Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Een paar dagen hier niet geweest en gelijk 30! pagina's terug moeten lezen..pffff... ben er de hele dag al mee bezig haha.. steeds was ik het ff zat en las ik een paar uurtjes later weer verder. Om die reden alleen al kom ik hier het liefst dagelijks.

Sorry als ik dus niet op iedereen reageer, maar hieronder toch mijn reakties op velen van jullie:

@Maka: Wat een plaatje is jouw kleine zeg! Mijn vriend heeft zich ook tegen iemand versproken qua naam, maar diegene heeft het gelukkig niet gehoord! Enne, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Mieke: jouw behang klinkt echt heel tof, ben erg benieuwd naar foto.

@Caro: Ik weet de naam even niet, maar je kan beter die luieremmer kopen waar je geen navulling voor hoeft te kopen (zie op mijn foto van babykamer) ze verkopen beiden bij Prenatal en het kleinste formaat is goed voor ong. 5 dagen.

@Martine: Wat een beauty is jouw dochter!

@Noppie: wat leuk dat het behang af is, ben erg benieuwd! Balen dat je nog steeds niet de oude bent hoor!

@Dayenne: Dat zilveren bad hebben wij compleet gekocht idd :D maar dan op MP voor 50 euro, ziet eruit als nieuw! Ik duim voor je examen! Enne, beterschap meid, probeer maar zoveel mogelijk te ontspannen en aan jezelf te denken! Wel fijn dat alles toch goed bleek te zijn! Wat een prachtige 3D echo's heb je zeg, je ziet idd heel duidelijk een moluks neusje hihi, helemaal leuk dat het op jullie beiden lijkt. Vind dat ze ook een erg mooie mond heeft trouwens!

@Maatje: Echt balen van je kat! En wat een klote baas heb jij zeg, bah! Heel goed dat je door hebt gezet en aan jezelf en die kleine denkt! Sterkte ermee!

@Mieke: Wat fijn dat alles goed was! Foto's... haha
    Wij hebben de Alecto DBX 88, die schijnt erg goed te zijn en heb hem 2ehands via MP voor 30 euro. En wat goed dat je die kamer helemaal zelf hebt aangepakt zeg!

@HJ: Wat fijn dat alles goed is met je! Vind je eerlijk gezegd wel erg fel over het weghalen van een kind met down syndroom. Die keuze bestaat er niet voor niks vind ik.

@Martine: Wat ontzettend klote dat je waarschijnlijk naar zk moet zeg! Ik duim echt voor je dat alles goed komt en dat je anders veel afleiding aan dit forum zal hebben! Van harte gefeliciteerd met je zoon!

@Wennie: Fijn dat alles goed was bij de vk. Sterkte met je rug en bekken!

@Daffie: Wat een mooie foto's zeg, je ziet idd duidelijk het geslacht haha! En wat leuk dat het weekend zo geslaagd was en dat alles ok was bij de vk!

@Mirei: Fijn dat alles goed was bij de vk en gelukkig dat je man inzag dat hij zooo fout zat en het zo lief heeft goed gemaakt!

@Corry: Welkom

@Axioma: Doe maar rustig aan meid!

@Seyla: Jeetje meid, dat is schrikken van die deur!

@Mobiel: Wat een leuke fotos in jouw album, zie ze nu pas haha! En wat leuk een kitten! Bij mij kriebelt het ook zo, wil zo graag een puppy (of kitten), maar doe het niet hoor, weet dat het gewoon komt omdat ik op mijn zoon aan het w8 ben en nu al voor iets wil zorgen en mee wil knuffelen haha. Ik richt me maar op de dieren die ik al heb haha. En wat onwijs goed dat je pas 2,5 kilo bent aangekomen!

@Vaam: Fijn dat alles goed was bij de vk! En wow, wat een duidelijke foto's, vooral die beentjes vind ik zo geweldig, ze lijken wel gespierd haha!

@Iggy: Wat vreselijk voor je van je hond, wens je heel veel sterkte meid! En wat naar dat je moeder zo doet zeg, heel erg vervelend! Ik had mijn moeder in het begin van mijn zwangerschap gevraagd of ze erbij wilde zijn, maar inmiddels twijfel ik daar weer vaak over, omdat ze me zoals ik al eerder uitgebreid vertelde zo vaak teleursteld. Omdat ik geen zin in een drama heb, hebben mijn vriend en ik besloten dat als ik het puntje bij paaltje niet wil, dat we haar gewoon niet bellen en achteraf zeggen dat we het door alle commotie vergeten waren, zoiets. Sterkte ermee en niet aan toe geven, het is JULLIE moment!

