Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Uk, fijn dat het al weer iets beter gaat met Ferry. Hopen dat hij snel weer op de 'oude' hoeveelheid voeding zit!

Amor, hoe is het nu met je?

Eppie, lekker genieten van je verlof meid!

Bbelly, die ienie mienie sokjes zijn idd te schattig, mijn man zat ze gisteren te bekijken en had zoiets van die gaan toch nooit passen?

Hier weer een werkdagje er op zitten, nog 2 te gaan, ben echt aan het aftellen. Gisteren ook de enveloppen gehaald, dus kan ik zo af en toe vast een paar adresjes gaan schrijven. Verder nog een leuke verrassing op het werk. Er was een relatiegeschenk afgegeven op het werk, en mijn baas hoefde het niet, dus mocht ik het hebben als ik wilde: een digitale fotolijst! Ik zou er zelf nooit een gekocht hebben, maar ik moet zeggen hij staat wel erg mooi op de kast ;) Zit ook een kaart bij van 1 gb, dus zullen we er zo maar eens een zooi foto's op gaan zetten!

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, wat een leuk onverwacht cadeautje!
    En nog 2 dagen, morgen en..... lekker idee hoor.

Bbelly, we zijn er idd klaar voor.
    Hier nog geen vuurwerk hoor, zal morgenochtend wel gaan beginnen.
    Op tijd de katjes binnen houden.

3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, nee, 6 en 8 januari. klinkt nog ver weg, maar is ook weer zo voorbij!
    Hoe reageren de katten trouwens op vurwerk? Zijn die ook zo bang als je soms van honden hoort?

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Onze katten zitten alleen maar heel verbaasd om zich heen te kijken wat dat nou weer allemaal is buiten.
    Maar echt leuk vinden ze het niet nee.

Hond van mijn schoonouders is als de dood voor vuurwerk en alles wat maar knalt, ook balonnen die gewoon in huis hangen.
    Hij krijgt pilletjes en ligt dan in de badkamer, zielig hoor.

5. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Hai

Ff snel een reactie:
    Heb na gisteravond niets meer vernomen van Amor... zodra ik wat heb gehoord laat ik het jullie natuurlijk asap weten!

Fijne avond allemaal...

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: jij hebt natuurlijk minder lang verlof als zelfstandige?! Hoop dat je ook wel de rust krijgt die je nodig hebt hoor. Is toch ook wel belangrijk!

@Uk: is voor jou allemaal wel anders gelopen he? Je hebt ook niet echt tijd gehad om naar de bevalling toe te leven! Fijn om te horen dat jou herstel goed verloopt.

@Vaam: :D ik weet ook al niet meer wat ik nog meer aan je gevraagd had hoor!

@Angela: he buddy, jij ook nog even doorzetten en dan heb jij ook verlof. Je zal wel blij zijn als het zo ver is he? Ik mag nu al gaan genieten, maar dat komt pas echt volgende week na de feestdagen denk ik. Heb de enveloppen hier ook al geschreven, dus die liggen zo klaar. Straks alleen de kaartjes nog uitprinten!
    O en ik vind die kleine kleertjes ook zo schattig :D! Kan me er nog geen voorstelling bij maken hoe snel dat die kleintjes groeien en dat ze alweer uit die kleine kleertjes gegroeid zijn!

@Bbelly: hier al wel vuurwerk hoor. Heb er altijd een hekel aan zo vroeg. Kwam gisteren terug van de yoga en dan wordt er net een rotje voor mijn auto gegooid. Vind ik dan zo misselijk he en gevaarlijk!

X Esther

7. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Daffie, gefeliciteerd met je vader!

@Dayenne, balen dat je internet zo lang gaat duren... succes met afkicken...

@HJ, fijn dat alles goed gaat met de beebs, en leuk dat je al kon zien hoeveel haar ze hebben :D enne hoe was t bij de mac?

@Eppie, nou meid geniet van je verlof... je bent er zo aan gewend hoor :D
    hopenlijk heeft de fysio weer geholpen!

@angela, zo dat is een leuk onverwacht cadeautje! Zeker met al die baby foto's strax!

