Lieve Enna en Rob, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter KATIE! Hoop dat de bevalling goed is verlopen en dat moeder en dochter het goed maken. Ben toch wel beniieuwd naar het hele gebeuren. Fijne feestdagen.
Nu nog ff een ego berichtje Met mij gaat het redelijk, maar het zou me nog steeds niet verbazen als die kleine snel komt. Maar goed, over 3 weken (en 2 dgn) ben ik dan ook al 37 wkn, dus loop gewoon op het einde en waarschijnlijk horen daar al die kwaaltjes bij die ik niet eerder gehad heb en niet kan plaatsen en haal ik me daardoor vanalles in mijn hoofd (en het feit dat er al 3 mama's zijn werkt ook niet echt mee om geen gekke dingen te gaan denken ) Kan het nog steeds niet geloven dat het einde nu echt bijna in zicht is.. hebben jullie dat ook? Vond die maanden zo langzaam gaan.. maar nu kunnen we echt gaan aftellen.. geweldig Vraagje tussendoor: Ik heb mijn bevallingstas zo goed als af, maar hij zit al voor de helft vol met kraampakket.. moet ik alles van dat pakket meenemen of van elk iets maar 1 exemplaar? Heb heel veel soorten zeiltjes en maandverbanden en weet niet eens waar het allemaal voor is Gisteren hadden we de nieuwe auto dus al.. wat een verademing zeg.. heerlijk.. mijn vriend bracht me naar de stad en supermarkten en binnen no time had ik alles binnen en kon ik in de auto lekker uitpuffen Ben alleen wel weer bijna over mijn nek gegaan in volle rij in supermarkt... ik kon het nog net inhouden, maar bleef kokhalzen en schaamde me rot en iedereen in de rij bekommerde zich om me... maar kon niet hardop zeggen dat het kwam doordat een man in de rij zooo stonk Heb het toen gelukkig pas op de parkeerplaats eruit gegooid In de avond kwam een vriendin bij ons gourmetten, was erg gezellig. Daarna nog spelletjes gedaan en All you need is love gekeken De rest vd dgn geen verplichtingen gelukkig, maar nu we auto hebben gaan we misschien nog wel op bezoek bij mensen. Helaas kan ik niet naar het strand of bos, daar heb ik wel veel zin in, maar moet mijn vriend maar ff alleen laten gaan met hond. Zaterdag als ik het trek een verjaardag helemaal in Oosthuizen (bij Amst) daar komen veel vriendinnen van me, dus heb er erg zin in. Zondag eindelijk naar die vriendin in Hoofddorp die met 27 wkn bevallen was van 2ling, maar ga niet naar zk heb ik besloten, daar kan ik nu niet tegen. Heb trouwens weer een update van haar, zal in nieuw bericht even de update neerzetten! Godzijdank weer positief nieuws
Update over vriendin met 2ling die met 27 wkn bevallen was, nu dus al ongeveer 2 maanden geleden: Dit keer wederom met goed nieuws over onze kanjers. Zoon 1 is op het moment nog steeds erg stabiel. Met een gewicht van 2080 gram en een lengte van 39 cm ligt hij sinds gisteren in zijn eigen kleertjes in een wiegje. Dit was voor ons een fantastisch moment. De dag daarvoor was hij namelijk erg moe en bleek en lag hij savonds op de blender met 80% zuurstof. Zijn zuurstof percentage op de infant flow schommelde dan ook tussen de 35 en 45 procent zuurstof in. De conclusie was dat zijn HB te laag was en ons manneke was dan ook aan een bloedtransfusie toe. Deze heeft hij vandaag gehad en pakte dat goed op. De arts heeft ons verteld dat ook hij nu met stappen voorruit gaat. Hij mag nu 2x 4uur op de blender. Ik wil jullie ook nog even duidelijk maken dat jullie niet hoeven te schrikken van die 80% zuurstof op de blender. Hij krijgt namelijk maar een minimaal percentage van de zuurstof binnen en is dus minder schadelijk dan de infant flow en nog minder schadelijk dan de beademing. Het is een ingewikkeld systeem dus erg moeilijk om dit te gaan uitleggen. Laten we het er maar ophouden dat de blender weer iets beter is dan de rest. De oogarts was ook weer geweest en dat zag er ook goed uit. Volgens de arts komt het er op neer dat hij op tijd is hersteld van zijn tweede kuur en zijn zuurstof daardoor drastisch omlaag is gegaan in tegenstelling tot voor de