Goeiemorgen! Twinkeltje, welkom bij de club en wat goed dat je nu al over de termijn bent waarop Kate geboren is! Thanx meiden voor de 'poepinfo'! Wat apart dat je zoveel verschillende kleuren borstvoedingspoep kan krijgen. Ik las trouwens dat op de nieuwe zwangerschapspagina (voor wie t vroeg, de lokatie blijft gewoon hetzelfde, maar misschien moet je wel ff opnieuw op zoek naar dit topic) (nog) geen fotoalbum zal hebben. Dat is jammer! Vind dat juist zo leuk, al die buiken en kamertjes. Maar goed, verzinnen we wel wat anders op dan Iggy, op zich wel goed dat je nu een verbod hebt gekregen op al die klusjes! Ik merk bij al die dingen ook dat ik meteen rugpijn krijg. Maar ja, t moet toch gebeuren en dan doe je t toch. Bij mij is t gelukkig wel uit te houden als ik niet overdrijf. Maar als je anders nog jaren klachten houdt, zou ik me er zeker aan houden. Amor, ben echt benieuwd wanneer jij gaat bevallen haha! Ik heb zelf nog helemaal nooit t idee gehad dat het er al aan zit te komen. Wat grappig die hond van jou, haha. Komen er ook geen druppeltjes uit je borsten als je voorzichtig een beetje erin knijpt? Dan komt er bij mij wel wat doorzichtige en witte belletjes, maar ook niet spontaan gelukkig! Mobiel, wat grappig dat je opeens een hele ruimte in je huis erbij hebt. Heb je nooit een bezichtiging van te voren gehad ofzo? Iggy, mijn buik groeit volgens mij ook steeds maar sneller hoe verder ik in de zwangerschap kom. Helemaal na de 30 weken, en ik moet er nog 6 (of 8...). Ik heb nu wel vaak t idee dat er echt niet meer bij kan, ik zit vol! Zeker aan de bovenkant. Mijn navel begint er ook uit te ploppen btw. Ik heb nog 2 lessen gym in januari. Nog een keer alles herhalen en wat oefeningen voor in t kraambed. Ik denk niet dat ik nagym ga doen. Wel wil ik gaan babyzwemmen en misschien babymassage. Sofie, je kamertje is ook erg leuk geworden zeg! Ben jij zelf nu ook nederlands, ben je hier opgegroeid, of is t maar een deel van je familie die in nl woont? Vervelend dat wolkerige gevoel. Mag je dan nog wel autorijden enzo (want je werkt toch ook nog een beetje)? Lijkt me toch wel gevaarlijk dan... Tirtilisko, dat zijn prachtige waarden! Waren ze de vorige keer niet goed, dat je t nu nog een keer moest doen ofzo? ff een vraagje voor de already-mama's. Is bij een van jullie toevallig je vliezen gebroken in bed? En beschermd die matrasbeschermer dan goed? Aangezien wij dan net een nieuw bed hebben (met loeidure matrassen) heb ik niet zo'n zin om meteen vlekken erin te krijgen... Axioma, wat ook nog een verklaring kan zijn. Door t progesteron worden oa al je steunweefsels wat zwakker en ook je bloedvatwanden. Als je dan (lang) stilstaat kan t bloed uit je benen moeilijker terugstromen. Als je moet stilstaan kun je t beste daarom je benen blijven bewegen, bv af en toe op je tenen gaan staan. Dan helpt je t bloed dat blijft staan terug te stuwen omhoog. Ik ga mijn cadeautjes maar eens inpakken. Vanmiddag op weg naar familie en kom morgenavond pas weer terug. Iedereen een hele fijne kerst, hou allemaal je beebje binnen en tot vrijdag! xx
Iggy, ik kan je maandag laten weten hoeveel uur wij krijgen bij Yunio, want daar hebben wij ook voor gekozen en wij gaan ook geen borstvoeding geven. Heb je vast een indicatie Volgens mij is het met flesvoeding standaard 44 uur ipv 49. Wij krijgen dan als het goed is nog 20 uur extra ivm verzekering. Ik kreeg ook van die verboden van de bekkentherapeut hihi. In begin baal je ervan, maar het helpt wel! Meiden, ik ga zo weer eens bakken. Heb mijn moeder belooft voor de kerst wat lekkers te maken. Dat worden dus 2 soorten want met 6 man en allebei de kerstdagen bij mijn ouders is het natuurlijk zo op Ik ga een ouderwetse tulband maken en een zelfgemaakte mokka-chocoladetaart. Ben benieuwd of hij gaat lukken Gelukkig gister al de laatste boodschappen gedaan, want volgens mij is er vandaag echt geen beginnen aan in de winkels.... Groetjes Daffie
hey daffie hoor het graag even van je over die aantal uren kraamzorg... jij bent echt een bak wonder he? heerlijk hoor... ik vind het leuk om kwarktaarten te maken maar ja dan hoef je verders niets te bakken... ga zo voor de kerst zowiezo een rollade bakken... of meer braden eigelijk heeft er iemand tips omtrent het snijden van dat grote ding? heb geen elek mes...
