eppie maak je niet te druk meis, weet je andere denken het altijd beter te weten, maar jij kent je eigen hond toch echt het allerbeste! ik heb der 3 en de meeste mensen maken zich ook zo vreselijk druk om onze maffie joey maar weet je ik heb alle vertrouwen in dat goedkomt, dat ie niet helemaal spoort wil nog niet zeggen dat ie vals is en ik laat ons babytje toch niet alleen bij de honden, niet bij igor, niet bij lucky en niet bij joey dus....
Hey meiden, Nou, heb inderdaad het een en ander gedaan vandaag. Heb eerst mijn vluchtkoffer gepakt en manlief uitgelegd welke kleding erbij moet als we echt weg moeten Lijstje met telefoonnummers bij de telefoon neergelegd. Daarna de laatste kleertjes van ons meisje gestreken. Vanmiddag de kerstboom afgetuigd en toen was mijn rug pas echt brak...moet ik ook maar niet zo eigenwijs zijn he! Maar alles staat nu weer heerlijk op zijn plek. Mannetje heeft even de stofzuiger erdoorheen gehaald en het ziet er allemaal weer lekker rustig uit in huis....heerlijk! Daffie
Idd zijn gewoon hormonen, ik laat me ook altijd zo gek maken hoor, dus ik snap je volkomen. Maar echt, het komt komt goed. 23 feb is maandags en carnaval is volgens mij t/m maandag.. Ach ja, beeb komt er gewoon al hossend uit, hihi
Eppie, ik heb geen ervaring met honden. Maar er zijn genoeg mensen die een hond hebben en kinderen krijgen en dat gaat toch ook goed. Dus waarom niet bij jullie. Ik snap niet waarom anderen daar iets van zeggen tegen jullie. Ik zou proberen om je er niets van aan te trekken en niet eens op in te gaan. Mijn schoonouders hebben wel een hond en die passen 2x per week op. Nou de hond doet zo voorzichtig met ons nichtje en ze mag echt alles bij hem doen. Suske, hier ook neutral gebruikt en gekocht, ook de wasverzachter hoor. Hebben we hier al eens een discussie over gehad en dat kan prima. Was ik net vergeten in mijn vorige bericht te schrijven. Married, welkom terug in NL! lekker he weer gewoon thuis, kan ik ook altijd weer van genieten, ook al is vakantie ontzettend leuk. Oh valt carnaval zo laat dit jaar... niet dat ik er aan mee doe hoor Oh en wat een pracht buik zeg! Daffie, lekker bezig geweest dus. Ik wacht even met mijn koffer en lijstje tot na mijn volgende controle dinsdag. Scoobje, fijn dat je nu thuis kunt blijven en volgende week weer terug op controle kan. Goed hoor dat ze het zo streng in de gaten houden! Angela, jij daar dus ook al last van. Brrrrr voelt niet echt als prettig. Nou mijn mannetje was net wel heel woest bezig in mijn buik zeg. Voor het eerst voelde ik hem echt egen mijn ribben aan trappen. Kreeg gewoon het idee alsof hij aan het draaien was. Maar hij had net weer eens de hik en die zit nog steeds helemaal onderin, gelukkig maar.
@ Honden en baby's : Hier ook geen problemen mee, de honden zijn helemaal gek met Tim en vooral onze rottweiler, onze Jack russell moet niet altijd wat van hem hebben omdat hij aan haar pootjes trekt en ja dan krijgt Tim wel eens een snauw van haar, en dan is het soms even huilen, maar ja eigen schuld zeg maar Vandaag beet onze rottweiler Mike in zijn gezicht, we zeggen steeds weer tegen Mike, dat hij de honden met rust moet laten ( hij is niet erg vriendelijk tegen de dieren zeg maar ) En toen hij dus de rottie ging irriteren gaf ze al een grom van: rot op bij me, ik wil niet, ik zei toen dus wederom tegen Mike: Laat die hond met rust ze wil niet! Mike ging door en toen was het dus hap in zijn gezicht omdat die het dichtste bij was, ze bijt niet door, maar hij heeft wel wat schaafplekjes op zijn gezicht nu, ook hier weer: eigen schuld dikke bult! Was natuurlijk flink moord en brand gillen en janken, maar eigenlijk niets aan de hand.. Waarschijnlijk heeft Mike er wederom niets van geleerd en zal dit nog wel vaker voorkomen helaas.. Die beesten geven heel duidelijk hun grens aan als ze iets niet willen, en luister jij niet naar die grens dan kun je een snauw of beet verwachten! Ik laat de honden dan ook nooit alleen met de kinderen, het is niet dat ik mijn honden niet vertrouw met de kinderen, maar eerder andersom zeg maar..
