@ Noppie: Hebben jullie geen ps2? daar heb je het spel singstar voor is eigenlijk ook een soort van karaoke
Amor, wow dat was toch even schrikken, ondanks dat je er heel rustig onder bleef. Ben ook benieuwd wat de gyn ervan zegt. Noppie en Married, ik heb nog niets van Febr. gehoord. Ze is afgelopen dinsdag vertrokken, maar nog geen mail ontvangen. Waarschijnlijk druk met settelen daar. Haha ze moeten er dus toch aangeloven de gasten Ik hou er helemaal niet van, kan voor geen meter zingen, maar ja lachen is het natuurlijk wel. Angela, in het vorige huis hadden we een bad, zat er bijna nooit in, geen geduld voor. En nu in het nieuwe huis hebben we juist gekozen voor een grote inloop douche en geen bad, dus helaas.... Dan zou ik lekker bij mijn ouders in bad moeten gaan, dat kan wel. Meiden die het nodig hebben, sterkte vandaag en die afspraken in het ziekenhuis hebben veel succes. Sorry ben een beetje kort van stof vandaag. Druk!
@ Noppie: je moet ff naar de Lidl http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... Karaokeset 29 euro voor een karaoke set
Hey meiden, Vanmorgen dus de kraamintake gehad. Hele aardige dame, maar was net een razende roelie.....voor we het wisten had ze alles uitgelegd en had ze de babykamer bekeken en toen was ze er weer vandoor...half uurtje ongeveer We hebben een tas van zwitsal gekregen met allerlei monstertjes en een leuk boekje. Ook al een boekwerk voor de kraamweek me allemaal handige informatie. Er gaat inderdaad 4 uur voor de flesvoeding vanaf, wat betekent dat we uitkomen op 45 uur verdeeld over 8 dagen excl. de partusassistentie. Daarbovenop krijgen we als het nodig is nog 20 uur extra van de verzekering, maar dit is alleen als er genoeg zorg geleverd kan worden door het buro. Kamertje was helemaal in orde en we hadden alles in huis. Wat ik ook wel fijne vond om te horen is dat je met flesvoeding niet meer zo supersteriel hoeft te werken. Flessen gewoon huishoudelijk schoonmaken en niet meer uitkoken en mag gewoon met verwarmd kraanwater aangemaakt worden. Al dat hele steriele gedoe, daar werk je alleen maar allergieen mee in de hand....ben ik het zelf ook wel mee eens. Natuurlijk wel de normale hygiene in acht nemen hahaha. Ik ga nu eens even proberen een uurtje te slapen, heb vannacht slecht geslapen door een neus die dicht zat, erg benauwend... Daffie
Daffie, klinkt goed allemaal. Wat ik me alleen afvraag over warm kraanwater voor de flesvoeding. Ik drink zelf nooit warm water uit de kraan, jij wel? Lijkt me niet echt lekker voor de beep, dus wat dat betreft zou ik zelf wel gewoon gekookt water nemen of uit een pak/fles.
