Goh wat zijn jullie toch allemaal zo lief met jullie reacties. Het doet echt deugd hoor ! Ik ga binnenkort de laatste pagina's beginnen bij te lezen want voor zover ik nu kan volgen is er hier ook één en ander gebeurd. Ferry geboren op 29w... Goh, dat moet echt wel schrikken geweest zijn. Ik weet nog de emoties bij ons toen ze vertelden in het ziekenhuis dat de kans erin zat dat de baby moest gehaald worden als bleek dat de zwangerschapsvergiftiging inderdaad in een hoge graad was. Dus ik kan me een klein beetje voorstellen hoe jullie je moeten gevoeld hebben. En dan de bevalling zelf, zo hectisch, zo onvoorbereid... ik kreeg zowaar tranen in mijn ogen bij het lezen van je verslag! Maar als ik je blog zo lees gaat het wel relatief goed met Ferry en komt het allemaal uiteindelijk wel goed. Ik gun het jullie van harte !
@HJ: wat fijn dat de kleintjes het nog steeds zo goed doen. hopelijk houden ze het beiden nog even uit in de buik. @Mobiel: wat een vervelende situatie en en toeval zeg! @Mieke: is die boxspring al hoog genoeg? Anders zou ik ze inderdaad lekker gaan spammen en lastig vallen .
Vaam, ja hoog genoeg... daarom wil ik hem zo graag voor die tijd! Ben bang dat als ons oude Ikea ombouwbedje op klossen moet, deze in elkaar zakt. Vind namelijk af en toe een schroefje onder het bed, hihihi. Maar denk dat ik er evengoed wel aan moet geloven hoor, die klossen. Voor de zekerheid.
Weer thuis. Lekker even met zijn 2e was gezellig. Wit licht is echt een heftige film kon het haast niet droog houden. Heeft wel indruk bij ons gemaakt. Daarna lekker wezen uiteten. Heerlijk. Morgen lekker uitslapen samen. Oei dat is lang geleden. Nu lekker uitbuiken op de bank.
Maatje, wat heerlijk dat jullie zo saampjes lekker genoten hebben. En wat heerlijk zeg morgen uitslapen Hier ook net een leuke film gekeken: No Reservations, met Catherine Zeta-Jones (als chefkok).
Scoobje wat heftig joh! Hier op de afdeling worden vrouwen binnengebracht met acute pre-eclampsie. Die zijn vaak zo vreselijk ziek! Gelukkig dat het bij jou niet zo acuut was. Ik hoop voor je dat je lekker stabiel blijft. Uk, wat een verhaal zeg. Prachtig ventje die Ferry. Wat betreft je verloskundige, tsja, het is natuurlijk een beste misser die ze heeft gemaakt. Andere dames, blijf lekker genieten van je zwangerschap! Groetjes!
