Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dank je wel meid! Morgen alweer 6 weken zie ik. Wat gaat het stiekem ook snel hé!

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Als je er maar niet te veel bij stil staat...gaat het best snel ja ;). Lijkt al heeeel wat he! 6 weken, hihi.

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wie ging het ook alweer aan haar (schoon)ouders vertellen, ik dacht gelezen te hebben dat iemand dat ging doen. Ben wel benieuwd hoe ze het vonden! :D

Verder ben ik echt heel warrig, zo ben ik normaal helemaal niet... Constant denk ik: wat moest ik ook alweer doen, waar was ik mee bezig, hoe leg ik het uit, hoe heet dit of dat ook alweer ? Hoop maar dat ze het op mijn werk niet te snel doorkrijgen ;)

4. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    ik herken dat wel, normaal kan ik alles feilloos onthouden op mn werk, en vandaag was mn hoofd echt een zeef!

En ja die missellijkheid... kijk dat ik vandaag de hele dag misselijk was oke.. dat vonden ze niet vreemd. Maar als ik morgen me weer zo gaar voel... wat zullen ze dan denken?!?
    Ik wil het eigenlijk nog wel een paar weken stil houden op mn werk....

Hebben jullie een goede smoes voor die misselijkheid ?!

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    meiden helluppppp :( Ik ben zo zo zo misselijk ik kan echt de keuken niet in lopen of ga alweer kokhalzen. Ik kan niet normaal koken ik kan niet normaal afwassen. Had zelfs nog afwas van gisteren staan. Oei oei oei ik vraag me echt af hoe lang dit gaat duren. Ik doe de keuken deur open en huppp daar gaat het weer :( :( :( Ik heb ook een maagband dus steeds als ik aan het kokhalzen ben krijg ik ook pijn in mijn maag

6. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi hoi,

ik geloof dat er wel middeltjes te krijgen zijn, op homeopatische basis, en die ook daadwerkelijk bedoeld zijn tegen de misselijkheid bij zwangerschap. Als je er zoveel last van hebt dan zou ik hierover de vk of ha even bellen en vragen of zei zo een goed middel of tips hebben.

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Axioma en UK80: hier nog zo een die alles vergeet. Wat moest ik ook al weer doen? Loop ik naar beneden, weet ik niet meer waarom en inderdaad simpele woorden waar ik niet op kan komen. Echte zwangerschapsdementie dus :). Jahoe, daar zijn we blij mee hor :(. Ik moest zat toen straks in mijn auto vanaf mijn werk naar huis, maar kon weer terug, want ik was de telefoon vergeten over te zetten op de meldtekst....oeps..

Lekker handig allemaal!

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Tirtilisko, de huisarts zal dan waarschijnlijk Emesafene voorschrijven ;)

9. Kaatje77

Kaatje77 Lid

8 jun 2008
    26
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja, dat ken ik! Het jammere is dat ik het tussen beide zwangerschappen eigenlijk ook nog heb gehad, dus ik ben bang dat het na deze keer ook nog lang aanwezig blijft die zwangerschapsdementie! :rolleyes:
    Het is volgens mij ook gewoon omdat je zoveel aan je hoofd hebt. Eerst omdat je een geheimpje bij je draagt, daarna omdat je bezig bent met je kind en hoe het straks allemaal zal zijn en als het kind er eenmaal is ben je zo moe en druk met van alles dat je vanzelf van alles gaat vergeten! :)

10. Kaatje77

Kaatje77 Lid

8 jun 2008
    26
    0
    0
    Zuid Holland
    Goeie tip.
    Ik gebruik zelf trouwens de zwangerschapsgranules van VSM Puur Mamma. Werkt aardig, maar ik ben dan ook niet zo misselijk als jij.
    Bij mij werken tictacjes ook wel aardig. Ik las gisteren ergens dat gember- of muntthee ook kunnen helpen. Dat laatste lijkt me niet zo'n succes (wordt juist misselijk als ik er aan denk) maar bij muntthee kan ik me wel iets voorstellen. Is sowieso heel goed, kruidenthee, omdat er geen cafeine/theine in zit. Kun je lekker veel van drinken!

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kaatje, begrijp ik het nou goed dat omdat je VSM puur mama slikt je minder misselijk bent?
    Ik slik zo ook en ben (nog) helemaal niet misselijk?
    Kan ook nog gewoon alles eten eigenlijk.

