Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik wil iedereen hier graag even een hele goede jaarwisseling komen wensen en vooral natuurlijk heel veel geluk voor 2009! Dat het maar goed mag gaan met alle kleintjes en alle mamas en we met zijn allen vreselijk gelukkig gaan worden!

2. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Oh ja die arme beestjes met al dat vuurwerk. Ik vond het ook een stuk minder leuk toen de hond er nog was. (die wilde ook het liefste in de badkamer, onder de WC!) Maar voor de meeste katten gaat het dus wel? Dat lijken me toch ook wel paniekbeesten, af en toe?

Axioma, hier heeft manlief ook de keuze voor de wagen gemaakt.. had het ook vooral over de rij-eigenschappen, en of het in onze niet al te grote auto past.

Maatje, fijn dat ze Youri kunnen gaan plaatsen. Arme Justin.. wat zal er in dat koppie omgaan?

Peetje, hopelijk gaat het met jou kleine nu goed. Het lijkt me een hele zware tijd. Geniet maar lekker van de kleine!

Sjors, toch spannend, dat je mogelijk eerder gaat bevallen! Fijn dat je je verder goed voelt, hopelijk blijkt dat ook uit de testen. Ik kan me idd voorstellen dat je Hollandse beeb groter is dan de kids daar.

Martine, jee jij ook al misschien naar het zh, ik hoop dat je nog iets langer thuis mag blijven. En heel fijn dat er geen vocht bij het hartje te zien is, zou de hartslag niet juist hoger liggen omdat de beeb zo actief is?

Maar rustig aan doen terwijl er een keine rondloopt is bijna onmogelijk denk ik! We komen duidelijk in de laatste weken van de zwangerschappen aan, met ale onzekerheden die erbij horen.

Enna, fijn dat het allemaal goed gaat, zelfs met de borstvoeding! Hopelijk kan Katie snel zelf drinken. Heel fijn om even te horen dat het goed gaat van de trotse vader :D

Anne, ik werk in de zorg maar als verzorgende of verpleger had ik ook niet meergekund, zeker geen hele dagen! Wees maar trots dat je het zolang hebt gedaan, en geniet van je rust. En bij mij gaat de vk uit van de BMI, dus niet alleen van je gewicht. (zou ook niet eerlijk zijn)
    Ik heb er ook al 11 kg aanzitten en ik ben nog geen 33 weken, vlgs mij hoor ik nu ong. 8-9 kg extra te hebben. dus ik vind het bij jou (en mezelf)wel meevallen. (ik ben gestart op 73)

Sofie, hoe gaat ie bij jou? Nog zo suf van de medicijnen, en verder alles goed, hoop ik?

Gister was ik ff bij mijn ouders, werd de kleine lekker druk. Dus mijn vader heeft iets "hards"gevoeld, knietje of voetje gok ik, en dat was voor hem voor t eerst :) toen mijn moeder zwanger was heeft hij dat nooit zo gevoeld, dus was heel bijzonder! En ook mijn moeder en schoonzus zijn flink geschopt :D

Zo, tijd om kleine kleertjes te strijken.
    Voor wie niet terugkomt vandaag, een goed uiteinde!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hi allemaal!

Hier gaat t gelukkig weer een stuk beter met de rugpijn. 3 nachten kon ik heel slecht liggen in bed, maar vannacht was weer een stuk beter! Dus vanaf nu helemaal geen zware dingen meer doen, dan kan ik t wel in de hand houden. Ik ben wel opgelucht, zag me de komende maand al zo doorbrengen :S

Anne, prima toch dat je gestopt bent als je echt niet meer kon. Je hebt t lang genoeg vol gehouden!
    Volgens mij mag je wel thuis bevallen boven de 100kg, maar dan moet t eigenlijk op de benedenverdieping. Dit is ivm de ambulance-medewerkers, die mogen niet meer dan 100kg van de trap tillen ofzo. Mocht je onverwachts toch naar het zkh moeten en zelf de trap niet meer afkunnen...

Ben benieuwd hoe t met Amor is. Volgens mij geven ze ook geen weeenremmers meer na de 34 weken.

Met mijn katten valt t nu ook nog wel mee. Bij harde knallen zitten ze nu wel ff raar om zich heen te kijken en wat ik me herinner van vorig jaar is dat als t vuurwerk echt losbreekt, dat ze de kelder insnellen.

