Goeiemorgen! Nou, zwspag ligt er nog steeds niet uit, dus we gaan vrolijk door! Enna, wat een heftig verhaal zeg. Is wel erg snel gegaan dus allemaal, want ik zag dat je die avond nog een berichtje hier had getypt, waaruit niets bleek...schrikken hoor! Waxientje en Loeka, leuk dat jullie nog ff komen kijken en fijn dat jullie beebjes nog lekker binnen zitten! Twinkeltje, jeetje opeens weeen! Heb je nu weeenremmers gekregen? Nog ff wachten hoor. Scoobje, gelukkig dat je een beetje opknapt, maar klinkt nog niet helemaal lekker. Vreselijk zeg, dat je zo je zwangerschap door moet. Iggy, sterkte met Roy's oma. Married, heerlijk in de sneeuw. Geniet ervan! Wel beetje rustig aan doen dus Hier wel een geslaagde kerst gehad. Kerstavond bij mijn ouders, 1e kerstdag bij schoonmoeder. Qua cadeaus wist ik al dat ik die luiertas ging krijgen (zelf ingepakt!). Maar verder ook nog wat kleertjes voor de beeb en superschattige slofjes van Harrod's! Dus toch nog verrast! Gisteren weer enorme rugpijn. Begon al toen ik ff naar de Hema en AH ging. Maar ik was zo stom om toch nog ff de voegen in de douche aan te pakken. Teveel van t goede natuurlijk. Aargh, vannacht ben ik op de overloop gaan liggen met mn benen op een stoel, dat hielp een beetje. Gelukkig nog wel wat geslapen, maar t doet nog steeds pijn. Moet mezelf nu écht gaan aanpakken wat dat betreft... auwie Vandaag ga ik beginnen met de babywasjes!
jee, twinkel, wat gek. Goed dat je naar aan de bel hebt getrokken, als je had geweten dat het urine was, had je dat ws niet gedaan... Je voorgevoel klopte dus, dat je alles af wilde hebben en de ziekenhuistas klaar wilde hebben. Het kan toch gebeuren dat de weeen weer afzakken? Hoop t voor je! Mirella, bls hangt ervan af, meestal is een dieet voldoende en in bijzondere gevallen insuline spuiten, maar daar zou ik nog maar niet vanuitgaan.. lager is beter! De kleine groeit dan sneller door de suiker in je bloed. Dus hij heeft het niet vervelend op dit moment. Maar stel die vragen zeker ook aan je vk, die weet t beter dan ik, mijn info komt van boek "veilig zwanger" en een collega die moest spuiten door de zwangerschapsdiabetes. Lekker dat je man vrij heeft, gezellig he! Esther, BIJNA VERLOF! Je hebt wel echt zitten aftellen he! Genit van de laatste 2 dagjes! Wat leuk om zwanger bezoek te hebben, pagina verandering is uitgesteld. Dus vandaag ook geen veranderingen. Ze waren nog niet zo tevreden over de nieuwe, geloof ik. En.. mijn vent vindt het eigenlijk wel leuk, maar het moet wel een beetje snel allemaal.. en ik kan nooit snel beslissen Update geven gaan niet, sorry.. als je meeleest kom je er wel weer in!
Maka badkamers voegen is toch echt behoorlijk klussen! Dat is normaal al zwaar werk.. foei! ](*,) Veel plezier met de bb kleertjes, ik ga er ook mee beginnen
Goeiemorgen meisjes wat een prachtig weer buiten. Twinkel, jeempie wat schrikken zeg. He nee hoor ik wil niet dat er weer eentje gaat bevallen, dus houd je beepje nog maar lekker binnen. Zullen we onze kleintjes even goed toespreken dat ze toch zeker nog 3-4 weken moeten blijven zitten! Maka, oef wat naar van je rug zeg. Lichamelijk ook zwaar als je zo'n last hebt en het gaat niet echt weg, ook niet als je rust. Eppie, gezellig zo saampjes met je vriendin cadeautjes uitwisselen Wij vieren oudjaarsavond bij vrienden waarvan de vriendin nu 24 weken ver is. Dus ik weet nu al waar het die avond over gaat, hihihi. Bbelly, lief hoor van je man dat hij zo mee ging kijken en dat jullie saampjes nu een lijstje hebben samengesteld. Mirella, jammer dat je toch zw.suiker hebt meid. Loeka, een update geven is bijna onmogelijk. Maar heel kort en krachtig heeft Eppie dit al gedaan. Er zijn dus al 3 mama's bevallen, ik denk dat dat vooral wel het voornaamste is. Eens kijken wat ik vandaag ga doen. Mannetje is met zijn vader naar Ajax dus heb het rijk alleen. Het is koopzondag, ook verleidelijk natuurlijk. Ik wil er wel even uit vandaag.
