Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Mobiel, haha, zie het al helemaal voor me met die spiegel! Kan me je reactie ook goed voorstellen, ik zie zo'n spiegel ook niet echt zitten (zeg ik nu, maar wie weet denk ik daar op het moment supreme anders over)

@ Dayenne, gefeliciteerd! En leuk dat je voor de echo mag komen! En jij ook al in zo'n enge buurt zeg, gatsie! Kijken jullie wel uit!

@ Vaam, veel plezier bij de echo en de cursus!

@ martinenur, zwanger van Bassie, haha... zou wat zijn he ;)

Ik ga nu de file weer in, het is echt drama op de weg de laatste tijd.. maar hopelijk als ik iets voor 5en vertrek heb ik net geluk met hier het industrieterrein afkomen..

Fijne avond!
    XX

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, wat top dat jullie ook naar de VU mogen voor de echo!
    Enne super gefeliciteerd met het behalen van je theorie examen.
    Nu nog je praktijk!

Daffie, vind het echt schattig jullie kamertje, idd zoveel smaken en zoveel verschillen, leuk om te zien zo bij iedereen.

Married, sterkte onderweg voor de file.

Voor mij ook geen spiegel hoor!

Vaam, veel plezier bij de 2e poging straks en ook bij gym.

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dayenne, super meid...gefeliciteerd met het halen van je theorie!
    We komen elkaar dan net niet tegen in het VUmc denk ik, want wij mogen zaterdag om 11:00. :)

Vaam; veel plezier bij de echo!

Net heerlijk 1,5 uur op de bank geslapen en ineens was het schemerig buiten ;) Had deze dag echt even nodig denk ik..... ;)

Ons kindje wordt denk ik gewoon donker van haarkleur. We zijn allebei donker, mijn man iets donkerder als ik...IK heb ergens gelezen dat bruine ogen dominant zijn aan blauwe, dus ik ga ervanuit dat die van ons bruine ogen van haar papa krijgt :p

Morgen de groei-echo, dus ben benieuwd of alles goed is!

Daffie

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi, zwanger van Bassie. Teveel naar die reclame gekeken!

Oogkleur wordt geloof ik bepaald door 3 verschillende genen.
    De moeder van mijn vriend is donker (haar en ogen), vader blond&blauw. De kinderen hebben allemaal donker haar, maar verschillende kleuren ogen (van heel licht blauw naar heel donker bruin!).

5. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Sucre,
    wat goed zeg om jou zo snel alweer hier tegen te komen met zo'n bericht. Super voor je, geniet ervan!

Mieke,
    gave kamer hoor! enne, mooie buik.... echt zwanger nu he! ;)

Daffie,
    inderdaad mooi klassiek en goh wat zijn jullie allemaal al ver zeg...

Vaam,
    super een gratis echo... gaaf!

Nou, mijn speed-trip naar NL staat gepland. Zaterdag morgen land ik op schiphol en reis door naar Rdam, naar die winkel van jou Mobiel. Ik heb ze gebeld en ze hebben toch alles wat ik wil zien ondanks dat het niet op de site staat...
    1. one tree hill urban
    2. easy walker
    3. quinny zapp
    4. maxicosi mura
    Ligt niet in de planning om direct wat te kopen maar ben denk ik de enige onder ons zo'n beetje die hier nog ABSOLUUT geen verstand van heb. Op afgelopen twee dagen internetspitten na dan natuurlijk...
    Deze zijn allemaal opklapbaar en te combineren met maxicosi, verschillen wel erg in stabiliteit en terrein wat je ermee op kunt maar moet maar even zelf zien en voelen in de winkel.

heb nog stiekum eraan zitten denken om onverwachts bij "Broers" binnen te wippen, zo van 'HALLOOOOOOO!" Tja, als niemand naar Cyprus komt........ :) :) Maar goed, dat zit er niet in, familie gaat even voor en dit extra wordt te druk helaas.

Donderdag nog even shoppen met schoonmoeder, kan zij ook nog even mijn dikke buik zien en s'avonds weer weg.

O ja, ben woensdag in amersfoort en moet donderdag avond in Schiphol zijn. Heeft er nog iemand een goeie tip waar te babyshoppen? Grote babyzaak!?

heb er zin in.

6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Angela, mooie buik hoor!

@dayenne, gelukkig dat alles goed was met de kleine meid... enne nu echt je rust nemen hoor!
    Gefeliciteerd met je theorie! en ook al die echo... geniet ervan!

