Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Daffie, IZZ he! Hebben ze nog iets gezegd over verwachtte drukte in februari? Daar zouden ze nu toch wel zicht op moeten hebben.

Iloiza, hoe gaat ie?

Iemand nog wat gehoord van H. Sofie? Ik hoop dat het haar goed gaat, ze ging toch alleen het weekend naar NL? Of tot het nieuwe jaar?

2. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Oh, gister stond in het item over de verhuizing dat ze het hebben uitgesteld. Ze waren nog niet tevreden over de nieuwe site.

Martine, hopelijk dat je er nu vanaf bent! En Jasmin ook, dat scheelt weer veel!

Eppie, je kan er gewoon bij in kruipen hoor, iemand uit bed slepen is erg slecht voor BI ;)

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt voor jullie steun, meiden! :)

Ik heb mijn vk huilend opgebeld en gezegd dat ik me zo'n zorgen maak en dat ik écht graag eerder die echo wil dan 8 januari.
    Ze zei dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik kan nu zelf toch niets speciaals doen voor de groei van het kindje. Ik rook niet, drink geen alcohol en eet en drink gewoon gevarieerd, dus dat is al goed. De groeiecho wilde ze alleen laten maken om de bevallingssituatie beter in te schatten. Dat er niet 'ineens' een kindje van maar 4,5 pond uit komt, terwijl we daar niet op hadden gerekend.
    Maar ze zou voor me proberen de afspraak te verplaatsen omdat ik me zo'n zorgen maakte.
    Later belde ze me terug. Het was erg moeilijk om de afspraak te verzetten, omdat het nu al zo'n rottige tijd is en er is ook nog een van de echografisten op vakantie, dus alles zit vol. Gelukkig heeft ze het voor elkaar gekregen dat ik morgen al terecht kan, ná het spreekuur, direct om half 5. Ik ben zo blij! Dan hoef ik tenminste niet nog eens twee weken in de stress te zitten... Ik hoop maar dat morgen alles goed is...

@ Bbelly: De kleine beweegt nog wel goed, gelukkig. Daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Bedankt voor je reacties. Nu gaat het wel iets beter met me, omdat ik weet dat ik morgen die echo krijg en omdat ik me volgens de vk niet zoveel zorgen hoef te maken.

@ Daffie: Mijn vk had de groeiecho ook wel geregeld hoor, dat hoefde ik niet zelf te doen. Maar ze had het eerst over 2 januari, maar dan kan ik zelf eigenlijk niet, dus werd het 8 januari. Maar toen ik thuis was begon het toch heel erg te knagen en wou ik liever toch 2 januari, dat ik gewoon mijn andere afspraken voor die dag afzeg. Ik vind mijn kindje veel belangrijker dan al het andere.
    De vk voelde een klein kindje, en daarom wilde ze deze echo ook. Ze was benieuwd of de achterstand groter is geworden, zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Door de telefoon zei ze ook nog dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Dat probeer ik dan ook maar niet te doen... In ieder geval bedankt voor je reactie!

@ Eppie: Bedankt voor je reactie. Gelukkig is het toch gelukt om eerder een afspraak te krijgen. :)
    Oeh, nog 1 werkdag voor jou? Nog 1 dagje volhouden en dan zit het erop, heerlijk! Geniet van je laatste dag en dan lekker van je verlof!

Joh, ik maakte me zo druk over die groeiecho dat ik nog niet eens had verteld dat mijn mannetje ineens gedraaid was...! Vorige keren lag hij steeds netjes met zijn hoofdje naar beneden, maar ik voelde de laatste tijd steeds pijntjes, krampjes en bewegingen helemaal onderin mijn buik. Ik dacht zelf aan indalingspijn, maar het blijkt dus dat hij gedraaid is en nu in stuit ligt! Ik hoop dat hij nog wel besluit om toch maar terug te draaien... ;)

Voor de lijst:
    30 december - 2e groeiecho (ipv 8 januari)
    14 januari - controle vk

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iloiza; fijn dat je wat gerustgesteld bent en dat je morgen al terecht kan! :D

Bbelly; ja IZZ en heb het ook gevraagd voor Februari, maar daar kunnen ze nog niets over zeggen. Ligt er maar net aan of er veel vrouwen vroeger of later bevallen enzo.....Ach merk het dan wel!

5. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

gedemiddag allemaal,

heb van de week wel bijgelezen maar neit echt gereageerd, maar het gaat ook allemaal zo snel, kan eht niet bij benen.

vanmorgen zijn we weer bij de gyneacoloog geweest, en de kleine ligt wel emt het hoofd naar beneden, maar draait nog alle kanten op. nog helemaal niet ingedaald dus.

verder blijf ik nu onder controle van de gynaecoloog en hoef ik niet terug te komen bij de verloskundige.
    nu wordt er " gewacht" tot de bevalling zelf begint, en dan worden we meteen verwacht in het ziekenhuis waar de kleine via de monitor bewaakt zal worden tijdens de bevalling, na de bevalling staat er een kinderarts paraat om de hartecho te maken en de kleine verder te beoordelen.

verder krijgen we weer een zwaar kind, dus we zullen zien.

wat het voordeel van de gyn is dat je elke keer (ik dan) een echo krijgt.

iedereen een fijne avond gewenst.

groetjes anita

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Iloiza, fijn dat het nu toch geregeld is en dat het morgen kan.
    Lijkt me niet echt lekker voor je als je nog een kleine 2 weken in spanning had moeten zitten.
    Toch vind ik het raar van je vk dat ze het op die manier zei, ze behoort je gerust te stellen en niet ongerust te maken.
    Dus wellicht had ze het iets anders moeten/kunnen brengen.
    Ook dat je je geen zorgen hoefde te maken, maar dat ze het gewoon zeker wil weten.
    Zoals Daffie al zei, 1 weekje achterstand kan echt geen kwaad en dat halen ze meestal weer dik in.
    En wat een boefje jullie mannetje dat hij in stuit is gaan liggen zeg!

Omdat we hier allemaal zo onze ervaringen met onze vk's delen dan ervaar ik die van mij als simpel en niet overbodig veel info.
    Ook heb ik het idee dat ze helemaal niet zo grondig meten of schatten, of het moet gewoon bij mij helemaal goed zitten hoor dat ik ze er nooit over hoor.
    Heb wel 4 vk's in de praktijk dus iedere keer weer een andere.
    Maar door ieders verhaal hier waarbij het zo anders kan gaan de controles, vraag ik me soms wel af of het wel goed is.

Martine, ik hoop voor jullie dat het kuurtje gaat werken en dat jullie er snel vanaf mogen zijn.

Eppie, wat lekker zeg alleen nog morgen werken.
    Kerstboom: van mij mag ie ook wel weg, maar ik denk dat ik dat maar op 1 jan. doe, tenminste mannetje dan, hij is met kluit.
    Veel plezie bij yoga vanavond.

Daffie, goh nooit van gehoord eigenlijk dat je die uren dan weer vergoed kan krijgen omdat je ze niet opneemt? Zou dat bij alle verzekeringen zo zijn?
    En oja, het water wordt natuurlijk weer verwarmd in de magne.... lekker snugger van mij zeg.

Iggy, niet stressen meid!
    En gefeli met je vriendin zeg, leuk dat jullie zo dicht op elkaar zitten.

Married, hoe gaat het daar in de sneeuw. Gezellig daar, met hoeveel zijn jullie?

