Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Nog een blije mama erbij... proficiat Sonya !
    Hopelijk kan je meid snel zelfstandig ademen en komt alles goed!

@ Kelly1980: jouw verhaal komt me bekend voor... echt wel balen die onzekerheid hé

Ik ben vanmorgen terug naar het ziekenhuis geweest en wacht nu thuis op de uitslag. Rond 16u mag ik bellen en dan gaan ze me laten weten of ik voorlopig nog thuis mag rusten of toch terug het ziekenhuis in moet. Maar de gyne had vanmorgen door dat ik thuis een stuk rustiger zou zijn dan in het ziekenhuis dus ik mocht voorlopig weer naar huis tot de uitslag van het bloed en de urine binnen zijn. Oef!
    Zowiezo zal ik min. 1x per week op controle moeten omdat ze mij van dichtbij willen opvolgen ivm die hoge bloeddruk en mijn zwangerschapsgeschiedenis :rolleyes:

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Sonya: Gefeliciteerd met Royenna!
    Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

3. Iedereen een

GELUKKIG 2009

toegewenst.

Ik kom nu net terug van een midweek met de schoonouders in een huisje. Was gezellig, maar nu ook blij om weer thuis te zijn.

@Sonya, gefeliciteerd met jullie dochter.

Het gaat best hard bij de febr mama's! Hier nog geen tekens van vroege komst van het mannetje.

Ik ga vanmiddag weer even bijlezen. Meer dan 10 pagina's zo te zien.

4. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Alles weer vluchtig doorgelezen, maar zoals ik al zei kan ik niet meer reageren, want mag echt niet te lang uit bed.

Alleen wil ik uiteraard Sonya VAN HARTE FELICITEREN MET ROYENNA VANITY

Prachtige naam zeg, nog nooit gehoord!

Schrik wel een beetje dat zij met bijna 36 wkn toch nog in couveuse ligt en slecht ademt... ik d8 eigenlijk dat als ik nu met 34/35 wkn ging bevallen, dat het niet zo heel erg zou zijn, maar de dokters hadden dus toch gelijk dat de kleine het dan nog zwaar zal hebben.

Ik hoop dat Royenna snel aansterkt en jullie snel lekker naar huis mogen!

Hier verder geen nieuws, ga snel weer naar bed!

5. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Sonya, van harte met jullie dochter! Hopelijk mag ze snel uit de couveuse. Geniet er maar van!

Hallo!
    Heb sinds vorige week eindelijk baby-uitbroed-verlof dus wat meer gelegenheid en tijd om mee te reageren hier.
    Ben blij dat ik verlof heb want mn lijf had het ook wel gehad op het werk!

@Mieke8
    Tja, is idd best veel geld voor een kamertje waar je vervolgens nog zoveel aan moet doen, maar ik vind nog steeds dat het 1 van de mooiste kamertjes is die ik gezien heb. Hebben het hout met matte parketlak afgewerkt. Daar zie je niets van, maar hout is dus wel goed beschermd. Aanrader! Maar is over het algemeen wel dure lak.
    Grap was trouwens dat wij bij de kast geen 'inelkaarzethandleiding' hadden. Hebben voor de binnenzijde ff hier op t forum naar jouw foto's zitten kijken! :)

@Maatje
    Van zo'n krampen heb ik ook een paar weken geleden n paar uur last gehad. Gelukkig was het bij mij snel weer over. De vk zei dat ik het goed in de gaten moest houden. Waren misschien indalingsweeen, maar kan ook n voorbode zijn van 'voor het echie' zei ze. Goed te lezen dat t bij jou ook weer bijna over is.

@Carola, welkom!

@Kelly
    Vervelend dat je n deel van de kerrst in het ZKH door moest brengen, maar gelukkig mocht je toch weer naar huis! Doe maar rustig aan want 4 vroege vogels is voorlopig wel ff genoeg denk ik! ;)

@Scoobje
    Heb jouw verhaal denk ik gemist tussen de afgelopen pagina's. Heb jij n hoge bloeddruk? Veel sterkte met wachten op de uitslag om 16u!

