Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Twinkel, dan duimen we maar dat er geen verandering optreed voor je en dat het zeker nog even duurt, iedere dag is weer meegenomen.

Daffie, helaas is meneer het hier ook weer snel vergeten dat ik wat gevraagd heb.

2. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, 3 ochtenden is idd nog wel overheen te komen. het is nog de 2 komende dinsdagen en donderdag de 8e en dan pas in mei weer ergens.
    Voel je je al weer wat beter? Zo'n baaldag is ook niets. Wat mij altijd goed helpt als ik niet weet hoe ik moet gaan zitten/liggen/staan/hangen whatever is een lekker warm bad met een lekkere olie o.i.d. er in. Je voelt je daarna een ander mens! (als je een bad hebt natuurlijk....)

3. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Twinkeltje, wat enorm spannend. Hopelijk blijft je kindje nog even binnen.
    Gelukkig kunnen ze heel veel met vroeggeboren kindjes (zelf gezien) en met 34 weken zijndie kleintjes al best heel sterk.

Hier gisteren even geschrokken van ons kleinste kindje. Tijdens de CTG ging de hartslag van het kindje heel snel omlaag en had het kindje moeite om deze weer op peil te krijgen. Ik moest direct een keertje extra aan de CTG die dag. Gelukkig was daarna alles goed. Het wordt dus steeds spannender. Maar goed ze zitten nog steeds binnen!

Dames, verder even niet te veel gelezen want ik heb niet een al te beste verbinding in het ziekenhuis.

Wat ik wel wil zeggen: laat aub je man zo veel mogelijk voor je doen! Rust van de moeder is gewoon echt heel belangrijk voor de ontwikkeling van het kindje!

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hallo dames! ff een berichtje van mij! lees wel bij iedere x, maar heb weinig tijd om te reageren...

we zijn lekker druk met ons nieuwe huis. er zijn nu al 2 slaapkamers behangen (waaronder de babykamer :) ). nog 1 kamer te gaan en dan hopen we v/d week vloerbedekking te krijgen, zodat we de meubels erin kunnen gaan zetten.

nu hebben we in de woonkamer een muur wat opnieuw gesausd moet worden omdat de vorige eigenaren gerookt hebben in huis. veroorzaakt van die lelijke gele plekken... maar het probleem is dat er sierpleister (kweet niet of jullie dat kennen) op de muur zit. van die korreltjes.... nu weten wij dus niet zeker of dat opnieuw gespoten moet worden, of dat we er gewoon met de roller overheen kunnen gaan... heeft iemand van jullie hier toevallig verstand van? we hebben nog 2 weken voordat we bij mijn oom uit huis moeten zijn, dus we zitten ook niet te wachten op professionals die alleen maar kunnen wanneer hun het uitkomt.......

voor de rest schiet het echt op! en wordt het super gaaf!

met mij gaat ook alles goed hoor! morgen weer naar de vk. maar voel me goed, en doe ook niet al te veel. 's avonds ben ik wel kapot, maar ik slaap ook wel goed de hele nacht moet ik zeggen. alleen merk ik wel dat mijn energie overdag echt minder wordt en ik regelmatig moet gaan zitten! maar dat hebben we er natuurlijk wel voor over..

nou ik hoop dat alle beebjes nog ff blijven zitten en dat het met iedereen goed gaat hier!

jullie horen gauw weer van me!

groetjes!

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Heb even heeeeeeeel vluchtig doorgelezen of er nog nieuwtjes waren, want heb helaas nu geen tijd om alle pagina's goed door te lezen.
    Tevens hoop ik dat jullie allemaal een hele fijne kerst hebben gehad.

@Enna en Rob: Van harte gefeliciteerd met jullie 'kerst'kindje. Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat en dat jullie snel met zijn allen naar huis mogen en daar verder mogen genieten van jullie dochter.

6. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Twinkle: succes meid!

@Iggy: veel sterkte met zijn Oma.

Weet eerlijk niet meer zo goed wat ik allemaal al verteld had. Suiker staat meestal wel goed. Behalve als ik er dus te veel van nuttig. Een worstenbroodje en 2 sneden kerststol (spijs eruit gehaald) dan sta ik na 2 uur op 8.6 en dat is dus te hoog. Ik heb van de week nog een paar keer in mijn vinger geprikt en nuchter sta ik in ieder geval telkens goed. Morgen even doorbellen en dan hoor ik wel wat ik moet doen. Misschien word het dus een ziekenhuisbevalling, maar dat is even afwachten.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. De volgende keer zal ik weer meer reageren.