@Daffie, wat naar dat je ziek voelt... beterschap meid! Maar bofkont dat je 2 keer een echo krijgt :) En mooi kamertje! leuke gordijnen ook :D

@Mieke, stoer kamertje :D zilver blauw en dat behang combineerd goed!
    Enne mooie buik!

@Amor, dat klinkt wel als een hele heftige wijk! ik denk niet dat ik daar met een kleintje zou willen wonen... hopenlijk vinden jullie snel wat anders meid!

@Maka, rustig aan doen hoor, en hopenlijk knap je snel weer op!

Vandaag mn laatste normale dag... vanaf morgen ga ik halve dagen werken. Vanmorgen een gesprek gehad met mn leidinggevende, het is wat gepuzzel qua vervanging...maar ik ga 2 dagen van 10 tot 2 en op vrijdag alleen 's middags werken. Zal soms even anders zijn ivm vakantie van collega. Maar ik ben er erg blij mee! Morgen hoef ik pas om half 12 te beginnen :D

Gelijk morgen maar eens naar t ziekenhuis bellen wanneer ik dat bloedsuikerapparaatje kan ophalen voor mn dagcurve!?

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Bedankt voor alle berichtjes over ons kamertje :D

Febr; wat leuk dat je even naar Nederland komt en kan shoppen...is hier natuurlijk wel weer heel anders.... :D Goede reis alvast en veel plezier met je familie!

Axioma; voel me alweer stukken beter hoor, had een dagje complete rust nodig denk ik :) Lekker dat je miinder kan gaan werken, geniet er maar van!

Ik ga even spinazie maken, met krieltjes en een kipschnitzel....mmmm

Daffie

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Febr. klinkt fijn hoor zo onverwachts even naar NL en je familie zien.
    En er zijn vast meiden die in de omgeving van Amersfoort een goede winkel weten.

Axioma, fijn dat je vanaf morgen lekker minder kunt werken.

Ik heb ook een andere oogkleur dan mijn ouders.
    En ouders + zus zijn alle 3 hartstikke donker en ik ben blond, dus tja.....
    Mijn vriend was vroeger als peuter spierwit en nu zwart haar.
    Ikzelf was als peuter ook spier wit en mijn vader ook, maar ik ga er vanuit dat het donker gaat worden hoor.

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Videobevalling: Geef degene die gaat filmen wel even goede en duidelijke instructies mee van wat je gefilmd wil hebben.. Mijn filmvriendin was zo bang dat ze te laat zou zijn met filmen dat ik bijna alleen maar 3 kwartier muts in beeld heb :oops: Nou ja niet al te charmant in close-up als je dat nog eens gaat kijken naderhand.. Heeft trouwens wel 3 maanden geduurd voordat ik t uberhaupt durfde te kijken :)

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi lieve mama's sorry dat ik zo een lange tijd niet ben geweest :( IK ben nu werkloos dus een beetje de stress etc :(

Mijn detacheringbureau zou of werk vinde of mij doorbetalen maar nu hebben ze werk in Brabant om nou vanuit rdam te reizen naar brabant met zoveel rug klachten en harde buiken lijkt me niet zo slim vrijdag heb ik een dag curve in het zh en gaan we bespreken hoe of wat. allemaal een dikke knuff ik denk echt aan jullie maar heb geen puf om te reageren. :(

11. Hallo,

Ik ben ook een hele tijd niet geweest.
    Ik las dat er een aantal van jullie ook naar die echo in Amsterdam gaan? Ik ga zaterdag 8 november om 09.15 uur. Ben echt heel benieuwd!

Met mij gaat het iets minder goed. Ik heb behoorlijk wat klachten en weet eigenlijk niet goed wat ik er mee aan moet.
    Ik heb last van mijn bekken, waardoor ik pijn heb met lopen.
    Mijn rug doet zeer en in heb last van een plekje net onder mijn linker ribben. Dit laatste had ik ook tijdens mijn vorige zwangerschap! Moe moe moe, dat ben ik ook nog, maar doordat ik 3 dagen werk en natuurlijk al een zoontje heb kan ik niet veel rust pakken. Volgens de VK moet ik m'n rust meer pakken, maar wanneer?
    Ik durf het bij mijn werk niet aan te geven? Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik hierdoor heel veel problemen op werk gehad....want ja (zeiden ze) zwanger zijn is toch geen ziekte?