@Sonya: Ik duim zeker voor je!

@Febr.21: Wij hebben de Quinny Buzz, die is compacter als de Zapp. De klachten hebben mij ook erg laten twijfelen, maar die gaan vooral over oude modellen hoor. Weet niet in wat voor omgeving je er buiten mee gaat rijden? Voor op de boot lijkt de Buzz me heel geschikt voor je, maar voor buiten is het echt een stadswagen. Ik ben zelf bij Burgerhout op Blaak geweest en je vind daar idd wel veel. Ik werd alleen zeer slecht geholpen, maar je kan zelf wel goed rondkijken. Je hebt in Rot. ook een grote Prenatal, vind ik een fijnere zaak, maar die was tijdelijk dicht, weet niet of dat nog zo is, kan je op internet wel vinden.

@Married: Tsss.. nog zo'n leidinggevende, bah!

@Golflola: Leuke foto!

2. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hey meiden!

Ik ben er weer! De internetkabel is eindelijk vervangen!

Ik heb niet alles terug kunnen lezen... Maar...
    Dayenne, probeer het van je af te zetten meissie. Ik weet precies wat je bedoeld hoor. Heb zelf ook wel eens van die momenten. Je kindje draait in je buik en soms zul je de trappen en slagen beter voelen dan anders. Ik hoop voor je dat alles goed was...

Liefs
    Karina

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, nogmaals sterkte en hoe was het in het ziekenhuis?
    Ons ukje heb ik het hele weekend weinig gevoeld, tot vannacht en vandaag, toen was hij weer lekker druk, zo druk is ie nog nooit geweest.
    Dus het scheelt echt per dag. Maar kan me voorstellen dat wanneer jouw meisje elke dag erg druk is en dan een tijdje niet, dat dat echt opvalt.

Knuffel!

4. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Hallo hallo,

Vandaag naar vlk. geweest. Alles was ok met onze kruimel. Hartje klopt prima. Kindje is mooi klein. Niet te klein, maar gewoon binnen wat normaal is aan de onderkant van gemiddeld, zullen we maar zeggen. Maak me daar dan ook totaal geen zorgen over. Heb ik een goed excuus om af en toe wat extra te eten "voor de kleine"! :D
    Hoofdje zit al onderin en beentjes/knietjes rechts bij mn middel. Precies waar ik meestal de schopjes voel. En de hikjes voel ik meestal tegen mn schaambeen dus eigenlijk ligt de kruimel precies zoals ik dacht en stiekum ook al helemaal goed. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Krijgen over n paar weekjes nog een liggingsecho.

Heb wel regelmatig last van een vervelend gevoel rechts onder mn ribben. Vlk dacht aan bloeddruk, maar die is helemaal in orde. Heb zelf een bloeddrukmeter thuis Voel me verder wel af en toe misselijk en moe, maar doorgaans ok. Dus heb een briefje meegekregen met twee drankjes tegen maagzuur en dan gaan we kijken of het daarmee minder wordt.

@Dayenne
    Geloof dat je om 19u zou gaan dus als het goed is weet je nu meer. Hoop voor je dat alles ok is. Voel zelf de kleine meestal om de paar uur een half uurtje achter elkaar. Maar soms lijkt het een dagje wat minder. Heb een doptone apparaat thuis liggen. De kleine even horen geeft wel rust. Misschien een idee?
    Moet zeggen dat ik denk dat dat reageren van zo'n ukkie op handen op je buik ook een beetje ovetrokken wordt hoor. Ik denk dat veel kleintjes daar niet op reageren en dat veel aanstaande moeders denken dat de uk er wel op reageert, omdat de idee wel leuk is. Het is daar binnen zo warm dat ik denk dat zeker een warme hand alleen niet voldoende is voor zo'n kleintje om te voelen. Dus je vriend hoeft zich daar denk ik totaal niet druk over te maken.

Wij zitten hier nog een beetje dubben of we een 3D echo willen laten doen. Als ik de foto's hier zie dan wordt ik enthousiast, maar eigenlijk vind ik het niet zo nodig en denk ik telkens dat ik misschien wel schrik van hoe die kleine eruit ziet op zo'n echo. Een soort alien. En dan durf ik misschien niet meer te bevallen! :confused: ;)

@iedereen met kwaaltjes
    Beterschap! Ik kan mij iets herinneren gelezen te hebben over een poeponderzoek (leuk scrabble woord). Klinkt niet zo fris! Hopelijk is de uitslag goed!