Liefs Vaam

7. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Angela, gelukkig.. ik twijfelde even aan mezelf.

Mieke, heerlijk, even flink zelfmedelijden :D het is ook gewoon zo, dus laat het er uit!
    Ik loop een paar weken achter de eerste feb. mama's aan, dus soms lees ik iets van jullie en is het bij mij 2 weken later ook zo.

Daffie, wat heerlijk dat ie in elk geval wel doet wat je vraagt, dat is wel luxe! Hier zijn de intenties er wel hoor, maar OF hij vergeet het, OF hij doet het zoo laat dat het echt niet meer kan.. Volgs mij is jou mannetje ook heel druk met werk enzo, toch?

HJ, goed dat je het zegt.. ik merk nu in de vakantie dat de kleine zooo veel meer beweegt dat ik me schuldig voel over hoeveel ik normaal deed... :oops: Ws. toch teveel, hoewel het best ging vond ik. Maar ik heb echt in mijn agenda gekeken welke afspraken in af ga zeggen in de eerste week van januari, of inkorten..
    Daarna stop ik op mijn ene werk en 1-2 weken later op mijn andere werk, dus wordt het vanzelf rustiger.

Wat eng als je op de monitior ziet dat je kindje het even moeilijk heeft! Gelukkig kunnen ze daarna extra checken, verschilt het meestal ook, de hartslag?

Twinkel, hopelijk blijft het nog ff zo. Ben je er zelf al wat rustiger onder?

Miireii, Lekker dat het opschiet in huis. Ik weet niet hoe je dat kan doen met behang op sierpleister.

Vaam, wat lastig, stoeien met suikerwaardes. Succes.

bbelly

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Miireii: Als je een flink harige roller hebt, nou ja harig, lijkt een beetje op een wattenroller dan moet het volgens mij geen probleem zijn, doordat 'ie harig is, neemt hij meer verf op en spettert ook meer, maar geeft dus een dikkere laag verf op de muur zodat het ook goed in de gaatjes trekt ;)

9. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Sorry, verkeerd gelezen, Miireii, je kan idd met een speciale roller, als je de nicotine vlekken niet wegkrijgt: er is voorstrijkmiddel. Kost wel wat, maar het werkt!
    Beter dan behangen :D

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Miireii Manlief zit in de verf wereld. Volgens hem. Goede kwaliteit verf kopen ivm zuiging en dan kan je gewoon erover heen verfen. Liefs met een vachtroller. Succes.

Reageer niet op iedereen zijn zelf bijna klaar met de woonkamer. Morgen nog even de apparte wand verfen. Hebben paarts van flexa uitgekozen, de andere muur is heel licht grijs. Ben zo blij ermee. Gelijk alles weer lekker schoon heerlijk.

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    dat woord zocht ik: Vachtroller :)

12. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    goedenmorgen dames,

ik ben lekker aan het nachtbraken geweest, heb ieder uurtje van de klok gezien en heb maar besloten om eruit te gaan.
    zit nu lekker spontaan een potje te janken beneden ( heb dit nog nooit gehad). de hond ligt bij ons op bed en die heeft me echt bijna de hele nacht wakker gehouden door te gaan liggen krabben,likken en snurken. en was het de hond niet dan was de kleine lekker actief en onder me ribben aan het schoppen.
    en mijn mannetje slaapt overal lekker doorheen.
    gelukkig nog een half dagje werken en dan zit het er lekker op voor mij, lekker verlof tot eind april

zo einde klaagberichtje

13. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    als ik dan toch wakker ben kan ik net zo goed even op de rest reageren.

iggy: duimpjes draaien hier voor de oma van roy, is indd een slopende ziekte maar hoop dat ze toch nog een poosje bij jullie mag blijven

tirtilisko: is de pijn al wat minder?

twinkeltje: hoop dat er vandaag geen verandering is en de kleine nog lekker even blijft zitten bij mama

HJ; wat fijn dat je met weekendverlof mocht

mieke: zijn de geboortekaartjes al klaar

marriedgirl: hoe is het in zwitserland, lijkt me heerlijk om er nog effe uit te zijn

vluchtkoffer: staat hier al klaar, zit alleen te dubben wat voor kleding ik erin zal doen voor als ik weer naar huis mag, wat zal dan passen?