Nou ja, misschien moet ik het toch maargewoon zeggen (cq vragen of ik minder mag werken?)

groetjes,
    Marjike

12. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ik zal nog even reageren op het feit dat ik in een ghetto woon. Het is echt minder erg dan dat ik het blijkbaar zelf over heb laten komen hoor.

Er gebeurd wel vanalles hier, maar als je er niks mee te maken hebt, overkomt je niks. Er is nog nooit een vrouw of een kind bij iets betrokken geraakt voor zover ik weet.

De enige reden (als ik mijn vriend even niet meetel) dat ik wil verhuizen is omdat veel kinderen toch asociaal zijn hier en ik niet wil dat mijn zoon dat gedrag over zal nemen. Verder is er een prachtig park in de buurt met grote speeltuin en kinderboerderij etc., dus erg fijn om met een kind heen te gaan.

De reden dat ik gelijk deze zomer al wil verhuizen, is omdat ik geen tuin heb en als die kleine straks kan lopen, lijkt me dat heerlijk voor hem (ook voor mezelf en onze hond, maar dat terzijde) en aangezien kinderen vanaf hun 2e of 3e toch ook al veel gaan kopieren van hun omgeving, wil ik gelijk naar een betere buurt verhuizen met minder asociale kinderen, maar niet zozeer omdat het gevaarlijk hier is.

De reden dat ik daarover begon en dus ff flink de balen in mijn vriend had, is omdat hij dus wel indirect betrokken is bij dat soort types die in de problemen raken. Dus ook al verhuizen wij naar de beste wijk die er bestaat, als hij (met zijn zoon) dat soort mensen en locaties op blijft zoeken, verdwijnt het probleem niet.

We hebben inmiddels een goed en heftig gesprek gehad en hij heeft me beloofd meer afstand te nemen, voortaan beter na te denken als dit soort dingen voorvallen en om tegen al zijn bekenden uit de wijk te zeggen dat ze hier niet meer aan de deur moeten komen en hij doet zijn best beter "nee" te leren zeggen. Ik heb hem goed duidelijk gemaakt dat hij hun moet laten inzien dat hij een baan heeft die veel energie en tijd van hem vergt en daarnaast (nog belangrijker) nu een gezinnetje heeft met wie hij rekening moet houden.

Verder ging het eigenlijk harstikke goed tussen ons, het was gewoon gisteren weer ff heftig, waardoor mijn hormonen en moederinstinct op hol sloegen en ik overal leeuwen en beren zag. Nu is de rust gelukkig weer terug gekeerd.

Enne, we hebben zo een andere woning hoor, omdat ik al jaren ingeschreven sta en dus onwijs veel punten heb. Het is dat ik mijn rug gebroken had tegelijkertijd dat ik zwanger werd, waardoor we afgelopen zomer niet konden verhuizen, daarom volgende zomer, zodat ik zelf ook vanalles kan doen.

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Marijke wij gaan ook zaterdag om 9.15! Dus dan zal ik je wel tegen komen ;). Leuk hoor :D.

Balen van je klachten. Ik zou het toch aankaarten bij je werk, ook al snap ik dat het heel vervelend is. Maar zo doorgaan is ook niet goed. Niet voor jou, en ook niet voor jou kindje! Dan hebben ze maar pech daar, jij en je kindje's gezondheid gaat voor ;).

Sterkte ermee!

@Amor, grappig dat jouw buurt echt hetzelfde is als die van mij. De meesten vinden het erg extreem, maar als je er woont dan valt het reuze mee!
    En inderdaad, om de asociale kinderen zou ik ook willen verhuizen. Ben zo bang dat mijn kind daar ook in terecht komt, in zo'n groep.

Fijn dat je zo snel kan verhuizen!

14. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Maka: Ik hoop dus ook op donker haar met mijn lichte ogen en het lichtbruine tintje van mijn vriend, dat zou wel heel mooi zijn en zijn krullen erbij. Maar ja, ook al krijgt ie een grote neus en een witte huidskleur etc., ik zal het toch vast wel de mooiste baby ooit vinden haha.

@Febr: Echt leuk hoor dat je naar Nl komt, heerlijk voor je!