Hier hebben we ons bed gisteren op klossen gezet...is een boxspring, maar toch te laag helaas....maar heb het gevoel dat we opstijgen hahaha. Het bed is echt megahoog nu! Eruit stappen is erg prettig, maar erin komen iets moeilijker Daffie
Hoi, Waarschijnlijk liggen jullie/of de meeste van jullie al op 1 oor. Ik kom thuis van een etentje en heb vandaag mijn voorlopig laatste schilderopdracht ingeleverd. Ben er nog best druk mee geweest en helemaal vergeten het te archiveren op de foto. Gelukkig komt hij bij een bekende te hangen, dus zie ik hem nog wel eens. Maar het voelt als een tweede afsluiting na mijn afsluiting van mijn detacheringsopdracht van afgelopen vrijdag. Nu nog 7 daagjes werken. Het kamertje kan nu ook afgemaakt worden. Heel erg fijn. Hopelijk gaat het met iedereen goed. Ik ga nu proberen bij te lezen totdat ik in slaap val (zit met mijn laptop op mijn schoot in bed). Caro
Goede morgen dames, @Iggy: hier geen overdreven bezorgdheid hoor! @Maatje: bij mij scheelt de samenstelling van de afscheiding ook van dag tot dag hoor. En de ene dag beweegt mijn kleine meisje ook meer dan de andere hoor. Fijn dat je het samen met je mannetje naar je zin hebt gehad! @Noppie: leuk zo'n vriend die je een klapzoen geeft, net op de plek waar je tand eruit gehaald is! Heb je nog een plakje cake over trouwens ? @Golfola: beterschap met je bijholteontsteking! @Marijke: \/ Je hebt lekker verlof. Geniet er maar van hoor! @HJ: fijn dat de beebjes het goed doen. Hoop dat ze zo lang mogelijk mogen blijven zitten! @Mobiel: erg he, als het zo druk is in de stad. Daar heb ik echt een hekel aan en probeer echt te gaan als het niet druk is! Je kan je idd beter niet in dat soort dingen qua familie mengen. Moeten ze zelf maar uitzoeken! @Mieke: Wat lekker dat je een nieuwe bed gekocht hebt! Ik zou ook gaan bellen hoor. Zou mijn bedje dan ook zo snel mogelijk in huis willen hebben ! @Scoobje: we zijn er toch ook voor om elkaar een hart onder de riem te steken? @Daffie: gewoon een aanloopje nemen en dan zo je bed in springen !Zie het al helemaal voor me! @Caro: en nou op naar een beetje rust dan he? Ik heb vannacht een beetje onwennig geslapen. Gisteren hadden we natuurlijk die verjaardagen en we zijn tot 20:30 daar blijven hangen. Toen had ik het ook echt wel gehad hoor. Was gewoon moe en had de hele dag niks gedaan . Heb toch af en toe last van mij linker zij (er zit daar ook 1 plek die gewoon gevoelig aanvoelt) en dat was vannacht ook weer het geval en weet mezelf dan in bed ook niet zo'n goede houding te geven. Dus dan blijf ik maar draaien. Maar goed, al met al, toch lekker geslapen. Vandaag wordt ons nichtje echt 8 en ze viert vandaag haar kinderfeestje, dus ik ga helpen vanmiddag. Vind het altijd zo gezellig met dat jonge grut en er komen ook alleen maar meiden! Nou kreeg ik gisteren een sms van die vriendin van mij die ook zwanger is en die was op haar werk door een bewoner in haar buik gestompt. VK was geweest en met de beeb was alles ok, maar ze had wel last van buikpijn en moest het rustig aan doen. Zal haar straks eens evenbellen. Daar schrik je toch van?! Direct naar de VK en we zullen een gaan kijken hoe onze kleine meid het doet. Ben benieuwd of ze kunnen schatten hoe groot ze wordt! Vanavond weer naar de yoga (dat is nu 2 weken op maandag ivm de feestdagen). Kan ik hopelijk vanavond weer lekker slapen! X Esther
Hoi meiden: Controle in het ziekenhuis gisteren, was goed, heb alleen maar een CTG gehad de kleine bewoog nog prima. af en toe had het wel een hardlag van 209 geen idee of dat goed of slecht is, vorige keren zat het tussen de 140 en 160 er was jammer genoeg alleen maar een verloskundige aanwezig en die kon geen antwoord op mijn vragen geven. gelukkig moet ik morgen weer naar de gyneacoloog. Dan is de bloeduitslag ook binnen. groetjes Martine