@Noppie
    Balen dat je kiespijn nu zo op de voorgrond is dat je minder met je kleinte bezig kunt zijn en dat het zoveel invloed op je nachtrust heeft. Help je hopen dat het snel minder wordt en over gaat.

Wat mijzelf betreft, ik heb de afgelopen tijd regelmatig voorweeen. Vooral 's nachts erg vervelend, maar kan gelukkig verder geen kwaad. Laatste bezoek bij de VK was alles prima. Bloeddruk mooi laag en kruimel lijkt met hoofdje naar beneden te liggen. Volgende keer een liggingsecho voor de zekerheid. Vond t wel gek dat ze op de kaart schreef: 'Ei ligging'. Ik hoop dat ik geen verrassingsei ga baren! :confused: :)

Heb van mn schoonzus heel wat luierdoeken gekregen. Geen idee wat ik er allemaal mee aanmoet. Had zelf al hydrofieldoeken, maar heb nu ook nog eens gerstekorrel-doeken en flanellen doeken gekregen. Iemand enig idee wat ik met die doeken doen moet? De hydrofieldoeken zijn toch voor het afdrogen en bv voor onder het hoofdje in wiegje en wandelwagen? Zijn dan die gerstekorrel dingen (geloof dat het gewoon katoenen luiers zijn) dan voor bv om de kruik? En die flanellen dan!? Help! Mn moederinstinct laat me nu al in de steek! :) :)

Mijn vrouw is trouwens flink aan het wassen geslagen. Merk dat ik heel goed ben in delegeren van de taakjes. We zitten nog te wachten op mijn nesteldrang. ;)
    Waarmee wassen jullie de kleertjes ed? Ik heb speciaal neutral gekocht (ook de wasverzachter), maar vraag mij af of dat niet wat overdreven is. Maar je wil het graag zo precies mogelijk doen in het begin hè. Zal straks ook wel overgaan bij de zooooveelste was.

Grtz, Susan

6. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Sonya gefeliciteerd ! :D Hopelijk maken ze het beiden goed !

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Wow, weer een februari-mamma!

Sonya: Hartelijk gefeliciteerd met Royenna, want een bijzondere en mooie naam, zeg!

Ik ga vanavond een wat uitgebreider berichtje schrijven!

Liefs Golfola

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) Suske, grappig dat jullie voor de binnenkant even mijn foto hebben bekeken.
    Ik vind het ook 1 van de mooiste kamertjes hoor! Maar ben ook dik tevreden met hoe we het nu hebben opgelost.
    Denk dat het allemaal in het kleine kamertje wel heel robuust was geweest, alles van hout. Bij jullie komt het mooi uit in de ruimte.

Geen idee waar die andere doeken voor zijn.
    Je kunt die hydrofiele luiers ook gebruiken om bijv. in de box te leggen of overal waar je je beepje even wilt neerleggen.
    Ook op het aankleedkussen, want als je wat morst of je kruimel gaat net een plasje doen tijdens het verschonen, vangt de doek het nog even op.
    Misschien dat die andere doeken daar ook handig voor zijn.
    Ik zou zeggen, vraag het je schoonzus ;)

Hier net even op pad geweest. Maar ben bekaf zeg.
    Het waggelen is nu echt begonnen meiden, ik kan niet meer gewoon lopen :oops:
    Had ook pijn in beide billen door een spier, leek net een soort spierpijn en dan voel ik het ook in mijn onderbuik, beetje een blaaskramp gevoel.

Maarre hoe voelen voorweeën eigenlijk aan?

9. Kim84

Kim84 Niet meer actief

@Mieke; ook hier is een bevallingspoule opgezet!