Nou, dat bakwonder ben ik ook pas sinds 4 weken hoor hahaha. Moet toch wat doen met mijn tijd Kwarktaarten zijn ook echt heerlijk! Ik snij een rollade altijd gewoon met een groot scherp mes..
@ Enna: lekker dat je kamertje al af is, mooie foto's hoor. Ik ga absoluut niet 'mooi' liggen bevallen... Vind ik echt onzin om in een mooie pyama daar te gaan liggen. Ik doe lekker een oud strandjurkje aan denk ik. @ Bbelly: mooi dat jij wel jouw extra uren kraamzorg krijgt. Kan ik niet zeggen, terwijl ik er ook voor verzekerd ben. Bij mijn kraamzorg zeggen ze direct dat ze daar het personeel niet voor hebben. Ik mag de extra premie terugvragen bij mijn verzekeraar. Ik zit ook bij IZZ by the way. @ Hummel: mooi hoor, je kamertje! En gave gitaar, net echt! @ Tir: mooi dat alles goed is! @ Wenny en Daffie; fijn dat alles goed is en dat je beebje zo goed ligt! @ Uk: yeah, wat een goede berichten van jou, niet verwonderlijk dat het kolven nu ook beter gaat. @ Axi: wat lief zeg van je collega's. Kan me voorstellen dat je dan wel even aan het twijfelen wordt gezet. @ Twinkel: welkom en sterkte met de suiker..... En dan nog effe over 'moi': controle bij vk was gister goed, bloeddruk 110/70, HB 7.6, goede hartslag en beweeglijke beeb. T enige is dat ze nog steeds aan het dwarsliggen is. Moet nu over 2 weken terug om te kijken of ze gedraaid is. Als ze niet gaat draaien dan moet ik naar de gyn om dat te laten doen. Hopelijk komt het vanzelf goed. Van de vk mag ik in januari wel een rontgenfoto van 'het gat en het stompje in mijn gebit' laten maken, zolang ik maar een schort voordoe. Het doet nog steeds wel een beetje pijn, zelfde als gister. Minder nieuws: mijn vriend heeft gister een brief van zijn werkgever gehad, dat het niet goed gaat met het bedrijf. Ze verliezen allemaal opdrachtgevers. Mogelijk volgend jaar gedwongen ontslagen. Er zijn nu teveel consultants die 'duimen draaien' op kantoor ipv geld op te leveren. Mijn vriend is als enige nog in zijn proeftijd, die afloopt op 01 januari. Er is dus een redelijke kans dat hij er nog uitvliegt op of voor 31 december. Duimen jullie met me mee dat dit niet gebeurd? Wat balen dat zw pagina eruit gaat komend weekend!
Noppie, dat is zeker geen leuk nieuws voor jullie. Wat ik wel heel netjes vind is dat hij een brief mee krijgt waarin dit al aangegeven wordt. Het kan ook anders gebracht worden. Hebben ze er dan al een termijn aan vast gesteld dat je al het idee hebt dat hij dit misschien nog voor het eind van het jaar te horen krijgt? Sterkte, ik zal mee duimen.
