Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Vk belde net.
    Het drukkende gevoel komt puur omdat ik klein ben(1.60). En er nu een groeispurt is drukt het tegen mijn ribben aan.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Helemaal niet raar! Ik voel me ook vaak zo. Klaag klaag klaag, en dan toch een beetje schuldig...
    Ik probeer echt zoveel mogelijk te genieten als t even best goed gaat of als ze lekker ligt te schoppen. Maar ik ben toch constant aan het aftellen, dat de zwangerschap maar zo snel mogelijk voorbij is...

Denk er heel vaak aan hoeveel erger het allemaal nog zal worden als straks mijn baarmoeder ook nog lekker tegen mijn maag gaat duwen! Heb nu al vaak het gevoel dat de inhoud er weer bijna uitgeperst wordt.
    Dan denk ik ojee ojee ojee, als t maar niet meer zo erg wordt als t begin. Dat ga ik niet trekken! Maar je weet t niet, misschien valt t allemaal wel mee. Niet druk maken over dingen die je nog niet weet. Hihi, maar dat doe ik toch :)

En ik dacht juist dat ik minder zou klagen als ik moeilijker zwanger zou zijn geworden...!

Maar zoals ik eerder al zei, ik probeer er vaak aan te denken hoe goed ik het heb, over nog maar 3 maanden hebben wij allemaal een kindje in onze armen. Wauw, gewoon een echt mensje, zelf gemaakt! Over 3 maanden al, wat is nu 3 maanden?!
    (uhh, best lang, ik moet nog 92 dagen)

3. Hoi!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga vrijdag gelijk even met mijn teamchef praten over wat er mogelijk is.

Ik vind het nu ook allemaal wel vaag hoor, die echo van het VU. Ik lees dat er meerdere van ons op zaterdag rond 9.15 uur een afspraak hebben. Ook ik moet naar het Holiday Inn?

groetjes,
    Marijke

4. Hallo,

Ik zie dat er ook een februari2009 hyves is. Ik weet niet wie dit beheerd, maar ik heb me zojuist aangemeld. Het lijkt me toch wel leuk, zeker als straks dit forum tijdelijk uit de lucht is?

groetjes,
    Marijke

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Angela, ja het leek ook op kraken!
    Ze draaide mij dubbel, en trok mijn ruggenwervels uit elkaar. Klinkt heel eng, maar viel best mee. En daarna moest ik op mijn rug gaan liggen, en trok ze mijn linker been op. Toen ging ze op mijn been hangen. Daardoor kraakte mijn bekken en hoorde ik een knak.

Ze vond mij bijzonder soepel, daarom lukte de eerste poging niet (dat op de been leunen was laatste poging laat maar zeggen).

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Mijn kraampakket is binnen! :D

Das snel he! Had ik echt nog niet verwacht... Poe, nu gaat het wel heel snel he.

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nog even over die gratis 3D echo...
    Ik vind het ook maar raar dat het in een hotel is. Maar aan de andere kant, wat hebben zij eraan als ze ons 'oplichten'? Ik bedoel, we betalen er niks voor....Dus wat levert het voor hun op? Helemaal niks...Daarom denk ik dat het wel eerlijk is hoor.

En dat sommigen op dezelfde tijd moeten...dat kan hoor. Want bij de echo in Eindhoven (Fontys) waren er ook heel veel mensen die tegelijk moesten. Er zijn heel veel studenten die allemaal moeten oefenen he ;).

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemiddag!

Gisteravond even de babykamer van mn schoonzus bewonderd. Erg leuk geworden, maar gelukkig heel anders dan hoe wij het willen.
    Merk aan mezelf dat ik het aan de ene kant heel leuk vindt dat zij ook zwanger is (ze is eind jan. uitgerekend van haar tweede), maar ben aan de andere kant ook bang dat alles straks vergeleken wordt (Pietje loopt al, Jantje niet etc etc).. Zat ook gelijk te spieken of zij niet toevallig dezelfde kleertjes heeft enzo.

@ Mirella, bijna trouwen.. heel veel plezier, geniet van elk moment!

@ Mieke, een meeting met beebs lijkt me idd ook erg leuk, maar dat voelt nu nog even als de ver van mijn bed show ;)

@ WIJ, heb de nieuwe idd binnen, maar mag helaas de doos nog niet halen... ben ook iets minder ver dan jullie, denk dat je de 25 weken gepasseerd moet zijn ofzo?

@ Eppie, we kunnen nog niet beginnen met de babykamer, omdat de muren eerst gladgestuuct moeten worden. De stucadoor komt pas rond 20 november.. en de meubeltjes komen pas in december. De vloer heeft mn man er al wel ingelegd :D. Dus in december ga ik los! :)

@ Daffie, ik snap je reactie, maar we bedoelen het niet verkeerd. Kan me wel voorstellen dat het op jou rot overkomt, sorry daarvoor. Denk dat we allemaal heel goed weten dat zwanger zijn een wonder is. Het ging ook meer over 'wanneer we er weer voor gaan' of je dan snel zwanger bent, moet altijd nog maar blijken... De wens voor een tweede (en wellicht nog meer) kindje is bij mij iig wel aanwezig, maar eerst maar eens zien dat ik deze gezond en wel ter wereld breng.

@ maatje, ik herken dat benauwde gevoel niet. Wellicht een van de andere meiden? Ow, lees nu dat je hebt gebeld, goed zo! Je bent absoluut geen zeur!

@ Angela, succes bij de vk!

@ Noppie, fijn dat het beter gaat met je darmen.

@ Kelly en Eppie, fijn dat het goed was bij de vk.

