Meiden, misschien vinden jullie mij een zeur, maar moet toch even iets kwijt. Ik snap best dat mensen niet te lang tussen een 1ste en 2e kindje in willen hebben zitten....maar een zwangerschap valt NIET TE PLANNEN Ik geloof dat ik hier de enige ben die door middel van ICSI zwanger ben geworden en geloof me, das een hele lange weg. Ook als je nu snel zwanger bent geworden, wil dat voor een 2e niet zeggen dat het ook vlot gaat. Het is nog steeds een groot wonder als je zwanger wordt en echt aan planning valt niet te doen Zullen mijn hormonen wel zijn, dat ik hierover val, maar moest het toch even kwijt. Wij en velen met ons hebben hele zware tijden om zwanger te worden en bij sommigen zal het nooit lukken.... Nu naar de fysio en dan werken en de groei-echo. Die is trouwens omdat mijn baarmoeder te hoog ligt voor de zwangerschapsduur liefs Daffie
@ Daffie: Ik denk ook wel dat ze begrijpen dat het niet te plannen valt, maar er valt wel te plannen, wanneer je er eventueel weer voor wilt gaan toch? Of het dan snel gaat of niet is dan een ander verhaal natuurlijk. Kan me voorstellen dat je er over valt en dat het je raakt, maar geloof niet dat dat de bedoeling van de meiden was *knuft Daffie even flink *
Daffie, ben het met je eens hoor! In jullie geval zou je denken dat je al snel voor een 2e gaat omdat jullie zo'n lange weg hebben moeten bewandelen en je niet weet of het binnen een jaar weer lukt of dat het pas binnen 2 jaar is. Ik denk alleen aan mijn leeftijd. Ook wij hebben er uiteindelijk 10 maanden over gedaan hoor! En met dat in het achterhoofd ben ik al snel 38 wanneer het weer zover zou kunnen zijn. En dat vind ik net de limiet van mijn leeftijd. En de een is de ander niet en we vergeten heus niet dat er ook stellen zijn die het heel moeilijk hebben, althans dat vergeet ik niet hoor! Ken hier genoeg meiden waarbij het niet vanzelfsprekend is allemaal. En Maka, een 2e zwangerschap kan echt heel anders verlopen dan je eerste. Mijn nichtje was bij haar eerste 2 totaal niet misselijk, maar bij de 3e juist weer heel erg. Het zegt niks meid, dus niet getreurd hoor! Maar kan me wel zo voorstellen dat je het na deze ervaring nog even wilt uitstellen
Daffie ik snap je helemaal. Justin was met 2 maanden raak. Bij onze kleine meid hebben we er ruim 18 maanden over gedaan. Moesten jammer genoeg de mmm in. En zonder de hulp van de gyn was ik anders nooit meer zwanger geraakt. Maar ik snap ook wel dat de meiden die dit gelukkig niet mee hebben hoeven maken er ook niet aan denken. Even een vraagje. Heb sinds een paar dagen erg last van mijn buik precies dat stuk onder mijn borsten. Het lijkt wel of er een riem omheen zit en aan wordt getrokken. Het lijkt ook wel of ik het wat benauwder ben. Herkennen jullie dit. Wil niet weer devk bellen straks denken ze dat ik een zeur ben.
Hee meiden, wat een geklets al weer zo 's morgens! Dayenne, succes met de bekkenmobilisatie. Ben heel benieuwd wat het nou inhoudt! Daffie, ik snap best wat je bedoelt hoor meid, en ik kan ook begrijpen dat het voor jou moeilijk is om het zo te lezen. Wij vonden de 9 maanden die we er nu over "gedaan" hebben al lang, dus laat staan als je in de medische molen belandt! Hier is het vandaag wat minder.... Heb heel veel last van mijn bekken, dus doe het ook lekker rustig aan. Dalijk Levy van de creche halen en dan gaan we denk ik maar gezellig Peter Pan of zo kijken (is hij op het moment helemaal gek van). Vanmiddag om 15.40 uur naar de vk. Zal daar ookmaar even aangeven dat ik zo veel last heb. Zal dan ook wel de verwijzing krijgen voor het bloedprikken voor zwangerschapssuiker....... Krijg er nu al weer de zenuwen van. Niet te veel aan denken dus....
