Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Noppie, ik heb aan mijn man nagevraagd over het foto's maken in dit stadium van de zwangerschap (hij werkt op de rontgen), en volgens hem kan een foto van het hoofd op dit moment geen kwaad hoor.

Mieke, dat is dan nu wel jammer als je geen bad hebt, maar ach als je er dan zin in hebt kun je gelukkig nog bij je ouders terecht! Ik zou echt niet zonder kunnen!

Bbelly, ik lig bijna dagelijks in bad nu, gewoon omdat dat de pijn verlicht...Ik kan er nu al bijna niet meer in en uitkomen. Ga dus ook niet als manlief niet thuis is. De buik gaat idd niet meer onder ;) . En tijdens de weeen zie ik mezelf al helemaal niet uit bad klimmen, kan me er iig niets bij voorstellen :)

Iggy, gefeliciteerd met je vriendin, alles goed daar nu?
    Lees dat alles goed gaat daar, gelukkig!

Iloiza, jeetje meid, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar als er echt reden tot ongerustheid was zouden ze je toch wel eerder willen zien? Anders gewoon de zaak een beetje aandikken als je belt, die stress is ook niet goed voor je kleine.
    Lees nu dat je morgen terecht kan! Succes meid!

Eppie, succes op je laatste dag morgen!

Uk, de duimen draaien hier volop voor jullie! Sterkte!

Scoobje, hoop voor jullie dat je thuis mag blijven, maar ja, de beeb is ook wel erg belangrijk he!

Amor, hoe is het nu met je?

Hier gewoon nog steeds rustig aan. Verder weinig nieuws, morgen weer werken en dan alleen volgende week nog 2 keer! :)
    Alle babywas is nu gewassen, nu nog strijken...... Is toch stiekem wel veel :) en ik maar denken dat ik maar weinig had gekocht..., lijkt wel net zoveel als ik al had :confused: Zal er nu dus maar mee ophouden.....

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Famveenstra: Wat fijn dat je zo goed onder controle staat bij je gyn, en dat je elke keer een echo krijgt. Ook wel een fijn idee dat er na de bevalling direct een kinderarts klaar staat. Het komt vast goed met jullie kleintje!

@ Mieke: Ik ben ook echt heel blij dat ik morgen nog terecht kan en dat ik niet nog eens twee weken in spanning moet zitten.
    Ik denk niet dat mijn vk bedoeld heeft om me ongerust te maken. Ze zei ook wel tegen me dat zij zich niet druk maakt over de groei van het kindje, maar dat ze gewoon voor de zekerheid deze echo wil laten maken. Het was meer dat dit alweer de derde keer is na de vorige groeiecho, dat ze het over de groei van het kindje had. Na een derde keer en het besluit om tóch maar nog een extra echo te laten maken begon ik me toch zorgen te maken...
    Wat betreft je vk('s); als er iets bijzonders is dan zal je het vast wel van ze horen. Toch is het denk ik fijn als ze je tijdens de controles gewoon iets meer vertellen. Vraag anders de volgende keer dingen aan je vk. Hoe het kindje nu ligt, of hij al is ingedaald, hoe groot ze denkt dat het kindje ongeveer is, ofzo.

@ Married: Dankjewel lieve buddy, dat je zo uitgebreid en geruststellend reageert op mijn verhaal! :)
    Je hebt helemaal gelijk, het ene kindje is gewoon groter dan het andere kindje. Ik maakte me gewoon zorgen omdat dit al de derde keer was dat mijn vk er weer over begon. Mijn baarmoeder is nog nooit in centimeters opgemeten, maar mijn vk voelt gewoon en concludeert daaruit. Ze vind mijn baarmoeder denk ik aan de kleine kant.
    Een extra echo is zeker niet gek, ik ben ook van de ene kant wel blij dat ik een extra 'mag'. Zo ben je toch weer even heel bewust bezig met je kindje, en kan ik hem weer lekker bekijken. En als er écht iets is, dan wordt ik vast goed in de gaten gehouden. Maar toch maakte ik me zorgen, en zo kon ik ook niet echt uitkijken naar die extra echo op 8 januari. Ben heel blij dat ik hem morgen al krijg!
    Ik wil jou nog heel veel plezier wensen in Oostenrijk! Hoe lang blijven jullie er nog?