@ Maka, wat vervelend joh dat je zo ziek bent (geweest) van je zwangerschap. Kan me voorstellen dat je dan anders kan gaan denken over het gaan voor een tweede. Maar zoals al eerder is gezegd, zwangerschappen kunnen erg van elkaar verschillen.

@ Amor, een echo vindt niet altijd plaats in het ziekenhuis hoor. Wat denk je van pretechocentra etc. ;) Komt vast goed, de studenten hebben daar waarschijnlijk een ruimte gehuurd.

@ genieten van je zwangerschap, ik mag echt in mijn handjes knijpen, ik ben niet misselijk geweest en heb bijna geen kwaaltjes gehad (beetje opstipatie en wel erg moe, maar als dat alles is...).. en als ik die verhalen dan zo lees hier... pfff, maar ook ik moet nog ruim 3 maanden en we weten natuurlijk niet wat die gaan brengen.

@ Dayenne, lekker gekraakt meis? ;)

Fijne middag!

9. Ik mag ook de doos bij prenatal ophalen. Ik vind het altijd wel leuk hoor! zo'n doos.

10. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Noppie: wat fijn dat je ons even op de hoogte stelt van je groteboodschap-update...:). Hopelijk vinden ze iets wat makkelijk te verhelpen is.

@Maatje: zeur maar lekker raak meid, daar zijn we voor ;). Vind het overigens geen zeuren, het is toch fijn dat je je zorgen kwijt kunt. En fijn dat de vk je al heeft terug gebeld en je nu iets meer weet. Zo zie je maar weer, ook zij vind je geen zeur.

Ik ga zo een paar nieuwe foto's in mijn album plaatsen van de echo gisteren. Even kijken of het allemaal weer gaat lukken.

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    gelukt! hihi. 2 foto's succesvol geplaatst. Ben helemaal trots op mijn mannetje :D

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Nou, geen 1 van de 4 kandidaten wil de functie hebben. Balen zeg. We hadden nog een stapel brieven liggen, dus we gaan nu proberen een nieuwe sollicitieronde te organiseren. De kans de mijn vervanger op 01 december kan gaan beginnen is nu wel echt 0% :( :confused: :( . Ben alweer de hele dag bezig met coordineren van dit gedoe.
    Ga nu effe naar de dierenarts voor voer voor mijn katten. tsja, het huishouden is er ook nog!
    De prenatal-doos-uitnodiging hier ook nog niet binnen.

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Vaam ben benieuwd naar de foto's!

@Prenatal doos, ik heb hem gister opgehaald. Leuke doos joh! Er zitten echt hele leuke en handige spulletjes in. Ik zal niet zeggen wat er in zit, is veel leuker voor jullie om dat zelf te ontdekken ;). Maar ik vind de inhoud in ieder geval super!

@Married haha ja zeker lekker gekraakt.

14. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Over die echo in het hotel: dat is idd zo en ik bed8 me later pas dat iedereen zijn broek aan mag houden :) , dus dan kan er niet veel kwaads in zitten ;) Anders zou ik bang zijn dat jullie gefilmd worden snap je, maar ik kijk teveel tv en d8 er niet goed over na hahahaha.

@Maatje: De meesten van ons klagen volgens mij wel hoor. Ik sowieso, maar ik ben altijd al iemand die alles uit, of het nou negatief of positief is.

Vaak denk ik ook bij mezelf van eindelijk is je grootste wens in vervulling gegaan, hou op met klagen, maar zw zijn is nou eenmaal niet altijd leuk en duurt erggg lang en ik besefte me ook laatst dat mijn wens niet is om zw te zijn, maar om een kind te hebben (krijgen ook niet haha), maar goed als die kleintjes er eenmaal zijn, zullen we nog steeds wel eens klagen over moeheid etc etc, niks in het leven is nou eenmaal alleen maar rozengeur en manenschijn!

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Noppie he bah das balen!

@Vaam mooie foto's! Wat een knap mannetje zeg :D.

16. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Noppie: jeetje, echt balen voor je!

@Vaam: Echt een schatje hoor! :D

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam, mooie foto's!

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    vaam super mooi knap hoe je dat allemaal kan zien zo

19. Hoi!
    Zijn de andere meiden hier ook opgelucht over de uitslag van de verkiezing in Amerika. Ik in elk geval wel.

Ik kom net thuis van een hele ochtend badkamerspullen uitzoeken. Wat kost dat toch allemaal veel tijd! Maar het begint echt ergens op te lijken en het leuke is dat je ook nu ook rekening houdt met het feit dat er straks ook een kleintje rondloopt.
    Na afloop moest vriendlief werken en heb ik nog wat spulletjes gekocht voor de beeb. Kruik, hoeslaken, molten, nog eens 10 hydrofielluiers (ik hoor van veel mama's dat je daar niet genoeg van kunt hebben). Nog een leuk shirtje, broekje en mutsje. En nog lang niet klaar!

@tweede kindje, Daffie kan met goed voorstellen wat je erbij voelt, maar kan me dat ook van de andere meiden. Van heel dichtbij heb ik helaas meegemaakt dat een vriendin eerst 5 mk's en 1 doodgeboren kindje heeft moeten krijgen voordat haar tweede kindje gezond ter wereld kwam. Zelf ook een mk gehad hiervoor. Het is zo vanzelfsprekend maar toch ook helemaal niet. Ik ervaar het elke dag weer als een wondertje dat er een kleine uk in me groeit. En inderdaad over 3 maandjes een baby in je armen is nog steeds bijna niet voor te stellen.

@pijntjes bovenin. Volgens de vk zit het kindje relatief hoog. Dit voel ik wel. Soms aan de voorkant soms aan de achterkant.

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vaam: jeetje, echt mooie foto's zo!

Deel Deze Pagina