ff snel hoor, want mn man heeft vakantie dus heb weinig kans om online te komen... :S Maar goed vanmorgen naar de gyn geweest, verteld over het "naar" worden van afgelopen weekend. Het kon aan mn bloeddruk liggen, maar die bleek juist aan de hoge kant te zijn! Ohoh... Maar goed, of het ligt eraan dat de baby op de grote bloedvaten drukt, of mijn hb is te laag. Dus dat laatste hebben ze geprikt. De buik omtrek lag wat achter qua groei, maar niets om me zorgen over te maken?! en 5 januari weer terug, en dan weer groeiecho en cervix opmeten... nou sorry dat ik op niemand reageer maar dat doe ik morgen wel weer... dan is mn man 's avonds toch weg
Hier ook even een ego berichtje. Heb gister verteld dat we een nieuw bed hebben gekocht! (waren nog na 17 uur in de winkel) Krijgen we vanmorgen de reclamefolders in de bus, zo ook van deze beddenwinkel. Bij aankoop van een complete boxspring een 4-seizoenen dekbed gratis twv 499 euro. Nog geen 24 uur nadat wij die order geplaatst hebben, nou dan moet je net mij hebben, dat kan ik dus niet hebben he. Ik bellen.... nee nee mevrouw niets aan te doen, er staat duidelijk in dat de actie vanaf vandaag geldt. Yeah right, don't mess with a pregnant lady! Heb een mail gestuurd naar de klantenservice, en kreeg net een telefoontje terug, we krijgen toch een dekbed. Vind dat dan ook zo lullig van ze, maar heb nu toch lekker mijn zin, hiha!
Nou ja we hebben wel een dekbed hoor, maar ja al weer wat ouder en ach als ze zo'n actie hebben wil je daar wel van profiteren als je zoveel geld uitgeeft toch? En we krijgen een groot formaat bed, 180 x 220 dus een groter dekbed is wel welkom.
Mieke, you go girl! Haha Maar een dekbed van 500 euro?! Dat zal wel lekker slapen Ons bedje komt 6 januari, kreeg zaterdag een briefje. Hopelijk dus de laatste weekjes heeerlijk slapen..! (En anders iig heeerlijk wakker liggen )
Miireii, veel plezier morgen! lekker aan de slag. Maar hou je wel gedeisd he, even tussendoor wel een ruime pauze nemen hoor. Succes. Dayenne, voor jullie ook fijne dagen! Heerlijk genieten in jullie echte huisje, waar jullie heerlijk kunnen blijven wonen! Axioma, hmmm dan moet je maar even tegen je ukje zeggen dat ie maar niet op een bloedvat moet drukken hoor! Want het is niet zo fijn voor mama wanneer ze niet lekker wordt. Was je hb dan misschien wel laag? Eppie, fijn dat je controle weer helemaal goed was zeg. En wat schrikken voor je vriendin zeg van die stomp in haar buik. En wat een ongelooflijke reactie van haar baas zeg, die zou toch beter moeten weten. Daffie, ik heb hier ook al cadeautjes in huis voor mijn mannetje, ben benieuwd of ik nog wat krijg.... hij is zo druk dat hij het wel zal vergeten en dat als smoesje zal gebruiken, gok ik. Chantal, wat fijn dat het al weer een beetje beter gaat met Amber, en wat is ze al mooi aangekomen in gewicht zeg! Caro, oh wat heerlijk dat je al zo lekker kunt aftellen zeg. En ook wel fijn dat het nu niet meer zo hectisch is. EN dan lekker aan het kamertje beginnen, heerlijk! Enne, dat gevoel van je bed dat is zo herkenbaar, hier precies hetzelfde. Married, nog wat vroeg. Maar wil je vast een hele fijne vakantie toewensen, voor ik het vergeet. Jij natuurlijk ook Caro. Maka, ook fijn dat jouw controle weer helemaal oke was. En dat je nu even goed de ruggenprik hebt kunnen bespreken. Angela, wat balen van jullie TV zeg, daar zat je natuurlijk net niet op te wachten. En niet echt netjes van de visite zeg, kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt. Ze hadden op z'n minst even kunnen helpen of het kunnen aabieden. Martine, fijn dat je controle weer geruststellend was. Alleen die hartslag... is op zich best hoog lijkt mij, ben je daar al wijzer uitgeworden? Golfola, wat naar dat je zo'n vreselijke last van je ribben hebt zeg. Ligt de baby heel hoog in je buik? Gelukkig gaat het met je bijholteontsteking weer wat beter. Alles tegelijkertijd hebben is ook geen pretje. Married, hier ben ik nu echt met de week aan het aftellen hoor. Morgen 33 weken, dus nog 7 te gaan.