Wauw, nog een februari-baby geboren! Sonya, man en Chedella: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! @ Mieke en Kim: Wat grappig, zo'n baringspoule! En Kim, je hebt inderdaad een flinke buik, maar wel heel mooi hoor! @ Maka: Ja, ik vind 6 pond ook netjes hoor, en inderdaad wel prettig voor de bevalling. Het lijkt mij ook zwaar als ik met mijn 1.66 en nog geen 50 kilo (voor de bevalling) een 7-ponder of zwaarder zou moeten baren... Ik ben eigenlijk wel blij met die 6 pond, het is een mooi gewicht. @ Carola: Welkom hier op het forum! Natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet van de laatste weekjes! @ Bbelly: Bedankt voor het buddynieuws over Sonya en haar dochtertje! Hoe gaat het met jou? Je hebt niets over jezelf geschreven... @ Daffie: Vervelend zeg, die pijn... Heb je de kerstspullen opgeruimd? Wij hebben vanmiddag ook alles opgeruimd en naar de zolder gebracht. Ik was echt bekaf na het opruimen... Doe jij ook maar lekker rustig aan! @ Kelly: Goh, jij ook al in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is alles goed met je kleine meid en met jou en mocht je weer naar huis. Rust nemen is inderdaad soms moeilijk, maar ik probeer het toch maar te doen omdat het gewoon beter is. Ach, alles om uit het ziekenhuis te blijven. Als je thuis kunt blijven is toch wel fijner... @ Noppie: Veel plezier bij de verjaardag en met bowlen! Lukt dat nog een beetje? Bowlen? Ik zou het niet weten... @ Scoobje: En? Wat zeiden ze in het ziekenhuis? Mag je gewoon thuis blijven? Oh, ik lees net dat je voorlopig thuis mag blijven. Dat is goed nieuws zeg! Maar toch wel fijn dat je onder controle blijft, het zal wel spannend blijven, maar ze kunnen in ieder geval meteen ingrijpen als er straks iets aan de hand blijkt te zijn. @ Suske: Leuk om van je te horen! Fijn dat bij de vk alles goed was, maar wel vervelend dat je de laatste tijd veel last hebt van voorweeën. Ik was de kleertjes ook met Neutral. Heb ik ook speciaal gekocht, ik wil natuurlijk ook alles goed doen. De wasverzachter heb ik niet gekocht, ik heb ergens gelezen dat je geen wasverzachter mag gebruiken bij babywasjes. En ik gebruik eigenlijk nooit wasverzachter, ook nooit voor mijn 'eigen' was. @ Iggy: Wat jammer dat het zwemmen niet doorging, zeg! Sta je dan met je goede voornemens... @ Married: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, maar toch ook wel weer fijn om weer thuis te zijn, toch? Mooie buikfoto's trouwens! Ja, dat opgezwollen zijn kwam bij mij ook zomaar ineens. Ik schrok me dood gisteren bij het eten, toen ik het zag. Ik hoop dat jij nog even zo blijft als je nu bent, ik voel me echt een ballon... :S Ik ben benieuwd of je man gelijk heeft over wanneer je gaat bevallen. Mijn vriend heeft ook al een uitspraak gedaan, maar geen tijd erbij. Ik ben ook heel benieuwd... @ Eppie: Laat je niet gek maken door anderen hoor, wat betreft je hond. Als je hond nou vals was kon ik het begrijpen waar anderen zich zo druk over maken, maar je schrijft zelf dat hij gewoon speels is. Dan zou ik me niet te druk maken. Goed dat je hem wel aan het trainen bent, en als je hem niet alleen laat met de beeb straks is er vast niets aan de hand!