kuur toen hij nog richting die 100% ging. Zuurstof is namelijk niet echt goed voor de ontwikkelingen van de oogjes zoals we al eerder hadden vermeld. Voor de rest eet hij erg goed en werkt hij erg hard om uiteindelijk te halen wat zijn broertje al heeft gehaald. Nu we het toch over zijn broertje hebben gaan we daar maar meteen mee verder. Hij weegt nu 2310 gram en is 41 cm groot. Ook hij heeft zijn eigen kleertjes aan en ligt heerlijk in een wiegje zonder maar een teugje zuurstof. Hij ligt nu een weekje zonder zuurstof en doet dat erg goed. Hij word nu getraind om de fles te gaan drinken zonder zich te verslikken. Ook dit doet hij al aardig goed. Hij begon 3 dagen geleden met 10 Ml vandaag dronk hij al 30 Ml uit de fles. Dit is echt fantastisch en we zijn ook erg blij. Vandaag kreeg onze kanjer zijn eerste twee inentingen in zijn bovenbeentjes. Dit vond hij natuurlijk niet zo leuk,maar na een kleine krijs sliep hij gewoon weer verder. Nadat hij zijn inentingen had gehad kwam hij bij mij op schoot voor zijn tweede fles van de dag. Dit helaas zonder succes,want hij verslikte zich al gauw en voor paar seconde werkte er niks meer. Dit was best wel even raar en eng om dat mee te maken. Ik zat eigenlijk maar een beetje om heen te kijken en had niet echt in de gaten dat we snel moesten handelen. Waarschijnlijk zat ik even in een tijdelijke shock,want ik besefte het allemaal niet zo goed en wist ook zeker niet wat ik moest doen. Gelukkig kregen we snel hulp en was hij weer snel bij bewust zijn en deed hij weer wat hij moest doen en zoals we hem natuurlijk kennen ging hij al snel weer verder met slapen. Ook bij hem is de oogarts geweest en ook bij hem zag het er prima uit. Morgen mag onze jongen lekker in bad dus mama heeft een primeurtje. Voor de rest is het allemaal afwachten,maar de planning is nog steeds dat hij begin Januari lekker naar huis komt. Het is nu echt nog een kwestie van goed de fles kunnen drinken en geen dipjes meer krijgen voordat hij naar zijn eigen bedje mag. Erg goed nieuws natuurlijk,maar we blijven geduldig wachten totdat ze tegen ons zeggen dat hij mee mag naar ons huisje. Wij wensen jullie bij deze hele fijne dagen toe met veel geluk,liefde en kracht. Wees gerust ik ben niet bekeerd,maar met deze twee lieve wondertjes en vechtertjes besef je echt wel dat je geluk,liefde en kracht nodig hebt en vooral positief moet blijven om je er doorheen te slepen.
@ Enna en Rob: van harte gefeliciteerd met jullie DOCHTER KATIE!!!!. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat er allemaal is gebeurd, want gister had ze wel last van haar ribben, maar ik meen dat het verder wel aardig ging? Of vergis ik me? Ik wens Enna veel sterkte met herstellen van de keizersnee en dat de kleine Katie het goed zal doen! @ Amor: houd jij je beebje nou nog maar eventjes binnen boord meid, dat lijkt me toch het beste plan. Wat heerlijk dat je zo geniet van jullie auto, zou ik ook hebben! Fijn dat het naar omstandigheden redelijk goed gaat met de beebjes van je vriendin. Een hele toestand toch. Merry Christmas allemaal!
Amor, je hoeft in principe niets uit je kraampakket mee te nemen als je in het ziekenhuis bevalt. Daar hebben ze alles, kraampakket is meer bedoelt voor als je thuis bevalt en voor de dagen er na, zoals het kraamverband. Gekkie! Lekker he die auto. Ik heb ons mannetje even flink toegesproken nog wel even gewoon te blijven zitten hoor. Zei al tegen mijn vriend dat we thuis dan wel klaar zijn met alles, maar in mijn hoofd ben ik er nog niet klaar voor hoor en hij ook niet. Oosthuizen, leuk! ik ben geboren en getogen in Hobrede, een klein dorpje net voor Oosthuizen. Toevallig dat je daar heen moet helemaal vanuit het zuiden des lands. Nou wij gaan nu naar de kerstbrunch bij mijn schoonouders met pakjes onder de kerstboom Oja heb net hele mooie oorbellen van mijn mannetje gekregen met groei diamanten/briljanten, geen idee hihi. Fijne dag allemaal.
