Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Kelly: thanx, heb je een enorme pb gestuurd :oops: .

@ Suske: mooi dat je controles goed waren bij de VK!

@ Mieke: ik begin ook echt te waggelen, maar volgens mijn collegae deed ik dat een paar weken geleden ook al, terwijl ik het toen zelf nog niet in de gaten had..... Hmmm, ik zit ook met de laptop op schoot nu....

@ Kim: grote buik inderdaad, komt ook omdat je verder zo slank bent....

@ Iggy: ooow, wat irritant van dat zwembad!

@ Scoobje: mooi dat je voorlopig weer even goed nieuws over je gezondheid hebt!

@ Married: welkom terug in ons kikkerlandje! Enne mooie buikfoto's! Zie dat je Uggs aanhebt? Heb ik ook gekocht 2 weken geleden. Heerlijk zitten ze he?

@ Eppie: goh, jij ook al zo'n rotnacht! Naar is dat dan he, dat je dan niet kan stoppen met piekeren en helemaal gespannen wordt.... Heel herkanbaar dus. Komt vast goed met je hond hoor, gewoon goed begeleiden en opletten!

@ Daffie: goed bezig geweest meid! Ik ga volgende week ook mijn vluchtkoffer cheffen!

@ Bbelly: echt sporten doe ik niet meer. Wel af en toe een stukje fietsen naar vrienden en op de zwangerfit ook nog 30 minuten super low-impact bodyshapen.....

Zo, het bowlen was gezellig, maar wel pittig. Heb nog flink wat ballen geworpen, maar kreeg toch harde buiken op een gegeven moment. Toen maar achterover gaan zitten.... Thuis heb ik lekker lasagne gemaakt en nu lekker buizen. Het lijkt vandaag toch een ietsje beter te gaan met mijn kiesje.... Fijne avond allemaal ladies!

2. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Klopt, die spier doet met veel bewegingen mee, onderrug bekken en benen. Daarom wordt ie ook zo snel overbelast bij problemen aan het bekken. Door bewust je voet iets langer te laten staan bij elke stap, rek je. Bij het waggelen :D wordt de spier niet gerekt, dus verkort de spier. Voorzichtig rekken door je linker enkel op de rechter knie te leggen en dan je rechterbeen iets naar je toe te halen, kan ook. Maar rustig aan! Je bekken is minder stabiel, dus kwetsbaarder. Klein beetje rek en rustig tot 10 tellen. Dit kan het beste als je op de rug ligt, met de rug recht.
    Wel beide kanten rekken.
    Verwacht geen wonderen, het is al mooi als je kl88 gelijk blijven of iets afnemen.

(trouwens, ik waggel ook soms, das niet meer te voorkomen :D )

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    huh bowlen? mag dat wel als je zwanger ben? tis toch een soort van zware dingen tillen toch?

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

voor iedereen een spetterend en liefdevol 2009 gewenst, onze kleine was erg actief tijdens de jaarwisseling, dus heb die nacht ook slecht geslapen.

sonya van harte met jullie dochter, geneit er lekker van, en ik hoop ook dat ze snel uit de couveuse weg kan.

verder gaat het hier naar omstandigheden wel goed, het wordt nu echt zwaarder, vooral met nog iemand van 2,5 erbij die ook de aandacht nodig heeft.
    begin nu steeds een beetje duizelig en moeig te worden, maar alle bloeduitslagen waren van de week prima, dus we moeten eht echt rustiger aan gaan doen. maar ja als je geen stil zitter bent zoals ik, lukt dat niet altijd, maar we gaan een poging doen. is alleen maar beter.

iedereen een fijne avond verder, deze dame kruipt vroeg onder de wol vandaag

anita

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik snap de rekoefening, ga ik doen!
    Misschien dat het daardoor iets minder naar aanvoelt tijdens het lopen in de komende weken.
    Dank :D

He handig en fijn toch weer dat we elkaar zo lekker kunnen helpen en adviseren hier.

Noppie, oeps hoop dat je nu niet morgen erg veel (na)last hebt van het bowlen.