Weet niet of ik vandaag nog terugkom, we moeten nog t een en ander voorbereiden voor t bezoek vanavond.
    Zo niet, dan wens ik iedereen een gezellige jaarwisseling en alle geluk en liefde met onze mannen/vrouw en kindjes in 2009! Dat het voor ons allemaal maar een fantastisch en bijzonder jaar mag worden :)

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Anne; ik heb er niets over gehoord bij de VK en zit er helaas al net boven. Ik heb juist aangegeven graag thuis te willen bevallen (was eerst ZH) en ze zei echt helemaal niets over mijn gewicht. Ik ben ondertussen al 18 kilo aangekomen. Nadat ik voordat ik zwanger werd 20 kilo was afgevallen :(

Trotse vader van Katie; fijn dat Enna bijna naar huis mag en dat het met Katie zo goed gaat! Bedankt dat je ons even op de hoogte houdt, stellen we erg op prijs!

Maka; fijn dat het beter gaat met je rug en rust is toch de beste remedie hiertegen :D

Bbelly; wat leuk dat je vader de kleine gevoeld heeft zeker aangezien hij het bij zijn eigen kinderen niet gevoeld heeft :)

Martine; hoop dat je bloeddruk nog wat zakt, zodat je langer thuis mag blijven!

Daffie

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik heb gelukkig 3 honden die alles behalve bang zijn voor vuurwerk en gister vond zo'n ... jong het leuk om een rotje naar igortje te gooien.... die ging als een wezenloze staan grommen en dreigen naar dat joch wat krijg ik naar mijn kop geslingerd? hou dat agressieve teringbeest bij je anders .... (nou de rest zal ik jullie besparen) dan denk ik hallo waar slaat dit op? is het normaal een vuurwerkding naar een dier te gooien?
    Net op nieuws dan die jongens die naar een paard vuurwerk gooide die in paniek raakte en drie benen brak en later moest inslapen? hoe grote jongen ben je dan? echt bah ik kots op zulke figuren

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

even een kort berichtje.

Met Ferry gaat het nog steeds als gisteren. Op zich wel goed, alleen af en toe huilen en ze weten niet precies waarom. Maar gelukkig is hij goed te troosten met zijn speentje. We zijn er nog niet geweest, want mijn zus is vanmorgen getrouwd :D
    We gaan zo naar hem toe en dan ga ik ook buidelen met hem. Hij mag dan nu gaan snuffelen rond mijn borst zodat hij met de geur van moedermelk in aanraking komt. Ik mag ook een wattenstaafje in de moedermelk stoppen en dan in zijn mond om vast een beetje te proeven. :D Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik vind het toch wel heel speciaal!
    Vanavond gaan we niet naar hem toe, want dat vinden we zielig voor onze honden. Ze zijn totaal niet bang, maar onze mechelaar wordt heel boos op vuurwerk en op de mensen die vuurwerk afsteken. Ze heeft met mijn man pakwerk gedaan en daar worden ook wel eens knallertjes afgestoken en zo is ze geleerd om daar op te reageren ;)
    Dus we gaan vanavond onze honden lekker bezig houden.

Iggy: Bij zulke gasten dreig ik altijd dat we onze mechelaar loslaten. Dat willen ze niet, want het schuim staat op haar bek :) Ze moeten het ook niet proberen om dat naar de honden toe te gooien. Wij moeten ook elk jaar van die gasten waarschuwen :evil:

thuisbevallen: Misschien gek hoor, en ik wil er geen discussie mee uitlokken, maar ik kan me niet voorstellen (en al zeker niet na de bevalling) dat er uberhaupt nog vrouwen thuis bevallen! Ik ben blij dat er bij mij een hele bups medici aanwezig waren i.p.v. 1 verloskundige. Ik had als ik thuis was echt in paniek geraakt. Er kan ook zoveel fout gaan... Misschien ook door mijn ervaring met de verloskundige, maar ik heb geen vertrouwen meer in verloskundigen.
    Nou ja, ik kan nog veel meer dingen verzinnen waarom ik het niet zou willen. Ik wil jullie trouwens niet bang maken hiermee hoor. Maar ik vraag me echt af wat de reden is dat je thuis zou willen bevallen?

Rob, papa van Katie: bedankt dat je nog even wat laat horen! En wat ontzettend fijn dat het zo goed met zowel Katie als Enna gaat. Ik hoop dat ze de weken gewoon doorfietst zonder enge dingen ;)

@ de rest: ik reageer begin van de avond nog wel even ;)

Vanavond gaan wij lekker Jochem Meijer kijken. Wat gaan jullie doen?