@ Maka: jemig, sta jij nog te voegen, zou ik niet aan beginnen hoor! @ Mieke: dank voor de tips, met name ook voor wat betreft de enveloppen en hoe groot ze moeten zijn. Ben toch erg benieuwd naar jouw kaartje straks, ook al is het dan toch geen filmpje . @ Twinkeltje: succes met de CTG zo meteen! Bij mijn moeder hadden we gister ook nog een doos doorgekeken met oude babykleertjes en lakentjes enzo van mijzelf en mijn zusje. Heb toch nog wel wat meegenomen. Mijn moeder helemaal gelukkig, die had alles al 2x gewassen, lief he? Van mijn zusje kregen we een hele lieve zachte roze olifant, van het merk Chocolat et Tartin, echt super! Was net bezig met het organiseren van ons oud en nieuw feestje. Er komen hier 10 man langs. We wilden een karaoke-set gaan huren, lachen toch? maar we zijn een beetje te laat, want alles is al bezet.
Gezellig hoor dat we gewoon door kunnen kletsen Twinkel; jemig wat spannend, hoop dat de weeen afzakken en dat jullie beebje nog een paar weekjes binnenblijft. Succes met de CTG! Maka; foei meis.....nu moet je weer de ellende ervan voelen Je moet toch echt pas op de plaats gaan maken met die pijn hoor, anders zit je er na de zwangerschap nog langer mee en kan je straks niks met je kindje....ben even streng nu! Noppie; 10 man over de vloer....succes ermee hahaha. Wordt vast gezellig. Mijn man moet nieuwjaar weer om 6:00 beginnen met werken, dus blijven lekker saampjes thuis en zullen op tijd op bed liggen Mieke; niet teveel uitgeven he in de stad.... Hier net even gestoft beneden en manlief is nu aan het zuigen. Dan moet ie boven ook nog zuigen en het toilet doen....kraamzorg komt morgen de intake doen, ds huisje moet wel een beetje aan kant zijn he! In ieder geval de kamers waar zij komt hahaha. Dan vanmiddag nog even bij het huisje van mijn broer kijken hoe het vordert en de dag is dan alweer bijna voorbij Ciao, Daffie
we kregen gisteren door dat het goed gaat met oma maar vandaag dus weer hoge koorts en een long ontsteking of blaasontsteking erbij gekregen dus ze mag niet naar huis... sorry dat ik jullie berichtjes niet heb gelezen maar ik probeer als we zo weer terug komen het ff allemaal te lezen
He jakkes Iggy, dat zijn geen goede berichten....Hoe oud is de oma van Roy als ik vragen mag? En waar heeft ze de stent gekregen (ben MC-verpleegkundige, dus erg nieuwsgierig ) Knuf Daffie
ja dat weet ik niet precies maar ze heeft kanker in alvleesklier en der gal en darmen werkten niet, ze had eerst een minder goede stent maar met kerst hebben ze er 1 ingezet als de andere hem niet houd zeg maar... deze was 5 x zo duur en niet meer vervangebaar of deruit te halen.... bleghhhh je maakt je toch vreselijk ongerust
Noppie, jammer van de karaokeset... hihihi (misschien vindt niet iedereen het jammer ) Klinkt leuk die roze olifant, lief van je zus. En je moeder natuurlijk trots dat je wat babyspul van vroeger hebt meegenomen. Daffie, ben weer terug. Uurtje weggeweest en had het alweer gehad. Alleen even naar de Bijenkorf, had 15% kortingsstickers en aangezien we straks een groter bed krijgen heb ik nu even een nieuw hoeslaken op maat voor het matras gekocht. En een super zachte badjas voor straks, heerlijk. Net een knuffelbeer zo zacht. Heb ook maar even bij de Bijenkorf van die lekkere oliebollen meegenomen en zit er nu eentje op te peuzelen. Iggy, oh oh die oudjes. Hoop dat het toch meevalt, sterkte. Ik zie zo tegen het huishouden op. Vrijdag gezogen, alleen de woonkamer, maar de rest moet nog. En overal liggen stapeltjes troep.
Net terug. Hartje was goed, bewegingen te weinig. Baarmoedermond was gisteren gesloten nu week. Morgen weer terug voor controle. Dus nog geen ontsluiting. Weeen constant. Niet minder ook niet meer of heftiger. Ze hebben urine gecontroleerd op blaasontsteking. Morgen uitslag over. Ik ga even liggen. Heb geen oog dicht gedaan vannacht.
Twinkeltje, dat klinkt nog niet echt geruststellend of wel? Doe rustig aan meid, wanneer moet je weer terug voor controle. Loeka, klik maar op de lijst, bovenaan zie je de mama's die al bevallen zijn. Mobiel, voor de lijst: Miireii krijgt een meisje en Febr21 ook.
