen geen nekplooimeting te laten doen. Als onze tweeling down heeft, so be it.
    Het zijn onze kinderen en we houden nu al te veel van ze om ze hierom niet te laten komen.

Het spijt me als ik je hiermee tegen het hoofd heb gestoten, maar nu ik zwanger ben kan ik dit soort dingen gewoon heel slecht aanzien.

Nou, erg hè! Ik vind trouwens wel dat ik gelijk heb hoor, maar goed, dat vind ik eigenlijk altijd wel, haha.

Trouwens, mijn energiepeil begint echt behoorlijk terug te lopen.Ik zit er aan te denken om maar gewoon te gaan stoppen met slaapdiensten draaien. Gewoon alleen nog maar kantoorwerk. Mijn manager zei dat zolang ik dat kantoorwerk maar deed, zij nergens problemen mee had. Dus da's heel mooi!

Sonya, echt heel spannend zeg! Kan me voorstellen dat het wel door je hoofd speelt als je zo'n vroeggeboorte mee hebt gemaakt. Praat maar goed op je kleintje in dat het nog minstens een week of 10 moet blijven waar het nu is. Doe ik ook bij onze kleintjes, dus ik hoop dat ze naar me luisteren. Als ze eerder komen lijken ze vast op mijn man. Die is ook zo vreselijk eigenwijs. Dat hebben ze dan echt niet van mij ;)

Dayenne, beterschap! Lijkt me rot om ziek te zijn tijdens je zwangerschap.

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Febr21 : Heb geen idee hoe groot die in Sliedrecht is eigenlijk.. Ben er nooit geweest, die in Rotterdam ben ik wel geweest en is niet supergroot, maar wel groot genoeg om er alles te vinden wat je nodig zou hebben ;)

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: moedig dat je dat behangen zelf hebt aangedurfd. Wij hadden 'alleen maar' strepen en niet eens zo'n patroon, wat nog weer veel moeilijker is. Ik krijg dan altijd een mentale blokkade, als ik moet gaan rekenen enzo. Ben heel benieuwd hoe het bij jou geworden is. Hopelijk voel je je morgen weer wat fitter.

@ Iggy; jij dus ook 'familie'-gedoe, maar dan juist een overbetrokken moeder (ik een 'onderbetrokken' vader). Het lijkt me zeer belangrijk dat je je eigen grens nu direct trekt, anders gaat ze er nog veel vaker en harder over heen als je kind er straks is. Dus: goed aangeven dat ze er in het begin/tijdens bevalling niet bij kan zijn, wel aangeven welke plek je haar wel wil geven en eventueel ook dat het niets zegt over jouw band met haar, maar vooral over de privacy van jou en je man. Als ze vervolgens even verbolgen gaat doen, moet je dat wel kunnen verdragen vrees ik. Maar ze trekt dan vast weer bij? Zie net dat ze door dit gedrag ook je bruiloft gemist heeft :confused: . het lijkt me dat jouw moeder erg egocentrisch is. Trek je eigen lijn meid. Enne; mijn moeder is er ook niet bij hoor.

@ febr: qua gezondheid mag je volgens mij gewoon blijven vliegen. het luchthavenpersoneel ziet je alleen liever niet meer na 32 weken, want ze willen het risico niet lopen dat aan boord de bevalling begint. Je zou dus kunnen liegen over je termijn, maar ja, aan boord van een vliegtuig bevallen lijkt mij persoonlijk echt vreselijk.... Balen van je obstipatie! Over de Quinney: wij krijgen een oud model van mijn zwager en schoonzus. Weet niet uit welk jaar, maar zij waren er erg tevreden over.

@ Maatje: en? Hoe ging het vandaag?

@ Daffie: balen dat je AT-werk moet gaan doen, maar het gaat zo vast vliegensvlug de tijd. Hopelijk hebben ze wat leuke klusjes voor je ;) . Poeh, pittig zeg een heel weekend zw-cursus!

@ Golfo: leuke foto's zeg!

@ Caro; wat naar die hoestbuien zo. Klinkt als een gebroken nacht. Hopelijk vannacht beter.

@ Married: lang leve onze leidinggevenden maar niet heus :rolleyes: . Zou ik dus echt niet goed van worden zo iets.

@ Dayenne: succes zo in het ziekenhuis meid.

@ Sonya: ja, wij hebben ook de erkenning al gedaan, ook niet getrouwd. Sterkte en deze komt vast niet te vroeg!

@ Vaam: mooie foto's toch wel weer hoor. Veel plezier bij de tweede poging.

@ HJ: hihihi, je mening is luid en duidelijk overgekomen denk ik. Wij hebben wel nekplooi laten doen, niet om het kind weg te laten halen eventueel, maar meer om geestelijk voorbereid te zijn op een kindje met handicaps. Gelukkig was de uitslag goed.

Nou beste meiden, ben vanmorgen naar de huisarts geweest. krijg een ontlasting-onderzoek: ieieieieieieieieieie, gaaaaaaaaatver. Moet nu drie dagen lang :confused: :confused: :confused: poep in buisjes verzamelen. Er wordt dan ergens in een lab onderzocht of er foute bacterieen of parasieten inzitten. Nou ja, komt vast niks uit, maar werk er toch maar aan mee. Gaaaaaaaaaaatver :oops: :oops: :oops: !

Deel Deze Pagina