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    UK, maar als je in het zkhs bevalt heb je in principe ook alleen je vk bij je.
    Maar in noodgevallen staan de hulptroepen wel snel klaar.

Ach en die jongens en vuurwerk, zo irritant, snap niet dat ze zo om kunnen gaan met vuurwerk en dieren.
    Die hebben vast thuis geen dieren.

Veel plezier straks bij Ferry en het buidelen, klinkt erg fijn dat je dan nu kan doen.

Rob, bedankt voor de update van Enna en Katie. Fijn te lezen dat het goed gaat.

Bbelly, mijn vader genoot ook zo dat hij zijn kleinzoon zo voelde.
    Leuk is dat he.

Martine, ik hoop dat je bloeddruk niet verder zal stijgen en dat je nog niet opgenomen hoeft te worden.
    Vooral rustig aan doen ;)

Maka, rust is de remedie, maar ik merk dat met rust ook niet altijd alle kwaaltjes weggaan hoor.
    Ik heb nu ook last van mijn onderrug/bekken en van spieren in mijn schaamstreek met lopen.
    Ik waggel nu dan ook ipv lopen omdat het pijn doet. Hoop dat dit nu niet lang blijft.

Anne, ik heb mij vanmorgen gewogen en ben nu 11 kg aangekomen.
    Gestart op 71,5 kg. Mijn vk vond bij mijn vorige afspraak 10 kg heel erg netjes.
    Dus dat is bij jou dan ook zo lijkt me.
    En idd volgens mij heeft het te maken met het naar beneden tillen voor de ambulance mensen hoor. Dus dan moet je beneden bevallen.

Sjors, tjee nu ook al extra controles en extra echo's, die echo's zijn natuurlijk altijd heel leuk.
    Maar dat je nu al 37 wk zou zijn. Het zou ook kunnen betekenen dat je gewoon overtijd gaat lopen.

Daffie, ik moet ook weer wassen hoor, weer veel bij gekomen.
    Ook beddengoed voor het wiegje wat ik van mijn schoonzusje te leen heb gekregen.
    Ons nichtje heeft ook in het familie wiegje gelegen na de geboorte.
    Maar dat ga ik morgen lekker doen.

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

iedereen de beste wensen voor 2009!
    nog even en dan hebebn we onze kleintjes in de armen...

hier alles rustig. veel last van buik en rugpijn dus ik kom niet veel meer het huis uit.
    vanavond op de bank voor de buis.
    we hebben wat lekkere hapjes in huis en vuurwerk..
    mijn meisje zal wel niet door slapen door al dat vuurwerk hier.
    dus we gaan gezellie achter de raam naar het vuurwerk kijken..

tot in het nieuwe jaar.
    alle beebjes die al geboren zijn.....groei goed door, de weg naar huis wordt elke dag een stukje korter :)

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Sjors, leuk weer wat van je te horen! Wel balen dat je bloeddruk zo hoog was, maar ik zie dat die laterna weer mooi daalde! Ach en extra controle kan idd geen kwaad, en een extra echo al helemaal niet! Maak je niet te druk meid, daar heeft de kleine ook niets aan!

Mieke, ik ben nu pas 4 kilo aangekomen... Snap er ook niets van, maar ik vind het niet erg hoor!
    De reden dat ze idd iets van overgewicht zeggen heeft idd te maken met het geval dat de ambulancebroeders je onverhoopt naar beneden moeten dragen, dat doen ze schijnbaar maar tot 100 kilo.... Of dat echt zo is weet ik niet, maar ze willen dan dat je uit voorzorg beneden of in het ziekenhuis bevalt.

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemiddag,

Nog een laatste bericht van mij in 2008!

@ HJ1977, fijn joh alweer bijna 32 weken en super dat je kindjes nog lekker binnen zitten. Lachen dat je al kon zien dat ze veel haar hebben! Ben ik ook heel benieuwd naar! Was de Mac lekker? hihi.. Vermaak je je trouwens wel een beetje in het ziekenhuis?

@ Eppie, jee verlof, lekker joh! Ik laat me niet gek maken hoor, maar idd heb ik soms ff tijd teveel momenteel ;).

