Februari 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by dayenne, May 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

Nov 30, 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    voor het delen van die 25 miljoen ben ik VOOR! al speel ik wel niet mee hahahaha ;)

ons kamertje is er nog steeds niet, maar ons badje is al wel geleverd! zit hier verliefd te kijken naar zo'n schattig ding..

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Hoi meiden!

Ik kom ook weer even spieken na een paar daagjes afwezig te zijn geweest. Ik voel(de) me ontzettend kl*ten. De misselijkheid is weer begonnen bij mij, ik k*ts elke ochtend de hele wc weer onder (sorry voor het walgelijke). Ik ben ook snel moe, heb het de hele dag door koud en voel me lamlendig... hoop dat het snel voorbij gaat, want ik heb echt geen zin om dit nog 8 weken vol te houden...
    Gisteren bij de vk geweest. Alles was gelukkig goed. Moest me wel weer op HB en op suiker laten prikken, de uitslag krijg ik de volgende keer (bij mijn vk doen ze niet met vingerprik, maar gewoon bloedprikken via het lab).
    Ik kreeg trouwens zowel van de vk als van de dame bij het bloedprikken te horen dat ik zo'n mooi buikje heb! :D Nou, dat doet me dan wel heel goed nu ik me zo "blegh" voel!

Heb nu een redelijk goed moment, dus ik was ons geboortebord aan het schilderen. Er moet nog een laag overheen, dus ik wacht even tot deze laag droog is. Ondertussen kon ik mooi even alles bijlezen wat ik in de afgelopen dagen gemist heb!

@ Uk: Wat een naar bericht zeg! Gelukkig weten ze nu wat voor infectie Ferry heeft en kunnen ze hem gericht behandelen! Ik duim heel hard voor jullie en jullie kleine mannetje!

@ HJ: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En wat fijn dat de beebjes nog steeds in je buik zitten en dat ze daar een feestje gebouwd hebben! Ik hoop dat ze nog een tijdje blijven zitten en dat het steeds beter zal gaan! :D

@ Vaam: Ben je er inmiddels al uit met de namen? Ik vond van jouw rijtje Quinten wel heel erg leuk, de rest van de namen zijn niet zo mijn smaak.

@ Daffie: Balen dat je je versproken hebt met de naam van jullie kindje. Maar gelukkig was het bij je moeder, zij zal het geheim wel bewaren, denk ik...
    Mijn ouders weten onze naam ook al, mijn vriend heeft zich versproken waar mijn ouders bij waren. Mijn vader had het nog niet gehoord omdat er voetbal op tv was (dat was uiteraard belangrijker dan wat mijn vriend aan het vertellen was, hahaha). Maar ja, twee dagen later versprak mijn vriend zich wéér, en toen had mijn vader het wél gehoord. Ach ja, het is jammer... maar het geheim wordt ook hier niet verder verteld.

@ Sofie: Gelukkig dat alles goed was met je kleine meisje, maar natuurlijk wel een naar bericht voor jou zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar even een potje om hebt zitten janken. Dat lucht vaak ook op!
    Ik hoop dat het snel beter met je gaat, en dat jullie meisje nog een tijdje blijft zitten!

@ Iggy: Wat vreselijk van de oma van Roy! :cry: Heel veel sterkte, ik hoop dat ze het nog een tijd vol mag houden...

@ alle anderen: Sorry dat ik even niet op jullie reageer. Ik begin echt mega hoofdpijn te krijgen, dus ik ga even stoppen. Ik weet niet of ik nog wel verder ga met verven nu... :( Nou ja, ik zie wel... eerst even liggen.