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Iloiza

Hey lieve buddy van me!
    Niet huilen en geen zorgen maken! Het ene kindje is nou eenmaal kleiner dan het andere.
    Je kent mijn verhaal.. mijn mannetje lag ook wat achter in groei (buikje bijna 2 wk) en was na 2 wk weer netjes gemiddeld op de groeicurve. Rust nemen is in mijn geval de tip. Jij neemt ook veel rust lees ik in je berichtjes en meer kun je niet doen. En dan nog, het ene kindje weegt 5 pond en het andere 8, zo is het gewoon. Een extra groeiecho is misschien nog niet eens zo gek, toch? Mocht er echt wat zijn, dan word je goed in de gaten gehouden.
    Is je baarmoeder erg aan de kleine kant dat je vk daarom een extra echo wil? Die van mij is bij de vorige controle voor het eerst opgemeten. Zij vond hem netjes, maar als ik hier op het forum lees was ie voor het aantal weken best aan de kleine kant :(.. Ik laat me ook altijd zo gek maken.
    Je vk brengt het idd wel raar, zoals andere meiden al zeiden, ze hoort zorgen weg te nemen bij je, niet te veroorzaken.
    Lees nu dat je morgen al terecht kunt voor de echo, gelukkig! Ik hoop voor je dat ie lekker doorgroeit (en draait ;)), een klein kindje is helemaal niks mis mee, als ie zn eigen lijn maar blijft volgen.
    Succes meis!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Prima! We zijn met zn 4tjes (mijn man en ik en zijn ouders) en 2 honden. En natuurlijk een beebje in de buik ;)
    Ik vind het erg gezellig hier, merk alleen dat ik af en toe wat onrustig wordt doordat ik in mn hoofd nu tijd heb om over van alles te lopen malen.. bevalling, kindje aan kleine kant? (vorige echo niet meer, maar wie zegt dat ie niet weer klein is nu?) etc etc.
    En het wordt gewoon zwaarder, na een stukje lopen voel ik mn bekkenbodem(?) spieren en ik ben dus snel licht in mn hoofd.

Maar ik heb niks te klagen hoor! Gewoon tijd teveel denk ik ;)

@ iedereen: Nog spannende plannen met de jaarwisseling?

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Iggy, gefeliciteerd met Sam, leuke naam!
    Ik moet zeggen dat er in en rond ons cluppie wel veel vroeggeboorten zijn, meer dan gemiddeld heb ik t idee..?

Amor, joh wat een heftigheid. Een half uur lang overgeven :confused:. Nou, hopelijk zal je bevalling zo niet continu zijn... Gelukkig bleef je er zelf rustig onder, dat scheelt. Ben benieuwd hoe t bij de gyn was.

Iloiza, wat fijn dat je toch zo snel al terecht kan. Hopelijk word je morgen wat gerustgesteld, want je bent er zo wel teveel mee bezig/stress en dat is ook weer niet goed :S
    Balen dat je beebje zich heeft teruggedraaid :( Ik heb dat idee ook een beetje, omdat ik de hik opeens hoger voel dan eerst...

Martine en Jasmin, sterkte!

Mirella, hier gelukkig (nog) geen striae op mijn buik.
    Het zit bij jou wel redelijk laag, ik denk dat t strax niet meer zo duidelijk is hoor. Sowieso wordt t lichter, maar als je buik strax weg is zal t misschien wel helemaal onder je broekband zakken!

Vanmiddag heb ik de VK maar gebeld of ze wat tips heeft, de rug/bekkenpijn neemt maar niet af... Vriend masseert me zo'n 4x per dag en dat helpt wel op t moment, maar daarna komt t gewoon weer terug :( Weet niet meer hoe ik moet zitten/liggen/lopen, zelfs als ik in bad lig.
    VK zei dat er misschien iets scheef zit en heeft me doorverwezen naar een bekken-fysiotherapeut. Blijkt die op vakantie te zijn, is er volgende week maandag pas weer :rolleyes: .
    Nou ja, dan kijk ik t nog maar ff aan. Bah, waarom komt alles in de zwangerschap toch steeds in zo'n extreme vormen?!

Ook belde de kraamzorg nog voor de intake. Zoals ik al dacht, ging t dus telefonisch, heb haar max een kwartiertje aan de lijn gehad. Gegevens checken, en we hebben t ff over klossen, BV, kruiken en huisdieren gehad. Toen nog wat uitleg, ik heb wat vragen gesteld en that's it! Ik krijg 49 uur.

