Oh Vaam, ik ben dol op Italie, wij hebben jaren geleden ook met de auto op de bonnefoi rondgereden. Wij gaan dit jaar nog een keer naar Griekenland, of had ik dat al verteld In de eerste week gaan we leren zeilen en de 2e week gaan we zelf zeilen, van eiland naar eiland. Zo'n zin in. En in oktober nog een weekje naar Aruba, op uitnodiging van mijn schoonouders. Zo fijn 8)
Moet je eerlijk bekennen....ben er nog nooit echt geweest (keer over de grens op vakantie in Oostenrijk). Ook wij gaan eigenlijk op de bonnefoi. Wel een route uitgestippeld, maar nog niks besproken. We gaan in ieder geval naar het Gardameer, Venetie, Florence, Rome en Pisa en dan nog alles wat we onderweg tegenkomen. Vind het ook best wel spannend. Hebben een tent gekocht en gaan dus hoppen van camping naar camping. En jullie gaan zeilen .....SUPER! lijkt me echt helemaal te gek. En nog naar Aruba ook...mazzelkont! IK WIL MEE ! Hihi...nee ben al weekje naar Dominicaanse republiek geweest een maandje terug en nu nog eens Italie (zorg goed voor mezelf ). Oh en van Griekenland had je volgens mij nog niet verteld, van Aruba had ik volgens mij al wel ergens gelezen Toedeloe
Ja dames, dat is jammer hoor. Maar ja ik heb ook weinig tijd voor koffie. Maar het was wel gezellig geweest hoor! Enne gezellig hebben wij het hier ook wel. woensdag ga ik lekker weer een dagje op stap met de nederlandse dames, eerst een yoga les en daarna lekker uiteten, helaas zonder wijntje! En Vaam daar is je werk toch voor of niet?! Mobiel je bent wel welkom, alleen het geld voor een ticket word lastig, mijn man heeft weer koeien bijgekocht en nu moeten we eerst weer wachten op betalingen,
Ja Sjors, daar is het werk zeker voor....ontspanning....zeer belangrijk om niet 'overwerkt' te raken, hahaha. En je moet ook niet zoveel koeien kopen he! Vertel eens wat meer over hoe je daar terecht bent gekomen en wat je daar nu doet. Misschien heb je het al eens verteld, maar kan het me niet herinneren (kunnen de hormonen natuurlijk zijn he). Ben gewoon erg benieuwd!
Ja Vaam, dat is een heel verhaal. Maar oke Wij hadden in Nl ook al een boerderij maar alleen nog met stieren en varkens. Verkochten eigen vlees aan huis en ik werkte 40 uur p.w bij een keukenzaak. Mijn man wilde altijd al graag weer koeien melken. maar dat is in nl niet meer mogelijk. Wij zaten dicht bij een natuurgebied en konden dus ook niet uitbreiden. Een oud klasgenoot van mijn man zat hier al en die zijn we eens gaan opzoeken. Ja en toen wij 1maal hier waren waren we verkocht! december 2002 zijn we voor het eerst hier geweest en februari 2003 hebben we de familie al gemeld dat we gingen emigreren. Helaas heeft de verkoop van ons huis in nl erg lang geduurd en daardoor zijn we pas in september 2005 hierheen verhuisd. Zijn eerst anderhalf jaar bezig geweest met alle papieren te regelen en februari 2007 is de bouw begonnen, juni was de bouw van de stal klaar en in september hebben we de koeien laten komen. Op dit moment melken we ruim 120 koeien. En dat is veel werk. We hebben nog geen personeel maar dat is nu wel de bedoeling. Ik maak op dit moment dagen van 15 uur ongeveer en met een kleine lukt dat echt niet meer! Mocht je nog : hebben stel ze gerust
meiden wat zijn jullie kletstantes, het is gewoon niet bij te houden hebben jullie ook zo'n hoofd vol watten net of mijn IQ met 50 naar beneden is gegaan #-o dus weet ik nu al niet meer wie wat heeft geschreven en om dan te reageren is bijna niet te doen. in ieder geval alle nieuwe dames welkom en gefeliciteerd. er zijn best veel feb. mama's
Heb ik ook een beetje last van en dan is 2 schermen openen heel makkelijk kun je direct lezen en reageren!