Maatje, ik heb dit op het laatst in mijn eerste zwangerschap ook gehad. Had toen zoiets van het zal er wel bijhoren, ik hoef nog maar even. Maar als je er echt last van hebt, zou ik toch even bellen hoor. Ze vinden je echt niet zomaar een zeur hoor!
@Dayenne en Mieke: ja, ben echt blij dat het gelukt is! Hij was echt heel erg bewegelijk en telkens als ze de echo op 3D zette, draaide hij zich snel om . Gelukkig was zij hem af en toe te snel af. @Eppie: Weet je al hoe laat je ongeveer zondag bij mij bent? Ik zal je in ieder geval even mijn 06- PBen (of had ik dat al gedaan?) Ach ja, beter 2 x dan niks. @Daffie: heel terecht dat je het opmerkt meid. Sorry....ook ik zei dat ik het misschien wel eerder wilde dan over 2 jaar en heb helemaal niet stil gestaan dat het voor sommige absoluut niet vanzelfsprekend is. Echt meis, sorry, ik (en ik weet zeker de anderen ook niet) wilde je niet kwetsen. Heb zelf afgelopen december een curretage ondergaan bij 13 weken, na het zien van een kloppend hartje bij 9 weken, dus weet dat het, al met al, niet vanzelfsprekend is. Maar zoals Mobiel al zei, kun je wel plannen wanneer je er weer voor wilt gaan en dan is het voor iedereen weer afwachten inderdaad. En je bent geen zeur, dit forum is er om je ei kwijt te kunnen en je mag altijd reageren op iets wat je niet bevalt of wat je niet terecht opgemerkt vind.
@ Iggy; kan me helemaal indenken dat jullie tot die beslissing zijn gekomen dat ie even wacht op een opleidingsplaats in Utrecht. Mijn vriend wordt mogelijk vanuit zijn werk 2 dagen gedetacheerd in Leidschendam. Dan moet ie over de A12 en de A4, niet te doen qua files, dus we houden ons hart vast. Hij heeft namelijk niet zoveel keuze, zit nog in zijn proeftijd........ Hij gaat dan wel proberen te onderhandelen over deels thuis beginnen en dan gaan rijden als de files zijn opgeklaard. Maar of een grote klant dat zal pikken, geen idee... Wat zielig voor jouw hondjes, zouden ze niet al wat beter moeten worden? Wat zegt de dierenarts? @ Mirella: spannend hoor, nog 2 dagen, wordt vast een superdag. balen van de fotograaf, maar wel geweldig dat ie de moeite heeft genomen een ander te regelen! @ Martine: wat naar dat je je zo rot voelt. Waarom bestel je je boodschappen niet lekker bij Albert.nl o.i.d. Kost wel wat, maar kan je wel je broodnodige rust nemen. @ Maka: aaaah, wat sneu ook voor jouw oma. Mijn oma is sinds een jaar of 6 alleen. ja, ik heb ook altijd erg te doen met onze kwetsbare oudjes. We zitten ook te ver van elkaar af in deze maatschappij. In Engeland koopt men vaak een huis met een 'granny annex'. Dat is een apart klein woongedeelte dat in verbinding staat met het echte huis, waar opa of oma dan komt te wonen. dat zou ik ook wel willen voor onze moeders, die nu nog fit zijn, maar ook over de 60 en niet in de buurt wonen. Jammer dat we niet genoeg geld hebben om zo'n soort pand aan te schaffen.... @ Dayenne: sterkte bij de fysio meid! @ Daffie: je hebt helemaal gelijk een zwangerschap is niet echt te plannen. kan me ook gezien jouw lange weg hier naartoe hierover valt en dat het voor jouw extra gevoelig is. Ik denk vooral dat er bedoeld wordt dat je binnen een bepaalde termijn 'gaat proberen zwanger te worden en de anti-conceptie-middelen laat staan'. Dat is eigenlijk het enige wat je kan plannen. @ Maatje: ken ik niet dat gevoel. Ik heb een vrij lang bovenlijf en draag redelijk laag. Heb jij misschien een kort bovenlijf? Dan drukt het een en ander aan organen waarschijnlijk tegen je middenrif/longen aan? En dan even een poep-update : alles is verzameld en