Morning! @ Uk, he bah, uiteraard duim ik voor ferry! Sterkte meis! @ Scoobje, sterkte met je kwalen! 1800 gr is netjes voor 32 weken volgens mij (zie banner ). @ Caro, Iggy is gelukkig nog niet bevallen, een vriendin van haar wel. Hopelijk draait je beebje nog. @ Iloiza, succes vanmiddag! Zal aan je denken. Wij rijden aanstaande vrijdag (2 jan) weer richting Nederland. @ Patriessie, thanx voor de buddy update! @ Amor, dus toch.. ownee! Ik hoop dat je beeb nog ff binnen blijft meis! Ik duim voor je. @ Djee, hier ook echt niet altijd een roze wolk. Soms wel en dan ineens een dipdagje.. @ Miireii, jeetje, ook bij jou gaat het dus niet zo lekker. Doe idd maar rustig aan! @ Mieke, man wilde idd nog met vrienden weg, maar dat heeft ie gecancelled gelukkig. Fijn dat febr21 goed is aangekomen. Over vk's, wij hebben een praktijk met 3 vk's en soms een stagiaire erbij. De een legt meer uit dan de ander, maar als ze met me 'bezig' is, vraag ik ook gewoon veel. Hoe hij ligt, wat dat betekent etc. En ik check nadien altijd mn kaart, wat ze daarop heeft gezet (cbibi, cbbbi etc). @ Chantal, hoe is het met Amber? @ Enna, hoe is het met Katie? @ ramona (jan-mama), ik schrik er ook steeds van hoor.. al 3 bevallen en eentje met weeen in het ziekenhuis, pfff... Geeft behoorlijk wat onrust! @ daffie, gefeli met je vader! Hier alles goed, al blijf ik licht in mn hoofd. Ik schrik wel heel erg van alle vroeggeboortes en ziekenhuisopnames zeg. Jeetje, wat is er toch met ons aan de hand? Hoop echt dat alle beebjes nog lekker tot feb blijven zitten (incl die van Amor!). Liefs vanuit de sneeuw!
Mirella; zoals Mieke zegt....gewoon klein beetje rust nemen tussendoor en niet alles achter elkaar willen doen. Met warm kraanwater heb ik inderdaad nog niet gehoord..... Gefeliciteerd met je opa! Mieke en married; thanx voor de felicitatie
Jeetje, Amor toch... ze voelde het al aankomen. Ik hoop dat alles goed gaat met haar en met de beeb. Hopelijk mag hij nog een tijdje blijven zitten, zodat hij nog wat kan groeien... @ Patriessie: Dankjewel dat je ons op de hoogte houdt van Amor! Fijn dat bij jou alles goed was bij de vk! @ Djee: Leuk dat je weer mee komt lezen! Fijn dat je zo'n voorbeeldige zwangerschap hebt, zeg! Gelukkig hoef ik niet nog 2 weken te wachten op de echo, ik kon vanavond nog terecht. @ Loeka: Aan de hand van waar je het hartje kunt horen met de AngelSound, durf ik niet te zeggen hoe je kindje ligt. Het meest zeker van de ligging ben je met een echo, maar je vk kan ook voelen hoe je kindje ligt. Mijn vk laat mij zelf ook altijd voelen als ze iets 'herkenbaars' voelt als de ronding van het hoofdje of de voetjes. @ Miireii: Dat is wel even schrikken, meid! Gelukkig sta je nu goed onder controle en is met jullie meisje alles goed. Jammer dat je nu niet naar jullie nieuwe huis kan, maar jij en je meisje zijn nu écht belangrijker! Wij zijn verhuisd aan het begin van mijn zwangerschap. Ik was toen erg ziek en misselijk, waardoor ik ook niet in ons nieuwe huis ben geweest. Ik ben ook een pietje precies wat de inrichting enzo betreft, en om dat toch een beetje in goede banen te leiden heb ik een hele plattegrond uitgetekend met welke meubels waar moesten staan enzo. Mijn ouders, mijn vriend en zijn ouders hebben alles netjes volgens mijn plattegrond gedaan, haha. En toen het een dagje iets beter ging met mij ben ik heel even gaan kijken, en heb ik gezegd wat er nog veranderd moest worden. Haha, best wel erg, maar alles is goed gekomen zoals ik het bedacht had. @ Mirella: Wat fijn dat je bloedsuiker nog binnen de grens is. Ik hoop dat het zo blijft en dat je lekker thuis kunt bevallen! Geniet van je verlof, heerlijk hoor! @ Mieke: Nou, heerlijk toch, dat je zo'n voorbeeldige zwangerschap blijkt te hebben?! Geniet daar maar lekker van, het kan ook zo anders gaan. Fijn om te horen dat Febr21 goed is aangekomen in Thailand. Ik hoop dat haar man en de bemanning snel en veilig zullen volgen. @ Ramona: Ja, het is behoorlijk onrustig hier bij de februari mama's. Al drie mama's bevallen en nu weer iemand in het ziekenhuis met weeën en 1 cm ontsluiting. Ik hoop dat haar beeb toch nog even blijft zitten. Voor jou en de andere januari mama's zijn de laatste loodjes aangebroken. Geniet ervan, ik wens jullie een voorspoedige bevalling! @ Daffie: Gefeliciteerd met je vader! HOERAAAAAAAAA Vanavond om half 5 groeiecho. Ik vind het wel weer spannend, maar ik ben echt heel blij dat het vanavond al is! Ik ben vanavond niet meer online om jullie te vertellen hoe het was. Na de echo gaan mijn vriend en ik meteen door naar de sporthal voor de kwartfinales van het zaalvoetbaltoernooi waar vriendlief aan meedoet. Ga er maar vanuit dat geen bericht goed bericht is. Morgen laat ik jullie weten hoe de echo was.