@Mobiel: Whahahahaha... ik blijf lachen om jou! (maar wel een goede tip idd haha)

@Tirilisko: Pffff, balen meid! Maar verdien je niet genoeg met de 70% uitkering of ziektewet? Ik maak me voorlopig echt niet druk dat ik geen werk heb, geniet van mijn rust en vrije tijd en red het prima met 70%

@Marijke: Wat ontzettend rot voor je! Hoe moeilijk het ook is, ik zou echt de stap zetten en aan jezelf en je baby denken! Niet vragen of je minder mag werken, maar aangeven dat je minder gaat werken, omdat het niet meer gaat en dus echt gedeeltelijk de ziektewet in moet. Ik weet niet of je altijd meeleest met dit forum? Maar bijna alle meiden hier moeten minder gaan werken omdat ze het niet meer trekken en uiteindelijk zal je je zo opgelucht voelen als je de stap gezet hebt. Veel sterkte ermee!

15. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Tirilisko: Ik weet niet of je dat al weet, maar vergat nog tegen je te zeggen dat je vanaf een maand voor de geboortedatum ook 4 maanden lang 100% krijgt... dus dat is ook al bijna. Sterkte ermee!

16. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ik schrijf wel een beetje veel nu he meiden :oops: haha.. maar als ik er even niet ben, loop ik gelijk weer pagina;s achter, dus probeer er nu weer zoveel mogelijk te zijn haha.

@Dayenne: Zeker toevallig dat we in eenzelfde soort buurt wonen. Hoop voor jou ook echt dat je snel geluk zult hebben.

Maar vanaf 2 jaar is het eigenlijk al kopieren geblazen bij die kleintjes.. mijn vriendin woonde hier toch een paar maanden met haar 2 zoontjes en eigenlijk nam die van 8 jaar geen slechte dingen over in deze wijk, terwijl hij toch al veel vriendjes hier had gemaakt, maar die van 2 jaar oud speelde hier dus ook altijd op het pleintje met leeftijdsgenoten en die kwam met allemaal scheldwoorden thuis, begon te spugen op straat en zijn middelvinger op de steken als zijn moeder hem straf gaf :confused: en hoe harder je probeerde het hem af te leren, hoe interessanter en leuker hij het natuurlijk vond haha... dus idd... om die reden: verhuizen!

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Amor ja daar ben ik dus ook bang voor. Maar aan de andere kant...het ligt ook wel aan de opvoeding hoor. Mijn vriend is in een ergere wijk opgegroeid, maar no way dat hij zo durfde te doen tegen zijn moeder hoor! En hij leerde toch echt wel de vuilste dingen van zijn vriendjes. Maar zijn moeder had hem goed onder de duim.
    No offence naar jou vriendin hoor!

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo weer heel wat bladzijdens doorgeworsteld.... ten eerste ff melden dat ik zondag niet mee kan.... heb welliswaar vrij gekregen maar roy niet en ik wil bij mijn honden zijn, ben net weer bij de dierenarts geweest en nu hebben joey en igor echt zwaar de kennelhoest te pakken, dus nu gaan die ook aan de zwaardere medicijnen.... laat ze in deze toestand niet alleen thuis.... ze zijn zo zielig... mochten ze nog opknappen dan horen jullie dat wel ff van me... :cry: heb de hele nacht wakker gelegen (roy had nachtdienst) en dan was de ene hond zielig en dan kwam de andere weer benauwd een knufje halen :cry: het zijn net kindertjes

met mijn buikje gaat het goed hij groeit erg snel en ik begin echt zoveel gerommel erin te voelen... af en toe schrik ik er echt van op omdat ik het niet gewend ben en vanmiddag in bad zat ik ff een roddelblaadje te lezen en toen zag ik in een keer een plopje uit mijn buik schieten... :confused: ik mijn man roepen kwam ie kijken deed ukkie niets meer :cry:

@ sucre gefeliciteerd meid das top nieuws ;)

@ Amor vind je dat niet eng dan om in een ghetto te wonen? zou niet echt lekker thuis komen na een late dienst denk ik

@ Daffie volgens mij kent de buurvrouw van mijn moeder jou.... schijnt waarschijnlijk jouw collegaatje te zijn... mijn vermoeden :rolleyes:

@ dayenne gefeliciteerd met je theorie meid

@ axioma heerlijk hoor halve dagen werken, toen kon ik pas echt genieten van de zwangerschap zonder alleen maar thuis laveloos op de bank te liggen mezelf verrot te voelen.... heb nu ook thuis nog fut

@ tirtilisko pfff balen meid die stress is nu ook niet echt gezond voor jou en je kindje... doe het rustig aan en denk vooral aan jezelf en je ukkie

@ marijke je zal toch echt je rust moeten pakken en aan jezelf en je kindje moeten denken en bij ons zijn er ook van die heldere lichten die het noodzakelijk vinden domme opmerkingen te plaatsen... zijn vaak de mensen zonder kinderen....