martine: hopelijk word het geen ziekenhuisopname

kim: beterschap

dayenne: fijn dat je lekker al in je nieuwe huisje zit

amor: lekker dat je nu een auto hebt om de grote boodschappen enzv mee te doen. zou me rijbewijs en me autootje echt niet willen missen

noppie: gaat het al weer wat beter met je mond , hoop dat je met oud en nieuw toch een bolletje kunt eten

eppie25: ook lekker bijna verlof zie ik, vind het nog wel vreemd hoor om na vandaag niet meer te hoeven werken

voor alle meiden die nog aan het klussen zijn in hun huisje veel klusplezier

zal vast wel iemand vergeten zijn, sorry hiervoor

vanmiddag weer naar de verloskundige, ben benieuwd

het trouwens nog een nieuwe buikfoto in me album gezet, heb lekker giga rode strepen op me buik, hebben jullie dit ook

groetjes mirella

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mirella, hahaha jij denkt dat we kunnen toveren met het geboortekaartje ;)
    Ik ga vandaag de basis tekening maken waarop de rest komt.
    Het is een soort doosje dat gevouwen moet worden door de ontvanger.

Je kunt het best na de bevalling kleding meenemen die je voor de bevalling ook droeg.
    Bijv. een broek die je kunt stellen in de taille of zo.
    Iets wat comfi zit en nog wat losjes.

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Daffie, haha jij bent net zoals ik... toch alles graag schoon hebben voor de kraamzorg intake :)

@iggy, heel veel sterkte met roy's oma!

@Mieke, herkenbaar hoor dat je het maar een uurtje volhoudt, t kost allemaal wat meer energie he! Is je baaldag inmiddels al voorbij
    Inventief hoor dat geboorte kaartje van jullie :)

@Twinkeltje, pffoe spannend hoor! Wat zeiden ze in t ziekenhuis vandaag?

@HJ, oei dat lijkt me heel eng om te zien zeg, hoe gaat het nu met hen? Wel fijn dat je trouwens met kerst naar huis mocht!

@Miireii, wij hebben ook "korreltjes" op de muur, en die heb ik zelf gesausd met zo'n vachtroller, ging prima!
    Veel succes met jullie huisje... maar wel genoeg rust nemen he! Ahum lees nu dat je deze tip al meerdere keren hebt gehad :D

@Vaam, he vervelend dat je waardes toch te hoog zijn... voel je je er ook vervelend door? Wanneer hoor je meer?

@Mirella, he vervelend meid dat je zo slecht geslapen hebt, logisch dat je dan uit je doen bent hoor! gewoon aan toe geven... sterkte met je laatste dagje werken!
    en ik heb nu ook wat rode strepen, ik heb er al gigantisch veel van het aakomen/afvallen, maar die zie je nu bijna niet meer omdat ze gewoon huidskleurig worden!
    Maar mooie buik!

@Kim, he vervelend dat je nog steeds niet lekker bent, sterkte!

@Married, en hoe is het in de witte wereld?

Zo heb de laatste 2 pagina's gereageerd de rest alleen gelezen :)
    Zo te lezen hebben de meeste wel fijne kerstdagen gehad, wij ook, allebei bij familie doorgebracht.
    Vandaag staat er lekker huishoudelijk werk op de agenda, te beginnen met babykleertjes strijken :D Mn man was namelijk een weekendje weg naar Gent, en ik heb t hele weekend zitten haken :D ben bezig met een konijnknuffeltje... maar verder dus niets aan t huishouden gedaan.. :oops:

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning allemaal!

Zijn we al verhuisd? Ik zie weinig verschil.... dus zal wel niet ;)

Hier alles goed, al blijf ik last houden dat ik soms licht in mn hoofd ben. Verder vermaken we ons prima hier! Beebje is lekker actief.

Zal even op iedereen proberen te reageren:

@ Scoobje, het zit je ook niet mee he.. sterkte met je kwalen!

@ dayenne, fijn wat van je te horen en goed dat alles goed gaat met de verhuizing! Jij ook een hele fijne jaarwisseling!

@ Noppie, we zitten op 1000 meter, dus valt op zich wel mee. ben gister ook met de gondel naar boven gegaan (2300 meter), maar toen had ik niet echt last. Denk dat het komt doordat ik 's avonds wat moeier ben en de warmte in de restaurants.

@ Bbelly, haha uniek moment, geniet er maar van, haha. Mijn man heeft een bloedhekel aan Prenatal etc. (dus Eppie, herkenbaar! Hij noemt het een kruidvat voor baby's :( :confused: )
    Maat 50 is niet prematuur, maar dat staat idd wel op de bon van de Prenatal, viel mij ook al op. Wij verwachten een gemiddelde (of toch kleine?) beeb, dus ga ervan uit dat ie 50 echt nog wel past.
    En idd, ik loop ook wat achter op de rest (22 feb uitgerekend).. vooral in het begin baalde ik daarvan, dan had iedereen de 12 weken grens bereikt en was ik pas 10 weken. Maar nu is het ook wel fijn dat je een beetje weet wat je te wachten staat ;).