Zo, laatste wasje heeft gedraaid. Het waren 4 wasmachines! Ik had niet door dat t zoveel was, maar komt vnl door t beddengoed.

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

zouden jullie weer willen duimen voor Ferry?
    Vanmorgen om 06:15 uur werd ik gebeld met het nieuws dat hij weer ziek geworden was. :cry: Ik schrok me kapot en we zijn er gelijk heen gegaan.
    Hij heeft weer een infectie opgelopen en ze hebben weer kweken afgenomen om uit te zoeken welke bacterie hem nu teistert. Ook had hij een laag hb-gehalte en moest hij weer een bloedtransfusie ondergaan. Er was niet genoeg van die bloedgroep, maar gelukkig heb ik dezelfde bloedgroep en konden ze weer bloed maken. Het is nu weer afwachten hoe de infectie verloopt. Ze zijn vannacht gelijk weer begonnen met antibiotica en hopen dat deze aanslaat.
    Hij zag er niet zo slecht uit als de vorige keer dus we hopen dat het allemaal snel beter wordt.

duimen jullie mee?

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach, arme Ferry. Ik duim voor jullie, Uk.
    x

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh UK wat onzeker weer en wat schrikken zeg.
    Hopelijk vult jouw bloed het zijne goed aan en zal zijn hb weer stijgen.
    En ik hoop heel erg dat de ab snel zal aanslaan.
    Tuurlijk denk ik aan jullie en duim ik mee.
    Sterkte.

13. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Ik duim voor je [-o< !

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hier draaien de duimen ook weer hoor voor die kleine Ferry!
    Wat naar toch dat hij weer een infectie heeft. Zo zie je maar weer dat hij echt nog een stukje weerstand mist helaas....

Maka; balen dat die therapeut er maandag pas weer is. Tot die tijd heel rustig aan doen en goed op je houding letten!

15. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Alle duimen omhoog voor Ferry !

De laatste dagen voelde ik me een beetje beter, kon ik eindelijk (mits medicatie) mijn eten binnenhouden en was zelfs wat energieker dan de laatste weken.

Net vol goede moed naar de gyne geweest...
    Met de baby is alles okay, ik heb een hele uitgebreide echo gekregen en alles zat erop en eraan, Buiksmurf lag al met het hoofd naar beneden groeit goed... was nu al 1kg800, lijkt me veel voor krap 32w ?

so far the good news...

Hij schrok van mijn nieuwe bloedwaarden en vooral ook van mijn bloeddruk de laatste week
    dus vanaf nu nog meer rusten (terwijl ik nu al zoveel rust omdat ik gewoon heel snel doodop ben)
    en vrijdag terug op check-up. Is mijn bloeddruk dan nog zo hoog, dan zal het opnieuw ziekenhuis worden

Dat zou ivm onze eigen zaak een ramp zijn, nog meer dan de vorige keer
    en financieel is het ook niet haalbaar om in deze periode een aantal weken te sluiten ...
    rustig blijven zeggen ze dan :rolleyes:

16. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Mieke, ik krijg hier ook niet veel info, behalve als de stagiaire erbij is(dus dat vind ik altijd prima!). Dus gewoon vragen hoor! Hoe het kindje ligt, hoe groot ze denken dat het is, wat je wilt weten. Ze merken als het goed is allemaal dezelfde dingen op, tis maar net wat ze ook echt vertellen.

Anita, wordt het spannender voor je gevoel? Misschien is het wel fijn dat het kindje wat groter is, het moet toch al veel meemaken die eerste tijd.

Married, snel licht in je hoofd kan best van de hoogte komen, omdat je ijzergehalte lager is kan je lichaam zich minder snel aanpassen aan de hoogte. Er komt dus iets minder zuurstof in je hersenen.. wacht maar ff af of je er straks thuis nog last van hebt.

Maka, lastig dat je nog een week moet wachten op de bekken-fysio.

Bij de jan. mama's veel minder vroeggeboortes als ik dat zie in hun lijst. Maar daar zijn de 37-wkn bevallingen al wel begonnen!