@ Maka: Het zou nog best kunnen dat je beeb nog gedraaid is. Ik voelde het doordat hij nu heel laag lag te schoppen. Toch hoop ik voor je dat je beeb nog netjes met het hoofdje naar beneden ligt!

@ Uk: Ach, arme Ferry. Nog zo klein en hij moet al zo veel doorstaan...
    Gelukkig dat jij bloed hebt kunnen geven. Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en dat Ferry weer snel beter wordt! Mijn duimen draaien mee...

@ Scoobje: Wat fijn dat alles goed is met je beeb!
    Wel naar dat je zo'n last hebt van een hoge bloeddruk. Hopelijk is het vrijdag beter en hoef je niet opgenomen te worden in het ziekenhuis.
    Doe rustig aan, meid!

@ Caro: Jouw beeb ligt ook nog in stuit? Ik hoop voor je dat hij zelf nog zal draaien, of anders dat een draaipoging succesvol zal zijn!

@ Angela: Ja, als mijn vk zich echt zorgen maakte zou ze vast meteen er wel alles aan hebben gedaan om die echo zo snel mogelijk te regelen. Voor mijn gemoedsrust is het beter dat dat nu inderdaad gelukt is... al maakte ik me meer zorgen dan mijn vk. ;)

Nou, lag mijn mannetje vanmiddag nog in stuit, heb ik nu het idee dat hij weer netjes teruggedraaid is. Ik voel nu weer voetjes (denk ik) vlak onder mijn ribben. Een druktemakertje is het wel hoor... :D
    Morgen zal ik wel op de echo zien of ik gelijk heb, of hij inderdaad weer netjes gedraaid is. Ik ben benieuwd...

3. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    BUDDY NEWS

Amor ligt sinds vanmiddag in het ziekenhuis met weeen en 1cm ontsluiting!

Ze schreef een paar pagina's hiervoor al dat ze gisteren voorweeen had en dat ze vanmiddag naar VK moest..
    Nu is het voor haar en haar vriend afwachten geblazen..

Als ik meer nieuws heb laat ik het jullie weten!

4. Djee

Djee Lid

24 mei 2008
    70
    0
    0
    Het is al weer een tijdje geleden en ben niet meer van alles en iedereen op de hoogte. Leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat.

Bij mij vertelt de verloskundige steeds dat ik een voorbeeldige zwangerschap heb, alles precies volgens het boekje. Dat is wel fijn! Verder is de informatie summier. Ze maken zie wel zorgen om mijn depri-gevoelens die ik zo af en toe heb, maar.. zelf denk ik dat dat wel weer over gaat, het zijn gewoon oude gevoelens die nu met hormonen weer boven komen. En goed onder controle te houden gelukkig. En ach.. iedere (bijna) nieuwe moeder zal wel eens denken 'waar ben ik aan begonnen?' toch, of leven jullie allemaal op een roze wolk?
    Van nesteldrang heb ik trouwens nog helemaaaaal geen last. De babykamer is nog niet af en we hebben nog niet alles in huis, dat vind ik wel erg vervelend, maar schoonmaakwoede, pff word al moe als ik aan schoonmaken denk.

@Iloiza, het lijkt me ook te erg om nog 2 weken te moeten wachten, dan ga je je toch dingen in je hoofd halen. Kunnen anderen wel zeggen dat dat niet hoeft, maar ja.. het gaat toch om je kindje!

@UK: ik duim mee!

@alle anderen, ik ga mijn best doen om op de hoogte te blijven!