Goeie morgen meiden Amor: gefeliciteerd met je vriend zijn rijbewijs wat fijn dat je nu een auto kan kopen. Miireii: Wat fijn dat je de sleutel hebt, succes met verhuizen. enna: mooi geworden het kamertje, over kleding tijdens de bevalling, ik had alleen een t shirt aan je krijgt het namelijk behoorlijk warm van het puffen, misschien kun je er nog een vest over doen als je het tog koud krijgt. Bbelly: dat heb je goed geregeld met kraamzorg. Mobiel: dat is handig ineens wat extra ruimte in huis waar je niets vanaf weet. Sofie: wat een mooi kamertje is het geworden. veel plezier in NL Uk: wat goed nieuws van Ferry, Sonya: eigenbijdrage die vergoed mijn verzekering ook, erg handig dus. Iggy: een verbod op stofzuigen lijkt me niet zo erg, de honden uitlaten is wel weer jammer, rustig aan doen dan maar. Ik zie net dat ik nog niet heb verteld hoe het gisteren in het ziekenhuis ging. De hardslag op de CTG was nog goed, de gynaecoloog heeft een hele uitgebrijde echo gemaakt een uitgelecht waar zwarte kringen te zien zijn als de kleine vocht gaat vast houden, dit was nu nog niet het geval. Verder had hij alle tijd voor mijn vragen. Het komt dus tegenwoordig bijna niet meer voor dat dat je antistoffen in je bloed hebt (waarom heb ik dit dan wel) Ik mag in Assen bevallen omdat de kleine alle boven de 1750 gram is, en als de kleine vocht gaat vast houden, wat wijst op bloedarmoede dan wordt het een geplande keizersnee, anders is de bevalling te zwaar voor een ziek kindje, waarschijnlijk moet hij een bloedtransfusie en onder een lamp liggen deze kinderen worden erger en sneller geel. maar hij zal er niets aan overhouden. Er is vorige week bloed naar een speciaal lap inAmsterdam gestuurd de uitslag hiervan duurd 2 weken, wel moest ik gisteren al weer prikken zodat die uitstlag er een week later ook zou zijn. Ook ben ik gerust gesteld over mijn eigen bloed, omdat na een MK en de bevalling van Jasmin enorm veel bloed ben verloren maakte ik me zorgen over of ik nu niet dood bloed omdat ik speciaal bloed heb, Ze gaan nu regelen dat er voor mijn bevalling al bloed voor mij in het ziekenhuis aanwezig is, dit geeft mij echt een enorm gerust stellend gevoel. Ik moet 2e kerstdag en 30 dec weer voor controle. Iedereen een fijne Feestdagen, ik ga lekker niets doen, zoals ik de laatste maand ook al doe, mijn ouders komen 2e kerst dag wel even langs en nemen het eten mee, lekker handig. Martine
Noppie: wat een vervelend nieuws, ik duim voor jullie dat je man mag blijven, Mijn man had na de bevalling van mijn dochtertje ook geen werk eigenlijk was dit wel heerlijk, hij maakt gelijk erg veel van zijn kind me en kan je overal mee helpen, maar goed het is dan financieel natuurlijk niet zo fijn.
Noppie Wat een rot nieuws zeg. Duim voor jullie dat hij toch mag blijven. Bevalling kleding. Trek gewoon een zomer jurkje aan, en hele dikke sokken. O wat krijg je een koude voeten van zo'n bevalling. Gaan even de laatste kerst inkopen doen. Vanmiddag kerst borrel op het werk. Gezellig
Iggy: Ja, bij mij begon het afgelopen week ook ineens zo te groeien, vandaar die pijn aan mijn ribben alle ingewanden warden omhoog geduwd! Caro: Nee, hoor ik vind het niet zo gek wat je zegt, dat een kindje het soms kan aanvoelen of het een tweeling is. Ik geloof dat ook wel, alhoewel ze natuurlijk niet altijd gelijk hebben . Of misschien wel, maar dan was het misschien in de eerste aanleg een tweeling. Je kunt het helaas niet altijd zeker weten! Dikke buik: Ik was net bij de vk en volgens haar heb ik een normaal formaat buik voor de duur van de zwangerschap. Dus als mensen vragen of het een tweeling is dan zijn dat inderdaad vaak mensen die zelf nog niet zwanger zijn geweest of lang geleden! VK: vandaag dus controle gehad! Alles was goed. Bloeddruk 135-75. Hartje klopte