@ Golfola: even stomen misschien? Sterkte! @ HJ: goed zo, even volhouden! @ Martine: fijn dat de controle goed was, ook nog effe doorgaan zo! @ Mireii: fijn dat je verlof is ingegaan en dat je met het huisje aan de slag kan gaan. Ik zou me ook rot schrikken als de vk dat zo zou zeggen hoor, niet echt een handige actie zo van die vk.... Enne, dat was niet mijn eigen tandarts hoor, maar een of andere dienstdoende tandarts..... @ Eppie: fijn dat de controle goed was. Enne, hihihi, een goeie van die visstick! @ Chantal; fijn dat Amber zo goed groeit. Die beebjes krijgen snel zo;n infectie door die navellijn he, dat had van Ferry van Uk ook al volgens mij? @ Dayenne: ga maar lekker wennen in je huisje, fijn dat het zo is is opgeschoten! Wel balen dat de internetaansluiting zo lang gaat duren.... @ Caro: fijn dat je nu wat meer rust krijgt en minder klussen hebt. @ Angela: wat balen toch van die pijnklachten meid. Is het een idee om (therapeutisch) te gaan zwemmen? @ Mieke: hahaha, goeie assertieve actie zeg! Fijn dat jullie ook het dekbed krijgen!
En dan nog even een ego-berichtje: vandaag laatste werkdag gehad en nu lekker kerstvakantie. Vanmorgen en vanmiddag vrijwel geen file gehad, wat een luxe, dan scheur ik in 45 minuten vroeeemmhh zo naar kantoor. Ideaal! Op t werk vooral wat dingen zitten opruimen voor mijn verlof enzo, prima te doen. Over die tandarts: ik weet niet of hij technisch gezien onprofessioneel was. En ook een professional kan natuurlijk dingen tegenkomen die onverwachts zijn. Alleen zijn wijze van (niet) communiceren met mij en de manier van omgaan met die onvoorziene idiote wortels vond ik zelf zeker erg vreemd. Bovendien moest ik nu weg met een grote wond en enorm gat in mijn kakement. Hij had op zijn minst een begripvolle reactie achteraf kunnen geven. Het doet nog wel redelijk wat pijn, vooral als ik teveel praat of te lang kauw (kan alleen aan rechterkant, maar slechte kant beweegt toch mee). Daarstraks per ongeluk toch gedachtenloos tijdens tv kijken op koekje aan slechte kant gebeten: dan zit ik dus echt aan het plafond van de pijn. In rust gaat het wel, heb geen pijnstillers meer nodig. Voor zover ik kan overzien heelt het aardig goed, maar van het gat word ik wel bang. Ook baal ik ervan dat ik voorlopig niet normaal zal kunnen eten.... Sorry, voor weer zo'n lang bericht, maar zit er nog steeds wel vol van....