Zo stomme kpn, dit is de 4e avond al dat het internet hier van een uur of 6 tot een uur of 10 eruit ligt... zucht...
    Verder alles goed, alleen wel veel last van een zeurderige pijn in mn liezen!? Geen idee wat t is, maar wel lastig.
    Vorige week de kinderwagen van mn broer van zolder gehaald, maar manlief vond het helemaal geen fijne wagen en vond hem nogal gammel.
    Dus vanmorgen naar babypark gegaan (is hier om de hoek :D ) en in het afprijsgedeelte een nieuwe kinderwagen uitgezocht :D Mn man heeft t ding aan een gronde rijinspectie onderworpen :D
    Er was weinig keuze aan kleur, krijg je he met oudere modellen, maar deze vond ik wel mooi. Tis een x adventure carrier rood
    Morgenochtend gaan we naar mn ouders om daar oud en nieuw te vieren, dus de komende dagen niet online denk ik...

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Daffie alsnog gefeliciteerd met je vader.

Dayenne, je hebt toch geen tijd voor internet, je moet eerst genieten van je huisje

Dames voor iedereen een erg goed uiteinde en over een paar weken houden we allemaal onze kleine in de armen! Enne veel plezier met vuurwerk! (dat mis ik hier wel, mag namelijk niet!)

Liefs

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    ***** inbraak van een te vroeg bevallen decembermama****

Ik had pas al gelezen dat hier al meerdere prematuurmama's zijn :confused:, maar wil jullie toch nog even heel veel sterkte meiden. Het is niet niks om elke dag op en neer te gaan naar het ziekenhuis en de spanning of alles goed gaat. Ik hoop dat jullie jullie kindjes snel (na de 36 weken) mee naar huis mogen nemen. En dan lekker de tijd hebben om met jullie gezinnetje te genieten.

Uk heel veel geluk met Ferry. Hopenlijk gaat het snel weer beter.

Amor, ik zie aan je banner dat je al voorbij de 32 weken en 5 dagen zijn en dus aan de goede kant zit. Dat scheelt al heel veel. Waarschijnlijk zullen ze je weeen niet meer remmen. Heel veel sterkte gewenst.

*****uitbraak*****

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Eppie lekker dat je nu verlof hebt.

Amor Weet iemand al hoe het met haar gaat?

Uk Hoe is het nu met Ferry?

Dayenne Lekker genieten van jullie huisje. Zolang je af en toe maar komt kijken hier.

HJ Leuk om te zien dat ze al veel haar hebben. Fijn dat alles goed gaat met de baby's.

Mieke Onze poes en hond vinden het gelukkig niet eng.

Heb trouwens contact met het asiel gehad alles is goed met Youri ze kan nu geplaatst worden. Blijf contact houden net zolang dat ze een huisje heeft.

Angela Wij hebben net voordat Justin kwam een bad geplaatst. Nou het is geweldig zou niet meer zonder willen.

Hoop niet dat ik iemand ben vergeten. Zoja sorry er is ook zoveel te lezen.

Gisteren naar de vk geweest. Alles was goed met ons meisje. Ze ligt dwars hoop dat ze nog gaat graaien gelukkig is er nog tijd genoeg voor. De vk zei ook zodra ik de kleine anders of minder voel dat ik hun altijd mag bellen. Dan mag ik gelijk weer een hartfilmpje laten maken. Ze zijn daar zo lief voor ons. Manlief was gisteren mee we hebben allebij samen met de vk het hoofdje gevoelt. Zo mooi. Justin vind het eng als ze het hartje laten horen. Hij gaat dan snel de spreekkamer uit de arme schat.

Iedereen alvast een fijn uiteinde en een gelukkig gezond 2009 samen met onze baby's. Kijken de mannen uit voor hun vingers vind het altijd zo eng dat vuurwerk.

Liefs Maatje

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Axioma, daarom heb ik hem ook meegenomen, want met eentje heb ik al veel te veel foto's in de kamer staan, ik wil dan niet weten hoe het met 2 is..... :)

Maatje, met kleine kinderen is het idd helemaal een ideaal om een bad te hebben ja!

Mocht ik vandaag niet meer online komen (zal toch wel ;) ) dan wens ik iedereen alvast een heel goed uiteinde en een prachtig 2009 met heel veel mooie gezonde kindjes!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Peetje, leuk dat je even komt 'inbreken'!
    En jij natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie kleine uk.

Axioma, hihi toch een nieuwe wagen. Rood is toch hartstikke leuk.
    En volgens mij is het best een goed merk.

