Boteham met makreel tomaat en basilicum. Gaat er goed in! En een glas heerlijke volle houdbare melk. Dat luste ik eerst alleen opgeklopt en verwarmd op mijn koffie.
Hebben jullie boeken over zwangerschap aangeschaft? Zo ja welke? Tips zijn welkom! En bestaan er ook tijdschriften over zwanger zijn of krijg je dan alleen van die tijdschriften voor als je kindje er al is?
Heb redelijk wat (was al eens eerder zwanger). Algemeen boek: Zwanger van de Griendt Dreux (je hebt ook de zwangerschapsbijbel. Volgens mij is die uitgebreider) Voor de geboorte van Peter Tallack. Veel biologie maar vind ik juist interessant. Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun. Grappig boekje. Ook grappig is Hotmamma's (heb ik een keer kadoo gedaan) Veilig zwanger agenda. Daar kan je je dagboek bijhouden. Deze vond ik wel grappige illustraties hebben.
Misschien doordat je lichaam meer energie verbruikt! Ik merk ook dat ik meer behoefte heb aan brood. Voorheen at ik minder brood ivm de kolhydraten en nam ik meer yoghurt of kwark. Maar merk dat dat voor nu niet voldoende voed.
Hmmm Caro dat broodje makreel heerlijk! Ik boterham gekookte worst en eentje met ham/mascarpone salade ook lekker. Marriedgirl, ik heb meteen een mooi boek gekocht. De zwangerschapsbijbel, vind het echt een heel mooi en super informatief boek. http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK Zo ik ben ook weer bijgelezen. Was even douchen. En net ging de deurbel, de kratjes zijn bezorgd, maar wat een grote kan. Hoe ga ik dat doen, moet ik nu iedere keer staand plassen of zo?
Hebben jullie ook de eerste afspraak (intake) met de VK pas als je een week of 9 bent? Ik vind dat zo laat, of is dat normaal?
Ik tussen de 7e en 8e week. Eigenlijk wilde ze me zien in de 8e week, maar die week kon ik echt niet. Dus weekje eerder, vind ik echt niet erg hoor!
Ziet er idd goed uit, thanx voor de tip! Heb hem gelijk besteld, hij kreeg tebslotte ook een goede waardering op bol.com
Kan me voorstellen! Maar zo raar is de 9e week dus niet? Ik dacht altijd dat je al met een week of 6 naar de VK moest.. maar ja, ik ben maar een leek, haha.. mn vriendin heeft wel met 6 wk een termijn echo gehad omdat ze niet wisten hoe ver ze precies was.
gekke vraag hoor, maar hoe kun je een echo krijgen als je nog niet bij de vk bent geweest? ben nieuw hier, dus het is vast een domme vraag
Geen gekke vraag. Mijn eerste echo zal bij de VK zijn. Maar je kunt ook echo's in het ziekenhuis krijgen. Ik dacht ook altijd de dat de VK de eerste is waar je je meldt en van waaruit je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis.
Domme vragen bestaan niet als je voor de eerste keer zwanger bent! Neem aan dat marriedgirl de echo via de ha heeft geregeld? Want je hebt gelijk hor, normaal wordt dat geregeld via de vk. Maar jij had het over een termijnecho bij 6 weken? dat is vreemd, want vaak kunnen ze dan nog niet goed bepalen hoever de vrucht is? Maar goed, alles kan. Ikzelf had de vorige keer een intake bij de vk rond 9 weken en toen gebeld naar het ziekenhuis voor een echo en daar kon ik als ik zou willen diezelfde dag nog terecht ..maar dag later gedaan, wilde dat mijn mannetje erbij zou zijn. Deze keer intake bij bij 8 wk en echo bij 7 wk en 3 dg (i.v.m. MA, dus puur om te zien of hartje klopt) en dan krijg ik eind 10 wk of begin 11 wk een termijnecho. Dus nog 1,5 week wachten , duurt nog zo lang he .
Heb voor mijn ouders een kruidvattest gedaan. Daar zit zo'n dopje op. Toch weer fijn om een duidelijke streep te zien. En een leuke opa en oma kaart. Nu nog een bosje bloemen!
Heb nog wat extra foto's van testjes toegevoegd aan mijn album. Blijft een leuke bezigheid dat testen. Ga nu naar mijn ouders. Tot vanavond.
Ik heb ook toch even een vraagje hoor mbt VK's en ziekenhuizen. Wij hebben in aug. een afspraak bij de gyn gehad ivm onderzoeken, dat wilden we zelf. Uitslagen waren allemaal oke. Maar ik nam aan omdat ik al daar dus liep voor controle dat ik dan ook automatisch daar terecht kon bij zwangerschap. Nu dacht ik zelf, oke ik ben (al) 36 dus een wat grotere risico groep en dus misschien meer controle of zo. Dus ik ben het zkh maar gaan bellen om daar dan onder controle te gaan. Bleek dit in principe niet de gewone gang van zaken te zijn. Alleen met een medische verklaring. Want als je dus wel in het zkh onder controle wilde dan zou je veel zelf moeten betalen. Ze hebben daar dan wel een eigen vk-praktijd/afdeling dus dat zou dan weer wel kunnen, maar dan moest ik weer oppassen dat ze wel op de factuur aan de verzekering de juiste omschrijving gaven mbt verloskunde. Heel gedoe dus. Uiteindelijk heb ik dus maar gekozen voor de vk-praktijk hier vlakbij aangezien je nu 1x p. 4 weken op controle komt, daarna 1x p. 2 wk en daarna 1x p.wk. Dat leek me praktischer omdat het dicht bij is en zkh niet. Ik wil wel in het zkh bevallen in A'dam, mannetje wil dat het een amsterdammertje wordt, net als hem zelf, hahahaha. En als je er zelf dus voor kiest om in het zkh te bevallen moet je een deel ook zelf betalen en een deel wordt vergoed door de verzekering, wist ik dus ook niet. Een zkh bevalling kost 470 euro. En met weer een medische verklaring wordt alles vergoed.