ff een ego bericht zal vanmidddag alles bijlezen meiden en reageren... sinds ik thuis ben en rust hebt lijkt het of mijn buik 2 x zo hard groeit... mijn rug is vooral 's avonds pijnlijk maar ik merk wel dat het met een rust stuk beter gaat en ik een stuk gelukkiger mezelf voel... vanmiddag naar de therapeute voor mijn bekken
Goedemorgen meiden! HJ: Wat goed dat de beebjes nog binnen zitten! Zijn ze alweer wat gegroeid? En trekt het kleintje nog een beetje bij? Elke dag is er weer 1, ook al is het niet leuk om in het ziekenhuis te liggen en niets te mogen Martine: Hoe is het met jou nu? Iggy: Je kindje groeit nu ook harder hoor als je thuis zit. Je hebt dan gewoon meer rust en je kindje profiteert daarvan Noppie: Geniet van je kerstvakantie! Lekker uitrusten en je beebje laten groeien Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt en anders nog maar even iemand naar laten kijken. Mireii: Geniet maar lekker van je verlof! Niet te veel dingen plannen hoor. Het lijkt mij namelijk heel fijn als je lichaam zich heeft kunnen voorbereiden op de bevalling. Uitrusten is nu heel belangrijk Eppie: Gelukkig was de controle goed! Axioma: Gezellig hoor dat je man vakantie heeft. Kunnen jullie lekker samen rommelen. Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat Ferry op mijn bloedvaten drukte. Dan moest ik even anders gaan zitten/ liggen en dan was het weer goed. Hoop dat het verder niets is Ferry is weer van de beademing af! Ik mocht gisteren buidelen met hem, maar ik voelde me helemaal niet op mijn gemak. Hij stopte weer een keer met ademhalen (omdat ie dan zooo relaxed wordt dat hij bij mama ligt) en daarna lig je alleen maar naar zijn ademhaling te luisteren. Maar de verpleegster zei al dat ik het vertrouwen weer even moest terugwinnen, hij is toch wel heel erg ziek geweest. Ik ga zo naar de Hema om die voedings-bh te kopen, echt een leuk ding. En ze zijn erg handig hoor, dus ik raad jullie ook aan om ze te kopen als je borstvoeding gaat geven. Ook moet ik even wat kleding kopen, want wat ik voor mijn zwangerschap droeg kan ik NOG LANG niet aan en zwangerschapskleding ziet er niet uit als je buik weg is Er is maar 5 kilo af in totaal, de rest (12,5 kilo) blijft lekker plakken... Maar ja, als Ferry op een gegeven moment thuis komt gaan we dat wel aanpakken. Heb nu wel andere dingen om me druk om te maken. Het kolven is echt heel bizar. Het ligt echt aan hoe mijn bui is met de hoeveelheid. Als ik vertrouwen heb dat alles goed komt of als ik bij Ferry zit, dan kolf ik veel. Maar zoals gisteren na het buidelen en gister voordat ik ging slapen en helemaal vanmorgen kwam er bijna niets uit. Dat is ook frustrerend, want ik zie daar vrouwen die in 1 keer 4 potjes van 100 cc volkolven. Bij mij is als ik 40 a 50 cc totaal kolf al behoorlijk wat. Goed eten en drinken en vaak (lees: om de 2,5 á 3 uur) kolven dan moet het wel weer op gang komen. Maar ik kan alleen lekker eten en drinken als Ferry goed ligt. Dus het is een heel psychologisch spelletje dat kolven. Vanmiddag hebben we weer een gesprek met de kinderarts, maar ik verwacht geen rare dingen te horen. Misschien om jullie vast 'lekker' te maken, hier een smakelijk verhaal We laten de verpleging steeds weten hoe laat we ongeveer komen, want dan laten ze de verzorging aan ons over. De verzorging houdt in : temperaturen, luiertje verschonen en mondje schoonmaken. Dus wij maken die luier open en zagen dat ie lekker had gepoept. Echt het leek precies spinazi We doen altijd een beschermhoesje om de thermometer zodat we eerst kunnen tempen en daarna pas verschonen. Want als de thermometer tussen zijn miniscule billetjes zit, krijgt hij persdrang en gaat ie poepen. En dat gebeurde dus gisteren, echt heeeel veel spinazi kwam eruit. Gelukkig ruik je het niet Heb 3 billendoekjes moeten gebruiken om het eraf te krijgen En dat is veel hoor, bij zo'n kleintje Nou, heb weer op mijn praatstoel gezeten zie ik
Vergeet nog iemand: Sonya: Hoe is het met je meisje? Knapt ze wat op van de antibiotica? Of merk je nog niets? Beterschap hoor!