goed; hartfrequentie tussen de 135 en 140. Nu mag ik over twee weken alweer naar de vk! Ik vind het wel fijn om naar de vk te gaan, dan weet je gewoon weer even zeker dat het goed gaat! Mobiel: Voor de lijst: op 7 januari 2009 ga ik weer naar de vk. (uitgerekende datum 25-02-2009) Uk: Wat fijn dat het zo goed gaat met Ferry! Het is je gegunt! Kraamzorg: Gisteren intake gehad van de kraamhulp. Ik krijg ook 49 uur. En ze was echt heel erg aardig! Ik heb er echt weer zin in om me lekker te laten verwennen in de kraamweek, dat was de vorige keer zo heerlijk! Het is alleen wel zo dat als ze weer weg is, dat ik geen familie in de directe omgeving heb wonen en mijn man heeft een drukke baan (directeur van hotel/restaurant), dus ik hoop dat het mijn moeder en / of schoonmoeder lukt om na de eerste week ook een paar dagen te komen. Het is nu toch anders, omdat mijn zoontje ook nog rondloopt! Maar goed, dat zien we dan wel weer! Twinkel: Welkom hier! Oh, dat was zeker ook zo spannend, toen je dochter werd geboren! Ik kan niet aan jouw banner zien dat je ook februari mamma wordt (anderen wel?). Hoe ver ben je nu? Noppie: Wat vervelend nieuws van het werk van je vriend! Ik ga zeker voor je duimen! Amor: Gaaf dat je vriend geslaagd is voor zijn rijbewijs! Gefeliciteerd! Is die auto nog wat geworden, of weet je dat nog niet? Gelukkig is mijn bijholteontsteking alweer bijna over! En mijn ribben doen ook niet meer zon pijn. Maandagavond had ik een warme kersenpitkussen op mijn ribben gelegd, en dat hielp echt goed. Warmte werkt dan echt pijnverlichtend. Diezelfde nacht kreeg ik ook nog een kuitkramp in mijn rechter kuit en gisteren had ik er gewoon spierpijn van! Maar gelukkig zijn dit niet zulke ernstige kwaaltjes! De kerstdagen zal ik niet zo vaak op het forum zijn, en dan ligt het er in het weekend uit en maandag komt mijn moeder een dagje. We gaan lekker shoppen en s avonds lekker naar de sauna. Dus dan zal ik waarschijnlijk pas dinsdag weer op het forum zijn. Ben benieuwd hoe het vernieuwde forum eruit gaat zien!
Martine, fijn dat alles weer goed is hoor! Maatje, ik vond het altijd al zo'n raar gezicht als je een bevalling zag dat die vrouwen hun sokken aanhielden. Dacht al, dat ga ik niet doen, hihihi. Maar kennelijk heb je het dus heel warm, maar je voetjes dus niet. Golfola, ook weer goedgekeurd! Fijne dagen en vast een gezellige dag maandag met je moeder.
@martine, fijn dat je al je vragen hebt kunnen stellen, maar wel heftig zeg. Het voorruitzicht op een "normale" bevalling heb jij dus niet. Ik vind echt dat je het heel goed doet hoor! Ik was allang in de stress geschoten. Maar vanuit het ziekenhuis doen ze er ook wel alles aan om je gerust te stellen. Je kindje zal er dus niks aan over houden en jij ook niet? Betekent dit trouwens dat je bij een volgende zwangerschap weer antistoffen hebt? @Twinkel, welkom en wat fijn dat dit beebje nog lekker in je buik zit. Hopelijk blijft ze daar nog minimaal 3 weken! @uk, wat goed dat het zo goed gaat met Ferry! Is de centrale lijn er al uit? Dat scheelt idd weer een "opening" voor de bacterien. Hele fijne dagen! @amor, voel je je al weer wat beter vandaag? Ik heb vandaag zo'n rotdagje. Slecht geslapen enzo en mijn ribben doen zeer! Maar ik ga zo naar de kapper, even ontspannen @mieke, ik wild ewat zeggen, maar heb geen idee meer wat. Kom er nog wel op oja, met mijn man gaat het rustiger en dat is beter. Hij moet nu elke woensdag terug voor therapie en verder is ie weer aan het werk. na de bevalling zien we verder. @noppie, dat is geen leuk nieuws van je man. Ik duim voor jullie! Mijn man kreeg ook te horen dat als zijn ziekteverzuim zo ernstig blijft hij op straat staat. Maar vooralsnog geven ze hem eerst de tijd voor de therapie. @ all: Hele fijne feestdagen en tot na het weekend!