Heb net mannetje zijn (zakelijke)adressen toegevoegd aan de adressenlijst voor het geboortekaartje.
    Zitten nu op iets van 100 adressen, dacht op meer uit te komen, maar we zullen er vast nog een paar vergeten zijn.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    whaaa meiden heb het mega koud sta al 20min op de tram aan het wachten. Moet heel nodig naar de wc :( :D heb niet alles terug kunnen lezen gaat zo traag met myn tel. Ik hoop echt dat die tram zo komt pff duurt nu wel heel erg lang

7. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Oef! Gelukkig geen al te slecht nieuws van de gyne gekregen...
    ik mag zowiezo nog thuis rusten tot midden volgende week. Dan moet ik opnieuw opcontrole. Er zat teveel urinezuur in mijn bloed maar mijn rode bloedlichamen waren deze keer wél goed gestegen. Bij de minste verandering of klacht (hoofdpijn, pijn bovenaan rechts in de buik, duizeligheid, dikke voeten, ...) moet ik wel contact opnemen.

Ik was zoooo blij dat ik me namiddag emotioneel ook een stuk beter en energieker voelde en ben uiteindelijk wat te vaak uit de zetel ben opgestaan voor de was of de honden of ...
    Ik ga dus nu maar snel verder rusten maar lees wel stilletjes mee hoor ;)

8. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Iggy: ow, had ik eigenlijk niet over nagedacht, dat bowlen een 'zware-dingen-tillen-activiteit' was. Het ging ook voor geen meter en had de slechtste score van iedereen :) . Ga ik dus maar niet meer doen.

@ Mieke; sterkte met die spier.

@ famveenstra: rustig aan doen en sterkte met de duizeligheid....

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, welkom teurg in Nederland! Leuke vakantie gehad?
    Carnaval is overigens van 22 t/m 24 februari.

Eppie, ik zou me ook niet zo druk maken over wat anderen zeggen over de hond, jij kent hem het beste!

Bbelly, thanks voor de rekoefening, ga ik ook proberen. Ik laat het verder idd regelmatig losmasseren door mijn man. Dat helpt ook goed!

Man en zoon hebben hier straks samen de kerstboom afgebroken, was erg leuk om te zien (vooral omdat ik dat normaal doe!) En ik ben netjes blijven zitten :) :) :)

Heb vandaag ook veel last en veel duizelig, zal volgende week maar eens navragen waar dat van kan zijn, ben er niet erg gerust op....

10. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Angela: niet zo prettig dat je duizelig bent. Heb dat soms ook gehad en de VK zei dat er niet altijd een reden voor te vinden is. :). Maar ja, wij willen altijd graag overal een verklaring voor!

@Scoobje: fijn dat je thuis mag rusten en dat je verder wel goed in de gate wordt gehouden!

@Noppie: vannacht gaan we beide beter slapen? Afgesproken?

X Esther

11. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Mieke, mooi! Idd heel handig dit forum, ik heb er echt veel aan.
    Angela, massage is heerlijk! Maar daar heb ik dan weer minder verstand van en ik kan het zo moeilijk schriftelijk uitleggen (ik ben nl. ergotherapeut, geen fysio) Wel super zo'n masserende man, ik krijg hem af en toe wel zo ver, en dan is het heerlijk!

Anita, *Bbelly geeft een schouderklopje* goed stil blijven zitten zeg!

Tir, nog op tijd een wc gevonden?

Scoob, fijn! rustig aan de laatste loodjes.

Noppie, het was dus wel erg gezelli. En je bent toch gestopt tocn je kl88 kreeg.. komt wel goed! (moest wel ff lachen.. ik wee niet hoe je eruit ziet, maar ik zie echt zo'n bolle zwangere buik op de bowlingbaan met van die kleurige schoenen eronder :D )

Allemaal een hele goeie nacht gewenst!

12. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Oh, ik heb een topic geopend voor Sonya bij de geboortes. :baby:

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Das even wat....ben gewoon de eerste deze zaterdagmorgen... :D

Is iedereen aan het uitslapen? Ik was alweer vroeg eruit, lag te draaien en ben uiteindelijk maar naar de bank verkast ;)

Heb gisterenavond ook nog een zalige massage gehad en dat helpt wel voor even , maar halverwege de nacht is het helaas weer over :(

Moet vandaag naar een nieuwjaarsreceptie van de familie.....ik zie die mensen nooit en heb er dan ook echt geen zin in. Maar doe het voor mijn moeder, want die zou het erg vinden als ik niet kwam ;)
    Gelukkig heb ik een goed excuus om niet zo lang te moeten blijven hahaha.

Liefs Daffie

14. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Goedemorgen, Ik ben er ook al weer uit....dat komt vooral door mijn zoontje die vroeg of ik op wilde staan en de hondjes die heel nodig een plasje moesten doen! Maar we hebben toch lekker kunnen uitslapen tot 9:45 uur!