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    iloiza balen joh van die misselijkheid!
    ja de oma van roy mag vandaag wel naar huis gelukkig alleen is de familie niet eens hoe ze het gaan aanpakken met haar in de gaten houden want ze wil wel graag zelfstandig blijven wonen
    nu willen ze omdebeurten 3 x per dag bij haar langs gaan om te kijken of het wel echt goed gaat

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

May 30, 2008
    1,355
    0
    0
    Ik wil ook die 25 miljoen winnen! Kan ik tenminste een leuk huisje gaan kopen :D...
    Maar dan trakteer ik jullie natuurlijk wel allemaal op een groot stuk gebak :)

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Goeie, doen we! Is toch meer dan genoeg voor iedereen :)

6. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

May 30, 2008
    1,355
    0
    0
    @iggy: dat is ook een zware taak zeg. Is het niet verstandiger dat ze hulp krijgt?

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja dat zei ik ook tegen mijn man....
    maar ja dat wil ze zelf volgens mij niet... ben beniweuwd wat de fam gisteravond heeft afgesproken

8. maatje

maatje Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    1,267
    0
    0
    Duiven
    Meiden zit net bij de vlinders te kijken en helaas is er weer 1 bij. Zit hier met tranen in de ogen. Verschikkelijk.

9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

Jun 13, 2008
    1,127
    0
    0
    Gouda
    @Martine, he vervelend dat Jasmin zo ziek was, gelukkig gaat het nu weer wat beter!
    Hoe was het bij de gyn?

@Mieke, leuk dat je zo'n fijn uitje hebt gehad met je schoonmoeder! En dat Marc-Marie leuk was :D
    leuk dat je ons op de hoogte houdt van febr21!
    Een jaar geleden dat je gestreken hebt?!? Tjee ik doe t elke week wel 2 keer!

@Uk, gelukkig weten ze nu welke bacterie het is, dan is het bestrijden ook beter te doen.
    Hopenlijk knapt Ferry snel op! Sterkte he!

@Hj, blijft toch heftig vinden voor je hoor! hopenlijk houden de kleintjes het nog even vol! Wel grappig wat je schreef over t bewegen van je buik... ik vind het met 1 al feest... laat staan 2 van die druktemakers :D

@Daffie, helaas zat dat uitrusten er niet in, moest gewoon werken... zou nu wel een tukkie willen doen. Maar de cardioloog van t ziekenhuis zou vanmiddag bellen met de uitslag van mn hartecho... nog maar ff wakker blijven dus!
    Haha ook al zo'n dromer.. geweldig he de fantasie die je dan ineens kunt hebben!

@MarriedGirl, Klinkt leuk je kaartje... ben best wel benieuwd. Hopenlijk komt de proefdruk snel!
    Moest er ook niet aan denken hoor, vond de hele dag met 32 weken al vermoeiend! Je zag haar op t einde van de dag ook steeds witter worden...

@Amor, fijn dat alles goed was bij de gyn!

@Eppie, he gevallen... oei ben je niet helemaal blauw en beurs?!?! Geen slecht idee die antislip dingen!

@Iloiza, he balen zeg dat je je zo naar voelt. Sterkte ermee meid! Maar fijn dat alles goed was bij de vk!

@Iggy, oei moeilijke situatie hoor.. dat geeft wel veel verplichtingen voor jullie. Dan zou inderdaad thuiszorg een beter idee zijn. Maar dat is voor haar natuurlijk moeilijker! Sterkte!

Nou heb ook mn kerstpakket gehad: een zilveren koeltas met daarin handdoek met massagespul, rode wijn, glazen bodum schaaltje, walnoten, kookboekje, peper/zoutmolen, slakruiden, en potje peperkorrels en grof zeezout..
    Beter dan vorig jaar dus :D

10. martinenur

martinenur Actief lid

Jul 19, 2008
    290
    0
    0
    hoi meiden

Vandaag ging ik voor controle naar de gyneacoloog de uitslag van mijn bloedonderzoek was net binnen, er blijken nu wel meer antistoffen in mijn bloed te zitten, de kans is groot dat de baby nu bloedarmoede krijgt, daarom wordt er nu 2 keer per week een CTG en een echo gemaakt en bloedgeprikt. Als ik minder beweging voel moet ik gelijk langs komen.
    De baby was op de echo vandaag ongeveer 2000 gram, ze kijken nu of de baby vocht bij het hartje krijgt als dit het geval is dan gaan ze het gelijk halen.
    wel spannend allemaal dus.
    Mijn bloeddruk was gelukkig nog redelijk, ook dit blijven ze goed in de gaten houden.