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Jeetje Amor in het ziekenhuis nu :eek: Zal toch niet dat de 4e gaat komen nu? Nou ja zoals ze vanmiddag beschreef over een enorme rust die over haar heen kwam etc, lijkt het toch wel aardig in de buurt te gaan komen..

@ Patriessie dank voor je bericht over Amor ;)

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Zo Amor toch. Duim voor haar dat alles goed mag verlopen.

Uk Hoe is het nu met Ferry.

Vandaag is de woonkamer helemaal klaar. We hebben 1 muur paarst (flexa) gemaakt. Heftig maar wel mooi.

Morgen naar de vk eens even vragen of het normaal is dat ik spierpijn van ondere heb. Misschien is het indalings pijn.

Zal proberen wat vaker op iedereen te reageren zijn de laaste dagen ook erg druk. Volgende week is alles weer normaal hier dan kom ik het goed maken met iedereen.

Liefs maatje

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jeetje, die Amor. Had ze t toch goed aangevoeld. Ze had t er zo vaak over dat ze t gevoel had eerder te gaan bevallen, maar dit is wel te vroeg hoor.
    1cm ontsluiting... kan dat nog gestopt worden? Of moet je dan sowieso snel gaan bevallen... lijkt me wel.
    Nummer 4 alweer dan. Wij zijn niet goed bezig dames!

8. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Weeknie, ze schreef zelf dat het afwachten is.... :eek:

Het komt idd. erg dichtbij allemaal als dit nr 4 wordt!
    Ben vandaag ook maar begonnen met het wassen van de kleertjes (zow schattig al dat kleine spul aan het wasrek :D ) en een lijstje gemaakt voor mijn vluchtkoffertje.

Vandaag bij de vk geweest en alles was tot zover oke, ook nog een onverwachte echo gehad ivm de ligging en de kleine man ligt nog steeds op zijn plek en zou zo rond de 7 pond zijn als het geboren wordt.
    Over 2 weken gaat ze hem meten..

Zit wel steeds aan Amor te denken pfff.. hoop snel meer en vooral heel goed nieuws te horen :D

9. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hopelijk blijft de kleine van Amor nog even zitten .. Duimen omhoog alvast ! Vandaag aan de doopsuiker begonnen , zo leuk he ! :D
    Even een misschien raar vraagje ; waar ligt het hoofdje juist ? Onze meid haar hartslag is met de angelsound 2-3 cm onder mijn navel te horen en vraag me af waar dat meideke haar hoofdje dan wel zit ? Misschien domme vraag maar ja ..

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ooh amor toch! ik ben een beetje geschrokken van dr.... hopelijk blijft het beebje nog ff zitten..

hier gaat het ook niet naar behoren. en dat terwijl ik dacht dat het juist zo goed ging met me.
    gister bij de vk kwamen we erachter dat ik een bloeddruk had van 150/95! mijn gemiddelde is normaal gesproken 130/70 dus hij is lekker gestegen. de vk heeft ook het ziekenhuis gebeld en daar kon ik gelijk terecht. ik heb een uur aan de ctg-scan gelegen, maar met ons meisje gaat godzijdank alles goed. ze heeft een krachtige hartslag en beweegt genoeg. verder hebben ze nog wat bloed afgenomen, mijn urine gecontroleerd en mijn vocht in mijn benen en handen gechecked. dat was allemaal goed. al met al hebben we 3 uur in het ziekenhuis gezeten gisteravond. ik moet nu rusten, rusten en nog eens rusten. mag niet eens meer de deur uit om een boodschapje te doen. maar ik werd voor de keuze gesteld, de gyn zei, het is of rusten thuis, of we nemen je hier op, en kom je aan de medicijnen. nou dan is de keus toch makkelijk gemaakt? blijf wel lekker in huis. wat wel een groot nadeel is nu is dat ik dus helemaal niet meer naar ons nieuwe huis toe kan, en ik nogal een pietje precies ben qua inrichting en dat soort dingen en daar mag ik me nu dus helemaal niet meer mee bemoeien! maar dat zal toch ook wel goedkomen. moet nu echt gewoon aan mezelf denken.