Inzet is 10 euro per persoon, je hebt een marge van 1 dag ervoor en 1 dag erna. Degeen die wint, opent een spaarrekening en zet het geld van de poule op de rekening. Dat is dan vast de 1e inleg. Verder heb je de eer dat je het goed gegokt hebt. Data lopen hier van 24 jan. tot en met 6 februari. Ik ben uitgesloten van deelname want ik zou het wel eens kunnen beinvloeden.. Hahahaha... M`n opa heeft het opgezet, vond ik wel heel erg lief!

10. Kim84

Kim84 Niet meer actief

En een nieuwe buikfoto in album!

Hoeveel groter kan een buik nog worden.. :(

11. Een stuk teruggelezen, maar ik hou het niet vol. Bovendien vergeet ik de helft.

@Mieke, dat waggelen herken ik wel. Ver lopen lukt mij ook niet meer zonder veel last te krijgen van mijn benen.

@Kim, mooi buikje hoor! Dat groeien is inderdaad niet normaal meer. Mijn buik blijft ook maar groeien.

Zal mijn fotoalbum dit weekend weer even bijvullen. Had hem leeggehaald voor het onderhoud. Heeft dat de afgelopen dagen nog plaatsgevonden?

Ik merk dat mijn ogen erg zwaar worden. Ga maar even plat om te rusten. De midweek in het huisje in de bossen is toch best intensief. Bovendien waren de nachten enigszins gebroken. De bedden waren op zicht best goed, maar thuis slaap je toch beter...

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeh Kim dat is idd een pittig buikje ;)

Leuk dat jullie ook een poule hebben.
    Bij ons 5 euro inleg en de datum moet exact kloppen die wint gewoon de pot.
    Ik mag helaas ook niet mee doen ;)

Iemand van jullie eens gehoord of gelezen of het eigenlijk kwaad kan dat je met je laptop op schoot zit ivm stralingen?

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Suske: Flanellen doeken zijn wel handig bij inbakeren ;)

Oja en wasverzachter mag je niet gebruiken bij het wassen van de babykleertjes ;)

Wat je met gerstekorreldoeken bedoelt weet ik zo gauw niet hoor :)

Hydrofielluiers gebruik ik hier ook nog steeds bij Tim, vaak om hem inderdaad af te drogen, of om bij het gedeelte waar zijn billen liggen op het aankleedkussen te leggen, vooral erg makkelijk als hij weer eens van boven tot onder onder de poep zit, dan hoef je niet ook meteen je aankleedkussenhoes te verschonen ;)

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Kim, flink buikie meid! Wel mooi!

Mieke, die last van de bilspieren met lopen herken ik wel, trekt bij mij ook meestal door naar de voorkant. Zal toch wel weer allemaal met elkaar te maken hebben, ach dan maar kleine stukjes en regelmatig een kop koffie tijdens het shoppen ;)
    Hoe voorweeen voelen heb ik geen idee van.... Heb het genoegen (nog) niet gehad bij mijn weten.

Suske, ik gebruikte de hydrofielluiers om de kleine af te drogen. De flanellen voor in bed e.d. om op te liggen zodat je niet iedere keer het bedje hoeft te verschonen als de kleine spuugt oid. Die gestekorreldoeken ken ik ook niet...

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wow weer een februari baby derbij wat gaat het zo snel zeg....
    SONYA en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter en wat een prachtige naam... lekker genieten hoor
    eigelijk schrok ik best, komkt zo dichtbij in ene keer

nou ik met mijn goede voornemens naar het zwembad vanmorgen nou niets dus, was afgelast... stond alleen niet op de site :(

16. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Wauw wat een buik Kim! Ik vind hem wel mooi hoor!

Nu ja, ik kan niet echt vergelijken want door alle complicaties is er hier maximum 4kg bij door de zwangerschap dus op dat vlak heb ik een mini-buikje.