Enna: Jeetje, nog een kindje geboren! Gefiliciteerd met Katie! Gaat het goed met haar en met jou? Wat lief dat je man/vriend even heeft laten weten dat jullie kindje geboren is. Als ik je voorgaande berichten lees had je het waarschijnlijk niet echt zien aankomen, of wel?! Amor: ...hihihi...kotsmisselijk door geur van iemand in de rij bij de supermarkt! Lijkt me op het moment zelf heel vervelend, maar achteraf wel grappig. Mieke: Wow, wat leuk van die mooie oorbellen! Gisteren had ik bijna geen last van mijn ribben, maar vannacht..... nou, zo erg is het nog niet geweest. Maar nu had ik heel erg veel kramp/pijn in mijn bovenrug en tussen schouderbladen. Ik kon bijna geen houding vinden om goed te slapen, maar gelukkig viel ik soms wel weer in slaap maar dan werd ik even later weer wakker van de kramp en pijn. Ik maakte me bijna zorgen en dacht dat ik anders vandaag maar even de vk moest bellen, maar toen ik vanmorgen wakker werd was het niet meer zo erg. Dus ik wacht het maar even af. Zo, nu ga ik echt de computer afsluiten en nog even de laatste dingen opruimen en dan ga ik weg en eerste kerstdag vieren bij familie! Nogmaals...Iedereen hele fijne dagen gewenst!
Enna en Rob gefeliciteerd met jullie dochter. Sterkte de komende tijd! @Golfola: Ik had gisterenavond en vannacht precies hetzelfde. Pijn in mijn rug. Onderin en tussen de schouderbladen. Echt steken. Nu over.
Oh, jij ook al! Vervelend he! En waarom juist 's avonds en 's nachts....dan willen we toch juist lekker slapen! Nou maar hopen dat we de komende nachten weer wat beter kunnen slapen!
Enna en Rob Gefeliciteerd met jullie dochter Katie ben ook wel benieuwd naar het verhaal. Pijn in de ribben en onder de borsten heb ik al zo'n 2 maand last van, dit heeft bij mij te maken met de hoge bloeddruk, plat gaan liggen en de rest van de dag niets meer doen helpt. Als je het niet vertrouwd moet je, je VK of gynaecoloog bellen hebben ze mij veteld, maar 1 klacht op zich is vaak geen teken voor zwangerschapsvergiftiging. Het is vaak de combinatie sterretjes zien, hogebloeddruk, hoofdpijn, misselijk, vocht vast houden. Twinkeltje: welkom bij de februari mama's. Ik sta zo streng onder controle omdat ik een antistof in mijn bloed heb die nu het bloed van de baby afbreekt, de baby krijgt dus bloedarmoede, zo snel ze nu op een echo zien dat de kleine vocht vast houd bij het hardje dan gaan ze hem halen met een keizersnee, dit kan morgen zijn maar ook pas in de 37 week we duimen dus dat het nog even blijft zitten. Ook heb last van een te hoge bloeddruk dus ik blijf zelf ook streng onder controle. Uk: hopelijk gaat het nu al weer iets beter met Ferry Amor: heerlijk dat je nu een auto hebt, en wat goed dat die tweeling het zo goed doet. Mieke: wat lief van je man, zoiets doet die van mij nou zelden. Iedereen een fijne Kerstdagen toegewenst
Enna, Rob en Katie: van harte gefeliciteerd met elkaar Ik ben ook verbaasd, dat is wel snel gegaan. Volgens mij is Katie bijna 32 weken.
