@ Vaam Het is echt te erg... ik woog vorige week 62,6 en vanochtend ruim 64 Maar ik heb echt nergens op gelet deze laatste week.. dus nu ff balansen! Normaal werkt dat wel, hopelijk nu ook! Ben trouwens niet bang dat het zws suiker oid is, ik hou geen vocht vast verder etc.. ik weet dondersgoed dat het aan mezelf en mn snaaipraktijken ligt.
Ik ben van eerste bevallen in het ziekenhuis en toen heeft mijn man de camera op een statief gezet en filmde vanaf de zijkant. Hij heeft de camera aangezet toen ik bijna mocht gaan persen. De camera zag niks van mijn '*' , maar op het laastst zag je wel dat het hoofdje geboren werd en dat hij uiteindelijk op mijn buik werd gelegd en toen heeft mijn moeder (die er op een afstandje bijzat) de camera gepakt en mij eerste reacties gefilmd en hoe mijn zoontje bij mij lag te huilen en hoe ik hem aan het troosten was. Het eerste kusje van pappa en toen hij gewogen en gemeten werd en aangekleed werd. Ik vond het echt super om deze beelden te hebben. Ik heb er na de bevalling vaak naar gekeken omdat ik het zo'n mooie en heftige ervaring vond. Maar doordat de camera niet direct gericht stond was het niet ranzig! Ik zou het oedereen aanbevelen want die eerste momenten met je baby zijn zo bijzonder! Ik zou de film overigens aan niemand anders laten zien. Ik ben eigenlijk de enige die de film bekeken heeft, ja, en de kraamhulp, maar dat vond ik geen probleem, wel fijn eigenlijk, want dan kon ik mijn hart luchten over de bevalling!
Vorige berichtje, een beetje late reactie, maar ik ben u bezig met wat pagina's nbij te lezen vanaf dinsdagmiddag, vandaar!
Dat zei de vk bij mij ook een maandje geleden. Alleen ze zei toen ook dat men gemiddeld 3 kilo was aangekomen in op die termijn. Bij mij zaten er toen al 7,5 kilo extra bij. Maar ik ga me niet meer fixeren of zorgen maken op/over mijn gewicht. In plaats daarvan kan ik beter genieten van het zwanger zijn. Het blijft een bijzondere gebeurtenis. Ik kijk ook heel erg uit naar de 3D echo van zaterdag! Ondanks het tijdstip van de echo.
@married: heb ik ook een keer gehad, dat ik in nog geen 3 weken ook 3 kilo was aangekomen. Maar blijkbaar kan dat best een keertje hoor! En hou op, hou op...snaaien kan ik als de beste ... Heerlijk snoepen en dan achteraf spijt dat ik toch ook die tweede negerzoen gepakt heb.....
Gelijk heb je meid! maar jouw vk zei hetzelfde als die van mij. Rond de 20 weken gemiddeld 3 kilo erbij (en dat was bij mij ook zo), maar de 3 weken daarna dus ook 3 kilootjes extra, hihi. Wordt straks gewoon gezond eten en sporten en dan komt het vast allemaal goed . Nu inderdaad eerst maar eens genieten van de zwangerschap en je aankomende 3D-echo (is echt superleuk, ik hoop dat de kleine meewerkt ).
@ Vaam (& caro) De vk zei vorige week idd dat de baby niet continu hetzelfde groeit. De ene week niks tot weinig en de week erna ineens enorm. Maar heb niet het idee dat mn buik nu veel dikker is geworden ineens. Maar ja, ik doe vandaag en morgen even normaal qua eten en hoop dat het zich dat weer iets stabiliseert... En dat spijt achteraf ken ik ja! Gister met een zakje choco-kruidnoten.. pff.. was me toch misselijk erna, het was echt teveel, maar ze moesten en zouden op he!
Ik had de vorige keer inderdaad ook wel gesmeerd, maar tog op het laatst nog behoorlijke striemen gekregen. was trouwens bijna weer weg maar rekt nu natuurlijk weer uit.