ingeleverd bij het lab. Nu wachten wat de uitslag is. Maar gister en eergister geen diarree meer gehad en vandaag zelfs iets wat op normale ontlasting leek. Waarschijnlijk ben ik er dan eindelijk toch doorheen! Vandaag belde weer een geselecteerde kandidaat voor mijn functie af . Ze kon een andere baan met een langer contract krijgen, dus helemaal logisch. De volgende die ik belde wilde ook niet meteen toezeggen vanwege het tijdelijke karakter (7 maanden maar). Ik baal ervan, want dat wist ie toch ook toen ie kwam solliciteren . Ik hem nu dus tot 14.00 gegeven en dana reken ik erop dat ie het niet zal doen. Echt balen, want ik ben hier echt gewoon uren mee bezig, vooral qua coordinatie van de afspraken van de leden van sollicitatie-commissie (dat er drie naast mij). Nou ja, ik stop straks toch met werken, hoe dan ook, maar het was fijn geweest als we toch een geschikte beschikbare kandidaat zouden kunnen vinden. Ik heb wel alle begrip ervoor dat ze langere contracten kiezen, maar voor ons is het balen.
Dames heel even kort: ik ben bij de vk geweest vandaag en alles was in orde, moet over 3 weken terug ( de 26ste november voor de lijst) Ik moet aan het werk dus lees later wel bij! Groetjes Kelly
@Noppie: een poep-update is altijd prettig. Fijn dat het nu wel wat beter met je gaat! @Kelly: mooi dat alles goed was bij de VK! @Mirella: voor ik het vergeet, heel veel plezier en een mooie dag vrijdag. We willen natuurlijk dan wel heel snel foto's zien he?! @Daffie: een zwangerschap is zeker niet vanzelfsprekend, maar er zijn veel mensen die dat wel denken! Je mag gerust jou mening hier geven hoor. @Maatje: als je iets niet vertrouwd dan moet je altijd meteen bellen hoor. @Vaam: je had wel het adres van je vriend gestuurd, maar nog niet je 06. heb net ff op routeplanner gekeken en vanuit mij is het ongeveer een uurtje rijden, maar dan moet ik jou nog ophalen. Ik denk dat ik thuis rond 12 uur wegrijd. Dan ben ik denk ik rond 12:30 bij jou! Is dat OK? @Dayenne: succes bij de fysio. Fijn dat je al aan het afronden bent qua rijlessen en dan zit er natuurlijk schot in de zaak. Net bij de VK geweest. Alles was ok. Mijn bloeddruk was goed, alleen iets hoger dan ik normaal heb, maar kan passen bij mijn verkoudheid. Over dat duizelig: zij zei dat dat wel meer voorkomt bij zwangere en dat er niet altijd een oorzaak voor te vinden is. Moet nu een bloedsuiker onbijttest prikken. Dat houd in: eerst nuchter prikken, dan ontbijten en dan een uur en anderhalf uur na het ontbijt prikken. Nou dat doe ik wel lekker zelf op mijn werk en dat vond ze ook geen probleem. Mobiel voor de lijst: 1/12 weer naar de VK en 10/12 komt de kraamzorg voor een intakegesprek. Nou dat was het wel weer. Ga nog ff relaxen, want ik moet vanmiddag weer werken. Heb net lekker een kippensoepje gemaakt, 2 mueslibollen gekocht en voor daarop heb ik lekker 2 eitjes gekookt. Het water loopt me nu al in de mond! X Esther
Daffie, ik begrijp je reactie wel. Ik heb jouw verhaal gelezen, en ken ook wat stellen waar t zwanger worden allemaal niet zo makkelijk gaat. Zelf was ik er ook altijd bang voor in de MMM te komen, omdat ik 3 jaar heb gedaan over ontpillen (niet gestopt destijds om zwanger te worden) en ik had voorheen altijd een erg onregelmatige cyclus gehad. Maar tot onze grote verbazing was ik na 2 pogingen zwanger, toen helaas een miskraam en na 3 maanden weer zwanger. Toch vond ik de wachttijd tot je de test kan doen steeds al best moeilijk, dus kan me heel goed voorstellen hoe vreselijk het is als je jaren moet wachten. Daarnaast heb ik als ok-assistente