Uk, ik wil ff zeggen dat ik het super vind dat Ferry het al zo goed doet. Soms maakt hij ineens hele grote stappen de goede richting op. Erg knap van hem, maar soms wel een beetje spannend voor papa en mama. Geniet lekker van je kleine man. Dat doet jou goed, maar hem zeker ook! Merk je ook al dat hij reageert als je bij hem komt en tegen hem praat? Vind ik altijd zo bijzonder. Je kindje is zo klein, maarr herkent mama en papa nu al.
@martinenur voor mij is verbod op stofzuigen dus echt een drama... ik ben echt een bezig bijtje en stofzuig normaal 2 x per dag... (moet wel met 3 grote honden in huis) @noppie wat erg zeg die onzekerheid... denk dat ik echt gek zou worden...
Hallo allemaal! Lekker vakantie, heerlijk! En na de vakantie dus nog maar 4 daagjes van 4 uur, fijn hoor! . Er heeft momenteel ook weer iemand de hik.. echt vaak heeft ie dat! Bij jullie ook? Vind het altijd een beetje zielig voor hem... @ Amor, gefeliciteerd met het rijbewijs van je vriend! En gelijk een auto, toe maar! @ Enna, fijn dat er nu schot in het kamertje zit! Leuke foto's! Enne, ik doe met de bevalling iets met knoopjes aan denk ik, een longshirt oid. Met knoopjes is me aangeraden omdat je die open kunt doen en niet gelijk je hele shirt omhoog hoeft als ze de beeb op je buik/borst leggen, is makkelijker schijnt. En dat bijtrimmen van onder doe ik nog steeds trouw, al is het tegenwoordig wel op de tast, haha @ Bbelly, fijn dat je zo';n leuk weekend hebt gehad! En veel uren kraamzorg joh! Wel een lekker idee. Ik heb 7 jan de intake, maar ik heb neme ik aan gewoon recht op de 'standaard' 49 uur. @ Mieke, ons bed komt ook van slaapgenoten. Ook een boxspring dus, wij hebben merk Sand(d). Erg aan de prijs en heb daar best spijt van gehad. Nu is alles goed, maar we hebben er in het begin toch wat kinderziektes mee gehad. Zo is het elektrische gebeuren bij mij er onderuit gedonderd, alsof ik er doorheen was gezakt (ik weeg normaal maar 56 kilo, dus lijkt me knap om er met mijn gewicht doorheen te zakken ) Zou dit merk dus niet aanraden, al slapen we nu heerlijk. Mooie buikfoto's! @ Sofie, in de wolken dus, haha.. fijn de remmers hun werk doen! Erg leuk kamertje! @ Uk, fijn dat het zo goed gaat met Ferry! @ Axioma, ow sorry, misschien las ik het wel verkeerd. Buikje kan goed weer bijgroeien hoor, zie maar aan mijn beebje/groeiecho. Rust nemen helpt echt! @ Twinkeltje, welkom hier! @ sonya, fijn dat je beebje nog binnen zit en alles goed gaat! @ Iggy, goed zo meid! Geniet van je rust! Mooi buikkie hoor! @ nagym, hier 5 lessen, zit bij cursus inbegrepen. Ook wil ik babymassage gaan doen. @ Noppie, ik duim voor je vriend! Zou wel erg balen zijn als ie er nog uit zou vliegen @ martinenur, fijn dat het naar omstandigheden goed was in het zkh! Mocht ik hier niet meer komen... iedereen hele fijne dagen gewenst! (Vanaf vrijdag ben ik Oostenrijk, maar ook daar heb ik internet, dus na het weekend ben ik er wieder! ) Liefs!
Iggy, mooi buikie! leuk ook zo bij de kerstboom Married, toevallig zeg dat jullie bed daar ook vandaan komt. Wij hebben geen elektrisch gebeuren genomen, koste 1600 euro en dat vonden we wel wat veel voor wat luxe extra, dan maar een extra kussen in de rug hoor. Het bed was mij nu al boven het budget, maar mannetje zijn budget wat wat ruimer haha. Enne, vast fijne dagen en veel plezier in Oostenrijk. En tja... als de rest skieen is, dan kun jij gezellig hier komen kletsen, hihi. Enna, hopelijk krijgt je man door de therapieën minder aanvallen dan. Merk je al dat het helpt.