zo! ik kom ook weer even om het hoekje kijken! hier gaat alles redelijk goed, behalve dan dat ik zo ontzettend moe ben! we zijn ook goed druk nu, of althans, ik, want mijn man moet gewoon werken... en morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! omdat mijn man gewoon moet werken heeft hij ook geen tijd om alles in te pakken, of het huishouden en weet ik wat nog meer... en dat allemaal terwijl de vk vrijdagmiddag nog heeft gezegd dat ik veel moet rusten! nja ik doe mijn best, kan natuurlijk ook niet alles tegelijk.. gelukkig komen morgen mijn schoonzusje, een vriendin en haar broer helpen. kunnen we de boel vast schoonmaken en boven bij de slaapkamers het behang eraf halen. dan hoop ik zo snel mogelijk met de babykamer te kunnen beginnen! en natuurlijk smiddags nog een uurtje of 2 te slapen. daar moet ik echt tijd voor nemen. even een update over vk bezoekje vrijdag. ben nog wel geschrokken, maar dat waren meer de hormonen die speelden dus het is allemaal niet ernstig hoor! mijn bloeddruk was redelijk onder controle, hij blijft nu op 130/80, voor mij doen nog wel hoog, maar niet zorgwekkend. gewicht: ik was een kilo afgevallen! heel vreemd, want ik was woensdag nog geweest en toen zaten er 2 kilo bij, terwijl ik niets had gegeten.. (geen snoep of weet ik veel wat) woensdagmiddag heb ik mijzelf getrakteerd op een heerlijk stuk chocola.. (goed voor de bloeddruk, ) maar dan ben ik dus vrijdag weer een kilo kwijt?! nou goed heel vreemd dus. maar was niet erg. de vk wist dat ik een echo had gehad, ze bekeek de waarden (de echoscopiste heeft mij niet verteld hoe groot ons meisje nu is) en ze vond het allemaal nog wel meevallen. ook toen ze ging voelen aan mijn buik vond ze het meevallen. maar toen maakte ze een opmerking.... ze zei: over 2 weken krijg je weer een echo want ik wil weten of je kindje niet blijft hangen qua groei. EN ALS JE DE KLEINE NIET MEER VOELT BEWEGEN WIL IK DAT JE ME GELIJK BELT WANT DAN KOMT HET NIET GOED! nou dat schoot me dus in het verkeerde keelgat, en toen ik buiten kwam moest ik ook heel hard huilen, terwijl het gewoon normaal is dat je belt als je kleintje niet meer beweegt... maar goed, net of ze dacht dat ons kleintje binnenkort niet meer beweegt, snap je wat ik bedoel? nja zoals ik al zei, het waren meer de hormonen die speelden dan wat anders... de kleine beweegt goed, voel haar echt de hele dag door, nu maar hopen dat het zo blijft. morgen moet ik weer naar de vk (ook nog! heb al zo'n drukke dag, hihihi!) en dan zien we wel weer verder. maar ik maak me geen zorgen. kwam zaterdagochtend mijn man thuis, hij moest extra werken. zegt hij tegen mij: ik heb iets voor jou gekocht, wat je al heel lang wilde hebben, maar je krijgt het pas vrijdag en verder zeg ik niets! ik zeg: waarom krijg ik in vredesnaam een cadeautje op 2e kerstdag? (mijn man is moslim dus we vieren geen kerst, en ik doe het van huis uit ook al jaren niet meer, sinds mijn ouders gescheiden zijn, nu zo'n 7 jaar geleden). waarop hij antwoord: ow, is het dan 2e kerstdag? nou dan krijg je het zaterdag! hahaha ik ook met mijn grote mond! nu moet ik nog een dag langer wachten, en ik kan al zo slecht tegen verassingen! even geduld dus nog.... ik probeer het de hele tijd uit hem te trekken maar hij kan zo goed zijn mond dicht houden. het enige wat hij iedere x zegt is dat ik het al heel lang wilde hebben maar ik kan echt niet bedenken waar hij het over heeft. heb namelijk elke week wel dingen die ik leuk vind en wil hebben maar niet koop! ik zie het wel. wel heel lief van hem! ik heb trouwens verlof! vrijdag voor het laatst gewerkt, maar ik besef het nog helemaal niet. vond het zo vreemd vanochtend dat ik niet gelijk met mijn man moest opstaan! was helemaal in de war, maar het is wel heerlijk! lekker rustig aan doen de hele dag. kan toch geen kant op, aangezien hij de auto mee heeft nou ik zal eens even de tijd nemen om te reageren, mijn verhaal is nu ook wel wat langer geworden dan dat ik had verwacht.