Mirella, geniet van je laatste halve dagje! Axioma, bevalt het je wel, alleen thuis? Leuk dat je zelf een knuffel kan haken! Ik heb niet genoeg geduld voor die dingen en wou dat ik het wel had.. Ik ga ook de kleertjes strijken zo Eerst nog een foto van de waslijn met al die kleine kleertjes eraan Married, je loopt precies gelijk met mij! Geniet nog ff lekker van de sneeuw. Wat onrustig voor je schoonmoeder, dat haar moeder zo ziek is! Tir, goeie uitslag groeiecho? Amor, jij zit NU bij de gyn, hopelijk kunnen ze goed nieuws geven.. gelukkig al wel 34 weken maar laat die beeb nog maar ff binnen zitten! Noppie, veel plezier met je vriendin, fijn dat je nog dt jaar bij de tandarts terecht kan.. bewust een andere? (of heb ik onthouden dat je eigen op vakantie ging kweeniemeer) En mischien kan je ergens een loodschort lenen? Elke dierenarts en ziekenhuis heeft er zeker 1, mischien ben je wel zo'n goeie klant met je katten dat je er 1 kan lenen (uiterste geval dan he!) 13 pond raar dat ze niet eerder hebben ingegerepen, vriendin van mij had een 10-ponder en dat is ook echt een groot ventje! Die vult de bugaboo-reiswieg helemaal nu, met 14 weken Bij haar hebben ze ingegrepen met 38 wkn, anders was ie dus nog groter geworden Angela, ik vind het ook heerlijk af en toe in bad Het wordt wel iets krap nu, heb jij daar ook last van? Ik zie mezelf er niet uitklimmen tussen de weeen door, dat leek me zo lekker maar is nu al lastig Daffie, lekker die nuchtere aanpak. half uurtje is idd snel, hier 50 minuten denk ik.. Hopelijk kan je in elk geval een paar uurtjes extra krijgen, geloof dat Noppie vergoeding kreeg voor de niet gegeven uren? Leuk dat je een pakketje kreeg, ik heb wel infofolders gekregen. Ook ik ben verkouden, mijn mannetje is naar de babykamer gegaan om te slapen omdat ik snurkte Zo lief dat hij liever daar gaat liggen dan in de logeerkamer.. kan ook met de zooi te maken hebben. (dozen voor kerstzooi, extra kast die uit de bbkamer kwam, was) Nou huishouden!
Vandaag weer naar de VK geweest. Alles was goed. Ik heb me alleen met kerst verstapt, met als gevolg dat ik heel veel pijn heb bij mijn kruis. Zo;n stekende pijn. Volgens de Vk is toen ook ons kindje meer ingedaald, dus het zijn in mijn geval indalingspijnen. Ze denkt ook dat ik al iets verder zwanger ben, of het kindje is gewoon groter dan dat Stijn was. Ik heb hierdoor alleen nog meer de schoonmaakkriebels gekregen. haha
mn vriendin is met spoed gisteravond bevallen van een zoontje sam... de placenta was gescheurd dus ze had heel veel bloedverlies! moest spoed keizersnede binnen kwartier was de kleine, er 35weken zwanger... 42cm en 2557gram lief he?
JA het was echt minutenwerk ..... brrrr best beetje heel eng allemaal...... MOET minder stress hebben maar het is me ook niet gegund een beetje rust... pfffff al dat gezeik en gedoe roy zijn oma, mijn moeder die zo dwars en vervelend is, de stress dat ik niets zelf mag doen, bleghhhhhh
Mieke; het water moet volgens mij verwarmd worden in de magnetron en als het niets is, kunnen we altijd nog pakken kopen of water gaan koken. Iggy; dat klinkt wel spannend van je vriendin. Gaat alles goed met ze? Marijke; kan toch gewoon zijn dat het kindje iets groter is. Ik dacht dat de termijnecho behoorlijk zeker was qua uitrekendatum... Bbelly; ik kan de uren ook declareren als ik ze niet krijg...geloof 20 euro per niet gekregen uur.... En die verkoudheid heb ik echt alleen 's nachts last van als ik op 1 zij lig. Dan gaat links helemaal dicht zitten en krijg ik geen lucht genoeg meer. Vanavond maar even stomen voor het slapen gaan. Ik zie je man al helemaal liggen in de babykamer..... Daffie