Vaam, ik kan je wel wat leuke tips geven als je dat wilt. Siena is erg leuk, leuker dan Florance vonden wij. Pisa ga je natuurlijk heen voor de toren, maar verder niet zo bijzonder. Wij hadden helemaal geen route uitgestippeld en niks geen hotelletjes besproken. We hebben een tussenstop op de heenreis gemaakt bij Lugano (meer) echt prachtig daar. Zijn vandaar uit naar beneden gereden richting Genua, maar dat vonde we minder, zijn toen doorgereden naar Monaco en daar een nachtje gebleven. Daarna langs de kust weer richting Rome. Daar op 2 plekken een nacht gebleven, waaronder Punta Ala en nog iets, weet ik even niet uit mijn hoofd. We deden het zo ergens 1 of 2 nachtjes blijven, 1 dagje sightseeing en 1 dagje relaxen aan strand oid. Daarna naar Rome, onderweg een hotelletje in de gids opgezocht en die gebeld of ze plek hadden. Toen langs de oostkust weer omhoog gereden. Weer 2 nachtjes gebleven in het plaatsje Riccione (boven Rimini) erg leuk en aan te raden. Daarna weer meer naar boven, hoe heette dat ook alweer, maar was ook erg leuk. Vanuit dat punt kun je met een boot oversteken naar Venetie, dat kun je namelijk prima doen in 1 dag, daar hoef je niet in de buurt te overnachten. Toen stond Milaan nog op het program, maar we hadden eigenlijk weer zin om naar huis te gaan en zijn toen in 1 ruk door gereden.
Sjors, wat een stap om zoiets te doen! Lijkt me helemaal geweldig als je zoiets aandurft. Ik ben er geen type voor.... Ik heb me trouwens ook aangemeld op de hyves, maar waar kan ik dat nou terugzien? Groetjes, Angela
@ Angela het is inderdaad een stap en kost ook wel veel energie. Maar als je het wilt moet je het echt doen! En wat hyves betreft gewoon even op de link in mijn onderschrift drukken en dan in favorieten plaatsen
Ja Sjors, leuk hoor dat jullie dat zo hebben gedaan. Ik kende je levensverhaal natuurlijk al Maar ook ik zou best wel naar bijv. Italie willen verhuizen hoor. Maar dan wel wanneer we bijv. een loterij hebben gewonnen.
Mieke je wilt dus gewoon vroeg rentenieren, hihihi! Doe je wel mee aan de loterij dan? Anders komt het er nooit van
Bedankt Sjors, ik heb het gevonden. Is wel leuk om te zien hoe de mensen echt heten. Ik ben de meesten die ik gezien heb en waarvan ik da alias herkende helaas alweer vergeten..... Groetjes, Angela
Ja hoor Sjors we doen braaf mee met diverse loterijen. Helaas wil het nog niet echt lukken Ik duik lekker mijn bedje in meiden. Welterusten en tot morgen.
Heeft iemand van jullie trouwens nog leuke ideen om het aan de ouders een zussen/broers te vertellen? Een t-shirtje voor de kleine met daar een hint op is wel erg leuk, maar heb ik al zo vaak gehoord, maar ik kan eigenlijk niets anders bedenken. Ik heb trouwens nog even de tijd, want we willen het pas over ongeveer een maand vertellen. Alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes, Angela
Nee dat zou ik eigenlijk niet weten ik ben gewoon van het vertellen zonder teveel poespas haha ondanks dat ik het bij sommige ontzettend spannend ga vinden! Jij ook gefeliciteerd trouwens