Wel even spannend allemaal dus, op de echo lag de kleine vandaag nog in stuut hopelijk gaat het nog weer draaien.

Zondag en dindag moet ik weer voor controle heen.

Martine

11. Axioma

Axioma Fanatiek lid

Jun 13, 2008
    1,127
    0
    0
    Gouda
    @Martine, tjonge inderdaad spannend zeg! Gelukkig houden ze alles goed in de gaten... maar toch veel sterkte en succes gewenst...

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Martine, dat is heel spannend. Ik hoop dat het nog even goed blijft gaan.
    Iedere dag/week is er eentje! Sterkte maar goed dat je zo streng onder controle staat.

Ze mogen van mij die 25 milj. wel over meerdere trekkingen verdelen hoor!
    Des te meer kans.

Axioma, ik vertik het om de overhemden van mannetje te strijken omdat hij al zo weinig initiatief toont in het huishouden.
    We hebben een stoom/strijkapparaat waarbij je het overhemd 'aantrekt', aanzetten en na 7 min. is ie gestreken.
    Leuk kerstpakket!

Maatje, ook niet daar gaan lezen!
    Ik vermijd het juist.

Iloiza, misschien een buikgriepje! hoop het voor je zodat het niet nog 8 weken aanhoudt.

Iggy, fijn dat oma weer naar huis mag.

Sofie, wanneer komt het kamertje?

Eppie, ik hoop dat je niet al te veel last zult krijgen morgen en dat het mee valt.

Nou mijn laatste babywasje hangt, en ik schaam me een beetje om de hoeveelheid, hihihi. Maar het staat wel schattig hoor.
    Nu ben ik toch wel moe en doe ik even niets.
    Moet eingelijk nog wel de kast en ledikant soppen, dan kan al het schone spul er straks weer in en kan ik het bedje opmaken.

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

Jun 13, 2008
    1,127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, :confused: zo'n strijkding wil ik ook! :confused: Ik strijk me een ongeluk aan al die overhemden... maar manlief vertikt t om t zelf te doen... grr misschien moet ik ook maar "streng" gaan worden :D

Heerlijk he al die kleine kinderkleertjes... ach en de kast soppen kan morgen ook nog hoor!
    Ik ga binnenkort nog ff shoppen... wat meer overslagtruitjes enzo..:D

weet iemand trouwens waar je die overslagrompertjes kunt krijgen... heb ze volgens mij nog nooit gezien?!?!

14. mirella25

mirella25 Actief lid

Oct 15, 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    hoi axioma

ik denk echt bij de babyspeciaalzaak, prenatal heeft ze sowieso

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

Jun 13, 2008
    1,127
    0
    0
    Gouda
    @Mirella, oke dank je wel voor de tip. Dan ga ik daar zeker even kijken dit weekend!

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

May 30, 2008
    1,355
    0
    0
    @maatje: inderdaad joh, niet meer op kijken...foei ;)

@Axioma: klinkt leuk ja, dat kerstpakket!

@Martine: dat klinkt niet al te best zeg en dan ook nog eens in de stuit. Maar gelukkig krijg je nu extra controle en ben je al over de 32 weken heen. Hopelijk houden jullie beiden het nog even vol en anders zal het ook vast goed gaan komen. Heel veel succes en sterkte!

17. Kim84

Kim84 Niet meer actief

@Axioma; die overslagrompertjes en -truitjes kun je ook kopen bij de Hema en V&D!
    Daar heb ik ze namelijk vandaan en gekregen!

18. Axioma

Axioma Fanatiek lid

Jun 13, 2008
    1,127
    0
    0
    Gouda
    @Kim, kijk nog meer opties om te shoppen :D Dank je wel!