Suske, ik vind jullie kamertje erg mooi! Heerlijk dat jullie de ruimte hebben voor de meubels, die hangwieg lijkt me heerlijk! Daffie, hopelijk snel weer een goeie nacht, lastig als je zo stuk zit. Noppie, chronische pijn is ook heel vermoeiend en beroerd! Mieke, er is idd een spier die vanuit je onderbuik naar je billen loopt, de m. illiopsoas.(met 1 of 2 LL-en). Die spier ontzie je als je waggelt, omdat ie vaak overbelast wordt. Als het lukt: probeer toch je voet wat langer te laten staan bij elke stap, doordat je been achter blijft staan met een rechte rug rek je hem. (snap je dit of is het te ingewikkelduitgelegd?) Als je het gevoel daarmee oproept, is het die spier.. dat is in elk geval een gerust idee. (Je kan rekoefeningen doen of naar de fysio, maar over een paar weken ben je er ook vanaf.. keus is aan jou ) Laptop en straling: dat vraag ik me ook wel es af! Ik zit soms wel zo.. Kim, sjonge wat een buik! Je hebt er een erg mooi figuurtje bij gehouden! Caro, heb je het wel leuk gehad? Scoobje, wat fijn dat je bloedwaarden meevielen. In het ziekenhuis lijkt me ook niks! Voor zolang achter elkaar zeker niet! Maried, fijn dat je mijn idee herkent, ik vond hetr best moeilijk om te benoemen eigenlijk! Lekker terug in NL, ook weer goed he Jouw buik mag er ook zijn! Ik hoop dat de verwachting van je man uitkomt, zou prachtig zijn! Baringspool De winnaar trakteert jou zeker ook! Tot wanneer mogen ze inzetten? Esther, bah, ook al een slechte nacht! Ik ken je hond niet, maar volgens mij accepteren honden een baby heel makkelijk hoor! Gaat eigenlijk altijd goed. Zo'n schattig kleintje kan toch ook niet anders dan lief gevonden worden Wel een leuke dag heb je gehad zo te lezen! Uit het smsja lees ik dat Sonya het best zwaar heeft (gehad) Dus ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt.
Ja, dat herken ik, ik laat mijn zoontje ook liever niet alleen bij mijn teckels, want hij zit nu ook in de leeftijd dat hij ze gaat pesten of zo. En meestal (een eerlijke hond) snauwt, blaft of gromt eerst tegen een kindje voordat hij zou gaan bijten, of je kan het heel duidelijk aan de hond zien, dat hij het niet leuk vindt. Tenmiste dat is mijn ervaring, met de honden (mijn eigen of die van familie of vrienden).
Bbelly, ik zal er eens opletten, dank voor de tip. U hoort nog van mij Baringspoule: nog 1 oom en tante vragen en dan heeft iedereen een datum geprikt. Dan sluit ie en is het afwachten. Heb ook weer een nieuwe foto geplaatst, wk 34.
@Iedereen: bedankt voor jullie lieve reacties wat betreft onze hond. Ach ja, laat me ook altijd veel te gek maken door iedereen. En het is zo'n lief beest, maar af en toe gewoon lekker eigenwijs en eigenzinnig. Hij bijt ons ook nooit hoor en mijn man zei al dat je de baby niet op de grond moet leggen want dan staat de hond in rang boven de baby en dat is niet goed. Dus ga me daar maar aan houden en dan komt vast alles goed! @Mobiel: dat is inderdaad eigen schuld dikke bult! @Married: je kind hossend en wel je buik is! Is ook weer eens een ander gezicht. @Scoobje: en al bericht van het ziekenhuis? X Esther
Iloiza, idd niets over mezelf vanmorgen, ik was op t werk Ik vond het toch weer pittig na bijna 2 wkn vrij. Mischien ook door oud en nieuw.. beetje slaapgebrek. Wel gelijk weer weekend, luxe he! Ook ik heb niet goed geslapen, maar als ik het hier lees kan het VEEEL erger!. Ik vraag me af, zijn er nog meer aanstaande moeders die nog wel es sporten, ik zwem of fiets nog 1/2 keer per week. Niet zo hard meer, maar ik vraag me af of dat wel meer gedaan wordt.. Ook omdat mijn man me te fanatiek vindt. Ik moet daarna wel even uitrusten, maar het voelt wel goed. Hou wel in de gaten dat ik op 32 weken ben, over 3 weken denk ik er misschien wel anders over. Hopelijk komt ook hier een carnavalskindje! Of een weekje eerder...
zo konijnen weer verschoond en ik ga nu ff beginnen met de kerstzooi af te breken, ben het zo zat in ene keer!