Maatje, goed te horen dat het goed gaat met Youri.
    Hopelijk kiest iemand hem snel uit. En fijn dat de andere beestjes niet bang zijn.
    Hihihi die Justin, grappig ventje hoor! Fijn dat de controle weer goed was.
    En jullie meid is dus nu al een dwars liggertje ;)

Angela, idd dat fotolijstje komt wel vol straks :D

Sjors, voor jou natuurlijk ook een heel goed en gezond 2009.
    Jammer dat er in Portugal geen vuurwerk is.

Eppie, klopt, minder lang verlof. Maar ja zie het wel hoor!
    Ik doe thuis heel rustig aan.

Nou ga maar douchen en naar de slager, is dat ook weer gebeurd.
    Ik kom hier vandaag zeker nog wel spieken, maar voor de meiden die dat niet meer komen doen.
    Een hele gezellige avond en een gezond en gelukkig 2009.
    En tot in 2009, hihi.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maatje; fijn dat het goed gaat met Youri, hopelijk vindt er snel plaatsing plaats bij een leuk gezin :D

Sjors; leuk om weer wat van je te lezen, gaat het ook goed met de zwangerschap?

Axioma; een nieuwe kinderwagen....helemaal top meis! Kun je lekker mee pronken straks. Wel vervelend dat je die zeurderige pijn in de liezen hebt.. :(

Allemaal bedankt voor de felicitaties met mijn paps verjaardag. Het was erg gezellig en zijn toch weer te lang gebleven. Had echt last van mijn rug en buik van het lange zitten. Iedereen was erg belangstellend naar de zwangerschap en wenste ons veel succes toen we weggingen hahaha.
    Oh ja, kreeg ook van vrienden van mijn ouders nog van die schattige kleine sokjes...helemaal leuk :D :D
    Gisterenmorgen nog de laatste kleertjes gewassen, dus die kan ik vandaag weer even strijken....alhoewel de laatste ;) als ik nog een keer zin krijg, koop ik toch weer hihi. En aangezien we zeer wrs een lang kind krijgen, moet ik nog wat meer maatje 62 hebben van mezelf...vervelend toch weer :) :) :)

Voor degenen die niet meer op het forum komen vandaag (ik zeer wrs wel ;) ) een heel goed uiteinde en laat 2009 maar snel beginnen! Op naar heel veel lieve gezonde februarikindjes!

Dikke knuf Daffie

14. sjors75

sjors75 Niet meer actief

He Daffie,
    Lastig he, die klachten als je te lang dezelfde houding hebt.

Met mijn zwangerschap gaat het eigenlijk prima, heb alleen maandag de hele middag op het ziekenhuis moeten doorbrengen daar bij de gyn mijn bloeddruk veels te hoog was 170/105. Terwijl die thuis altijd goed is. Met het kindje was alles goed volgens de echo. Maar moest toch door naar het ziekenhuis. Op de 1ste hulp was mijn bloeddruk nog steeds hoog 163/95 maar later op de afdeling bleef die mooi rond de 120/63. Er zijn nog wel verschillende onderzoeken gedaan, maar daar krijg ik maandag pas de uitslag van.
    Volgens mijn gyn komt ons kindje eerder. Ik ben nu 34 weken en volgens de echo al 37. mag dus nu elke week op controle. (lekker wel iedere keer ons mannetje zien)

Liefs

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Das wel een erg hoge bloeddruk inderdaad Sjors....gelukkig zakte ie op de afdeling goed af.
    Zou het kunnen dat je al eerder zwanger was? En inderdaad zo beroerd is het niet om elke week je mannetje te kunnen zien ;)

16. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ja, die rare bloeddruk. Maar nu is het zo, in onze familie heeft iedereen altijd een goede bloeddruk alleen als we naar de dokter moeten vliegt die omhoog. En dat is op dit moment erg lastig.

En volgens mij kunnen we niet eerder zwanger zijn geraakt, hebben ovu testen gebruikt. Maar hier zijn de mensen allemaal kleiner en nu hopen we maar dat de schema's hier kleiner zijn en dat ons kindje gewoon normaal voor nederlandse begrippen is. Wat hij 24 november nog wel was. Op de pretecho in Nl

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dat zou natuurlijk een goede reden kunnen zijn. Hier zijn de kinderen over het algemeen inderdaad een stuk langer.....