Bijholteontsteking gaat alweer ietsje beter, maar waar ik echt verschirkkelijk las van heb zijn mijn ribben. Ik heb echt slecht geslapen vannacht door de pijn aan mijn ribben. In geen enkele houding lag ik lekker....ik denk dat vanaf nu mijn slapeloze nachten gaan komen. Tot nu toe ging het erg goed, ik sliep hele nachten door....Maar ja, het hoort erbij. als die pijn aan mijn ribben maar wel weggaat ! het is echt niet normaal meer! Nog iemand zoveel last van de ribben (gehad)? Even iets heel anders: ik zocht een stukje op YouTube van Brigitte Kaandorp over bevalling ofzo, dat schijnt oz grappig te zijn, maar dat heb ik nog niet gevonden. Ik ga zo verder zoeken. Maar ik kwam een ander stukje tegen dat echt zo grappig is en zo herkenbaar... http://www.youtube.com/watch?v=RgWbxE8zdC4 (Ik hoop dat die link het doet!)
Morning! @ Mobiel, dat is wel heel toevallig zeg! De wereld is erg klein! Enne, wat is Churros? @ Mieke, lekker een nieuw bed! Wij hebben ook een boxspring, lekker hoog dus, maar net geen 70 cm bij ons.. 7 januari heb ik de intake van de kraamzorg, ik hoop echt dat ze hem toch hoog genoeg vinden.. No Reservations is idd ook een hele leuke film! Ik ben gisteren begonnen met de box van Julia's Tango. @ maatje, fijn dat je het gezellig hebt gehad, klinkt als een leuk avondje! @ daffie, hoe hoog is je bed zonder klossen? En lukte het een beetje makkelijk om een boxspring op klossen te krijgen? Lijkt mij best een gedoe namelijk (al ga ik dat natuurlijk sowieso niet zelf doen he ) @ caro, dat was een latertje voor je! @ Eppie, jemig zeg, dat is echt heel erg schrikken van je vriendin. Gelukkig heeft de beeb niks, maar je schrikt je kapot! Veel plezier bij de vk! @ martinenur, fijn dat het goed was in het zkh! @ Miireii, spannende tijden voor jullie met het nieuwe huis! Fijn dat er mensen zijn die je komen helpen, want hoe leuk alles ook is en hoe graag je het ook zelf wilt doen, rust nemen moet echt! Maarre, wat een rare opmerking van je vk zeg! Ik heb zoals je wellicht weet ook een groeiecho gehad en dan kijken ze idd of je kindje nog wel goed doorgroeit. Een klein kindje is niet erg, als hij/zij zn eigen lijn maar volgt. En idd als je hem niet meer voelt, bel je toch sowieso?! Hele vreemde opmerking! waarschijnlijk bedoelde ze het niet zo, maar kwam het er gewoon heel rot uit. Als je ermee blijft zitten, gewoon nog ff naar haar bellen voor uitleg hoor of morgen vragen bij de controle! Spannend hoor een cadeautje! Geniet van je verlof! Het is vandaag de 22e, oftwel nog 2 maanden tot aan mn uitgerekende datum, hoe bizar! Vind het echt zo snel gaan ineens! Iedereen een hele fijne dag vandaag!
