Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Amor; dat klinkt wel erg heftig allemaal hoor en totaal niet als een veilige omgeving voor jullie kindje :( Ik hoop dat je er goed over kan praten met je vriend en dat jullie volgend jaar in een veiligere omgeving komen te wonen!

Maka; en toch is het een mooie foto hahaha. Vervelend dat je je nog niet lekker voelt....weerstand vliegt toch wel omlaag he met een zwangerschap..merk het zelf ook! :(

Mieke; niet onzeker worden over je kamertje hoor, wordt vast prachtig en ook ik zou voor de effen gordijnen gaan. Ik ga zo ook maar eens foto's nemen van ons kamertje, want wil hem nu ook wel gan showen aan jullie :D

Vaam; vindt het ook erg leuk dat we uitgekozen zijn voor de echo :D

Ik koop niet veel van Noppies hoor, vindt het echt megaduur :( Hebben wel in Egmond een te duur setje gekocht maatje 62 :) ;)

Liefs Daffie

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou bedankt hoor jullie positiviteit doet me goed en geeft me wat moed voor het kamertje, hihihi!
    Eigenlijk natuurlijk best een beetje stom, maar ja je wilt het leukste voor je kleintje.

Amor, oeps daar schrik ook wel van en kan me je reactie wel voorstellen.
    Snel zoeken dan maar naar een leuk ander huisje in een betere buurt.

Daffie, wat leuk dat jij uitverkoren bent om naar het VU te gaan ;)
    Misschien dat er nog een paar onder ons een mailtje krijgen, tot op heden nog niets ontvangen... jammer.
    Jaaaa leuk, wil jullie kamertje ook zien!

Maka, wat vervelend dat je je niet fit voelt, idd maar even een beetje opladen voor de boodschappen.

Ik moet zeggen dat ik er nog geen last van heb gehad, mijn weerstand.

Ik ben ook licht rossig, heb tussen mijn blonde lokken toch echt rode haren zitten.
    En als baby was ik echt rossig. Maar mijn mannetje is echt donker.
    Donker haar en donkere ogen, dus ik denk dat dat wel zal gaan overheersen, hoop het wel eigenlijk.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat zegt mijn man ook steeds ;).. Ik ben ook echt donker namelijk, donker haar en donkere ogen. Maar... mijn moeder is rood, dus ik heb denk ik wel rode onderdrukte genen ergens en in combi met mijn mans rossige haar, schat ik de kans op een rood/rossig kindje dus erg hoog in, haha

4. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mijn man en ik zijn allebij donkerblond en toch is Justin fel rood. Wij zelf hopen dat zijn zusje dan ook rode haren heeft.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Grappig he, het is dus helemaal niet van te voren te voorspellen en te verklaren eigenlijk.

6. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    hey allemaal,

Ben ik weer..

Dayenne: wat fijn dat alles goed is. Ik voel mijn klein wondertje pas sinds een paar dagen. Vandaag voelde ik het voor het eerst echt heel veel. Steeds als ik het voel leg ik automatisch mijn hand op mijn buik. Vandaag had een crematie... heel emotioneel allemaal en de kleine was in die tijd vollop in beweging.

Over haren gesproken. Wij zijn allebei blond, rood zit wel in de familie van mijn moeders kant. Ik denk alleen dat wij een kaal kind krijgen.. haha. Ik kreeg pas rond mijn 2e haar en mijn vriend pas rond zijn 3e. Mijn moeder zag laatst in een winkel een mooi lief schattig borsteltje liggen en ik zei: Ma, die hebben wij niet nodig de komende jaren... wij waren beide kaal.. haha.

Ik heb echt het idee dat mijn buik de laatste week enorm gegroeid is. Hebben jullie dat ook? Het begint soms al een beetje in de weg te zitten. HEt scheren van de bikinilijn kost al wat meer moeite.. nog even en dan kan je het niet meer zien.. haha.. waar ik allemaal wel niet aan denk he!

Ik las iets over bevallen met een spiegel. Dat lijkt me super. Volgens mij geeft dat op zo'n moment echt ff nieuwe energie.. dat je het kindje kan zien komen. Ik zou het wel willen denk ik.

Morgen hebben we een bijeenkomst over de bevalling. Ik ben benieuwd, heb er wel zin in.. heb gewoon helemaal zin in de bevalling... het kleintje eindelijk in je armen sluiten, heerlijk lijkt me dat! Ik zie er overigens helemaal niet tegenop, ben heel nuchter wat dat betreft. Zijn er mensen die er wel tegenop zien?

Zo, dat was het weer ff...

Tot snel weer

Groetjes Anne

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Bevalling Achja het doet pijn. Denk zelf maar zo het zal er toch uitmoeten. En de pijn ben je zo vergeten. Heb met Justin nog weken pijn gehad en dan kijk je naar je kindje en weet je waar je het allemaal voor hebt gedaan.