19. Bbelly

Bbelly Actief lid

Nov 9, 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Amor, wat Daffy zegt klopt; vertel gewoon wat je beleeft hoor! Daar zijn we hier voor. En ik vind het ook echt geweldig voor je dat je juist nu aan het werk gaat, ik heb er echt bewondering voor dat je je orienteert op werkmogelijkheden in de toekomst. Ik heb steeds meer de neiging om me daarvoor af te sluiten en je toont zoveel wilskr8!

HJ, wat weet je opeens veel van al die ziektes, er komt natuurlijk heel wat bij je langs deze weken.. Klopt het dat een kindje dat het al even moeilijk heeft gehad in je buik het vaak beter doet bij een vroeggeboorte, omdat ze al beter zijn voorbereid? Dat lijkt me ergens ook een geruststelling? Duimen doe ik ook voor jullei hoor!

Mirella, bedankt voor de tips, nuttig. Ik vond de verhoging voor het nachtkastje erg slim :)

Sofie, fijn dat het wat rustiger is nu.

Uk, sterkte voor jullie!

Eppie, heerlijk om naar sanadome te gaan! dat is eigenlijk wel een goed idee, ik denk dat ik ook zoiets ga afspreken! En ik was idd heel verrast met die bon, ik heb voorgesteld om met z'n allen nar Ikea te gaan.. is het ook nog een soort "bedrijfsuitje" :D
    Oei.. de trap af glijden lijkt me zoo eng ook! (en pijnlijk) gelukkig kon je nog wel heel wat doen vandaag. Ik zou nog even wachten met die anti-slip en een lift laten instelleren in januari.. als je toch die prijs wint!

Martine, heftig hoor. Ik duim voor je. Hopelijk blijft het nog een tijd stabiel!

Mieke, goed idee... ik vind 5 miljoen ook genoeg! Heb je de roosvicee ferro nog gevonden?

Nog ff een raar verhaa, ik heb het verder nog niemand verteld..
    Ik heb gedroomd dat de baby uit mijn buik kwam.. zoals een bubbel van een lavalampdus echt door de buikwand, maar superrrelaxed :) en het was een jongetje :D en er zat nog wel zo'n lavalaagje overheen, dus ik kon hem niet zo goed zien :) :) Het was gewoon nacht en in bed, dus het leek nog heel echt ook(toen) Ik was zoo gelukkig! Raar hoor, ik droom meestal niet zo duidelijk.
    Ik ga de boerenkool opzetten, want ik ga zo weer werken.
    Groetjes

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

weer even een update over Ferry.
    Hij heeft het vannacht dus echt wel zwaar gehad en daarom hebben ze hem aan de beademing gelegd. Dat was blijkbaar een goede beslissing, want hij is een stuk rustiger geworden.
    Omdat zijn hartactie zo hoog was en ze een ruisje bij zijn hartje hoorden hebben ze vanmorgen een echo van zijn hart gemaakt. Ze waren bang dat het zou komen dat hij een afwijking zou hebben.
    Gelukkig is dat niet het geval. Baby's die nog in de buik zitten hebben dat gaatje (wat bij hem nog open is) nodig om het bloed langs zijn/ haar longetjes te laten gaan, omdat ze deze nog niet gebruiken. Na de geboorte hoort dat gaatje dicht te gaan. Bij Ferry is het gaatje nog open, maar het zou kunnen dat hij nog dicht gaat omdat hij natuurlijk prematuur is. Gelukkig zijn er geen ernstige afwijkingen gevonden aan zijn hart. Eergisteren hebben ze ook een echo van zijn hersenen gemaakt en deze was toen ook helemaal goed.
    Dit zijn wel dingen waar je je dan zorgen over maakt.

Hij is dus nu stabiel en ze zeiden net aan de telefoon dat we vanavond mogen buidelen. Nu weet ik nog niet of ik dat wel wil, omdat hij zo ziek is en zijn rust nodig heeft. Dus daar denk ik nog even over na.

Zouden jullie nog even door willen duimen dat ie echt opknapt en we weer ons vrolijke en pittige ventje terug zien?

Share This Page