gewerkt en ook heel wat vrouwen gezien die voor onderzoek komen en erg veel verdriet door (herhaaldelijke) curettages. En dan nog weet ik natuurlijk niet hoe het echt is als je zelf in de MMM zit. Op dagen dat ik me echt vreselijk voel(de) denk ik wel vaak aan de stellen bij wie het maar niet lukt en vrouwen die met liefde 9 maanden doodziek zouden willen zijn als ze maar zwanger worden... En dat ik dus eigenlijk niet moet zeuren, want straks is alles voorbij en heb ik een mooi gezond meisje in mijn armen en voel ik me hopelijk weer snel goed. Maar toch weet ik zeker dat ik er de komende tijd echt niet aan moet denken om weer zwanger te worden. Ik heb wel altijd heel graag 2 kindjes gewild en denk er nu vaak aan of ik het nog wel een keer aandurf. Er nog vanaf gezien dat deze situatie niet te doen is met een kleintje erbij, daar zou ik zeker de eerste tijd dan echt niet voor kunnen zorgen (kon niet eens meer voor mezelf zorgen). Maar gelukkig ben ik nog redelijk jong, dus wie weet over 3-4 jaar ofzo... Ik weet wel dat een tweede zwangerschap heel anders kan zijn, maar meestal hoor je toch dat het een volgende keer niet makkelijker is, maar nog zwaarder. Ach, ik moet er nog maar niet teveel over nadenken. Je kunt toch niet in de toekomst kijken. Dus... heel verhaal weer. @Noppie, fijn dat het poepgedoe lijkt te beteren! En balen dat het zoveel moeite kost een vervanger te regelen. Ik zou ook best mijn ouders in/naast huis willen hebben als ze zorg nodig hebben. Mijn moeder gaat nu ook zeker 2x per week naar mijn oma en vader 1x voor de administratie (oma is mijn vaders moeder). @Iggy, ach arme doggies! Beterschap voor ze. @Dayenne, ben je al gemobiliseerd?! Hoop dat je niet teveel bandenpijn krijgt en je klachten verminderen.
@Mirella: Ik wens je alvast de mooiste dag uit je dromen toe! Je komt zo relaxed over, hoor je nu niet stijf te staan vd stress? Meiden, vertrouwen jullie die echo's in het hotel wel? Sorry, als ik weer eens de paniekzaaier ben... maar ik zou het toch ff bij het ziekenhuis zelf navragen denk ik. Vind het erg vreemd dat het niet in het zk gebeurd. @Maatje: Gewoon bellen meid! @Dayenne: Sterkte bij de fyschio Ik heb gzd geen fyschio meer zeg, wat een rotmens was dat. Ik heb een aantal keren af moeten zeggen omdat ik te ziek was door zw en ben het een keer vergeten door alle commotie rondom mijn kat toen en kreeg elke keer de wind van voren van haar, meestal nog waar anderen bij waren.. dat heb ik een aantal keer gepikt, maar de laatste keer was ik het echt zat en ben ik ermee gekapt. Ze deed haar werk toch niet goed, ik had eerst een man aan huis en 1 x een vervangster van haar en deed bij hun 10 x zoveel. @Daffie: Ik weet het meid, ik had daar juist wel bij stil gestaan en daarom ook tussen haakjes erbij gezet dat het de planning was. Daarmee bedoelde ik zoals de andere meiden ook al zeiden dat ik het dan weer wil proberen. Ik heb er zelf ook een jaar precies over gedaan met allerlei ellende, waar ik het niet over wil hebben omdat ik die periode achter me wil laten en uiteindelijk is het mij ook door hormonen van mijn geweldige gyn gelukt. Mijn nicht heeft 2 zoons en wil nu al jaren een 3e, maar dat lukt opeens ook niet meer (waarschijnlijk doordat ze al ouder is nu). Maar ik vind dat je altijd van het positieve uit moet gaan, totdat je alles geprobeerd hebt of totdat je er echt geen energie meer voor hebt, ga ik er altijd van uit dat iets lukt! @Noppie: Fijn dat het beter gaat met je! Wel erg balen als je geen kandidaat vind idd! @Kelly: Fijn dat alles goed was bij de vk!