Gelukkig dat je bloeddruk nu weer goed is!

18. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden

Jeetje wat lees ik nu Amor in het zienenhuis ik duim voor je.

Miiriie: Ik heb met je te doen nu je ook nog moet verhuizen, mijn bloeddruk was nu ook 140/95 de gynaecoloog zei als het volgende week nog hoger is moet ik in het ziekenhuis blijven, ik hoop voor je dat het rusten nog wat helpt.

Iggy: jou hond had tog de c1000 zegels opgegeten ik heb nog wel wat over want ik krijg een 2e pakket niet meer vol.

Mirella: ik werk op een kinderdagverblijf en volgens mij is de norm van de GGD, koud water uit de kraan mag wel maar warm of lauw water niet.

Uk: fijn dat het ietsje beter gaat met Ferry ik blijf voor hem duimen.

Dayenne: balen dat je nog geen internet hebt.

Hj: gelukkig dat de kleintjes het nog zo goed doen.

Eppie: geniet van je verlof.

Sjors: gelukkig dat je bloeddruk weer zakt bij rust.

Gisteren weer een heel rondje ziekenhuis gemaakt, eerst voor CTG het viel ons op dat de gemiddelde hardslag nu wat hoger was normaal rond de 140 en nu rond de 160.
    Gelukkig vond de gynaecoloog dit nog niet verontrustend omdat de baby nog goed actief was.
    De bloeduitslagen waren ook binnen van 2 week geleden toen was het nog onder de 10%
    die van vorige week had ze ook al die was 15% het stijgt dus wel wat.
    Op de echo was gelukkig geen vocht bij het hartje te zien, Ze wil nu wel 2 keer per week een echo maken.
    Mijn bloeddruk was nu 95 aan de hoge kant, ze zei als het volgende week nog iets omhoog gaat dat neem ik je op. Dit zou dan in de 35e week zijn toen ben ik bij Jasmin ook opgenomen.

Iedereen een fijne jaar wisseling

19. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi allemaal

Even een snelle Update het gaat hier erg goed \.
    Enna mag zaterdag het ziekenhuis alweer uit en met Katie gaat het ook erg goed krijgt borstvoeding via de sonde maar is voor de rest helemaal gezond.
    Zodra enna thuis is zal ze wel verslag doen van de afgelopen tijd in het ziekenhuis

Maar wou even laten weten dat alles goed gaat.

groetjes

De trotse vader van Katie

20. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hallo Allen,

@Amor: heel veel sterkte daar in het ziekenhuis. Ik hoop voor je dat je klein wondertje nog even blijft zitten.

Ook hier draaien de duimen voor kleine Ferry, dat hij maar weer snel beter mag worden.

Hier is mijn verlof begonnen. Ik moest eigenlijk nog 4x werken. Ik heb gisteren gebeld dat ik niet meer kom. Ik had eerst overlegd met de VK. Die wist ook niet wat het beste was, omdat het met de baby allemaal goed gaat. Toen mijn moeder maar gebeld en gevraagd. Ze vond dat ik maar moest stoppen, zag dat ik er helemaal doorheen zat. Ze vond dat ik het al erg lang vol hield in de zorg. Ik voel me nu soms zo schuldig dat ik me ziek gemeld heb, maar van de andere kant valt er ook wel een hele last van me af. Edwin vond meteen dat ik een stuk rustiger ben geworden. Heb nu alle tijd om de dingetjes te doen als het mij uit komt en ik niet moe ben. Dat is echt een heel fijn gevoel.

Ik heb nog een vraagje. Ik had ergens gelezen dat je niet thuis mag bevallen als je boven de 100kg komt. Nou, ik denk dat ik daar over enkele weken net boven ga zitten. Ik ga het niet melden hoor, want ik ben vrij lang, en heb echt geen zin om straks naar het ZH te moeten om die reden. Als ik naar het ZH moet is het voor de baby en anders wil ik echt niet. Weet iemand hier meer van?
    Wat is gemiddeld om aan te komen rond week 33? Ik zit nu op 10kg, is dat veel? Ik heb zelf het idee dat ik niet dikker ben geworden op mijn buik en borsten na! haha

Fijne jaarwisseling voor iedereen.... Ga ik de kat ff troosten.. die is nu al zo bang...

Liefs Anne

Deel Deze Pagina