@ Twinkeltje, poeh, weeen joh, nu al? Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden! Hopelijk blijft je beebje nog lekker ff binnen, het is buiten veels te koud!

@ Eppie, leuk he een zwangere vriendin! Een hele goede vriendin van mijn is vandaag(!) uitgerekend, maar er is nog niet echt wat aan het rommelen. Beeb is ook nog niet ingedaald.

@ Maka, doe es rustig aan jij! Een beebje de badkamer aan lopen pakken, pfff.. ;)

@ Mirella, balen dat je suiker hebt joh!

@ Iggy, bah dat zijn geen leuke berichten! Sterkte! Met de oma van mijn man gaat het ook niet zo goed, dat mensie is gewoon op, is ook al bijna 97(!) jaar. Mn schoonmoeder zit dus niet helemaal lekker hier in Oostenrijk...

@ Mieke, hoe is het nu met febr21?

@ Angela, 3 ochtenden is idd nog goed te doen! Ikzelf nog 4 halve dagen.. 9 januari laatste dag, kannie wachten!

@ Hj1977, super dat je kindjes nog lekker warm binnen zitten. Kan me voorstellen dat het even schrikken was met het kleinste kindje, maar gelukkig deed ie het snel alweer goed.
    Ik laat idd mijn man ook heel veel doen.. hij noemt me nu ook Queen Noukie, haha.. ik gedraag me echt als de koningin ;)

@ Miireii, fijn dat het lekker vlot gaat met je huis! Succes bij de vk.

@ Vaam, hopelijk valt het mee met je suiker.

@ Mirella, mooie buik! Ik heb trouwens nog geen strepen, maar dat komt wellicht nog (hopelijk niet).

Groetjes vanuit de sneeuw!

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden wat is er weer mega veel getypt zeg :D ik heb wel alles gelezen.

twinkeltje ik hoop dat het oefenweeen zijn en dat ze niet doorzetten ik blijf duimen voor je.

@dayenne meid fijn dat de verhuizing goed is verlopen nu nog wachten op internet :D

@bbelly wat leuk dat hij toch nog met je naar de kleertjes heeft gekeken wij hebben ook nog wwel dingen nodig terwijl het zo veel lijkt.

@mirella meid wat vervelend van je suiker hoop dat jij en de kleine er niet veel last van zullen heben.

@Iggy meid wat erg van de oma van Roy :( sterkte meid

alle anderen meiden sorry dat ik nu niet verder reageer zal na mijn afspraak als ikj thuis ben weer reageren allemaal een dikke knuf

oww jaa gisteren naar het zh geweest weer de hele dag dekleine niet gevoeld :( gelukkig alles goed. Volgens de gyn zijn mijn ribben gekneust door de kleine :(

vandaag de groeiecho om 1 uur hoop dat alles goed is

18. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Ik heb wel bijna alles gelezen en normaal reageer ik op jullie allemaal, maar ben daar nu te moe en te druk voor.

Wil alleen wel Iggly veel sterkte wensen en ik duim voor jullie!

Ook Twinkle veel sterkte en ik duim dat de kleine nog lekker blijft zitten.

Na jou verhaal te hebben gelezen gisteravond had ik al besloten ook vandaag om een ctg scan te gaan vragen omdat ik de kleine al dgn maar heel zachtjes voelde en jullie weten dat ik al eerder ged8 heb dat ik indalingsweeen had en dat het ging gebeuren... vervolgens ging ik gisteren naar bed en voelde ik de kleine opeens wel heel actief... even later kreeg ik weeen... ik weet dit x 99% zeker dat het weeen waren en had ik het gevoel non stop te moeten plassen, drukgevoel..dus ik ging op wc zitten en kon nog net om een emmer vragen en heb toen ongeveer een half uur lang overgegeven terwijl ik tussendoor al automatisch aan het puffen was. (en plassen, maar het was geen vruchtwater denk ik, waren ook geen liters ofzo)

Mijn vriend raakte beetje in paniek en wilde gelijk al iedereen bellen, maar ik kreeg een enorme kalmte over me heen en zei hem rustig te blijven en eraan te denken wat ik hem net daarvoor toevallig? uitgelegd had (van als het gebeurd dan spullen inpakken en meten of weeen met regelmaat komen) Ik heb geen idee of het met regelmaat kwam, maar het was allemaal goed te doen en na een uurtje ofzo zakte het af en ben ik in bed gekropen en in slaap gevallen en nu is het weer helemaal over.