[quote="caro73] Nu weer verder met zwangerschapsonderwerpen: Had dit weekend nog buikfoto's gemaakt. Af en toe schrik ik echt van mijn buik. Het lijkt wel of ik een grote watermeloen heb ingeslikt. Effe uploaden. [/quote] Mooi buikje hoor!
Hai.... ben ik ook weer Aanstaande vrijdag om 15.45 heb ik doorgekregen mbt de aanmelding 3d/4d cursus van het VU.. Ooow das dus morgen bedenk ik met net. Vind het ook een beetje vreemd allemaal en niet echt een lekker gevoel bij, zijn er nog meer die morgen de afspraak hebben staan?
Goedemorgen! Ik smeer ook elke dag, soms vergeet ik wel eens een dagje. Tot nu toe nog geen striae, hoop dat dat zo blijft. En eigenlijk eet ik nog steeds normaal zoals altijd (voor zwangerschap). Wel iets meer snoepen, maar eigenlijk ook niet echt veel meer dan anders. Vanmorgen ontbeten met een appel, peer en sinaasappel, andere ochtenden is dat yoghurt of kwark met cruesli. Lunch, 2-3 boterhammen en avondeten afwisselend hollandse pot, pasta, bestellen etc. En tussendoor af en toe een stuk speculaas, wat dropjes of schuimpjes. Ik denk dat ik niet ben uitgekozen voor de echo's van de VU
Ik ben gisteren weer naar de vk geweest en was weer 1,5 kg aangekomen. Nu in totaal al 9 kg. Maar ik maak me daar niet zo druk om, want ik weet dat ik heus niet zo heel veel snoep en ik eet gezond. Maar het gekke was dat ze toch zei dat men normaal maar 12 kg aankomt tijdens de zwangerschap en dat ik moest oppassen met snoepen en zo. Nou, ik weet dat veel zwangeren toch iets meer aankomen tijdens de zwangerschap. Ik vond het gewoon raar dat ze dat zei, want volgens mij zijn het aantal kilo's dat ik ben aangekomen niet heel extreem, of wel? Voor de lijst: op 12 december heb ik mijn 3d-echo! Het kon helaas niet eerder, omdat ik het de komende weken zo druk heb. Ik ben dan 29 weken, ik hoop dat de echo dan nog wel mooi wordt!
@Noppie: Wat heerlijk dat jullie een schoonmaakster krijgen! @Mieke: Ja, vind die zilveren bugaboo ook prachtig! @Angela: Wat goed zeg nog steeds maar 3,5 kilo! @Caro: Ik zei in mijn vorige bericht al dat je zo in een magazine kan, maar je moet echt niet onzeker zijn of je lomp voelen, als we een mooiste buikenverkiezing zouden houden, sta jij op dit moment bij mij op 1 hoor @Golflola: Klinkt prachtig, zo wil ik het ook gefilmd hebben. Krijgen volgens mij alleen geen statief bij de camera die we willen kopen en vraag me af hoe mijn vriend dat klaar gaat spelen. Zou het al een wonder vinden als ie niet knock out gaat, want die ziet nog meer tegen de bevalling op als ik haha. Heb volgens mij niks aan hem tijdens de bevalling, maar ja, dat maakt me niet zoveel uit, ik ben toch degene die het moet doen. Over gewicht: Ik heb ook gelezen dat we nu gemiddeld een halve kilo per week aankomen, dus 2 kilo per maand. Ik ben nu zelf ongeveer 8 kilo aangekomen en toen ik 2 wkn geleden bij de Gyn was zei hij dat hij mijn gewicht en buik heel normaal vond voor deze fase. Schrik wel een beetje over dat jullie het over 3 kilo hebben haha, maar eigenlijk maak ik me minder druk om mijn gewicht dan de meesten van jullie. Ik wil gewoon 2 x p.w. gaan sporten na de bevalling en 1 x p.w. zwemmen met mijn zoon. Ik maak me meer druk om de straie eerlijk gezegd.. ik smeer ook 2 x per dag, maar volgens mij krijgt