blijf ook onder controle bij de gyn... mocht helaas niet meer terug naar de vk.. naja alles voor de kleine toch! vanmiddag even bellen voor een afspraak voor volgende week. waarschijnlijk krijg ik dan ook gelijk nog een echo. de vk had telkens twijfels over de groei van ons meisje, maar de gyn vond het allemaal reuze mee vallen en maakte zich daar ook geen zorgen over. mijn bloeddruk vond ze veel erger. nou we gaan het zien.

ik ga nu nog even slapen, dan kom ik vanmiddag nog wel even om het hoekje kijken.

amor ik denk aan je! ik hoop dat ze nog iets kunnen doen!

11. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    goedenmorgen dames,

zo mijn verlof is lekker in gegaan, voelt wel vreemd hoor dat ik helemaal niet meer naar het werk hoef te gaan. is nog beetje onwerkelijk.
    heb vannacht gelukkig wel goed geslapen, wel een paar keer kramp gehad maar daarna weer lekker kunnen slapen. ben gisteren met de hond toch maar even naar de dierenarts geweest, hij bleef maar krabben en likken, nu heeft ie een spuitje gehad en voor 10 dagen tabletjes. was waarschijnlijk een allergische reactie zou alleen niet weten waarop.
    ben gisterenmiddag ook nog bij de verloskundige geweest, mijn bloeduitslag van de suiker was ook binnen was 9,9 en gelukkig net binnen de grens, dus mag nog gewoon thuisbevallen enzv. moet wel het suikergebruik in de gaten houden.

dank je voor jullie reactie's op me buikfoto, de kleine groeit lekker
    over de strepen maak ik me niet zoveel zorgen, zien we na de zwangerschap wel weer, schrok er alleen van dat ze in een keer heel erg en veel waren geworden

mieke: idee voor je geboortekaartje klinkt heel erg leuk, ik heb vandaag al alle envelopjes zitten schrijven en postzegels geplakt, weer een klusje klaar

axioma: heb je nog wat in het huishouden kunnen doen?

hj: gelukkig blijven de kleintjes nog lekker even bij je zitten

vaam: hopelijk valt je suiker mee, is niet leuk zo

tirtilisko: niet fijn gekeneusde ribben , hoe was je groei echo

noppie: leuk idee karaoke, succes vanmiddag bij de tandarts

daffie: mag je nu wel gewoon warm kraanwater gebruiken voor de fles, wij kregen weer te horen dat dit niet mocht? lekker tegenstrijdig allemaal

married: niet leuk voor je schoonmoeder dat haar moeder zo ziek is

marijke76: geef even wat schoonmaakkriebels van jou aan mij, ben vandaag niet vooruit te branden.

iggy: gefeliciteerd met de geboorte van de kleine van je vriendin

iloiza: fijn dat je toch nog eerder terecht kon voor de groei-echo, is niks zo al die spanning

eppie25: vandaag voor jouw ook je laatste werkdagje,heb hier ook al de box staan om de katten en honden aan te laten wennen maar die vinden het totaal niet intressant, zal nog wel komen als er dadelijk een kleine inligt

martinenur: beterschap, hoop voor je dat het vlug over is , ook voor de kleine meid

maka: hoop dat de week vlug voorbij is en da je vlug bij de fysio terecht kan, zit er geen andere fysio in de buurt die niet op vakantie is

uk: ook hier draaien de duimen voor ferry, hoop dat ie niet zo ziek word als de vorige keer, jullie hebben wel iedere keer tegenslag

caro73: fijn dat alle meubeltjes in elkaar staan,

Angela21;ook lekker nog maar 3 daagjes werken en dan verlof,

amor: hoop dat je kleintje nog even lekker in je buik mag blijven zitten, ook voor jouw draaien de duimen

mireii: jammer dat je nu niks meer in je huisje kan doen, maar ja de kleine gaat toch echt voor. hoop dat je voor jezelf een beetje rust kunt vinden

zo het is weer een lang berichtje geworden

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou nou wat een berichten weer allemaal.
    Volgens mij is februari een roerige maand zeg.