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hier nog zo een die alles vergeet. Ik kan ook nergens echt mijn gedachten bijhouden. Als iemand mij een lang verhaal over iets vertelt, dan dwaal ik op een gegeven moment gewoon af en heb ik geen idee meer waar het nou over ging. Best irritant.
    En verder heel veel last van moeheid (elke avond voor 10 uur al helemaal stuk), maar 's morgens elke dag voor mijn wekker wakker.. :x en ook last van misselijkheid en een hongergebvoel. Ik eet vaker dan anders. Had vandaag niet eens genoeg brood bij me op het werk. Gelukkig om de hoek een supermarkt. ;)
    Ik merk ook dat ik snel emotioneel ben of me veel sneller ergens aan stoor dan anders.

Vandaag feliciteerde een collega mij met mijn zwangerschap! :confused: Hij is echt zon grapjas-type die het allemaal maar voor de grap zei en het hele verhaal helemaal aan liep te dikken, maar toch. Alles wat hij zei klopte eigenlijk wel :oops: ... :D

En dan had ik nog een vraagje. Ik zie bij jullie allemaal al afspraken staan voor de eerste echo enzo. HOE?!
    Ik was gisteren bij mijn huisarts en die vertelde mij dat ik mijn eerste echo pas met 12 weken krijg! :eek: Dat duurt me écht veel te lang (ongeduld eerste klas). Hoezo krijgen jullie allemaal zo snel al een echo? Via de VK geregeld misschien? Die moet ik morgen bellen, vandaag nam er niemand op en ik heb me nog niet ingeschreven.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ga van de week uitzoeken welke vk ik ga bellen en dan hoor ik het wel.
    De doktersassistente vertelde dat het per vk verschilt wanneer de eerste afspraak gemaakt wordt. Geloof tussen 8 en 12 weken zwangerschap.

14. Kaatje77

Kaatje77 Lid

8 jun 2008
    26
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Iloiza: Vorige keer, en nu ook, ben ik niet naar de huisarts gegaan maar heb meteen de vk gebeld. Zij vertellen je waar en wanneer je een echo kunt laten maken. Ik heb er een met 11 weken. Het hangt er ook vanaf wanneer ze plek hebben, meestal is het ergens tussen de 10 en 12 weken geloof ik.

@ Mieke: Ik ben sowieso minder misselijk dan de vorige keer, maar als ik zo'n vlaag op voel komen neem ik een paar van die granules en dat onderdrukt het redelijk. Maar wat ik al zei, een tictacje heeft bij mij hetzelfde effect. Het is denk ik gewoon de zoetigheid.

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt Uk en Kaatje!
    Ik ga morgen bellen om me in te schrijven en dan zal ik er hopelijk wel meer duidelijkheid over krijgen. Ik hoop dat ik er niet zo lang op hoef te wachten... ;) Vind het zo spannend allemaal.

16. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik heb van vsm de reistablettjes tegen misselijkheid..
    Ik heb ze op aanraden van iemand anders en bij mij werken ze gelukkig nu goed...ik ga nergens naar toe zonder die tablettjes op zak ;)

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen,

Ook ik kom me hier aanmelden, heb vanochtend positief getest! Met kruidvat 2 dikke strepen en ook nog maar een CB digitale gedaan en ook daar was geen ontkomen meer aan :D. Ben echt zwanger, kan het nog niet echt geloven, heb ook helemaal geen kwaaltjes. (maar die komen vast nog wel..)

Uitgaande van mijn laatste ongi en een cyclus van ong. 38 dagen, ben ik denk ik op 25 februari uitgerekend.

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    hey Marriedgirl,

Toch nog positief.. leuk.. welkom hier en gefeliciteerd.

Ik ben op dit moment erg snel moe, en als ik honger heb gaat ik meteen bijna van mijn graatje.. dus moet af en toe wel even iets extra's eten hoor. Ik probeer het wel bij gezonde dingen te houden.

Nou, ik ga weer werken.

Tot snel allen

Liefs Anne

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hey Marriedgirl Welkom en van harte gefeliciteerd! Hoe gaat het met je?

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Top! Nog niet helemaal bekomen van de 2 positieve tests eigenlijk, haha.. Heb verder nergens last van eigenlijk, maar wat niet is kan nog komen...

Deel Deze Pagina