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Heb de foto's van het kamertje in mijn album staan. Ben volgens mij een stuk klassieker dan de meeste van jullie qua smaak hahaha.
    Nog 3 maandjes en dan zal ze in het wiegje in haar kamertje liggen :D

Daffie

9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

mieke ..mooie fotos hoor..erg leuk idee dat kamertje is tenminste eens heel anders als al die standaard babybehang
    mooie buik ook.

amor.....heftig hoor zo schietpartij..weet wel dat ik daar heel vlug weg wilde..zeker met een keline in huis.
    moet er niet aan denken die gasten aan mijn deur brrrrrr

3d fotos....wij hebben het bij onze dochter toen ook gedaan en inderdaad ze zijn wat vergroot...
    ze had erg bolle wangen en een brede neus.was in het echt niet zo hoor!

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Daffie wat een mooi kamertje. Klassiek klopt maar wel heel mooi.

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Spiegelbevalling: Nou van mij hoeft het niet zo.. Heb in het ziekenhuis tijdens mijn bevalling van Tim op het moment dat het hoofdje zichtbaar was ook een spiegel daar down under gekregen en mijn reactie was: Oh nee, nee.. NEEEeEEEE ik wil niet meer! doe het zelf maar! En vervolgens trapte ik de vk en de verpleegster van het bed af :oops:

12. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden!

Ik ben geslaagd voor mijn theorie! :D:whistle: Jeeej ben echt blij. Was nog best een gestress, omdat mijn band van mn scooter lek was, maar gelukkig nog net op tijd daar.
    Haha ik had precies 6 fout :).

Oh en zaterdag mag ik voor de gratis 3D/4D echo in Amsterdam :D. Had het echt niet verwacht, ik dacht dat het al helemaal vol zou zitten. Mag ik mijn meisje weer zien! :D

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jeej Dayenne, gefeliciteerd! Zal een hele opluchting zijn! Lekker vieren vanavond :D

En leuk dat er al een paar meiden naar de gratis 3D echo kunnen :)

Amor, jaiks wat een enge buurt! Waar woon jij dan? Durf je 's avonds wel alleen naar buiten?
    Ik wist niet dat er ghetto's in Nederland zijn! Alhoewel, ik ben een keer in Amsterdam-Bullewijk vanuit de metro de verkeerde kant op gelopen (ik zocht de Ikea)... Wist niet hoe snel ik weg moest komen daar!

Hihi, mobiel, kan me jouw reactie ook wel voorstellen op zo'n spiegel. Maar ik zou t op zich best naderhand willen zien op video ofzo. Maar verder mag niemand anders t dan zien!
    Maarja, ik heb mijn mannetje wel nodig om me te ondersteunen. En hij blijft denk ik sowieso achter me staan, want hij is panisch voor bloed e.d. Dus dat gaat niet lukken!

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Amor: kan me je reactie heel goed voorstellen. Ik zou ook echt willen verhuizen. Ik hoop dat je mannetje bijtrekt en gaat inzien dat het voor jullie allemaal beter zou zijn.

@Maka: wat vervelend dat je je niet goed voelt. Hopelijk gaat het snel weer over en kun je verder op het 'spoor van genieten'.

@Mieke: hopelijk ontvang jij ook nog een goed bericht voor een gratis echo.
    En ik heb volgens mij niemand in de familie met rood of rossig haar en mijn ex-man heeft donker haar, zijn ouders ook. Zelf ben ik blond, dus ben eigenlijk wel benieuwd welke kleur haar hij gaat krijgen.

@Anne1982: Dus jij bent eerder benieuwd of er uberhaupt wel haar aanwezig zal zijn hihi. Mijn nichtjes (van mijn broer en zijn vriendin) zijn allebei lichtblond. De een heeft haar tot op haar kont (en is bijna 4 jaar), en haar haren groeiden echt al heel snel bij de andere groeit het haar maar moeizaam en zij is bijna 2. Dus je weet het echt nooit denk ik.
    @bevalling: maak ik me helemaal geen zorgen over. Het is de eerste en elke bevalling is anders, dus laat het dan maar op me af komen.

@Daffie: Het mag dan een klassiek kamertje zijn, maar wel erg leuk hoor!

Vanavond om 17:30 uur terug voor de echo en om 20:00 uur mijn eerste cursus 'baby op komst'. Ben benieuwd of dat wat zal zijn. Gelukkig zit er al een iemand bij die ik goed ken, dus zal best wel gezellig gaan worden.