Hoi Meiden Daffie: ik heb het wel gevraagt maar de verloskundige die aanwezig was wist er niets van af. Eppie: fijn dat de kleine al ingedaald is. Chantal: dat lijkt me zeker schrikken als je hoord dat je kleine meisje ziek is. gelukkig gaat het de goei kant op en groeid ze goed. Dayenne: leuk dat je tog even wat van je laat horen, fijn dat het huisje zo goed bevalt Maka: fijna dat alles goed was en dat je gerustgesteld bent voor over de ruggeprik. Angela: hopelijk verloopt deze week iets beter, wat een rare reactie van de verloskundige. Axioma: hopelijk komt er wat uit de uitslagen. van een hoge bloeddruk kun je je trouwens ook erg slecht voelen. Noppie: balen dat je nu voor de kerstdagen nog steeds niet goed kan eten, een voor deel goed voor de lijn. Uk: goed nieuws dat ferry van de beademing is kan me voor stellen dat je het eng vind. kolven schijnt beter te gaan als je b.v naar een foto van Ferry kijkt. kraam hulp komt er aan
Goeiemorgen meiden, HJ; wat fijn dat het weer beter gaat met Ferry...en ik denk inderdaad dat je weer even het vertrouwen terug moet vinden met buidelen. Geniet van jullie ventje! Ik ga zo lekker naar de kapper (zal wel de laatste keer zijn voor de bevalling ) en vanmiddag naar de verloskundige. Heb al een hele lijst met vragen klaarliggen, voornamelijk over de bevalling die over 4-8 weken zal gaan plaatsvinden Daarna de laatste boodschapjes doen voor de kerst en dan ben ik wrs erg moe hahaha. Vannacht weer een beroerde nacht gehad. Had het onwijs warm en veel last van mijn rug. Hopelijk gaat het komende nacht weer beter. Allemaal een fijne dag!
Reageer straks weer op jullie moet eerst mijn verhaal kwijt. Nou het was me hier gisteren een raar dagje. Had laaste van de vk staal pillen gekregen maar kreeg daar de heledag het zuur van. Dus gisteren contact opgenomen. Kom maar langs voor andere. Ik gelijk gevraagt of het normaal was dat je in deze tijd van de zwangerschap alleen maar schuur bewegingen voel. De vk hartje gehoord klonk goed. Moest toch maar voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje.(je weet dat het voor de zekerheid is maar toch schrik je) In het zh dus 1 uur hartjefilmpje gehad en gelijk een echo. Alles is gewoon goed met ons meisje. Ze is gewoon anders gaan liggen en daarom voelde ik alleen de schuurbewegingen. De gyn heeft gelijk vruchtwater nagekeken dat was goed en de maten van ons popje opgenomen. Was allemaal perfekt. Gewicht ongeveer 2200 een flinke dus hihi. Gaan zo eerst schaatsen met Justin ben er vanmiddag of vannavond weer. Heerlijk zo dat mijn mannen tjuis zijn.
Iggy, gelukkig merk je aan je lichaam dat rust toch helpt. Voel je je nu nog schuldig tegen over je collega's of kun je er nu wel van genieten. Daffie, jezelf lekker laten verwennen bij de kapper, lekker een hoofdmassage en een nieuwe coupe Denk dat ik dat nog even in januari doe. UK, hihi spinazie luier... en heel erg verse spinazie. Wat kunnen die kleintjes poepen he en maar liefst 3 billendoekjes. Ik geloof ook dat het kolven heel moeilijk is wanneer je even niet lekker in je vel zit of er van alles door je koppie gaat. Misschien helpt die tip van Martine, door naar een foto van Ferry te kijken. Noppie, denk ook niet dat die tandarts onprof was, maar raar is het wel gegaan. Volgens mij heelt zo'n gat wel hoor, denk dat je je daar niet druk om hoeft te maken. Het is alleen erg balen zo nu met deze dagen. Wel lekker dat je nu vakantie hebt zeg, genieten! Maatje, fijn dat je vk gelijk actie ondernam zeg. Gelukkig is alles goed met jullie meid en groeit ze als kool. Heerlijk dat jullie allemaal lekker vakantie hebben hoor. Vandaag mijn laaste zwangerschapsgym, ook wel weer lekker, ook al is het leuk. Maar moet er toch iedere dinsdag voor richting Amsterdam centrum.