@HJ1977
    Vind eigenlijk ook dat iedereen zelf moet weten oftie een kindje met down laat komen of niet. Hebben dr vast een goeie reden voor dan. Maar ik snap t wel met al die hormonen! :)

@erkennen van kindje
    Als vrouwenstel (inmiddels wel getrouwd) komen wij nog voor een heel traject van adoptie te staan. Mijn vrouw kan over een jaartje waarschijnlijk onze kruimel adopteren en is dan ook juridisch ouder (net als ik dat meteen bij de geboorte ben). Maar in eerste instantie heeft zij alleen het ouderlijk gezag samen met mij en ben ik de enige juridische ouder. En dat ondanks dat we getrouwd zijn en samen voor dit kindje gekozen hebben. Is een heel andere situatie dan voor heterostellen, nieuwe partner kan zelfs als hij dat wil een kindje erkennen dat helemaal niet van hem is.
    Soms best frustie, maar dat wisten we vantevoren. Wie weet wordt in de tussentijd de wetgeving aangepast.

Mag nog drie uurtjes werken en dan lekker naar bed. Voor iedereen vast welterusten!

Gr, Susan

5. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ok, dan nu nog ff over mezelf haha:

Met mij gaat het perfect! Al dagen totaal geen last meer van vermoeidheid :D Heerlijk om weer vanalles te kunnen doen en te weten dat als het terug komt, dat het tijdelijk is!

Ook ik heb mijn kleine al een paar dgn matig gevoeld. Eerst maakte ik me daar nooit druk om, maar sinds ik hem zo hard en goed voelde, vind ik het nu wel vreemd. Maar mijn theorie is dat hij waarschijnlijk gedraaid is en ik hem nu minder goed voel doordat mijn placenta voor ligt en hij nu daar met zijn voetjes achter ligt.

Kan trouwens niet meer op mijn linkerzijde slapen, heb daar altijd pijn, maar heb al de hele zwangerschap dat ik links vanalles voel en rechts nooit iets, dus maak me niet druk. Denk dat mijn zoon daar gewoon mijn dikke darm en lever etc aan het verdrukken is ofzo haha.

Ik schreef in het bericht hiervoor al hoe ik onder de indruk ben van alle 3D/4D echo;s van sommige van jullie: de mijne krijg ik a.s. maandag, ik kan echt niet w8, vooral niet nadat ik die van jullie goed bestudeerd heb en zie dat je echt groot verschil tussen elk kind ziet, helemaal geweldig! Mijn vriend heeft jullie echo's ook goed bestudeerd en is ook erg onder de indruk haha. Wij zijn vooral erg benieuwd naar zijn neus, omdat mijn vriend best een grote neus heeft haha.

Bevallen: Ik wilde eerst ook in een ziekenhuis bad bevallen, maar nu gewoon in een ziekenhuisbed, liggend. Een bad lijkt me toch teveel gedoe en lijkt me ook vies als al die troep in het water belandt.

Regelen: Ik regel hier ook alles, maar mijn vriend toont wel altijd veel interesse in alles. Ik vind het wel best zo, heb graag de touwtjes in handen en zeker met de baby-uitzet etc. haha.

Had vorige week een erg drukke, maar leuke week. Zaterdag was mijn vriend jarig en hij wilde het niet vieren, maar aangezien ik eigenwijs ben en nooit naar hem luister ;) had ik bij de Italiaan gereserveerd met nog 2 vrienden en daarna kwamen er nog een aantal vrienden naar ons huis. Was een heel gezellige avond en gelukkig lag ik om 01.00 uur in bed, was net goed vol te houden. Heb het wel erg moeilijk met het niet drinken hoor op zulke avonden pffff... zal in december wel helemaal erg worden, ik ben nml echt een zuipschuit als ik niet zwanger ben.

Ik heb dan ook besloten dat (als het lukt) ik 3 mnd lang borstvoeding wil geven, tot de maand mei, dan ben ik ook jarig en sta ik een jaar droog haha en vind ik het in dat opzicht wel weer mama tijd.

Mijn vriend had zaterdag ook een theorie lesdag en a.s maandag theorie examen, daarna snel afrijden. Erg spannend. Hij rijdt al jaren zonder rijbewijs (momenteel geen auto by the way), erg stom natuurlijk en dat willen we dan ook beiden niet als de kleine er is.