@ mieke mooie buik en mooie kamer meid, daar hoef je zeker weten niet onzeker over te zijn doe niet zo mal joh ;)

nou meiden dat was het weer best lange tekst geworden he hihihi jullie beppen ook zoveel

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iggy; nu maak je me nieuwsgierig wie de buurvrouw van je moeder is hahaha. Zou wel een klein wereldje zijn toch! :D
    Als ik het mag weten, moet je me maar even PB-en met de naam van de buurvrouw van je moeder ;)

Daffie

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ febr: met 3 wieltjes, maar die van ons is volgens mij al zo;n 6 jaar oud en onze zwager heeft alleen maar lof over dat ding. Mijn lief denkt dat het de Quinny Freestyle is, maar we hebben hem hier nog niet staan, dus weet het niet helemaal zeker... Enne, geen idee waar ik die poep nou moet bewaren, mag van mijn lief niet in de koelkast :rolleyes: :) . Dus bij de wc maar..... Beeeeeeehhhhhhh. Enne: je MOET WEL KOMEN hoor zondag, deze kans om ons te ontmoeten krijg je niet snel nog een keer

@ Eppie: hihihihihi, nee hoor, het behangen heb ik lekker overgelaten aan mijn vriend en een vriendin van hem. Mij niet gezien. Ik denk dat je Mieke bedoeld! Enne, die duizeligheid had ik ook vorige week 1 ochtend. Maar had toen ook veel stress, maar heb ook een lage bloeddruk. Mijn hb is 1x gemeten en was toen een geweldige 8! Maar eh, rustig aan dus Eppie.

@ Suske: hihihihihi, dat hebben wij nou ook, dat we het steeds een kleine alien vinden op zo'n echo. Wij hebben dus ook nog geen 3D gepland...

@ Amor: pff, toch heftig van die tweeling hoor, hopelijk blijven al onze kindjes nog lag zitten! Fijn dat je weer zoveel energie hebt! Goh, wat een eng verhaal over die vrienden en oude bekenden van je vriend. Zou ik echt doodeng vinden, logisch dat je boos en ongerust bent hierover. Fijn dat je vriend hier begrip voor kan hebben en dat alles nu weer uitgesproken is.

@ Angela: mooie buik hoor!

@ Dayenne: fijn dat alles goed is en nu goed rust houden meid! Gefeliciteerd met je theorie, well done!

@ Sucre: yeah, gefeliciteerd met dit goede nieuws! Ik wens je een behouden zwangerschap toe deze keer :) !

@ Daffie; ben je een beetje bijgekomen vandaag?

@ Mieke: wat een leuke foto's, ook van jou zelf! Nou, doe maar niet die onzekerheid hoor, ik vind echt dat het er heel erg leuk en stoer uitziet!

@ Maka: sterkte met dat gekwakkel. Gaat zo te horen niet helemaal lekker met je weerstand. Wat extra vitamine-pillen?

@ Married: mijn man is ook rossig :) .

@ Marijke: minder uren gaan werken en deels in ziektewet gaan. Geen toestemming voor vragen, maar als mededeling. Als je aangeeft dat het door zw komt, krijgen ze dit gewoon vergoed vanuit hun verzekering. Er zijn bij dit clubje al een aantal meiden die dit ook hebben doorgezet, met goed resultaat. Kom voor jezelf op meid!

Zo, weer een drukke, maar wel positieve dag op het werk gehad. Gister is mijn vriend begonnen met zijn nieuwe baan. Moest meteen tot 's avonds 21.00 blijven, vanwege een kennisoverdracht-avond, met praatjes en powerpoint-presentaties :confused: . Hij was echt kapot toen ie thuis kwam. Vandaag kwam ie gelukkig om 18.00 thuis en zag het al wat meer zitten. Ben nu steeds boodschapjes voor hem aan het doen en zorg dat ik het eten klaar heb als ie komt. Hij heeft zoveel voor mij gedaan de laatste maanden, nu wil ik er echt even voor hem zijn.
    Gister onze schat van een buurman van 80 aan de deur: met een bibberend stemmetje vertelde hij me dat zijn vrouw ineens was overleden gistermiddag, hartinfarct. Heb gisteravond en ook vanmiddag na het werk even met hem zitten praten. Zo zielig. Hebben zaterdagmiddag de crematie.

Deel Deze Pagina