@Kelly, tjonge heftig zeg! Gelukkig dat ze je zo goed in gaten hebben gehouden... maar wel erg fijn dat je weer naar huis mocht! @Suske, nou geniet maar lekker van je verlof! die flanellen luiers gebruiken ze geloof ik alleen als omslagdoek... die gerstkorreldingen ken ik niet!? @Kim, tjonge flinke buik zeg! Maar wel mooi En jij ook al een poule leuk hoor! @Mieke, in t verloskundigevragen gedeelte is het ook een keer gevraagd of t kwaad kon om je laptop op schoot te hebben, maar er kon niets gebeuren zeiden ze daar! @Iggy, he jammer dat t zwemmen niet doorging, wel balen dat je voor niets bent gegaan! @Scoobje, fijn dat je niet meteen naar t ziekenhuis hoeft.. maar sterkte met de spanning! @Married, welkom terug! enne mooie buik! @eppie, kun je zien op gelukslampion.nl of googlen op gelukslampion dan zie je meer foto's Balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, gewoon vertrouwen op je vriend... hormomen kunnen je kijk op dingen ook veranderen he! @Daffie, heerlijk is dat he! Al die kerstspullen weg, wij hebben dat ook gedaan vandaag. Vind mn huis weer geweldig! Maareh wel rustig aan doen he! Hier een heel productief dagje, de kerstboel opgeruimd, babyfoon gekocht, nog wat pyama's, kleine spullentjes voor de baby, ziekenhuistas ingepakt, huis opgeruimd... heerlijk! Maar ik heb me toch last van mn bekken, in mn liezen en vagina een heel drukkend pijnlijk gevoel... zou de beeb aan t indalen zijn!? Voel me net een oud wijf
Axioma, je bent niet de enige die zich een oud wijf voelt hoor Welke babyfoon hebben jullie gekocht. Ik ga voor de Alecto DBX-99. Via internet het goedkoopst, maar ja als er iets mee is.... is een winkel weer handiger denk ik. Ik was al van plan om even daar bij de vk-topic te kijken, thanks voor je antwoord. Bbelly, nou heb het even uitgeprobeerd en als ik dan de stap neem en mijn been een beetje rekt naar mijn bil toe dan is het precies die spier die ik dan in mijn bil voel. Heb voor morgen met mijn mams afgesproken om toch nog wat leuks te gaan doen. Beetje shoppen of zo. Over een paar weken gaat dat niet meer en door de weeks roept het werk. En na de bevalling doe je het ook nog niet zo snel, dus nu nog maar even van die momenten genieten.
Zolang je je nog goed voelt tijdens en na het sporten dan kan het geen kwaad, als je maar wel rustig aandoet omdat je hartslag sneller hoog wordt...maar meestal merk je het dan wel. Het is juist heel goed voor je als je zo lang mogelijk fit bent tijdens de zwangerschap, het schijnt zo te zijn dat je dan makkelijker de bevalling aankunt, omdat je een betere conditie hebt en dat je beter herstelt na een bevalling. (zegt een docente zwangerschapsgym hihi ) Het is dan ook balen als je wegens klachten aan je rug of bekken of zo niet meer kunt sporten, want je conditie gaat dan wel snel achteruit....dat merk ik zelf ook nu ik steeds vaker last van mijn bekken heb.
Golfola, thanks, dat is ook wel zo.. ik heb ook meer bekkenklachten soms, gek genoeg als ik te weinig doe net zo goed ls wanneer ik teveel doe.. ik probeer er dus tussenin te gaan zitten. Wel altijd 1 of 2 uur rustig aan na het sporten. Het valt me tegen bij de zwangerschapsgym, daar stellen de oefeningen echt niks voor!
Hallo Allen, Sonya, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Voor iedereen een super 2009 gewenst... Groetjes Anne