Patries, bedankt voor de update van Amor.
    Amor, spannend meid. Hou je mannetje nog maar even binnen hoor.
    Ik heb begrepen van hier en daar dat je best nog een week, 2 weken bijv. door kunt lopen met 1 of 2 cm ontsluiting.
    Dus ik hoop dat het geremd kan worden voor Amor en dat haar ventje nog even kan groeien en blijft zitten.

Hahaha Caro, het is ook niet de zus van Iggy, maar haar vriendin. ;)
    Wat ontzettend naar dat je die hoofdpijn hebt gehad. Bah.
    Kan me voorstellen dat je het kamertje niet super super af gaat maken, wel jammer natuurlijik, maar je mag het wel 2x doen :D

Married, ik dacht dat je man met vrienden nog weg wilde, maar dat is nu dus een familie uitje geworden?

Maatje, leuk hoor een 'nieuwe' woonkamer, kun je wel van genieten he.

Angela, hier neem ik ook steeds voor niets meer te kopen hoor, maar ja dat ben ik dan weer heel snel vergeten wanneer ik weer iets leuks zie :)
    Heb net even in de kast gekeken en qua maat 50 en 56 heb ik genoeg rompertjes, 9 shirtjes en 5 broekjes, dat valt volgens mij best mee.
    Het lijkt veel omdat de plank ook nog vol ligt met maatjes 62 - 74.
    Maar als ik dat dus weg haal, dan ligt er maar heel weinig, hihihi.

Iloiza, ik vraag wel naar dingen hoor bij de vk, en ik weet ook wel dat ik het niet moet vergelijken met jullie vk's, maar ja soms vraag je je wel eens af waarom de een wel dit doet en de ander dus niet.
    Maar goed mijn vk vind dat ik een voorbeeldige zwangerschap heb, dus misschien dat alles gewoon heel mooi verloopt en ze daarom niet zoveel te melden heeft.

Miireii, meid... ik hoef het niet te zeggen he.... hou je rustig.
    Moeilijk nu jullie de sleutel hebben en druk zijn in het nieuwe huis.
    Hoe gaat het daarmee? Schiet het al een beetje op? Misschien kun je wat meer hulptroepen optrommelen?

Loeka, doordat mijn mannetje vaak de hik heeft en ik dit nogal laag voel weet ik dat hij met zijn hoofdje omlaag ligt!

Patriessie, hoe gaat het met het huis en al het geregel, loopt het allemaal op rolletjes en op schema.
    Nog nieuws van de verkoop van jullie 'oudee' huis, zo ook voor Caro?

Djee, welkom terug en gezellig dat je weer probeert wat meer mee te doen hier.

Mirella, jeej eindelijk verlof, wat een verademing zeg!
    En fijn dat je bloedsuikerspiegel nog net oke is.

UK, hoe gaat het vandaag met Ferry?

Chantal, hoe gaat het met Amber?

Nog nieuws van Enna en Katie?

Ik heb bericht van Febr21 ontvangen.
    Ze is goed aangekomen in Thailand en is meteen aan de regel gegaan.
    Ziekenhuizen bezocht etc. Het is er erg mooi.
    Haar mannetje en bemanning zitten nu op open zee en zullen zo ongeveer met een week daar arriveren.

13. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    fijn om te horen dat alles goed gaat met febr21, en ze veilig is aangekomen

heeft iemand van jullie nog iets van enna gehoord hoe het met haar en de kleine meid gaat?