Hoi meiden, gelukkig gaat het weer wat beter met Ferry. Hij is wel een beetje rood van kleur door het nieuwe bloed. Ze hebben de paracetamol gestopt om te kijken of de koorts weer weg is. Ook is hij weer terug aan het ademhulpsysteem die hij voorheen ook had. Ze hadden gisteren zijn voeding ook 2 x gehalveerd (dus een kwart van wat hij kreeg) en dat is nu weer op de helft. Daardoor heeft hij nu wat krampjes en moet hij steeds een beetje huilen. Echt wel zielig, maar ja. Ik ben echt blij dat het weer wat beter gaat. Daffie: gefeliciteerd met je vader! Married: veel plezier nog even daar! Amor: Hopelijk slaan de weeënremmers aan en kan je beebje nog lekker lang blijven zitten. Ik neem aan dat je ook longrijpingspuiten hebt gehad? Als je beebje dan nog 48 uur blijft zitten heeft het ook nut gehad. Daar duim ik dan op z'n minst voor Iloiza: Succes vanavond en probeer je niet te druk te maken hoor! Komt vast allemaal goed Ramona: wat lief dat je zo meeleeft met ons! Ik hoop dat jij je beebje binnenkort in je armen hebt Mirella: gefeliciteerd met je opa! Ik had hier op het forum ook al eens gelezen dat de flesjes e.d. niet meer uitgekookt hoeven te worden en dat water ook niet meer gekookt hoeft te worden voor de voeding. Nu is het bij ons wel anders, want alles moet zo steriel mogelijk. Dus ik denk dat tegen de tijd dat Ferry naar huis komt, dat wij daar gewoon mee doorgaan. Mieke: bedankt voor de update over febr.21 Fijn dat ze goed is aangekomen Scoobje: Ferry weegt nu 1860 gram, hij is iets afgevallen, maar dat was logisch, want hij hield veel vocht vast. Qua gewicht zit hij wel ongeveer op de zwangerschapsduur die ik zou hebben. Ze zeggen ook niet dat hij nu vandaag 3 weken oud is, maar ze houden de zwangerschapsduur aan. Hij is nu dus 32.4 weken zeggen ze dan. En het gewicht is een schatting tijdens de zwangerschap he? Dat zitten ze best vaak naast. 1,5 week voordat Ferry geboren werd is hij nog geschat op 1225 gram en hij is geboren met 1670 gram. Chantal: Hoe is het nu met Amber meid? En met jullie? Enna: Ik hoop dat je je al iets beter voelt. Hoe gaat het met Katie? Sorry wie ik vergeten ben...
UK, wat fijn dat het weer ietsjes de betere kant op gaat met Ferry. En hij komt vast wel weer bij straks als hij weer meer voeding krijgt. Wel zielig dat hij zo die krampjes heeft, kon je ze maar bij hem wegnemen he. Hoe gaat het verder met jullie? Herstel jij een beetje van de bevalling.
weet iemand of je vlees en vis gourmet op 1 plaat kan doen? mijn schoonmoeder is alleen gek van vis en de rest die morgen komen van vlees... xxx ramona
@ Uk, fijn dat het weer wat beter gaat met ferry! @ Iggy, ik zou dat op 2 aparte platen doen, de smaken gaan anders een beetje door elkaar. En ook ivm kruisbesmetting.
ok ja heb 2 platen das het probleem niet zat alleen met ruimte maar dan zet ik gewoon de oude tafel ff derbij beneden.... hoest daarzo in de sneeuw?