yes alles gaat perfect hoor... ze zijn wel moe zoals ik van haar begreep en kindje is erg misselijk maar dat schijnt normaal te zijn na een keizersnede ze zegt zelf ook tis zo snel gegaan had niet eens door hoe der door die gangen van ziekenhuis werd gevlogen en voor ik weet werd ik wakker met gefeliciteerd met uw zoon
Nou, kan me voorstellen. Volgens mij besef je het dan nog niet eens en komt dat pas later als de stress gezakt is. Meid, hele dikke knuf voor jou. Probeer goed om je kindje te denken met al deze spannende situaties.... Liefs Daffie
Hoi meiden, Ff een ego-berichtje van mij. Ik voel me echt ontzettend ellendig. Ben vandaag bij de vk geweest en ze begon alwéér over de groei van het kindje. Ik heb eind november al een groeiecho gehad, en sindsdien vraagt mijn vk er elke keer naar. Nu wil ze dat ik nog een groeiecho ga doen. En dat ik haar direct bel met de uitslag nadat ik de echo heb gehad. Ik vind het natuurlijk niet erg om nog een extra echo te krijgen, maar nu ze het elke keer zo over de groei van het kindje heeft maak ik me ernstig druk. Ik zit hier met tranen in mijn ogen te typen, ben zo bang dat mijn mannetje nóg verder achter ligt in groei (vorige groeiecho lag hij bijna een week achter). Ik heb mijn groeiecho pas 8 januari, maar ik ben aan het proberen die afspraak te verplaatsen naar een eerdere datum. 8 Januari duurt nog zo lang, en ik kan niet meer stoppen met huilen omdat ik me zo'n zorgen maak... Voor de lijst: 8 januari - 2e groeiecho 14 januari - controle vk
Iggy, gefeliciteerd met Sam! Het is idd een eng verhaal, moet er niet aan denken dat je opeens zoveel bloedverlies hebt. ale: Je hebt idd wel veel zorgen om je heen, met je eigen lijf erbij. Iloiza, dat is ook echt rotnieuws, juist omdat je alleen weet dat er een kans is op.. en je nog geen zekerheid hebt. Weet je verloskundige dat je er zo van geschrokken bent? Misschien valt het mee. Ze houden hele ruime marges aan en sturen je snel door, als ze echt heel bezorgd was over je kindje had ze je vast met spoed doorgestuurd. Goed dat je de afspraak naar voren probeert te schuiven. Voel je de kleine nog wel goed bewegen? *knuff*
Daffie, ik zou toch liever de uren zorg krijgen dan geld. En man in kinderkamer is echt heel schattig!
Bbelly; ik krijg gewoon de standaard uren hoor, maar gezien ons verzekeringspakket zouden we nog 20 uur extra hierbovenop kunnen krijgen en dat kunnen ze alleen leveren als het noodzakelijk is en er genoeg personeel is. Ga natuurlijk wel aan het begin van de kraamtijd aangeven dat ik die uren wel graag zou willen krijgen Ilioza; heeft de verloskundige ook gezegd waarom je nog een groeiecho moet. Voelt ze misschien een klein kindje? Snap niet zo goed dat ze het op deze manier bij jou neerlegt. KAn zij die groeiecho niet regelen, dat doen ze bij ons wel....En een week achter is niet zo erg hoor, ze hanteren inderdaad vrij ruime marges en zolang de kleintjes nog tussen de lijnen liggen qua groei is er niets aan de hand. Maar kan me voorstellen dat jij je er rot bij voelt, zou ik toch ook nog even bij de VK aangeven hoor. Jij wordt er onzeker van en dat zouden ze juist weg moeten houden bij je! Sterkte en altijd gewoon ventileren hier hoor!Als het kidnje goed beweegt zou ik me er verder niet al te druk om maken! Dikke knuf Daffie