Omdat jullie allemaal zo begaan waren met de 2ling van mijn vriendin die met 27 wkn geboren zijn, hieronder een beknopte samenvatting van de laatste e-mail die ik ontving:

Over de ene baby:
    Zijn klepje is dmv medicijnen gelukkig dicht,maar de longetjes zijn nog niet goed rijp. Dat betekend voor hem dat hij daar medicijnen voor krijgt en dat medicijn zou het moeten verhelpen.Tot nog toe is gebleken dat de eerste keer niet heeft geholpen.Hij krijgt nu zijn tweede kuur wat hopelijk wel aanslaat.Mocht deze kuur niet aanslaan dan komt er een ander medicijn die heftiger is dan dit medicijn. In dit geval zou het mogelijk zijn dat hij niet helemaal zonder gevolgen uit deze situatie komt. De artsen doelen dan op een (lichte) beschadiging aan de hersentjes.

Over de ander baby:
    Helaas is het klepje van hem nog niet dicht. Hij is nu aan zijn tweede kuurtje bezig. Mocht dit aanslaan dan is dat heel gunstig. Hij heeft namelijk nu nog al wat probleempjes met ademen en eten. Mocht het niet aanslaan dat gaan ze het klepje sluiten dmv een operatie. Ze sluiten het klepje dan dmv een clipje zodat zijn beademing beter word.
    Hij zou hierdoor dan ook beter moeten gaan eten en een verbetering van de bloed doorstroming zou moeten krijgen.
    Ondanks alles doet hij het heel goed en heeft het iets minder zwaar dan zijn broertje. Er is ook iets positiefs te melden en dat is dat hij vanavond mag gaan buidelen bij zijn moeder.

Al met al dus een heel heftige, spannende periode voor hun, maar ze blijven gelukkig erg positief en vol goed hoop omdat ze merken dat hun zonen vechtertjes zijn en ze veel vertrouwen in de medici hebben!

Nou, weer een heel verhaal van mij, volgens mij ben ik nog de helft vergeten te vertellen haha, maar zal het hier maar ff bij laten!

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Amor: fijn te horen dat die 2 kleintjes toch vooruitgang boeken, ook al is het niet veel, elk kleine beetje helpt ;)

Hier druk op marktplaats bezig, hebben zo'n stickerboek van wwf via de supermarkt, actie afgelopen en boek dus nog niet vol :( Dus druk aan het kijken om plaatjes te ruilen enzo..

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Dayenne en hoe was het in het zh.

Mieke ik voel de kleine de ene dag ook meer dan de andere. De vk zei zolang je het maar 1x per dag voelt bewegen.

Eppie Denk dat we de groene uitvoering nemen. Als hij straks echt als zitzak wordt gebruikt kunnen justin en zijn zusje hem samen gebruiken. Ga denkmik van het weekend kijken ervoor. Op internet kost hij 120,- weet jij wat hij in de winkel kost?

8. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dayenne, hoe was het in het zkh? En trouwens veel succes morgen met je theorie!

Amor, goed om te horen dat het al wat beter gaat met de tweeling. Ik hoop dat ze allebei goed op de medicijnen reageren!

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    He meiden, heb eindelijk een buikfoto in mijn album gezet! (Het is wel een beetje van mezelf en eenbeetje van de baby...... ;) )

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Meiden alles was goed!

Wss bewoog ze minder omdat ze anders is gaan liggen. Verder moet ik wel rustig aan doen, heb waarschijnlijk een virusje te pakken.

Pff ben weer gerust!

Bedankt allemaal dat jullie aan me denken, vind ik echt ontzettend lief!

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh dus jullie vonden dat zilveren zo gaaf! Leuk hoor :D. Ik vind het ook echt super.

Haha ja zie jij dat molukse neusje ook? Leuk he :D. Dank je wel! Schattige lipjes he haha.

12. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Dayenne,
    Goed te horen, meid! Fijn.... en nu je bed in! ;)

Amor,
    dank voor je tips, ben meteen even gaan kijken. scheelt wel weer behoorlijk in prijs (model 2008 en 2009 scheelt zomaar 120 euro's! en dat voor m.n. een kleur is wel wat veel...)
    maar inklapbaar, mogelijk met maxicosi en de mogelijkheid naar voren en achteren te zitten spreek me ook wel weer aan. geen idee of ik het zou gaan gebruiken maar lekker is dat het dan onze keuze kan zijn....

13. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dayenne, fijn dat alles goed is!