Hier ook even wat goed nieuws... mijn nieuwe bloedwaarden zijn wat beter dan die van vorige week en ook mijn bloeddruk is niet verder gestegen. Ik hoef dus voorlopig niet naar het ziekenhuis maar moet midden volgende week wel al opnieuw op controle want er was teveel urinezuur in mijn bloed. Ze willen heel erg voorzichtig zijn ivm een eventuele zwangerschapsvergiftiging... het zal dus spannend blijven !

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemiddag!
    Ik ben weer lekker thuis in Nederland, toch wel een geruststellende gedachte ;)

Vakantie was heerlijk hoor, daar niet van... maar ik lees dat er hier alweer iemand is bevallen, pff de vierde al! :confused:
    Sonya, van harte gefeliciteerd met je dochtertje! Mooi gewicht al hoor!

@ Dayenne, ik slaap best nog wel redelijk, al moet ik er wel regelmatig uit om te plassen. Een voedingskussen helpt bij mij wel.

@ Bbelly, je haalt me de woorden uit de mond vwb een thuisbevalling. Hier ook gekozen voor een thuisbevalling om dezelfde redenen als jij noemt. Thanx voor de update over je buddy trouwens!

@ Iloiza, ik pas mijn ringen tot nu toe nog steeds en ook mijn gezicht is nog niet opgezwollen, ben benieuwd voor hoe lang nog ;)

@ Mieke, haha, lachen zo'n baringspoule! Mijn man had vandaag in de auto ineens een ingeving wanneer het kindje geboren gaat worden (met tijdstip zelfs!), ik heb het gelijk opgeschreven, zal mij benieuwen!
    Dat van laptop stralingen heb ik idd al vaker gehoord, daardoor zou bijv het zaad van een man slechter worden. Mijn man mag dus ook absoluut niet met de laptop op zn schoot werken van mij, maar dat snapt ie zelf ook wel.

@ Carola, welkom hier en gefeliciteerd!

@ Kelly, ook al naar het ziekenhuis joh, pff.. gelukkig viel het allemaal mee!

@ Suske, geen idee waar al die verschillende doeken voor zijn :oops: :) . Hier idd ook neutral aangeschaft. Sterkte met je voorweeen? Hoe voelt dat?

@ Kim, wow wat een buik!

Heb ook nieuwe buikfoto's geplaatst!
    Liefs van mij, vanuit het koude Nederland ditmaal ;)

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Iloiza: niet echt prettig meid dat je vocht vasthoud! :( Gefeli met de kleine van je neef.

@Staatsloterij: beetje jammer, maar de 25 miljoen is het helaas niet geworden ;) , maar we hebben wel 14 euro gewonnen. Toch weer de helft van mijn lot terug verdient!

@Axioma: wat zijn precies Thaise geluksballonnen?

@Mieke: :) een baringspoel! Het moet toch niet gekker worden! ;) En wat krijgt de winnaar?
    :) Dan waggelen we samen. Mijn broer zei gisteren tegen mij: ow jij waggelt ook al aardig.

@Angela: wat goed dat ze op het werk van je man al rekening houden met de bevalling!

@Miireii: wel lekker dat het al een beetje opschiet in je huisje! Lijkt me erg moeilijk om thuis met een boekje op de bank te gaan liggen terwijl er in je nieuwe huisje nog zoveel moet gebeuren!

@carolaworp: welkom hier!

@Bbelly: wat lief dat je even een update geeft over Sonya! Jeetje zeg, alweer een februari mama bevallen!

@Sonya: gefeliciteerd met jullie dochter Royenna Vanity! Hopelijk mag ze snel uit de couveuse en ook snel naar huis.

@Daffie: :( jammer dat het even niet zo lekker gaat meid. Doe het maar rustig aan hoor.

@Mirella: jij ook al een paar nachten niet lekker geslapen. Lekker uitrusten vandaag dan in je bedje!