@Maka: je wordt meteen afgestraft als je teveel doet zie je wel ! Leuk he, die babywasjes! Heb zelf al een hoop gewassen, moet nog maar een paar dingen! @Mieke: heb je je in kunnen houden, of ben je gisteren toch nog gaan shoppen ? Toch geshopt lees ik. Ow wel lekker zo'n knuffel badjas! @Noppie: wat leuk dat je nog oude kleertjes en lakentjes van jezelf hebt! Is toch wel speciaal he? Karoake doet het altijd goed op zo'n avond! Ik hoop dat het nog lukt om zo'n set te huren! @Daffie: hoe was de intake van de kraamzorg? Goed lees ik net! Ach joh, we kunnen na de bevalling de tijd om te shoppen toch weer ruimschoots inhalen ? Zo'n vreetbui had ik gisteren ook voor het eerst in mijn zwangerschap en heb er wel een beetje aan toe gegeven hoor! @Iggy: wat naar dat de oma van Roy niet echt opknapt! @Twinkeltje: het blijft dus wel spannend bij je! @Angela: ook voor jou is het aftellen naar je verlof dus. Vandaag gewerkt en morgen nog 1 dag te gaan! Hoef ik niet meer vroeg mijn bed uit. Klinkt heerlijk! @HJ: kan me indenken dat je kleintje je heeft laten schrikken! Fijn dat ze beide nog lekker in je buik zitten! @Miireii: fijn dat het allemaal goed gaat in jullie huisje en dat de babykamer al behangen is! Kan je helaas niet helpen wat betreft sierpleister! @Vaam: vervelend dat je bloedsuiker na het eten wat aan de hoge kant is! Zou je anders thuis bevallen dan? @Maatje: jij ook lekker aan de klus? @Mirella: wat vervelend dat je aan het nachtbraken bent geweest! Weet zelf ook hoe irri dat is! En je mag daar gewoon over klagen hoor! Ow lekker, jij hebt na vandaag al lekker verlof! Hoe was het bij de VK? je hebt wel een mooie buik hoor. @Married: hebben jullie daar in Oostenrijk ook een beetje mooi weer? Vind het wel heel luk dat mijn vriendin ook zwanger is! Ja dan weet je 9 van de 10 keer wel waar het over gaat als we elkaar spreken ? @Tirtilisko: goh meid, had je de kleine al weer niet gevoeld. Het blijft maar spannend bij jou he? Maar ja, als ie trapt dan doet ie het ook goed dan ? Hoe was de groeiecho? @Amor: de oerkracht die dan in jou boven komt, zorgt er dus voor dat je kalm blijft. Wel spannend hoor dat je al weeën hebt gehad! Igg goed dat je vandaag al bij de gyn terecht kan! @Iloiza: kan me indenken dat je je toch zorgen gaat maken als de VK er iedere keer om vraagt. Hoop idd dat je eerder voor je echo kan! Nou ik zal blij zijn als het morgenmiddag 14:30 is en mijn laatste werkdagje erop zit. Soms kan ik niet eens lekker meer zitten omdat mijn billen pijn doen, maar ja, kan moeilijk op het werk een patiënt uit bed sleuren zodat ik er zelf in kan gaan liggen ! En ook slaap ik altijd minder goed als ik moet werken. Morgen nog 1 dagje vroeg op en dat was het dan! Ik had gisteren echt mijn dag niet en was sjagie! We hebben gisteren ook de kerstboom al afgebroken en de box weggezet, zodat de hond alvast eraan kan wennen. Hij heeft er even aangeroken en daarna was het niet meer interresant ! Vanavond weer naar de yoga, dus ga zo nog maar even liggen op de bank. Moet eigenlijk van de fysio als ik thuis kom eerst een uurtje gaan liggen, maar ja, ben altijd zo nieuwsgierig hoe het met iedereen hier is, dat ik dit altijd eerst even doe ! X Esther
Hoi meiden: Nog niet verhuisd zo te zien? Twinkel: heftig hopelijk blijft de kleine nog even zitten. Amor: voor jou ook heftig hopelijk waren het oefen weeen, ben benieuwd hoe het bij de gynaecoloog was. Iggy: Gefeliciteerd met je vriendin, gelukkig heeft de kleine al een behoorlijk gewicht Vanmorgen nog weer een keer met JAsmin en me zelf naar de dokter geweest, we moeten alle 2 alleen maar hoesten en overgeven, Jasmin heeft ook al 2 weken steeds koorst, ze heeft gelukkig nu een kuurtje gekregen, ik zelf moet nog even een wat sterkere neusspray gebruiken maar mocht het woensdag niet over zijn dan krijg ik ook een kuurtje, de dokter vond dat ik ook niet te lang ziek kan blijven aangezien het maar zo kan zijn dat ik binnen kort moet bevallen. Volgende keer reageer ik wel weer op iedereen zit nu al weer vreselijk te hoesten. Martine