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hihi Feb ik moet nog leren voor mijn theorie. Dus dat warme bedje laat nog even op zich wachten, helaas!

15. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    dayenne Fijn dat alles goed is meid.

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

@ Noppie, hoe gaat het met de ontlasting?

@ Dayenne, kindje beweegt bij mij de ene dag meer en anders dan de andere dag. En hij reageert echt niet altijd op mijn man (vaker niet dan wel).. dan zeg ik, oh hij schopt, voel eens! En dan houdt die kleine natuurlijk prompt weer op om zn papa te pesten.
    Fijn dat het goed was in het zkh!

@ HJ1977, ik bedoelde het ook niet verkeerd tegenover jou hoor. Alleen komen op zo'n forum dingen soms verkeerd over. Gaaf dat je beide kindjes schoppen! Ik vind eentje al veel, haha

@ Karina, fijn dat je weer online bent! Alles goed? Ook met je kleine hondje?

@ Suske, tja, we lijken zo'n geëmancipeerd land, maar eigenlijk valt dat best nog tegen als ik jouw verhaal zo lees!

@ Amor, een heel verhaal over de beebjes. Gelukkig doen ze het redelijk goed.

@ Angela, wow wat een buik! Gaaf! Ik heb volgens mij echt de kleinste buik van iedereen..

Fijne dag!

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Aanstaande zondag is de Februarimama's meeting al! Degenen die zich hebben aangemeld hebben pb met de details :D. Mochten er nog meer mensen mee willen, let me know!

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Dayenne, fijn dat alles goed is. Nu als de donder leren!

Amor, goed dat er een kleine vooruitgang in zit, al is het nog maar een kleine.

Angela, mooie toeter hoor ;)

Febr. ik denk dat je gewoon even in de winkel moet gaan uitproberen.

Suske, dat is idd wel weer een regelwerkje, ook al zijn jullie getrouwd.
    Fijn dat alles weer goed was bij de controle.

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Suske: wat fijn dat alles goed was bij de VK! Maar dat is voor jullie wel een geregel dan om jullie kindje te erkennen. Ging het maar zo makkelijk als bij ons! Is weer lekker geregeld dus!

@Amor: goed om te horen dat het wel gaat met de tweeling van je vriendin!
    Nog een weekje wachten en dan krijg jij je 3d echo. Spannend hoor!
    Kun je trouwens in het ziekenhuis ook in bad bevallen?
    Haha dat jij zo'n zuipschuit bent! Dat probleem heb ik niet, want wij drinken beide geen alcohol. Maar ik kijk weer uit naar een broodje met filet american! HMMMM dat klinkt wel weer leker hoor.

@Maatje: wij hebben de doomoo seat bij de prenatal gekocht en daar kostte deze ook 120 euro. Volgens mij maakt het niet zo uit waar je hem koopt. Collega van mij heeft er ook in en haar zoontje van nu 2 en een half zit er nog steeds veel op!

@Angela: wat heb jij een mooie buik zeg!

@Dayenne: jeetje wat fijn om te horen dan alles toch goed is en dat het waarschijnlijk kwam omdat ze anders is gaan liggen. Moet toch een pak van je hart zijn. Je liet me wel een beetje schrikken hoor. Wel naar de dokter luisteren en het rustig aan doen he? Gisteren was onze kleine meid echt goed aan het schoppen tegen de hand van mijn man. Echt heel grappig!
    Wanneer moet je trouwens op voor je theorie?

@Married: heb de pb ontvangen hoor. Heb er al veel zin in! Nog ff een Tom Tom regelen voor die dag, want anders gaan we er niet komen denk ik.

Vandaag lekker een avonddienst en morgen ook. Morgenochtend eerst weer even naar de VK en dan kan ik onze kleine meid weer eens horen. Ik ben benieuwd of ze qua groei ook goed gaat.

Fijne dag iedereen.

X Esther

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lieve mama's, wat gaat het snel bij jullie.

Ik zou komen melden als ik zwanger ben, nou bij deze :D . De 2e cyclus na de curretage is het raak! Ik kan het nog niet geloven, ik had het totaal niet meer verwacht. Ik vind het heel spannend, maar ben ook echt dolgelukkig! Met een been sta ik op die wolk, met de ander op de grond. Ik hoop zo dat het deze keer wel goed mag gaan.

Ik wens iedereen veel succes met de laatste loodjes. Want het gaat heel erg snel.

Knuffel van Sucre

Deel Deze Pagina