elke vrouw toch straie aan het einde vd zw. Ook maak ik me druk hoe ik er na de bevalling van onderen aan toe zal zijn, vraag me af of het weer bijtrekt of dat ik voor altijd een stuk wijder zeg maar zal zijn. Hoor hier verschillende verhalen over. Mijn gevoel is heel dubbel, aan de ene kant heb ik nu zoiets van: ik heb mijn mooiste jaren gehad straks qua buik en van onderen en mijn borsten zijn ook gaan hangen door de grootte voor het eerst in mijn leven en mijn tepels zijn echt lelijk groot geworden. Aan de ene kant heb ik het daar best moeilijk mee dat je lichaam nu geen teken meer is van schoonheid, maar dat het nu puur functioneel is. (als jullie begrijpen wat ik bedoel), maar aan de andere kant vind ik ook wel weer heel speciaal, heel bijzonder en probeer ik me er maar bij neer te leggen dat ik duidelijk een nieuwe fase in mijn leven in ben gegaan. Komt misschien ook omdat ik bijna 30 wordt (in mei), dat is sowieso al een overgangsfase, maar voel me echt een stuk ouder opeens.
ooh jullie zijn echt erg! praten over snaaien en tussendoortjes, potverdorie! nu heb ik zin in chocola en ik ga ook naar de winkel ook! hahaha! ben in totaal al 10 kilo aangekomen... vk zegt dat het niet erg is, maargoed, ik kan de chocola gewoon niet laten staan! hahaha! nou tot strax, want ik krijg echt een ontzettende zin!
@ Golfola, mijn theorie is dat slanke(re) vrouwen meer aankomen tijdens een zwangerschap. Aan je foto's te zien heb jij ook een slanke bouw dus dan zou mijn theorie kloppen. 12 kilo gemiddeld kan dan ook heel goed, de iets vollere vrouw komt dan bijv. 8 kilo in totaal aan en de wat slankere vrouw 16. Is maar een theorietje hoor (maar zo praat ik mijn vele kilo's voor mezelf ff goed, hahaha)
I know, maar toch geloof ik er best wel in .. De komende tijd zal ik mijn theorie eens gaan onderzoeken, haha
Haha misschien kunnen we op de lijst straks achter de persoon zetten hoeveel kig er bij is gekomen heb je een mooi overzicht voor je theorietje.
hahaha liever niet eigenlijk, ik ben nu al 12 kilo aangekomen en ze blijven om mijn oren vliegen... ook wel mijn eigen schuld, ben nogal een snaaierd en de pepernoten en marsepein staan hier al lang op tafel (ehhhh... kort dus)
Hee meiden! Ik moet heel even mijn ei kwijt hoor . Ben zo verdrietig en boos . Ik had gehoopt binnenkort eindelijk te verhuizen, maar nee hoor weer zwaar afgewezen . Pff begin de moed echt te verliezen hoor. Moest net wel even flink huilen . Ik wil zó graag een huisje, hoeft echt niet groot te zijn. Maar het lukt gewoon niet....mensen geven ons niet eens een kans. En dan zie ik mensen in hun eentje in een eengezinswoning wonen en dan word ik zó kwaad! Wij kunnen niet eens een 1kamerappartement krijgen, mét kind. Af en toe haat ik dit land echt hoor..... We hebben gewoon geen schijn van kans. We hebben 3 mensen die borg staan, maar ook dat heeft geen nut. We hebben echt geen idee wat we moeten doen . Zoals het er nu uitziet komen we écht op straat te staan ....... Pff ik had het echt niet verwacht...ik bleef maar hopen dat we nog een huisje zouden krijgen... Bah de tranen blijven maar komen . Sorry voor mijn geklaag weer! Maar ik zit er even weer helemaal doorheen . Elke keer hopen en dan keihard afgewezen worden....ik vind het niet leuk meer!