Twinkeltje, betekent dit nu dat ze t niet meer gaan tegenhouden? Nog maar ff goed rusten dan als t nu nog gaat... Succes. Goed zo Daffie, je mannetje zo lekker aan t werk zetten...! Ik weet t, was gisteren echt teveel. Maar t moest echt gedaan worden vond ik en achteraf was t zwaarder schrobben dan ik gedacht had om dat spul er weer af te krijgen (voegenfris). Ben er ook wel van geschrokken, zeker dat ik nu nog steeds zo'n pijn heb. Komt ook wel doordat ik me nu soms op momenten beter voel dan de hele zwangerschap tot nu toe, en daarnaast heb ik soms ook minder last van mijn maag als ik lichamelijk bezig ben... Dus dan ga ik maar door Maar ik wil er natuurlijk ook niets aan overhouden strax, dus mag vandaag ook niets meer doen van mijn mannetje. Ook de babywas niet. Iggy, ojee alvleesklierkanker... Heel veel sterkte
Mieke, wat heerlijk zo'n superzachte nieuwe ochtendjas! Ik heb nu opeens ook zin in een nieuwe Noppie, wat leuk dat je moeder zich zo had voorbereid Toch bijzonder dat ze meiden kreeg en dat jij er nu ook een krijgt, lijkt me. Iggy, bah wat rot dat ze zo ziek is geworden na de operatie. Twinkel, hopelijk heb je wel rust kunnen pakken. Wat kunnen ze zeggen over de mogelijkheden? Of bekijken ze het alleen per dag? Maka, oh, voegenfris. Ook zwaar werk hoor, maar beter dan tegels voegen (heb ik 1 badkamer gedaan en nooit weer ) Herkenbaar trouwens, toen ik me beter ging voelen ging ik ook overbelasten.. maar da was met ruim 5 mnd, dus had ik nog ff. Lastig dat je er nog steeds last van hebt. Neem het er lekker van, die kleertjes komen nog wel schoon! Ik heb bij de prenatal-aanbieding de kleertjes aangevuld Wat ik wel gek vond, ik heb een pakje maat 50 en daar staat bij prematuur?!? Dat is toch de eerste maat na de geboorte? (tenzij je een groot kind krijgt, ik verwacht een gemiddeld kindje) Grtjs Bbll
Eppie, ik vond dat ook erg lang voor een lakentje.... En lekker bijna verlof voor jou, heerlijk genieten dan! Ik moet nog 3 ochtenden... Twinkeltje, succes met de controle, hoop dat je je kindje nog even bij je mag houden! Bbelly, 50 is idd over het algemeen het maatje dat je als eerste gebruikt. Was mij idd ook al opgevallen dat dit de ene keer bij prematuur hangt en de andere keer gewoon bij de babykleertjes....Het zal wel aan ons liggen......
Mieke; heb ook altijd zin om te winkelen en als ik er dan ben, ben ik na een uurtje ook weer kapot hahaha. Voor de zwangerschap hielden we het uuurrreeeennnn vol Iggy; klinkt inderdaad niet al te best. Nu maar hopen dat de koorst zakt en de longontsteking beter gaat.... Maka; heel verstandig at je niks mag doen vandaag....maar ook de komende weken geen zware dingen meer doen hoor! Daarom zijn er mannen (die hebben geen baarmoeder ) Twinkeltje; elke dag is er gelukkig 1 meis! Laten ze je maar goed in de gaten houden.....ik hoop dat de bevalling nog even op zich laat wachten! Ik heb echt een vreetbui vandaag en dan vooral alles wat zoet is...zoooo verkeerd! Zit lekker schaatsen te kijken nu en heb mijn man bij mijn broer thuis gelaten om te klussen Die komt wel weer thuis hahaha. Morgen de kraamintake, ben benieuwd wat ze te melden hebben. liefs Daffie
Angela, wat een heerlijk vooruitzicht zeg, nog 3 ochtenden werken. Daar kom je nog wel doorheen Bbelly, ja de ochtendjas is echt super zacht en was niet duur, dus erg blij mee. Daffie, ik heb vandaag gewoon echt even een off-day hoor! Kan zo janken om niks, weet niet hoe ik moet zitten of liggen (op de bank). Wil wel eten maar heb het idee dat het niet echt meer past. Adem wat zwaar en daardoor snel buiten adem. Nou ja genoeg geklaag dus weer. En dan te bedenken dat het steeds minder wordt allemaal de komende weken. Daar zie ik dan wel weer tegenop zeg, bah. (moet diep van binnen dan wel weer even grinniken om mezelf hoor) Enne over de zware dingen en overlaten aan de mannen. Helaas moet ik hier altijd 3x vragen en dan wil meneer het nog pas doen wanneer het hem uitkomt. Dan heb ik het zelf alweer gedaan!
Als ik ontsluiting krijg, wordt hetn iet meer geremd. Mocht blijken dat er morgen verandering is, in negatieve zin dan wordt er mogelijk een ring geplaatst. Maar ik verwacht dat het gewoon oefen weeen zijn.
Oh Mieke, ik ken die dagen....en inderdaad na een poosje moet je er gewoon om lachen. Ik moet ook wel veel vragen hoor, maar kan ook echt gewoon zelf niet veel. Gelukkig doet ie dan wel wat ik vraag...moet er soms even op wachten, maar toch