Mirella, als je dit nog leest: een hele mooie dag gewenst a.s. vrijdag! Geniet er van! Noppie, balen he als je vervanger afbelt! Ik weet hoe het is. Wij hopen vrijdag weer 2 sollicitanten te hebben voor de functie. Ik hoop dat daar wat tussen gaat zitten. Jij ook succes met je zoektocht!
Ik baal zo he. De ass vond me gelukkig geen zeur. Nu ik eindelijk zwanger ben loop ik niets anders dan te klagen. Overal last van en erg bang dat er iets fout gaat. Volgens de vk komt het omdat wij zolang bezig zijn geweest voor deze zwangerschap en bij Justin had ik t/m week 36 nergens geen last van. Wil zo graag genieten van de zwangerschap maar vind het zo moeilijk. Is dat raar? Sorry meiden even mijn hart luchten.
@Daffie ik begrijp je reactie helemaal. Maar ik houd er wel degelijk rekening mee dat het niet altijd zo snel hoeft te lukken. Of in sommige gevallen helemaal niet. Ik zeg altijd tegen mezelf als ik denk aan een 2e: als het me gegund is. Ik hoefde 'maar' 10 maanden te wachten op dit wonder (na 2*), maar toch vond ik het heel lang en hield er rekening mee dat het niet zo makkelijk zou gaan. Ik was heel bang om ook de mmm in te moeten. Goddank hoefde dat niet, maar ik had me er al wel op voorbereid. Nogmaals, ik kan me je reactie helemaal voorstellen. Maar soms is het ook prettig om er luchtig over te doen, en grapjes te maken ipv altijd te moeten zeggen 'áls het lukt'. Ik bedoel, ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het niet altijd zo makkelijk gaat of hoeft te gaan. En met plannen bedoelde ik niet dat ik dan een kind heb. Nee, ik bedoelde dat we er dan weer voor gaan. Helemaal na 2* en 10 mnd wachten houd ik er dubbel rekening mee dat het langer duurt dan 'normaal.' Ik wil je even een hele dikke knuffel geven! En je mag hier altijd alles kwijt he . Ik vind je absoluut geen zeur. @Kelly fijn dat alles goed was! @Maatje ik vind het helemaal niet raar! Ik vind je absoluut geen zeur, en kan me helemaal voorstellen dat je bang bent. @Noppie he balen zeg, het zit je ook niet mee he. Ik duim voor je dat je snel een vervanger hebt! En bedankt voor je poep-update.. Fijn dat alles weggebracht is, ik ben benieuwd naar de uitslag! @Amor jeetje wat een rotmens zeg. Groot gelijk dat je daar weg bent! Net bij de fysio geweest....pfff best pijnlijk. Ze draaide mij in alle kanten en ging toen op mijn been leunde waardoor mijn bekken kraakte. Daarna hoorde we een knak, en dat was volgens haar een teken dat het gelukt was. Mijn bekken schijnen nu wat soepeler te zijn, en dat zou ik merken in de loop van de dagen (minder pijn dus). Nou ik ben benieuwd! Liefs Dayenne
Maatje, je bent helemaal geen zeur! Daar zijn we hier toch ook voor, om naar elkaar te kunnen luisteren als er iets is! Ik denk dat je iedere zwangerschap anders beleeft. En zeker als het de 2e keer wat moeizamer is gegaan! Ik ben dit keer bijv. veel emotioneler dan bij Levy, en heb het gevoel dat ik ieder pijntje veel erger heb dan de eerste keer. Dus meid, gewoon lekker je hart hier luchten!
Dayenne, ik hoop dat het idd gewerkt heeft! Klinkt verdacht veel als kraken? Hopelijk krijg je er niet al te veel last van aan je banden!