Ik herinner me nu ineens dat ik vannacht over de dames van dit forum heb gedroomd...onder andere dat ik tegen meerdere heel enthousiast zei dat ik vond dat ze zulke mooie babykamers hadden gemaakt! :) :) :)

Babyfoon: ik wil ook nog een babyfoon aanschaffen, maar ik weet eigenlijk niet welke. Ik wil gewoon een goede storingsvrije, dect en eentje die ik draadloos bijvoorbeeld ook mee kan nemen de tuin in. Ik moet dat nog allemaal uitzoeken, maar heeft iemand al ideeën van een goeie?

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen meiden! beetje redelijk geslapen... de slechte slapers dan?
    Ik weer als een roosje!

Bbelly, oefening gister in bed gedaan en idd het rekt precies die spier. op.
    Kende de oefening idd nog wel vanuit mijn sportschool tijd, hahah heel lang geleden.

Pffff nu de bevaldatum steeds dichterbij komt gaat er steeds meer door mijn koppie.
    Het meest waar ik tegenop zie is het feit dat je het moment niet zelf in de hand hebt.
    Wanneer zullen je vliezen breken, ben je dan gewoon thuis of ben je op pad...
    Ik ben geen controlfreak, maar heb toch graag dit soort momenten wel zelf in de hand en dat gaat me nu een beetje benauwen hoor.

Daffie, ondanks dat je er geen zin in hebt, toch veel plezier.

Golfola, die van Alecto schijnen goed te zijn, de DBX-88 en DBX-99, daar lees ik goede referenties over op internet bijv. op www.kieskeurig.nl

Ik ga een middagje met mijn moeder op stap, nu het nog even kan.
    Oh en mijn vader is een leuke kapstok aan het maken voor de babykamer.
    Had al 4 leuke haakjes gevonden, 1 met een piraatje, 1 met een piratenschip, 1 met een kanon en 1 met een ander bootje.
    Nu heb ik die wolkenlamp hangen, en maakt hij uit mdf een wolk en daar achter een verspringende zon en dan die haken er op.
    Lief hoor, die opa lekker aan het knutselen voor zijn kleinzoon.

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @mieke, wij hebben ook een alecto... maar niet zo dure als jullie hoor :D Heb er bij de kijkshop 1 in de vorm van een konijntje gekocht :D

@Daffie, nou sterkte dan maar met je receptie... ik houdt ook niet echt van die dingen hoor! Hihi inderdaad soms best handig om zwanger te zijn :D

Hier een rustig dagje voor de boeg, ga zo denk ik nog even naar de markt. En misschien nog even wat babykleertjes uitzoeken en ik moet nog boodschappen doen... lekker relaxed dus :D

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Axioma, Alecto schijnt idd wel goed te zijn.
    Ga er vandaag voor opstap, heb er nog geen.
    Heb gewacht ivm de garantie die natuurlijk ingaat op het moment van aankoop.

Wij hebben 4 woonlagen, dus wil wel een hele goeie qua bereik en storing.
    Dus vandaar dat het 1 van deze 2 keuzes gaat worden.

Fijne dag.

18. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Mieke: Thanx, ik even kijken! Jij veel plezier met het shoppen met je moeder!

19. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, ja dan is het wel belangrijk dat je geen "bij geluiden"krijgt...
    Ik weet dat via de babyfoon bij mn ouders (mn moeder had oppaskinderen) regelmatig een telefonerende buurvrouw te horen was... is toch wat raar....

maar succes met shoppen!

20. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Daffie: heerlijk dat je mannetje je zo lekker masseert! Alleen jammer dat het maar van korte duur is dat je er profijt van hebt. :D Hopelijk lekker op tijd naar huis dan vandaag na die nieuwjaarsreceptie!

@Golfola: :D droom jij over ons he?
    Sorry kan je niet helpen qua babyfoons, want wij hebben er geen!

@Mieke: herken dat wel hoor dat je graag alles zelf in de hand wil hebben, maar ja, wat de bevalling betreft gaat dat niet echt lukken denk ik :(.
    Veel plezier vanmiddag met je moeder!
    En wat leuk dat je vader zo lekker creatief bezig is voor zijn kleinzoon.

@Axioma: geniet jij maar lekker van je rustige dagje!

Heb vannacht echt heerlijk geslapen. Mocht ook wel, want ik moest nog van 2 nachten daarvoor bijslapen.
    Mijn mannetje is nu een halve dag werken en zo had ik weer even de tijd om hier bij te lezen.
    Vanmiddag komen onze beste vrienden en dan zien we wel wat we gaan doen. Lekker relaxen dus.

X Esther

Deel Deze Pagina