Eppie; dat springen wordt toch wat moeilijk hoor met zo'n buik Weet ook niet of die klossen dat gaan houden als ik met dit hoge gewicht zou springen hahaha. Je vriendin zal inderdaad wel filnk geschrokken zijn...Hoop dat het allemaal goed is daar. Mireii; dat klinkt erg druk, wel acht slaan op jezelf hoor! Ik zou ook schrikken van zo'n opmrking vand de VK hoor! Maar je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden en rust is altijd goed he! Geniet van je verlof... Martine; fijn dat de controle weer goed was. Heb je het niet gevraagd van die hartslag? Caro; nog maar 7 dagen en dan verlof, is bijna meis! Mieke; een nieuw bed is zoooo heerlijk..blijf ze maar lekker stalken, kom het bed vast voor de bevalling nog en kan jij je kraamtijd in een superdeluxe bed doorbrengen Golfola; ik heb al maanden erge last van mijn ribben en het is inderdaad erg lastig om een goede slaaphouding te vinden. Veel kussens ter ondersteuning gebruiken, althans dat doe ik. Married; ons bed was geloof ik 57 zonder klossen, dus te laag. En het bed staat op 12 klossen hahaha, ging geloof ik wel goed. Mannetje heeft het gedaan en ben er niet bij geweest. Ik ga straks maar eens een kado'tje voor manlief kopen. En alvast wat boodschapjes voor het ontbijt met de kerst. Manlief moet kerstavond en 1ste kerstdag late dienst draaien, dus heb mezelf lekker uitgenodigd bij mijn ouders voor het eten dan En 2e kerstdag gaat mijn man ook mee daarheen, oftewel 3 dagen uit eten bij mijn ouders hahaha.
@patries: gaat het alweer wat beter met je? ik heb ook zo'n last van mijn ribben.. idd net of ze uitelkaar gedrukt worden door de organen.. @Mieke: al klaar met strijken? haha, je bent niet de enige die het een rotklus vind, ik doe het dan ook nooit. als manlief iets gestreken wil hebben, moet ie het maar zelf doen! ben trouwens ook heel blij dat ik nu het geslacht weet. mijn man had echt zoiets van.. hmm, ik wist het toch al dus wat had het voor zin? haha wat een schat he.. @Anne: heel goed dat je nu eindelijk doorgepakt hebt qua werk.. je moet ook goed aan je kleintje denken nu! @Vaam: wat een gedoe is dat toch ook met je ex zeg.. maar ik geef je groot gelijk hoor! @iggy: hopen dat de therapeut jou verlichting kan blijven geven.. niets is vervelender dan dat je lichaam niet wil wat jij wilt..! @iloiza: wat een gave buikband zeg! wou dat ik zo crea was haha! @Uk: wat fijn dat het beter gaat met je zoontje. en natuurlijk gefeliciteerd met je zus! en wat een verhaal zeg, die blog van je! kan me voorstellen dat het heel heftig is geweest! wel goed van je dat je het nog even hebt uitgesteld voordat je gaat praten met de vk... en ferry is echt een prachtkereltje! @daffie: haha die overbezorgde ouders ken ik ook hoor! mijn vader heeft ook liever niet dat ik nog ga autorijden.. wel heel lief bedoeld natuurlijk, maar ik zal toch moeten! @mobiel: nog steeds zo verkouden? bah wat vervelend is dat he... @noppie: wat een nare tandarts heb jij zeg! ik ben helemaal niet bang voor de tandarts, maar na zulke berichten... brrrrr! sterkte meid! @dayenne: hoe slaapt het in je nieuwe huis? @kamertjes: wat fijn dat de meesten nu bijna af zijn zeg.. ik mag ook bijna! @Amor: wat fijn dat het goed is afgelopen met het geestenverhaal... nu maar hopen dat hij weg blijft! bah, krijg nog steeds rillingen als ik denk dat ze het gewoon op een bandje heeft...... @martine: goed dat de kleine goed beweegt zeg.. ik hoop dat je bloeduitslag morgen ook positief nieuws brengt! als ik iemand ben vergeten dan roep maar een x!