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hoe zou het nu met ferry gaan?
    en met amor jeetje wat een spanning allemaal...
    waar kun je die lijst vinden waar alle geboortes en zo op staan

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    gevonden hoor...

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

**januari 2009 mama breekt weer in **

hi, kom hier soms spieken... hoe het gaat...
    Schrik weer even van de laatste berichten....

Amor, ik wil je ook veel sterkte wensen.... en hoop dat je kleintje blijft zitten...

Bij "ons" was er ook iemand die vroege weeen had... 1 cm ontsluiting.. en na opname in ziekenhuis alles is goed gekomen..
    Ze bleef wel die en cm houden... maar is nu bevallen van een gezonde zoon (met 39 weken).... hoop dat het hier ook rustig wordt...

Verder allemaal succes...!

xxmona

** breekt uit **

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Amor; hoop dat jullie mannetje nog even een poosje blijft zitten. Gelukkig ben je wel een vroege februari mama (vroeg uitgerekend) en zit je dus al bijna op de 35 weken....

Caro; wat naar die hoofdpijn, gelukkig is het weer afgezakt :(

Mireii; dan maar rustig aan doen....zal moeilijk zijn met het nieuwe huis, maar inderdaad overgeven eraan. Makkelijk gezegd he! :(

Mirella; fijn dat de bloedsuikerspiegel nog net binnen de grenzen valt! Lekker genieten van je verlof nu!
    En ons is inderdaad verteld dat de flesvoeding met kraanwater gemaakt mag worden. Gewoon koud water dat je dan verwarmd in de magnetron of au bain marie. Zal wel aan het kraamzorgburo liggen denk ik.

Ferry, Amber en Katie.....duimen draaien voor jullie allemaal en natuurlijk voor jullie papa's en mama's! ;)

Fijn dat Febr21 goed is aangekomen. Vindt het allemaal wel spannend voor haar hoor zo ver weg. En dan haar man die nog onderweg is....

Iggy; hoe is het vandaag met Roy's oma?

Hier redelijk geslapen, was helemaal op gisteren en lag er vroeg op. Eerst lekker heet bad genomen en toen diep onder de dekens. Voel me ook gelijk weer een stuk beter.
    Hebben trouwens hier besloten dat we definitief toch voor de thuisbevalling gaan als het mogelijk is. Zijn snel genoeg in het ziekenhuis als het nodig is. Mobiel, zou jij dit willen veranderen in de lijst.
    Daffie 5 februari uitgerekend, thuisbevalling...thanx :D

Vandaag is paps jarig, dus vanmiddag maar even feliciteren en taart eten...vervelend toch weer hahaha.

Liefs Daffie

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ramona, het is precies wat je zegt....
    Het geeft toch behoorlijk wat onrust al die vroeg geboortes.
    Ik hoop ook dat het vanaf nu weer een paar weken rustig blijft hoor!

19. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    hoi daffie ,

een kennis van mij heeft pas een tweeling gekregen en die mag gewoon warm water uit de kraan pakken zonder dat het verwarmd word in de magnetron, dit lijkt me wel heel erg vreemd?

gefeliciteerd met de verjaardag van je paps

ik heb vanavond ook nog een verjaardag van me opa,

ben nu eigenlijk al iets te actief bezig, ben alle kerstspullen in aan het pakken en de andere spullen weer van de zolder af aan het halen en op me gemak heel de huiskamer poetsen. zal dit vanavond wel weer moeten bezuren maar ja kan ook niet alles aan me mannetje over laten en die moest vandaag een dagje werken helaas, zal straks wel op me donder krijgen als hij thuis komt hihih

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, gefeli met je vader!

Mirella, gewoon vandaag de tijd nemen voor wat je aan het doen bent.
    En tussendoor half uurtje/uurtje rust nemen.

Deel Deze Pagina