Vanmiddag om 13.15 uur kan ik bij gynacoloog terecht!

Ik vind het heel lastig dat je gewoon niet weet wat nou echt weeen zijn en ook dat je moet opmeten of het met regelmaat komt snap ik nog niet helemaal, want voor mijn gevoel was het achter elkaar, maar wat ik heel fijn vond te merken is de rust die ik over me heen kreeg en ik weet nog dat ik d8: dit bedoelen ze met dat je in jezelf gekeerd raakt en alles over je heen laat komen en niet bang bent...

Verder gaat het goed met me hoor, ik heb hele leuke dgn gehad en veel gedaan.

Ik ga nu maar verder met baby-wasjes draaien, want daar komt ook geen einde aan (alle dekentjes enz) Verder hebben we gelukkig alles voor de baby in huis, alleen geen goede winterjas, die konden we nog niet vinden (hebben alleen leren jack) en mijn vriend moet nog wat plekken met verf wegwerken op babykamer en nog wat kleine dingen, dat gaat hij vandaag doen, maar verder zijn we klaar, dus dat geeft ook een erg rustgevend gevoel.

Ik zal jullie laten weten hoe het bij de gyn was.

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: ja, ik denk dat vooral de buren erg blij zijn dat de karaoke-set niet meer beschikbaar was. MAAR, nu gaan we het zelf regelen. Hebben al een microfoon, dvd-speler en 28 gedownloade karaoke-songs, dus komt helemaal goed :) . Hoe gaat het met je stapeltjes met troepjes? Hier net de woonkamer weten te zuigen...... Komt zo een vriendin lunchen dus ik moest wel. Voel je je vandaag weer wat beter? Hoe gaat het by the way met feb; is ze al goed aangekomen in Thailand?

@ Twinkel: meid, wat spannend allemaal. ik duim voor je dat alles blijft goed gaan.

@ Bbelly: had ik ook laatst. Net de hele Prenatal leeggeshopped, bestudeer ik de bon buiten, staat er overal 'prematuur' achter. Ik weer terug, volgens de verkoopster was het toch okay, maar het zat mij ook niet helemaal lekker....

@ Angela: ik hoop ooit ook nog eens een bad te hebben!

@ Mireii: fijn dat de slaapkamers al zo goed vorderen. Weet niet precies wat er in je woonkamer zit, spachtelputz? Daar heb je speciale rollers voor, check even in een goede verfspeciaalzaak. Tis wel moeilijker om de verf er goed op te krijgen (goed in alle gaatjes 'duwen'), veel verf gebruiken. Vraag even om advies in zo;n speciaalzaak.

@ Vaam: sterkte met je suiker en alles wat je niet mag eten, lijkt me lastig.

@ Mirella: laat de hond vannacht dan maar niet op je slaapkamer, dat scheelt misschien de helft? Vanmiddag even slaapje doen om bij te tanken? Die rode strepen van je: zijn striae, zullen straks als de beeb eruit is witte littekentjes worden. Ik heb ze vroeger op mijn heupen gekregen omdat ik heel hard groeide. Op mijn buik heb ik nog niks, ben een tijdje wat te zwaar geweest, dus er was al wat rek op de huid geweest. Ook ligt mijn beebje dwars, dus mijn buikhuid heeft nog niet zoveel te lijden.....

@ HJ: mooi dat je de tweeling nog binnen boord hebt! Volhouden!

@ Amor: tjee, klinkt al heftig die weeen van jou. Ben heel erg benieuwd wat de gyn er vanmiddag allemaal van vind. Heel veel succes.

Morgenmiddag mag ik naar mijn nieuwe tandarts om in iedergeval eventjes te controleren of alles wel goed geneest in mijn mond. Hopelijk ook een foto maken van die wortel en stompje, maar de assistente zei dat ze geen loodschort hebben, dus weet niet zeker of dat nu wel kan met de beeb :( . Maar ze hebben wel een moderne digitale camera met weinig straling zei ze, dus nou ja, ik overleg wel even met de tandarts. De wond vind ik er zelf mooi uitzien, maar kan nog steeds niet flink de kaken op elkaar zetten, want stompje blijft nog erg gevoelig. Zou dat normaal zijn na zo'n ingreep 8-[ ? Nou ja, anders trekken ze het stompje er ook maar uit.....

Zo meteen komt er gezellig een vriendin van vroeger lunchen, dus ga nu effe de tafel dekken. Fijne dag allemaal!

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland

Deel Deze Pagina