@Miireii: lekker joh dat je nu verlof hebt. Kan me voorstellen dat je er even aan moet wennen dat je nu niet meer samen met je mannetje uit bed hoeft 's ochtends. Wel een beetje een rare opmerking van je VK toch! Zou morgen toch eens aan haar vragen hoe ze daar nu zo bij komt en dat je er erg van geschrokken bent? Jeetje en nu moet je nog gaan klussen ook. Laat wel veel door andere mensen doen he? En ook idd je rust nemen, want dat is ook erg belangrijk! O ik zou er ook niet tegen kunnen als er tegen mij wordt gezegd dat ik een kadootje ga krijgen, maar dat ik nog een paar dagen moet wachten. @Married: Jij hoeft je bed dan toch niet op klossen te zetten neem ik aan, als je bed bijna 70 cm hoog is? Ja gek idee he, dat je over 2 maanden uitgerekend bent! Geniet ook nog zo van het zwanger zijn! @Daffie: Wat lief dat je voor je mannetje nog een kadootje gaat kopen. Mijn mannetje gaat één dezer dagen ook nog even de laatste boodschapjes doen voor de kerst. Hoef ik gelukkig zelf die drukke winkel niet in. En je kunt lekker bij je ouders gaan eten. Altijd makkelijk natuurlijk! Nou ben net naar de VK geweest. Bloeddruk was 110/65, dus hartstikke goed. Kindje groeit goed en de VK voelde ook heel duidelijk de contouren van mijn baarmoeder en ik draag echt naar voren. Ze kon nu nog geen schatting maken van het gewicht van de kleine. Dat proberen ze rond de 35/36 weken te doen. En ik had het zelf goed wat betreft de ligging van onze kleine meid: ze is met haar hoofdje al wat ingedaald en ze ligt met haar ruggetje aan de rechter kant en met haar billetjes bij mijn ribben! De VK zei dat de kans nu nog heel klein is dat ze gaat draaien in stuit! Al met al was alles goed dus. Voor mobiel: 5 januari weer naar de VK! Heb trouwens mijn vriendin die gisteren in haar buik is gestompt ook nog gebeld. Dit was het gene waar ze altijd bang voor is geweest. En ze had vanochtend haar baas gebeld en die zegt glashard tegen haar dat het wel door de hormonen zou komen. Dat slaat toch echt nergens op he! Ze had meer het idee dat hij zich er op deze manier van af wilde maken ipv naar een oplossing te gaan zoeken. Nou heeft ze direct om 12 uur een gesprek met haar baas en heb haar ook geadviseerd om haar man mee te nemen. Sommige mensen hebben ook het inlevingsvermogen van een visstick! Ben benieuwd wat haar baas nu tijdens het gesprek gaat zeggen, maar ze houdt me op de hoogte! X Esther
Hallo dames Hier weer ff een bericht van mij Danj jullie voor jullie lieve woorden. die steun kunnen we goed gebruiken. Ja en super dat jullie amber een leuke naam vinden (wij zijn der ook bere trots op) de benaming voor Amber is Zonnenstraal. onze zonnestraal. Met amber gaat het steeds iets beter. alleen donderdag kregen we een telefoontje uit het zieknhuis dat amber ziek was. Door de navellijn wat ze had, heeft ze een bacterie opgelopen die nu via antibiotica moet worden verholpen. je schrikt je dus wezeloos. maar de antibiotica slaat goed aan. ze heeft haar roze kleurtje weer terug. alleen nu iedere dag die angst. Ze reageert overigens goed op de voeding. zo was ze bij de geboorte 1115kg en gister was ze alweer 1345kg dus het gaat de goede kant uit, we hopen dat dat zo blijft. Lieve uk wat fijn dat het met ferry ook de goede kant opgaat. hier staan ook de kaarsjes voor jou kleine jongen aan. knuffel voor iedereen
Hee meiden Even snel vanuit internetcafe...alles gaat goed. We zijn nu helemaal over. Vannacht eerste nacht in nieuwe huisje. Ging goed. Wel wennen. Ben echt heel erg blij int nieuwe huisje. Alles ziet er super uit. Alleen nog inruimen natuurlijk. 7 januari krijgen we internet pas...dus tot die tijd af en toe via internetcafe....Ik wens jullie alvast hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar! Dikke kus van mij