Uk.. ik steek zo een kaarsje voor Ferry aan. Gelukkig kan je bloed geven aan de kleine. Hij is toch ook weer een stuk groter en sterker dan de vorige keer, sterkte voor jullie!

Mirella, ook hier nog geen striae ontdekt. Je hebt het idd mooi laag, das beter dan middenop je buik.

17. Hoi!

Zooo! De kerst zit er weer op! Het was hartstikke gezellig hoor. Veel leuke dingen gedaan. Maar volgens mij ben ik door al die leuke dingen wel gevloerd. 27 december heb ik alleen maar op bed kunnen liggen met een hoofdpijn zoals ik die nog nooit heb meegemaakt! Niet normaal meer!
    Gelukkig was het gisteren in de loop van de dag weer helemaal weg. Ik hoop dat niet meer mee te maken! Heb nooit last van hoofdpijn en ben dan ook niks gewend. Maar ik heb het echt te doen met de mensen die er veel vaker last van hebben.

Ik ben nog niet bijgelezen, maar ik zag op deze pagina dat er weer een bevalling is geweest van Iggy? Is alles goed met haar verder? Uit het bericht van Maka maak ik op dat het wel goed gegaan is.

IGGY GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN SAM!

@Uk, mijn duimen draaien voor de kleine Ferry. Hopelijk komt hij snel van deze bacterie af.

@Mieke, ik zit ook bij een praktijk met verschillende vk's. Het wisselt heel erg en mijn ervaring is ook dat ik zoveel info krijg als ik zelf om vraag. Dat vind ik juist wel prettig.

@Scoobje, ik hoop dat je een goede oplossing vind voor je situatie. Nu rusten is toch wel het belangrijkste dat er is. Voor jou duim ik dat je bloeddruk snel weer in orde is.

Verder heb ik tot voor de kerst redelijk bijgelezen, maar niet op alles gereageerd. Ga zodadelijk de rest weer even bijlezen, maar had ook begrepen dat de site 2 dagen uit de lucht is gehaald voor onderhoud.

Eigen update:
    Vandaag naar de vk geweest en t mannetje ligt met het hoofdje naar boven. Ik hoop echt dat ie uit zichzelf nog draait de komende twee weken. 13 januari moet ik weer naar de vk om te checken of ie gedraaid is. Indien nodig middels een echo. Anders gaan ze een poging doen om het met de hand te draaien (door een gyn). Dus ik hoop echt dat ie zo braaf is dat ie gaat draaien.
    Verder zijn al mijn meubeltjes in elkaar geschroeft en staat alles er. Ben nog bezig met het uitzoeken van de gordijntjes en de baby-uitzet is ook nog steeds groeiende. Ik moet nog wel wat dingetjes kopen voor de aankleding van het geheel, maar omdat we 2 a 3 maanden na de bevalling weer gaan verhuizen stop ik niet alle energie in dit kamertje. De muren blijven dus wit en ik moet het nu hebben van de assesoires.

Heb nu ik vrij ben veel meer rust in mijn hoofd en dat bevalt me wel goed. Kan nu meer genieten van de leuke uitstapjes en het toegeven aan mijn nesteldrang.

18. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Caro: Iggy d'r zus is bevallen :) van een zoon genaamd Sam ;)

@Uk: De duimpjes gaan hier weer overuren draaien ;)

19. Mwahahahaha! Bijgelezen en gezien dat het niet om Iggy zelf ging. Fijn dat je kleintje nog in je buik zit Iggy. Maar wel gefeliciteerd met je zus!

Verder lees ik toch wel wat ervaringen van mensen met (voor)weeeen of vergelijkbare symptomen! Toch opvallend zo vroeg als we erbij lijken te zijn als febr-mama's!

En zo te lezen is er nog geen onderhoud geweest aan de site. Had uit voorzorg mijn fotoalbum geschoond. Was dus niet nodig geweest! :( Zal ik binnenkort weer even vullen.

Deel Deze Pagina