@Miireii wat goed dat je verlof is ingegaan veel plezier morgen maar wel rustig aaan he @Dayenne meid ook fijne feestdagen en ik hoop dat je nog super veel gelukkige dagen zal meemaken in jullie nieuwe huisje @HJ meid wat super goed dat de kleintjes nog lekker warm in je buik zitten. Gaat het verder ook goed met jezelf? ik hoop dat de kleine ook goed door zal groeien elke dag is er 1 bij echt super dat ze er nog in zitten @Uk ik keek vorige keer op jullie site wat een prachtig mannetje is Ferry en wat goed dat het nu beter gaat. @Mieke hahah wat goed dat je er achteraan bent gegaan en alsnog een nieuw dekbed erbij krijgt @Maatje buddy fijn dat alles goed is met je dochtertje erg vervelend he als je bijv een keer de kleine niet goed voelt. Wel goed dat je een hartfilmpje hebt laten maken en dat alles is gecontroleerd en dat alles zo goed met de kleine @Daffie meid veel plezier bij de kapper @Iggy meid wat vervelend van die pijn ik hoop dat het snel overgaat dikke knuff @Noppie meid ik hoop dat de pijn snel wegtrekt @Maka 6 jan een nieuw bed lekker ik hoop dat je er heerlijk op kunt slapen wij hebben ook 2 weken geleden een niew matras gekocht eerst was het wennen maar nu slaapt het heerlijk. @Mieke bijna 33 weken gaat snel he spannenddd Meiden die controles hebben gehad ben blij dat alles goed is. Meiden die ik vergeten ben sorry dit is echt het enige wat ik zo een beetje heb kunnen onthouden Ik heb er nogal moeite mee hihi er wordt zoveel gekletst en ik ben er ook niet elke dag dus dan is het zeker moeilijk bij te houden Ik ben vandaag weer de hele dag in het ziekenhuis bah bah bah weer een glucose dagcurve heb er echt geen zin in ehh ff kijken nog 5 uurtjes ofzo
Goedemorgen! Gister weer zws gym gehad, was dit keer nog best interessant. Een meisje begon over een test op streptokokken, een levensgevaarlijke ziekte voor pasgeboren baby's. Ik had daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Haar zus woont in Amerika en daar wordt standaard elke vrouw daarop onderzocht. In Nederland gebeurt dit niet. Zij vond dit vreemd en heeft het er met de vk over gehad. Ik heb er net wat dingen over opgezocht en op zich zou ik me ook wel willen laten testen daarop (in de 35/36e week 'moet' dat dan). In Nederland behoort momenteel routine-onderzoek bij elke zwangere vrouw niet tot de standaard. De vraag of dit bij 35-36 weken zwangerschap geen routine zou moeten zijn, is door wetenschappers nog niet beantwoord. Aspecten zoals kosten, eventuele nodeloze onrust en het gevaar van onnodig toedienen van antibioticum spelen daarbij een grote rol. De Stichting Ouders GBS-patiënten is van mening dat een dergelijk onderzoek wel zou moeten worden aangeboden aan een zwangere vrouw bij de 35-36 weken zwangerschap. Indien zij de bacterie bij zich draagt, dan zou ze vervolgens tijdens de bevalling antibiotica moeten krijgen aangeboden. De ervaring in de Verenigde Staten heeft geleerd dat op die manier het aantal ziekte- en sterfgevallen sterk is afgenomen. Ik ga het in ieder geval eens aankaarten bij mijn vk. Erover hebben kan nooit kwaad lijkt me. @ Golfola, haha een tweeling, zou wat zijn he @ Miireii en anderen, het is idd echt een verschil met buiken, de ene heeft een hele grote en de andere een klein bescheiden buikje. Zegt niks over de grootte van het kind. Gister op zws gym was een van de meiden helemaal bang dat haar buik te groot was en het kindje daardoor wellicht afwijkingen had (had ze ooit gehoord dat dat zou kunnen). Zij is het minst lang zwanger, maar heeft de grootste buik van ons allemaal, maar ik vind het een supermooie buik, helemaal niet té groot. @ Axioma, meten ze je buikomtrek joh? Of bedoel je de lengte van je baarmoeder? Dat laatste doen ze bij mij wel, maar het eerste niet. Omdat de grootte van een buik helemaal niks zegt. @ Mieke, goed bezig! Lekker hoor een gratis dekbed! Veel plezier bij je gym! @ Uk, fijn dat Ferry van de beademing af is! Lijkt me erg moeilijk dat kolven. Lekker hoor spinazie, wilde ik net gaan eten vanavond @ maatje, idd ff schrikken, maar fijn dat alles goed was! @ Tirtilisko, succes in het zkh! Liefs!