@kamertje: die van mij komt pas eind november. In principe kan ik hem de 29ste op gaan halen, maar ik kan een week van te voren even bellen of hij al binnen is. Ik hoop het wel, want heb er echt zin in om het te gaan aankleden :D.
    Heb al hele leuke winnie de Pooh schilderijtjes, die krijg ik met 5 dec van mijn ouders.

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Dayenne: dubbel gefeliciteerd dus! wat leuk dat je ook voor de echo mag komen!

@mobiel......oke, je hebt mij ook overtuigd. Voor mij ook geen spiegelbevalling :)

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Vaam dank je! Leuk dat jij ook mag! Jij had het ook niet meer verwacht he?
    Tis wel vroeg voor ons, we moeten om half 7 al weg haha :). Echo is om 9.15. Maar we hebben het er wel voor over hoor. Ben heel benieuwd of we mooie plaatjes krijgen! Het zijn toch studenten he...

@Amor ik woon ook in zo'n buurt. Vond het in het begin wel eng, maar ben er nu aan gewend. Ik kijk er ook anders tegen aan hoor, sinds ik zwanger ben! Ik wil toch een veilig nestje voor mijn baby creeën. En gelukkig valt het hier mee met de schietpartijen, alleen laatst iemand doodgeschoten 3 flats naast ons. Maar daar hadden ze niks van gemerkt. Je wordt echt niet zomaar neergeschoten hoor! Ze zoeken echt wel degene uit die ze willen hebben ;).

@Maka dank je wel! :D

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oke voor mij hoeft die spiegel ook niet meer :).

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hey Vaam, lijkt net of jouw manneke al haar heeft op de echo! Klopt dat, of lijkt t maar zo?!

Wat haren betreft hoop ik dat ze de haren krijgt van mijn vriend (dik en donker).
    Hij heeft ook redelijk donkere ogen, maar zijn vader heeft blauwe ogen en mijn ouders en ik ook blauw... Dus misschien wordt t wel blauwe ogen en donker haar... :)

19. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Maka: Beterschap, vervelend dat je zo kwakkelt!

@Mieke: Logisch hoor, ik lag ook nachten te piekeren over de perfecte kamer to be haha

Rood haar: Kan erg mooi en sexy zijn vind ik! Die van ons wordt bijna zeker weten erg donker. Wij zijn donker en onze ouders en voorouders ook.

@Anne: Ik kan het daar beneden nu al niet meer zien hoor haha. Doe het maar op gevoel en moet nog een hangspiegeltje aanschaffen haha.

@Daffie: Leuke meubeltjes hoor met die ruitjes! Vind ik ook erg mooi, ik heb verschillende smaken eigenlijk.

@Mobiel: Whahaha.. zie het al helemaal voor me!

Voor mij geen spiegel hoor.. brrrr.. moet er niks van zien! Vind het wel mooi als er gefilmd wordt vanaf het einde, vlak voordat hij komt.. achteraf wil ik het wel zien haha.

Opkijken tegen bevalling: ik probeer het te relativeren en er niet aan te denken, maar JA... als ik eraan denk..brrr.. maar ik ben een held op sokken, ik doe zelfs mijn ogen al dicht bij het bloedprikken haha.

@Dayenne: Wat goed van je, gefeliciteerd meid! En wat leuk dat je ook uitgekozen bent.

Bevallingscursus: Ik heb me vandaag eindelijk aangemeld, natuurlijk veel ste laat en kan al niet meer in mijn eigen stad en begin 16 december pas eens per week op dinsdagavond. Maar goed, als ik nog ff snel leer hoe ik moet puffen en niet in paniek moet raken, vind ik het best. Na de bevalling zijn er nog een paar lessen, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Wil me na de bevalling ook op gaan geven voor baby-massage, lijkt me toch ook wel leuk, net als babyzwemmen.

Op dat ghetto gedoe van mij, wil ik nog wel ff reageren, maar heb nu geen privacy ;) , dus kom ik nog op terug...

20. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden

Dayenne: ik herriner me nog van de vorige zwangerschap dat hoe groter de baby wordt hoe minder ze draaien dus hoe minder je voelt,

Amor: dankje, en fijn dat het ietsje beter gaat met de tweeling,
    Snap wel dat je je zorgen maakt om je vriend vervelend dat je ruzie hebt.

Sucre: Gefeliciteerd, ben heel blij voor je

Mieke: leuk kamertje, en wat al een mooie buik.

Ik heb laatst gedroomd dat de kleine knal oranje haar heeft (net als die bassie van de reklame), denk dat de baby donker bruin met krulletjes heeft net als zijn zusje (mijn man somalische, de donkere huid en kleur overheerst dan vaak meer)

Daffie: mooi kamertje

Dayenne: gefeliciteerd, leuk dat je nog een keer een echo mag

Deel Deze Pagina