Heej meiden Slecht nieuws...we werden net gebeld door tele2..en het duurt vanaf nu nog 21 dagen voor we internet hebben. Grrrr ik word er echt knettergek van. Zo moeilijk moet dat oversluiten toch niet zijn...idioten. Verder gaat alles goed. Beeb is volgens mij aan het indalen, oej wat een steken. Ik hoop dat ik nog niet bevallen ben als we internet hebben, want ik wil nog wel de laatste weken/dagen met jullie kletsen voor mijn meissie er is. Nou, nogmaals iedereen een gelukkig nieuwjaar! En tot over 3 weekjes . Liefs van mij
@ Iggy, prima, erg wit he .. De hondjes vinden het ook geweldig in de sneeuw! @ dayenne, dat is jammer! Maar als je wat te melden hebt, kun je me altijd smsen he, we zijn tenslotte buddy's, dan zet ik het op het forum! Fijne jaarwisseling alvast!
Dayenne, we zien je vast wel een keertje eerder dan pas over 3 weken Wel balen als je het zo gewend bent he. Fijne jaarwisseling.
He dames, Alles gaat goed hier. Vrijdag al weer 32 weken! De kleintjes doen het prima. Morgen hebben we weer een echo. Op de echo van vorige week zag de vk dat onze kindjes heel veel haar hebben! Echt leuk, want mijn man heeft ook een hele bos haar en is daar ook mee geboren. Amor, ik hoop voor je dat de weeënremmers aanslaan. De meeste vrouwen hier reageren er goed op en mogen na een paar dagen weer naar huis. Hoop het ook van harte voor je! Uk, wat zielig voor Ferry. Heel veel sterkte en ik hoop dat hij er snel weer bovenop is. Vanavond ga ik met mijn twee vriendinnen en de kinderen van een vriendin uit eten bij de Mac, haha! Heb ik speciaal avondverlof voor gekregen van de dokters. Ik heb er heel veel zin in. dames, fijne jaarwisseling en tot de volgende keer. Groetjes, Ellen
JOEPI!!!!!!!!!!!!!! eindelijk verlof!!!!Sorry hoor, maar dat moest er even uit ! @Martine: niet leuk dat jij en Jasmin allebei ziek zijn. Hopelijk knappen jullie snel op! @Bbelly: ja iemand uit bed slepen is inderdaad slecht voor mijn bekken! Maar daar hoef ik me nu geen zorgen meer over te maken, want hoef niet meer naar het werk de komende maanden! @Iloiza: goed van je hoor dat je je VK gebeld hebt en dat de echo is verzet naar vandaag. Hopelijk ben je nu wat meer gerustgesteld! Ow en je mannetje is wel eigenwijs dan, dat ie nog even lekker in stuit gaat liggen ! Maar hij heeft nog tijd om te draaien toch? @Familieveenstra: mooi dat alles 'goed' is tot nu toe dan! En je weet dat je in het ziekenhuis goed wordt opgevangen als het zo ver is! @Married: volgens mij wel normaal hoor dat je meer gaat nadenken nu je het wat rustiger hebt. Maar laat je niet gek maken hoor! @Maka: vervelend dat je last hebt van bekkenpijn. Rust nemen is heel belangrijk. Hoop dat de fysio je kan helpen! Helaas zit ik in het zelfde schuitje! @Uk: jullie kleine mannetje krijgt het wel te verduren he? En jullie ook natuurlijk. Sterkte en tuurlijk duim ik mee voor je! @Scoobje: fijn dat je je de laatste dagen wel beter voelt. Alleen jammer dat je bloeddruk aan de hoge kant blijft, maar je wordt goed in de gate gehouden. @Mieke: ik krijg ook niet veel extra info van de VK hoor, behalve als ik erom vraag. Ben ook benieuwd wanneer ze beginnen over de bevalling. Ook ik heb iedere keer een ander VK, maar ze doen wel allemaal dezelfde controles hoor. Je kan ook te veel info geven natuurlijk en dat is ook niet altijd goed! Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was ! Bedankt weer voor je update van Febr21! @Caro: op bed liggen met hoofdpijn is niet echt prettig. Niet Iggy is bevallen, maar een vriendin van haar. Hopelijk gaat ook jou mannetje nog gewoon netjes draaien. Fijn dat de alle meubeltjes nu in elkaar staan. @Patriessie: fijn dat je even update over Amor. Wat een pech heeft ze. Wel leuk dat je een extra echo hebt gehad. @Djee: mooi toch dat alles bij jou goed verloopt : @Maatje: gaaf, wij hebben ook een paarde huiskamer! @Miireii: niet zo mooi een hoge bloeddruk, maar fijn dat het met je meisje allemaal goed gaat en dat je zo snel in het ziekenhuis terecht kon. En echt rustig aan doe hoor. Ze moet toch nog wel even in je buik blijven zitten hoor . Anders houden we geen februari mama's meer over ! @Mirella: geniet maar lekker van je verlof. Ow wat zielig voor je hond, die allergische reactie. Mooi dat je bloedduiker binnen de grenzen viel. @Angela: nou niet meer shoppen dus he ?! @Daffie: gefeli met je vader. @Dayenne: ja, die telecombedrijven altijd he : Hoop dat je idd nog gezellig met ons kan meekletsen de laatste weken! @HJ: fijn om goed bericht te horen over jou en de beebjes! Avondverlof om lekker bij de Mac te gaan eten? Jou dokters zijn wel heel lief voor jou hoor ! Geniet er maar lekker van. Zo dames, mijn laatste werkdagje zit erop. Het is ook wel een raar idee hoor, dat ik nu niet naar het werk hoef. Zal het toch ook wel een beetje missen denk ik. Vooral omdat ik natuurlijk fulltime werkte, maar ga zeker van mijn verlof genieten hoor. Mocht vandaag zelf een half uurtje eerder naar huis van mijn collega's ! Nou, daar zei ik geen nee tegen. Moest vanmiddag ook weer naar de fysio. Ik had echt last van mijn billen en dan met name het zitgedeelte. Ze heeft me weer goed pijn gedaan, dus ga zo ook maar weer even lekker op de bank liggen. Dat is namelijk beter dan zitten. Vanncht werd ik door onze kleine meid uit mijn slaap gehouden. Ze was heerlijk aan het bewegen en ze had de hik. Ook vandaag overdag was ze lekker bewegelijk. De ene dag is dat meer dan de andere, maar dat is volgens de VK ook normaal. Misschien tot vanavond. X Esther
@Eppie: suiker staat gelukkig niet al te hoog meer, als ik maar oplet. Je vroeg me nog iets, maar ben het alweer vergeten .... @UK: och meissie toch, verdorie, het zit jullie niet mee zeg. Mijn duimen draaien weer op volle toeren, ik hoop dat hij snel weer opknapt. @amor: weet je al iets meer (of het ik het nog niet gelezen, want heb nog niet alle bladzijdes gehad). Meiden ik kan helaas niet op iedereen reageren. Heb het zo ontzettend druk met de eindejaarsafsluiting op het werk. Volgend jaar (klinkt zo ver weg he ) ga ik zeker meer op iedereen reageren, belooft!
@Patriessie: fijn dat je ons op de hoogte brengt (had ik dus toch even wat pagina's verder moeten lezen). Dat is wel weer even schrikken hoor, dus waarschijnlijk nr. 4 onderweg. Ik hoop dat alles goed met ze gaat.