@ Iggy, overmorgen komen we weer terug. Ik heb het hier prima naar mn zin, maar ben toch ook wel blij dat we vrijdag weer terug gaan. Zit in NL toch wat lekkerder.. zeker na al die vroege bevallingen van hier ;). De hondjes vinden de sneeuw erg leuk en hebben geen last van de kou. Diesel (van mn schoonouders) had alleen wel een beetje last van zn pootje, denk dat door de kou/sneeuw een klein wondje op het kussentje onder zn pootje zit.

@ Angela, leuk zo'n digi fotolijst! Die week die jij nog moet werken (2 dagen), is ook mijn laatste week! Ik nog 5,6,8 en 9 jan, elke dag 4 uurtjes...

@ Axioma, misschien voel je in je liezen dat je beeb aan het indalen is?

@ Sjors, gelukkig zakte je bloeddruk snel!

@ martinenur, hopelijk hoef je niet opgenomen te worden.

@ Man van Enna, bedankt voor de update! Fijn dat alles goed gaat!

@ Anne, ik weet dat mijn schoonzus niet thuis mag bevallen ivm haar gewicht, maar wat de grens precies is weet ik niet. Volgens mij mag je boven de 100 kg sowieso niet op een etage bevallen omdat de broeders je dan wellicht niet meer kunnen tillen.
    Ik ben ruim 32 weken en al bijna 12 kg aangekomen, dus je doet het nog netjes volgens mij (ik begon met 56 kg).

@ Bbelly, leuk he dat schoppen!

@ Uk, gefeliciteerd met het huwelijk van je zus!

Ben erg benieuwd hoe het is met Amor trouwens! En met Sofie, die ging naar Nederland met de feestdagen geloof ik, hopelijk doen de remmers hun werk bij haar.

En Iloiza, hoe was je groeiecho?

Ik voelde vandaag de hik ineens hoger, hij zou toch niet gedraaid zijn? Of wellicht een beetje aan het 'uitdalen'? Dinsdag naar de vk, dan weet ik hopelijk meer.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst!
    Liefs vanuit de sneeuw

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Eppie: gefeliciteerd met je verlof! Geniet ervan meid!

@Mieke: nee hoor, nog geen verlof hier. Ik zit in het zelfde schuitje als jij. Werk bij mijn ouders (nou ja, zo staat het op papier, maar doe alles zelf). Dus voor mij zo lang mogelijk doorwerken en daarna sowieso 4 weken compleet niks doen en daarna rustig aan wat gaan doen. Kan wel lekker thuiswerken met de laptop, dus dat scheelt en kan mijn eigen tijd invullen.
    Dus ook voor mij geen 16 weken hoor, maar dat geeft niks, ik weet waar ik het voor doe ;).

@Uk: Fijn dat je vandaag weer gaat buidelen en kan me voorstellen dat het heel bijzonder is voor je om je kindje te mogen laten wennen aan borstvoeding.

@Sjors: maar 3 weken voor lopen kan best hoor. Die van mij ligt ook 2,5 weken voor en dat is binnen de curve. Word misschien wel een groter beebje. Maar wel goed dat ze het goed in de gaten houden, dan ben je in ieder geval voorbereid.
    En jammer dat ze daar geen vuurwerk hebben :(. Ik stuur je wel wat denkbeeldig vuurwerk toe ;).

@Trotste pappa van Katie: wat super van je dat je ons zo goed op de hoogte houd en natuurlijk dat alles zo goed gaat.

@Married: Dus je hebt het er goed naar je zin! Wel blij dat je gegaan bent dan? En kan me voorstellen dat je nu toch wel weer naar huis wilt, na al die verhalen van de vroege bevallingen. Ongelooflijk he!

@Anne: 10 kilo is echt heeeeeel netjes hoor! Bij mij zit er al zeker 14 kilo bij.

@hik: die van mij heeft nu echt dagelijks de hik. Ze zeggen dat het ontzettend goed is voor de longetjes, dus hij hikt maar een eind raak hihi.

@Amor: oh meissie, ben zo benieuwd hoe het met je gaat...Hopelijk gaat alles heeeeeeeeeeel goed en horen we snel van je.

@Buddy Martine: gelukkig geen vocht bij het hartje dus, dat moet een geruststelling zijn. En nu maar hopen dat je bloeddruk niet verder omhoog gaat, dan hoef je ook niet eerder opgenomen te worden. Maar zoals je me al vertelde ben je al wel voorbereid op een iets vroegere bevalling.