@Mupkuh: hier alles goed hoor. Bij jou schiet het ook alweer aardig op zo te zien! Gaat het bij jou allemaal goed?!

@Kelly: wat vervelend dat je even in het ziekenhuis hebt gelegen, maar wel goed om te horen dat je kleine meisje het goed maakt. Doe het maar rusitg aan hoor.

@Noppie: jammer dat jij ook al een slechte en piekernacht hebt gehad. Niet zo leuk dat je pas in maart verder kunt met je kies :evil: !

@Scoobje: spannend zo wachten op de uitslag zeker?

@Caro: heerlijk dat je er even tussenuit bent geweest!

@Suske: :) baby-uitbroed-verlof! Ja, zo kun je het ook noemen natuurlijk! :D En dan straks nog een surprise-ei gaan baren ook?! Wel wat minder dat je al voorweeën hebt! :D Of jou vrouw neemt gewoon jou nesteldrang over? Is toch ook erg makkelijk. Ik heb ook niet zo'n verstand van al die doeken hoor.

@Kim: jij ook al een bevallingspoel! Vind het dan wel weer een mooi idee om met het gewonnen geld een rekening te openen! Wel een mooi buikje hoor.

@Married: WELKOM THUIS! :D
    Ben erg benieuwd wanneer jullie denken dat jullie mannetje geboren wordt en hoe laat?! Ennuh jij hebt ook een super mooie buik hoor!

Vannacht echt bagger geslapen. Zal ook even delen waarom. Gisterenavond een superdipje gehad wat betreft baby en hond. Dit omdat alweer iemand zei dat ie onze hond bij de baby niet zou vertrouwen. Was zo moe toen ik naar bed ging en heb meer dan een uur liggen huilen. Was onderhand al zover dat ik hem dan maar naar het asiel zou brengen. Mijn man snapt mijn bezorgdheid ook wel, maar is gelukkig ook een stuk nuchterder dan ik. Die denkt dat het allemaal goed gaat komen. Het is immers gisteren met mijn nichtje en de hond ook gewoon goed gegaan. Heb nu besloten om me er niet meer druk over te maken, want dat kost me te veel energie. Kijken hoe lang ik dat ga volhouden :D ;) ! Had gewoon ook echt zo'n jankhoofd en vannacht mega vel hoofdpijn daardoor. Kon zelfs niet met mijn hoofd op een kussen liggen. Toen maar even 2 paracetamol ingenomen!

:D Vandaag sloeg de nesteldrang weer toe: heb de keuken goed gepoetst! En er zijn ook alweer booschapjes gedaan (en bij de AH alvast 2 dozen pampers meegenomen van de bonusaanbieding!). Vanmiddag nog lekker in bad gelegen met een boekje. Zat net ook even een lijstje te maken met wat ik nog moet hebben aan spullen. Daar ga ik komende week maar even op uit.

X Esther

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Esther, laat lekker lullen joh! Jij kent je hond het beste en je laat beeb en je hond toch niet zonder volwassene alleen? Het komt vast goed, maak je niet druk! Onze hond is heel speels en druk en ik moet echt nog zien hoe het gaat tegen die tijd, maar met geduld komen we een heel eind! Komt vast goed!

Manlief denkt 23 februari 's nachts om 02.10 uur (dan ben ik dus 40+1 en zou het op de uitgerekende datum moeten beginnen... we'll see..)

20. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Married: ja laat me nu niet meer gek maken en ben ook al met hem aan het trainen, zodat hij ook wat beter naar mij gaat luisteren. Hij is druk en speels, maar totaal niet vals ofzo! Gisteren heeft ie bij mijn nichtje wel lopen snuffelen en aan haar handjes gelikt, maar dat was het. Ben ook stom dat ik me door anderen zo onzeker laat maken. Zal ook wel door de hormonen komen denk ik.

Owkee, 23 februari is in ieder geval na carnaval toch!?

X Esther

Deel Deze Pagina