Eppie: Gefeliciteerd met je verlof Toch wel vreemd dat ik geen verlof vóór de bevalling heb gehad, ik keek er zo ontzettend naar uit! Heb ook al geen normale kraamtijd Als Ferry op een gegeven moment thuis is ga ik het ervan nemen hoor. Ga ik lekker de hele dag alleen met mijn mannetje knuffen. Mieke: Ik zou alles wel van Ferry willen over nemen, je bent zo machteloos. Maar ja, dat is nu eenmaal niet anders. Geregeld moet ik even wat traantjes laten naast zijn couveuse, omdat ik het allemaal zo zielig voor hem vind. Mijn herstel gaat trouwens prima! Heb echt nergens last meer van. Ik vloei ook niet meer. Ik heb alleen soms iets van een plekje bij mijn urinebuis (denk ik). De verpleger die ook bij mijn bevalling was zegt ook steeds dat het heel lelijk was bij mij. (in de zin van pijnlijk) Ik denk zelf dat het door de catheter kwam. Ik moet alleen niet te lang zitten en niet te lang staan, want dan merk je wel dat er iets uit je is gekomen hahaha Voor iedereen die nog moet bevallen: Alle cliché's zijn waar: als je je kindje ziet en zeker na een paar dagen ben je de pijn vergeten. Nou ja, vergeten... Je kan het niet meer letterlijk voor je halen. En ik heb net als Dayenne straks 3 weken geen internet We zijn overgestapt, maar de provider komt pas op 19 januari. Gelukkig heb ik mijn mobieltje nog dus kan af en toe wel even updaten
Eppie, hoera verlof! wat heerlijk zeg. Ik ben toch wel jaloers op jullie hoor, verlof klinkt zo fijn en sommigen ook nog zo lang na de bevalling lekker thuis. Dat zit er bij mij niet in. Oke ik werk dan wel vanuit huis, dus hoef niet echt weg straks, maar toch. Ach ik mag ook niet klagen hoor UK, ben benieuwd of ik dat cliche ook zo ga ervaren. Ik kan me er nog steeds maar bar weinig van voorstellen. Sta ik in het kamertje naar het bedje te kijken, tja daar ligt straks een kleintje. Maar je weet nog niet hoe hij er uit zal zien, daarom is het ook zo moeilijk om er al een voorstelling van te maken. Ik hoop heel erg dat tegen de tijd dat de eerste mama's gaan bevallen eind januari, begin februari dat Ferry dan lekker naar huis mag. Hebben ze daar al een indicatie aangegeven, bijv. zoveel weken? Vervelend dat je nog zo'n naar plekje hebt, maar wel lekker dat het vloeien al is opgehouden. En ik kan me zo voorstellen dat je zo nu en dan erg verdrietig bent als je bij Ferry bent hoor. Misschien kun je op je werk wat langer verlof regelen gezien de situatie? Vaam, nog even en dan is de eindejaarsafsluiting voorbij! en ga je ook met verlof. Gek idee toch wel, volgend jaar is al over zo'n 30 uur. HJ, wat leuk dat je Mac-verlof hebt gekregen zeg. Ach ja waarom ook niet he. Moet kunnen zo. Geniet er maar lekker van. Hier net met vrienden de boodschappen voor morgenavond gedaan. Nu morgen alleen nog even langs de slager en dan klaar, op naar het nieuwe jaar. Ik heb enorm veel zin in 2009 en ben ontzettend benieuwd hoe het jaar gaat verlopen en hoe het allemaal zal zijn straks.
@ eppie heerlijk meid verlof geniet ervan... @ buddy daffie gefeliciteerd met je pa! @ married wanneer kom je weer terug? nou mijn honden vinden die kou een drama... vooral luck zit steeds te rillen @ oeps ik lees nu pas dat jullie dachten dat ik was bevallen nee hoor gelukkig niet! blijft nog maar ff wamrpjes in mijn buik zitten nog veel te vroeg voor die kleine man @ dayenne balen joh dat je zo lang zonder internet zit.... fijne jaarwisseling in ieder geval alvast
Angela, dat bad is dus echt een must voor je.. dat heb je idd wel verteld, maar er komt zoveel info langs. Schattig he al die kleine kleertjes.. sokjes kleiner dan de wasknijper Amor, jee hopelijk kunnen ze wat met weeenremmers. Djee, Die hormonen doen ook veel met ons dikbuiken, doe lekker mee dan kom je er vanzelf achter dat de ups en downs gewoon heel sterk zijn nu. Maatje, fijn dat het zo mooi wordt! Loeka, bij mij is 2-3 cm onder mijn navel ongeveer het midden van de baarmoeder, wat ik kan voelen. Dus kan de beeb op alerlei manieren liggen. Miireii, wat een @#$moment om zo rust te moeten nemen! Lukt het om rust te vinden? Fijn dat de gyn je beeb goedgekeurd heeft. Mirella, gefeliciteerd met je verlof en de goedgekeurde suikerwaardes! Ramona, fijn om te horen dat het rustig kan blijven bij Amor. Jij ook suc6, 1 januari is de uitgerekende datum, hopelijk voor de kleine ietsje later ivm verjaardag Daffie, fijn zo'n goeie nacht 8) Gefeliciteerd met je paps! Ik ken ook iemand die warm water uit de kraam mag gebruiken voor de fles, maar ze verwarmt liever zelf koud kraanwater ivm metalen die blijkbaar in warm water meer oplossen, dus meer metalen in warm kraanwater? Ik heb zelf geen idee.. Uk, dat gaat dus weer de goeie kant op! Wat een enorme boel emoties elke keer. Hj, veel plezier bij de mac Eppie, GEFELICITEERD met je verlof, heerlijk dat het allemaal wat rustiger kan denk ik! Mieke, goed voorbereid.. het knalt al zo gezellig buiten! Groetjes!