Nou dames....nu ga ik echt afsluiten. Nu eerst lekker een frietje eten en dan op naar onze vrienden.

VOOR IEDEREEN EEN HELE FIJNE JAARWISSELING EN TOT 2009!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mieden ik ga jullie verlaten nu nog in 2008 maar kom zeker weer terug in 2009 ;)

Voor iedereen een hele fijne avond, gezelligheid, gezondheid en veel liefde in 2009.

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden ik kom jullie allemaal een heeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn 2009 wensen met al het geluk en gezondheid ik hoop dat we in 2009 allemaal gezond ons kindjes in onze armen mogen sluiten. allemaal een hele dikke knuf.

Ow ja mijn groeiecho uitslag pff heb het zo druk :( geen tijd gehad, de uitslag was goed zei de echoscopiste ze zei dat hij iets boven het gemiddelde ligt kwa lichaam maar niet veel ik hoop dat het niks uit zal maken zij zei ook dat het geen probleem was en volgens de metingen berekend weegt ons kleintje al 2300 gram :D ik heb op veel sites gekeken en daar stond bij 34 weken 2250 dus zal wel goed zijn hoop ik dan :D

Amor meid ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat

Hj ben super blij dat de kleintjes nog lekker in je buik zitten super goed

Ben ook super blij dat het weer iets beter gaat met Ferry sterk mannetje hij heeft zo veel moeten doorstaan super goed van hem dikke knuf voor ferry

Ben ook blij dat het goed gaat met de andere feb kindjes Katie en ? :oops: mn eten staat op het vuur als ik nu blz's terug moet kan het aanbranden hihi ik ga er snel vandoor nogmaals meiden allemaal een heel fijn jaarwisseling met de beste wensen

14. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Wil even iedereen een hele goeie Roetsj in 2009 toewensen!
    Vooral ook de kleintjes die niet op die 9 konden wachten, heeeel veel groei voor het komende jaar gewenst.

Heb zelf t kamertje nog net in 2008 zo goed als af gekregen. Net de wieg aan het plafond gehangen. Helemaal een geluksmomentje om te zien hoe het worden gaat. Heb er snel wat foto's van geknipt en zet die in mn album want ben best n beetje trots (hebben de meubeltjes helemaal zelf afgelakt, pfffft! wat een werk tussen de harde buiken door!).

Allemaal voorzichtig met het vuurwerk en de kou en flink genieten van alle lekkere en leuke dingen die het nieuwe jaar brengen gaat!

Grtz, Susan

15. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Fijne jaarwisseling, wij volgen jullie een uurtje later in 2009.

liefs uit een nat Portugal

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    *inbraak*

hallo dames,

ik ben een februari 2008 mama en ik wilde jullie even veel suc6 wensen met de laatste loodjes nog even en dan hebben jullie je wondertjes in jullie armen liggen! ook wens ik jullie een knallend, liefdevol en een gezond 2009 toe!

liefs kikkert

*uitbraak*

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Lieve meiden,

Ik wens jullie een goede jaarwisseling, en ik hoop dat al jullie dromen in 2009 uitkomen! (maar dat zal wel lukken met onze beebs :D)
    Ik hoop dat ik snel weer kan meekletsen met jullie, want ik mis jullie best wel!

Dikke kus van mij

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik had jullie trouwens helemaal nog niet verteld dat ik volgende week mag afrijden! Woensdag 7 januari om 15.50. Wel duimen voor mij he? :D Ben echt super zenuwachtig. Gelukkig heb ik nog wel veel rijlessen voor het examen. Nog zo'n 4x geloof ik. Spannend!

Nou, ik ga weer verder oliebollen eten :).

Doeiii!

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wauw ik zie nu pas dat er weer 2 bij zijn die zijn bevallen. Jeetje wat snel allemaal!

Chantal en Enna van harte met jullie dochters! Ik hoop dat alles goed gaat :D. (mooie namen trouwens ;))

20. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Goedemorgen dames
    Heeft iedereen de jaarwisseling goed doorstaan?
    In ieder geval de beste wensen en dat we maar veel kunnen genieten van onze kleintjes!

Dayenne Super dat je de 7de mag afrijden, mijn duimen draaien.

Even een berichtje van Sofie. Ze is lekker in haar eigen huisje, en heeft veel last van harde buiken, maar haar kleine zit nog lekker warm in haar buik.

Fijne dag allemaal
    liefs

Deel Deze Pagina