Enna en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Katie. Geniet ervan en Enna hopelijk herstel je snel van de keizersnede. Voor de rest van de dames FIJNE FEESTDAGEN
Ik ben wel een beejtje geschrokken, al 3 feb. mama's, krijg er een beetje zenuwen van.. Heb net even gekeken bij de sept/okt/mama's, om een beetje idee te krijgen van de "levertijden"... En duidelijk wel de meeste bevallingen op 38-41 weken, dus tenzij er bijzonderheden opkomen ga ik daar toch van uit. Enna had trouwens net dinsdag gezegd dat ze het kamertje klaar hadden
Jemig, ik dacht kijk toch even op het forum......is er gewoon nog een kindje geboren.....en nog wel een kerstkindje Enna en Rob, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Katie (ook al weer een leuke naam ) Hoop dat het goed blijft gaan met mama en Katie..Heel veel succes komende tijd!!! Er was volgens mij toch nog helemaal geen sprake van toch? Krijg er zelf inderdaad ook wel een beetje de kriebels van en heb een stevig gesprek gevoerd met ons meisje. Ze blijft in ieder geval zitten waar ze zit tot 37 weken Ik ben toch begin januari uitgerkend en had erop gerekend wel een van de eersten te zijn, maar moet je nu toch zien.....3 mama's al! Hier werd ik wakker van een gigantische kramp in mijn linkerkuit, man wakker geroepen, want leek alsof de spier scheurde zo'n pijn Maar hij kreeg het er ook niet uit. Ben mijn bed uit gesprongen (wist niet dat ik dat nog kon ) en heb staan rekken tegen de kast....na een paar minuten trok het wel weer weg, maar voel nog de spier nu....wat is zwangerschap toch gezond he meiden Ga nog even mijn taart versieren en dan komt mijn paps me halen. Man is net naar zijn werk gegaan. Hele fijne dag allemaal! Dikke knuf Daffie
Dag dames, Ik dacht "ik log even in om iedereen een fijne kerst te wensen". Is Enna bevallen! ENNA EN ROB: gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Even teruglezen wanneer het is gebeurd! Ben gisteren en eergisteren minder actief geweest. Mijn benen doen de laatste tijd zo'n zeer. Heb me gisteren behoorlijk belabberd gevoeld en daardoor aan niet veel toegekomen. IEDEREEN EEN FIJNE KERST TOEGEWENST!!! Caro
@Twinkeltje: hoop voor je dat de bevalling nog niet begint hoor. Die kleine moet gewoon nog even lekker blijven zitten hoor. Jammer dat je ook zoveel last hebt van je bekken. Dat wordt bij mij ook wel steeds meer. @Enna en Rob: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Katie! Fijn dat het goed gaat met jullie! Dat is wel een heel onverwacht kerstkadootje! @Iggy: wat naar dat Lucky last heeft van verlatingsangst. Fijn dat ie nou toch nog lekker mee mag. @Amor: ja je gaat toch denken dat je ook snel gaat bevallen he, als je de verhalen hier leest en er al 3 februari mama's bevallen zijn? Ben dan ook blij dat ik al veel klaar heb! Owjee, dat overgeven van jou blijft een probleem he? En dan midden in de rij bij de supermarkt! Mooi om te lezen dat de tweeling van je vriendin het goed doet! @Mieke: goh wat een leuk kadootje heb je gehad van je mannetje ! Een vriendin van mij op het werk heeft ons meisje even toegesproken en gezegd dat ze moet blijven zitten waar ze zit, totdat ze eruit mag komen hoor! Krijg zelf ook een beetje de kriebels van als die verhalen hier. Zo dagje werken zit er weer op hoor. De dokter was er al rond 8 uur vanochtend en de laatste patiënt (En ikke dus ook ) ging om 12 uur naar huis. Nu nog even relaxen voordat mijn moeder komt. Nog 2 daagjes werken te gaan. Jeetje zeg er is er in mijn buik 1 met haar kontje aan het draaien! X Esther
Ik vergeet jullie gewoon fijne feestdagen te wensen. Was een beetje onder de indruk van de geboorte van de dochter van Enna! Dus als nog bij deze. Heb ook nog even een nieuwe buikfoto in mijn album gezet! Het begint al ergens op te lijken! Mijn beste vriendin gaat een buikschildering maken! Weet alleen nog niet wanneer, maar dat laat ik jullie nog wel weten. X Esther
Ik dacht ff bijlezen via mijn telefoon... Enna en Rob, gefeliciteerd met jullie dochtertje Katie! Jeetje weer een feb-mama, ik had nog zo gezegd.. Alle beebjes binnen blijven!
Enna en Rob, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Een echt kerstkindje... Hopenlijk gaat alles goed!